Jeg tror litt av problemet muligens ligger i fedre. Fedre som kun ser i rettning av Vålerenga som eneste sted på denne jord og guds beste skaperverk. Man skal ikke se helt bort i fra det også...
LSK junior - sesongen 2010
Collapse
X
-
Tja..
Magnus Witzøe - Ellingsrud
Mohamed Sesay - Oslo city FC
Fredrik Witsøe - Ellingsrud
John Raymond Haraldsen - Ellingsrud
Ohi Anthony Omoijuanfo - Holmlia
Shina Babajide - Holmlia
Mathis Bolly - Holmlia
Ruben Gabrielsen - Romsås
Dette er dagens LSK spillere vi har hentet fra *IF land. Omstendighetene om hvordan de kom hit kan jo diskuteres. Pluss at det er mange flere som har kommet for så og forsvinne igjen.
Syns vi skal være veldig fornøyde med dette. Men er jo selvfølgelig enig med deg om at vi aldri kan bli gode NOK på og sikre oss unge talenter forran nesa på *IF.Tar seg en pause til mars 2012..Kommentar
-
Tja..
Shina Babajide - Holmlia
Mathis Bolly - Holmlia
Dette er dagens LSK spillere vi har hentet fra *IF land. Omstendighetene om hvordan de kom hit kan jo diskuteres. Pluss at det er mange flere som har kommet for så og forsvinne igjen.
Syns vi skal være veldig fornøyde med dette. Men er jo selvfølgelig enig med deg om at vi aldri kan bli gode NOK på og sikre oss unge talenter forran nesa på *IF.Kommentar
-
Mange av de største talentene i Oslo er innvandrergutter. Mange av disse har fedre som hverken bryr seg eller kan noe om norsk fotball. Jeg pratet for noen dager siden med en pakistaner som har vært på prøvespill hos Ipswich, meget stort talent. Når jeg fortalte at Lillestrøm har en juniortrener som har spilt for Ajax og Dortmund ble han kjempeinteressert. Han hadde aldri hørt om hverken Bergdølmo eller Erland Johnsen, men når han hørte om hvilke klubber de har vært i sperret han opp øynene og syntes det hørtes veldig interessant ut. Disse gutta aner ikke hva LSK har å tilby...og de aner svært lite om norsk fotball i det hele tatt.
Jeg er enig i at VIF kan tilby mye av det samme og mange vil nok velge VIF uansett, men når en g15-landslagsspiller går til Skeid uten å ha hørt et pip på Åråsen...da har LSK gjort en for dårlig jobb...denne gutten bor faktisk vel faktisk nærmere Åråsen enn Torshov - klubbvalget var fordi Skeid tok kontakt, inviterte han på prøvespill, tok han med på noen turneringer som hospitant og fristet han med juniorspill. Gutten har vært invitert av ManU og prøvespilt der, og Stoke og West Ham har også vist interesse. At Stoke har en speider som har sett gutten og ikke LSK som er et kvarter unna er for meg litt underlig.Kommentar
-
Tja..
Shina Babajide - Holmlia
Mathis Bolly - Holmlia
Syns vi skal være veldig fornøyde med dette. Men er jo selvfølgelig enig med deg om at vi aldri kan bli gode NOK på og sikre oss unge talenter forran nesa på *IF.Kommentar
-
Fin liste det der. Flere av disse kan bli bra for A-laget. Men å trekke frem ruben blir vel litt dryt. Han flytta vel fra Romsås når han var 10 ca. Vi henta han vel fra Toten.Kommentar
-
Kommentar
-
Både Ahmadi og Alba har VIF plukket opp denne sesongen fra henholdsvis Oppsal og Skeid. Jeg spør meg selv ofte om disse spillerne har hørt noe fra Lillestrøm. Hvis de ikke har gjort det synes jeg det er svært merkelig, samme som Ahilan (som gikk fra Rommen til Skeid før i år) og flere av spillerne til Rommen som har vunnet det som er å vinne i Norge i sin aldersklasse (samt prestert tidenes norske g15-prestasjon i Europa) og hvor flere har vært på prøvespill i utenlandske klubber.
Jeg mener ikke at man skal signere ungutter i hytt og pine, men jeg tror LSK har mye å lære på å besøke "mindre klubber" i Oslo med gode årganger og presentere seg, sitt trenerapparat og invitere gode spillere på hospiteringer, slik at de får LSK som et alternativ. Sånn det er nå har jeg inntrykk av at de aller fleste Oslo-spillere tilogmed vurderer Skeid og Lyn før LSK fordi de rett og slett ikke vet noe om klubben, i kombinasjon med at Skeid og Lyn er flinke til å invitere til hospitering og presenterer gode opplegg for spillerne.Kommentar
-
Kommentar
-
Juniorgutta vant i går 1-2 over Fredrikstad (borte) som hadde toppet laget med flere fra a-laget.
