LSK junior - sesongen 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

Jeg tror litt av problemet muligens ligger i fedre. Fedre som kun ser i rettning av Vålerenga som eneste sted på denne jord og guds beste skaperverk. Man skal ikke se helt bort i fra det også...

Kommentar

• lskgogo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2010
      • 633

Tja..

Magnus Witzøe - Ellingsrud
      Mohamed Sesay - Oslo city FC
      Fredrik Witsøe - Ellingsrud
      John Raymond Haraldsen - Ellingsrud
      Ohi Anthony Omoijuanfo - Holmlia
      Shina Babajide - Holmlia
      Mathis Bolly - Holmlia
      Ruben Gabrielsen - Romsås

Dette er dagens LSK spillere vi har hentet fra *IF land. Omstendighetene om hvordan de kom hit kan jo diskuteres. Pluss at det er mange flere som har kommet for så og forsvinne igjen.

Syns vi skal være veldig fornøyde med dette. Men er jo selvfølgelig enig med deg om at vi aldri kan bli gode NOK på og sikre oss unge talenter forran nesa på *IF.
      Tar seg en pause til mars 2012..

Kommentar

• tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

Opprinnelig skrevet av lskgogo
        Tja..

Shina Babajide - Holmlia
        Mathis Bolly - Holmlia

Dette er dagens LSK spillere vi har hentet fra *IF land. Omstendighetene om hvordan de kom hit kan jo diskuteres. Pluss at det er mange flere som har kommet for så og forsvinne igjen.

Syns vi skal være veldig fornøyde med dette. Men er jo selvfølgelig enig med deg om at vi aldri kan bli gode NOK på og sikre oss unge talenter forran nesa på *IF.
        Blei ikke Ruben henta fra Gjøvik Lyn??

Kommentar

• Bukkenbruse
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 515

Opprinnelig skrevet av *46*
          Jeg tror litt av problemet muligens ligger i fedre. Fedre som kun ser i rettning av Vålerenga som eneste sted på denne jord og guds beste skaperverk. Man skal ikke se helt bort i fra det også...

Mange av de største talentene i Oslo er innvandrergutter. Mange av disse har fedre som hverken bryr seg eller kan noe om norsk fotball. Jeg pratet for noen dager siden med en pakistaner som har vært på prøvespill hos Ipswich, meget stort talent. Når jeg fortalte at Lillestrøm har en juniortrener som har spilt for Ajax og Dortmund ble han kjempeinteressert. Han hadde aldri hørt om hverken Bergdølmo eller Erland Johnsen, men når han hørte om hvilke klubber de har vært i sperret han opp øynene og syntes det hørtes veldig interessant ut. Disse gutta aner ikke hva LSK har å tilby...og de aner svært lite om norsk fotball i det hele tatt.

Jeg er enig i at VIF kan tilby mye av det samme og mange vil nok velge VIF uansett, men når en g15-landslagsspiller går til Skeid uten å ha hørt et pip på Åråsen...da har LSK gjort en for dårlig jobb...denne gutten bor faktisk vel faktisk nærmere Åråsen enn Torshov - klubbvalget var fordi Skeid tok kontakt, inviterte han på prøvespill, tok han med på noen turneringer som hospitant og fristet han med juniorspill. Gutten har vært invitert av ManU og prøvespilt der, og Stoke og West Ham har også vist interesse. At Stoke har en speider som har sett gutten og ikke LSK som er et kvarter unna er for meg litt underlig.

Kommentar

• Bukkenbruse
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 515

Tja..

Shina Babajide - Holmlia
            Mathis Bolly - Holmlia

Gledelig liste det der, og mange av disse har jo slått bra til. Jeg er bare tilhenger av at vi skal vise oss enda mere fram, slik at vi kan slå kloa i enda flere talenter

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6110

Tja..

Shina Babajide - Holmlia
              Mathis Bolly - Holmlia

Fin liste det der. Flere av disse kan bli bra for A-laget. Men å trekke frem ruben blir vel litt dryt. Han flytta vel fra Romsås når han var 10 ca. Vi henta han vel fra Toten.

Kommentar

• lskgogo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2010
                • 633

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Blei ikke Ruben henta fra Gjøvik Lyn??

Jo, men kommer vel opprinnelig fra Romsås.

Meget mulig jeg tar feil her.

Kommentar

• lskgogo
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2010
                  • 633

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                  Jeg pratet for noen dager siden med en pakistaner som har vært på prøvespill hos Ipswich, meget stort talent.
                  Trur jeg så denne gutten på Norway Cup. Kan det stemme?

Kommentar

• tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                    Både Ahmadi og Alba har VIF plukket opp denne sesongen fra henholdsvis Oppsal og Skeid. Jeg spør meg selv ofte om disse spillerne har hørt noe fra Lillestrøm. Hvis de ikke har gjort det synes jeg det er svært merkelig, samme som Ahilan (som gikk fra Rommen til Skeid før i år) og flere av spillerne til Rommen som har vunnet det som er å vinne i Norge i sin aldersklasse (samt prestert tidenes norske g15-prestasjon i Europa) og hvor flere har vært på prøvespill i utenlandske klubber.

Jeg mener ikke at man skal signere ungutter i hytt og pine, men jeg tror LSK har mye å lære på å besøke "mindre klubber" i Oslo med gode årganger og presentere seg, sitt trenerapparat og invitere gode spillere på hospiteringer, slik at de får LSK som et alternativ. Sånn det er nå har jeg inntrykk av at de aller fleste Oslo-spillere tilogmed vurderer Skeid og Lyn før LSK fordi de rett og slett ikke vet noe om klubben, i kombinasjon med at Skeid og Lyn er flinke til å invitere til hospitering og presenterer gode opplegg for spillerne.
                    Ahmadi husker jeg fra en kamp jeg dømte i Lsk cup for 4-5 år siden jeg tipsa da Frank Grønlund om denne spileren som herja vilt i denne turneringa .Tror han scora 11 mål i en kamp dem vant 16-0.Tipset mitt førte ikke frem noe som ikke overasker meg.

Kommentar

• Bukkenbruse
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 515

Trur jeg så denne gutten på Norway Cup. Kan det stemme?
                      Det kan stemme. Han spilte vel en kamp eller to for klubbens andrelag siden de manglet noen spillere. Laget han egentlig spiller på deltok ikke i NC i år.

Kommentar

• okb
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2377

Juniorgutta vant i går 1-2 over Fredrikstad (borte) som hadde toppet laget med flere fra a-laget.

Shina Babajide og Ohi Omoijuanfo scoret målene for LSK.

Intervju med Simen Rustadbakken og kampfakta på LSK.NO:

Neste kamp er semifinalen på lørdag mot Odd Grenland på Skagerak arena.
                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• lskgogo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2010
                          • 633

Ble vist seier i går også, mot follo borte. 1-2.

Er vel ett godt resultat etter en litt dårlig form i det siste.

Tabell og terminliste er her : http://www.fotball.no/System-pages/T...namentId=80838

Foreløpig ligger vi 4 poeng forran Bærum med en kamp mer spillt. Er to kamper igjen i år, kan bli en veldig spennende avslutning på sesongen. Bærum har også en jævlig bra målforskjell på 80-32 mot LSK´s 65-35.

Vi har igjen Kvikk-Halden hjemme 14.10 kl 2000. Seriens bånnlag med 1-3-18 totalt. Skal være grei skuring.

Og Stabæk borte som kan bli en tøff nøtt.

Møt opp folkens, her spilles det underholdende fotball med forhåpentligvis litt av LSK sin fremtid

Kommentar

• tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

Vinner vi på torsdag så er vi seriemestre,her er det bare og møte opp alle sammen.Dette må på forsiden av kfl.

Kommentar

• lskgogo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2010
                              • 633

At Bærum tapte mot Moss var jo ikke det værste som kunne skjedd :P

Da kan det bli en veldig artig siste hjemmekamp på torsdag!

Kommentar

• mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

Vi har igjen Kvikk-Halden hjemme 14.10 kl 2000.
                                Regner med at kampen blir spilt i LSK Hallen på torsdag ?

Tror jammen jeg skal ta en tur innom, alltid artig med seriefinaler.