Shina Babajide og Ohi Omoijuanfo scoret målene for LSK.
Intervju med Simen Rustadbakken og kampfakta på LSK.NO:
Neste kamp er semifinalen på lørdag mot Odd Grenland på Skagerak arena.Kommentar
-
Ble vist seier i går også, mot follo borte. 1-2.
Er vel ett godt resultat etter en litt dårlig form i det siste.
Tabell og terminliste er her : http://www.fotball.no/System-pages/T...namentId=80838
Foreløpig ligger vi 4 poeng forran Bærum med en kamp mer spillt. Er to kamper igjen i år, kan bli en veldig spennende avslutning på sesongen. Bærum har også en jævlig bra målforskjell på 80-32 mot LSK´s 65-35.
Vi har igjen Kvikk-Halden hjemme 14.10 kl 2000. Seriens bånnlag med 1-3-18 totalt. Skal være grei skuring.
Og Stabæk borte som kan bli en tøff nøtt.
Møt opp folkens, her spilles det underholdende fotball med forhåpentligvis litt av LSK sin fremtidTar seg en pause til mars 2012..Kommentar
-
Regner med at kampen blir spilt i LSK Hallen på torsdag ?
Tror jammen jeg skal ta en tur innom, alltid artig med seriefinaler.
Det er jo dessuten litt småflaut å aldri ha sett flere av de juniorene som diskuteres her inne. Dette må være en glimrende anledning for å "bli kjent" med dem.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Regner med at kampen blir spilt i LSK Hallen på torsdag ?
Tror jammen jeg skal ta en tur innom, alltid artig med seriefinaler.
Det er jo dessuten litt småflaut å aldri ha sett flere av de juniorene som diskuteres her inne. Dette må være en glimrende anledning for å "bli kjent" med dem.
Gratis inngang ogsåTar seg en pause til mars 2012..Kommentar
-
Blir det ingen mobilisering fra kfl sin side til denne viktige kampen???:???:Veldig skuffende at det ikke har kommet ut noe fra kfl sit styre om denne kampen..Er det virkelig ingen som bryr seg om at juniorlaget er det eneste laget som presterer om dagen og KAN vinnne noe.Snakka med mange etter at juniorlaget slo rbk og alle syns dette var veldig morsomt,nå har dere sjansen nok en gang til og ha det gøy....Utfordrer kfl og ufc til og komme i hallen torsdag kl 2000.Last edited by tullebukk; 13.10.2010, 12:58.Kommentar
-
1-0 Karlsen. Straffe
2-0 Nkee. Nydelig gjennomspill av Sesay.
PAUSE
Gulbrandsen kom inn i pausen.
3-0 Gulbrandsen. Gjennomspill av Sesay igjen.
4-0 Selvmål
5-0 Nkee.
6-0 Haraldsen.
7-0 Gulbrandsen.
8-0 Rustadbakken.
Tar forbehold om feil. Vanskelig og holde følge med alle målene og sjangsene i andre omgang.
Lillestrøm går ut i 100 og setter ett skikkelig press på Kvikk. Skaper mange muligheter, men sliter med utellinga. Bergdølmo og Powell maser kampen igjenom om høyere tempo og høyt press.
Her var det klasseforskjell. Noe som også var forventet ut ifra tidligere i år. Men likte veldig godt lagets innstilling til kampen; "Gå ut i hundre, og hold det der".
Sesay var klasse! Har tidligere sett på han som en mer defensiv type. Sikkert ett inntrykk jeg har fått etter å ha sett han for rekruttlaget. Der han har en mer defensiv rolle.
Men for ett driv han har! Glir forbi spiller etter spiller, mye lignende Nosa.
Har også 2 flotte gjennomspill i kampen.
Har definitivt mye og rutte med også fremover på banen.
Her kan vi ha gull!
Fredrik Gulbrandsen kom inn ved pause. Brukte nøyaktig 4 min og 22 sekunder på å putte ett mål OG skyte via en forsvarer i mål.. Puttet vel ihvertfall ett til og en målgivende(?). Ellers syns jeg han har blitt litt for ego med ballen i beina. Litt som Edwin, prøver på det umulige litt for ofte. Ser flott ut når det går men..
MEN, i de rekruttkampene jeg har sett syns jeg han er mye flinkere til å spille ballen.
Gabrielsen kom også innpå i andre, som sentral midtbane. Så ut som han hadde glemt knottene hjemme. Tryna vel 10-20 ganger :P
Igjen, GRATULERER til LSK! Detta er godt gjort! Ikke nok med at vi vinner den tøffeste juniorserien i landet. Rekruttlaget har også i store deler av året bestått av juniorspillere. Den serien vant vi også...
Med dette treningsanlegget og så mange lovende spillere i klubben, ser jeg mye lysere på fremtiden!Tar seg en pause til mars 2012..Kommentar
Kommentar