Det er jo dessuten litt småflaut å aldri ha sett flere av de juniorene som diskuteres her inne. Dette må være en glimrende anledning for å "bli kjent" med dem.
                                Fugla mot nye høyder

Kommentar

• lskgogo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 633

Opprinnelig skrevet av mooph
                                  Regner med at kampen blir spilt i LSK Hallen på torsdag ?

Tror jammen jeg skal ta en tur innom, alltid artig med seriefinaler.

Det er jo dessuten litt småflaut å aldri ha sett flere av de juniorene som diskuteres her inne. Dette må være en glimrende anledning for å "bli kjent" med dem.
                                  Jepp. I hallen på torsdag kl 20.

Gratis inngang også

Kommentar

• tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

Vi kan faktisk vinne noe i år ,her er det bare og møte opp i hopetall folkens.

Kommentar

• tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

Blir det ingen mobilisering fra kfl sin side til denne viktige kampen???:???:Veldig skuffende at det ikke har kommet ut noe fra kfl sit styre om denne kampen..Er det virkelig ingen som bryr seg om at juniorlaget er det eneste laget som presterer om dagen og KAN vinnne noe.Snakka med mange etter at juniorlaget slo rbk og alle syns dette var veldig morsomt,nå har dere sjansen nok en gang til og ha det gøy....Utfordrer kfl og ufc til og komme i hallen torsdag kl 2000.
                                      Last edited by tullebukk; 13.10.2010, 12:58.

Kommentar

• lskgogo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2010
                                        • 633

Først og fremst, GRATULERER!

8-0 hjemme over Kvik-Halden i siste hjemmekamp. Dermed seriemester!

Kommentar

• lskgogo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2010
                                          • 633

1-0 Karlsen. Straffe
                                          2-0 Nkee. Nydelig gjennomspill av Sesay.
                                          PAUSE
                                          Gulbrandsen kom inn i pausen.
                                          3-0 Gulbrandsen. Gjennomspill av Sesay igjen.
                                          4-0 Selvmål
                                          5-0 Nkee.
                                          6-0 Haraldsen.
                                          7-0 Gulbrandsen.
                                          8-0 Rustadbakken.

Tar forbehold om feil. Vanskelig og holde følge med alle målene og sjangsene i andre omgang.

Lillestrøm går ut i 100 og setter ett skikkelig press på Kvikk. Skaper mange muligheter, men sliter med utellinga. Bergdølmo og Powell maser kampen igjenom om høyere tempo og høyt press.
                                          Her var det klasseforskjell. Noe som også var forventet ut ifra tidligere i år. Men likte veldig godt lagets innstilling til kampen; "Gå ut i hundre, og hold det der".

Sesay var klasse! Har tidligere sett på han som en mer defensiv type. Sikkert ett inntrykk jeg har fått etter å ha sett han for rekruttlaget. Der han har en mer defensiv rolle.
                                          Men for ett driv han har! Glir forbi spiller etter spiller, mye lignende Nosa.
                                          Har også 2 flotte gjennomspill i kampen.
                                          Har definitivt mye og rutte med også fremover på banen.
                                          Her kan vi ha gull!

Fredrik Gulbrandsen kom inn ved pause. Brukte nøyaktig 4 min og 22 sekunder på å putte ett mål OG skyte via en forsvarer i mål.. Puttet vel ihvertfall ett til og en målgivende(?). Ellers syns jeg han har blitt litt for ego med ballen i beina. Litt som Edwin, prøver på det umulige litt for ofte. Ser flott ut når det går men..
                                          MEN, i de rekruttkampene jeg har sett syns jeg han er mye flinkere til å spille ballen.

Gabrielsen kom også innpå i andre, som sentral midtbane. Så ut som han hadde glemt knottene hjemme. Tryna vel 10-20 ganger :P

Igjen, GRATULERER til LSK! Detta er godt gjort! Ikke nok med at vi vinner den tøffeste juniorserien i landet. Rekruttlaget har også i store deler av året bestått av juniorspillere. Den serien vant vi også...

Med dette treningsanlegget og så mange lovende spillere i klubben, ser jeg mye lysere på fremtiden!

Kommentar

Working...