LSK junior - sesongen 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

Var på min første juniorkamp i kveld. En veldig positiv opplevelse, imponert over nivået.

Til skeptikerne; juniorlaget spiller langt bedre fotball enn A-laget for tida. Det skal jo ikke så mye til, men innsatsen jeg var vitne til i dag fortjener flere tilskuere.
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• JFNash
      Medlem
      Hoffnarr
      • May 2010
      • 54

LSK spurv - Kvik Halden 8-0 (2-0). Kan inneholde noen feil, men fritt fra hukommelsen...

Jahr(?)
      Grodås - Damstuen - Mostue - Amundsen
      Tamfi - Sesay - PåsanStåle - Jacobsen
      Rustadbakken
      N'Kee

Juniorlaget opererer med frie bytter. Etter hvert kom flere av de fem landslagsspillerne LSK mønstret på benken inn.

1-0 Robin "StrandStåle" Karlsen
      Straffespark etter fem minutter. Jeg kom etter sju minutter, og fikk dessverre ikke sett målet til spiller nummer 5. Straffa var etter rapportene nokså billig.

2-0 Colin N'Kee
      Etter noen avslutninger uten resultat, fikk Sesay frispark noen meter inn på KHs banehalvdel. Raskt opp på beina, overblikk og en langpasning til N'Kee som relativt enkelt satt ballen i mål.

3-0 Fredrik Gulbrandsen
      Tja, vanskelig å beskrive. Guldbrandsen fikk en litt slapp pasning, KHs midtstopper støtte ikke, så det ble en liten løpsduell som FG vant ganske enkelt. En litt hard førstetouch ble fulgt opp av en god andre touch, begge retningsbestemt, før ballen ble plassert mellom beina på banens beste - keeperen til KH.

4-0 De lærde strides. Selvmål/Gulbrandsen
      Gulbrandsen fikk kontroll på ballen like ved hjørneflagget, la hardt inn, og så kan de som ønsker at Gulbrandsen skal starte (til tross for at de aldri har sett ham spille mer enn et kvarter) velge å kalle det en kanonscoring fra 25 meter. Alle andre kan nøye seg med at keeperen fikk en hånd på markkryperen (fritt fra FM), slik at ballen endret retning og gikk i mål.

5-0 N'Kee
      Corner fra Jacobsen (tror jeg). Gikk over feltet, Gæbba la tilbake inn i feltet, der N'Kee var høyt oppe og stanget inn spurvenes femte.

6-0 Haraldsen
      Etter et smått legendarisk bytte mellom Tamfi og Haraldsen, kom Ohi forserende på venstrekanten, fikk gitt ballen til Haraldsen som raskt fikk en mann på seg og vanskelig avslutningssituasjon. Forsvareren ble rask dratt av i feltet, slik at han løp rett forbi JR. Avslutningen kom med utsiden av høyrefoten, i lengste hjørne. Pent og frekt.

7-0 Fredrik Gulbrandsen
      KH-gutta hadde lenge sett slitne ut, og det ble lett match for enkelt å komme alene med keeper, på litt skrått hold. Kunne spilt til Haraldsen på blank goal, men avsluttet selv, og lå på til 7-0

8-0 Simen Rustadbakken
      Fredrik fikk ballen i boksen, denne gangen med flere med- og motspillere der. Kom seg forbi en mann, og denne gangen spilte ham til Sim "sjumilssteget" Rustadbakken, som la på til 8-0 på åpent mål.

Dagens kanarifugl: Vanskelig å bedømme. Robin er jo en selvskreven kandidat. Trygg, god, ryddig og kan få til det spektakulære. Andre vil muligens trekke frem Sesay, som siden sist blant annet har hevet nivået på langpasningene. Gulbrandsen er også en god kandidat, men KHs forsvarsspillere var utslitte da han kom inn.
      "I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6110

Sesay hadde et eget nivå i første omgang. I andre omgang var Sesay og Gulbrandsen et nivå over alle andre til Ruben kom inn.

Robin Karlsen har en herlig fot og er en meget bra juniorspiller. Men han kan på ingen måte måle seg med sesai som er en ekstremt bra ballvinner som alltid er spillbar og også gjør bedre bidrag fremover.

Ohi gjorde ikke den store innsatsen etter at han kom inn, men gjennomførte en helt ok kamp.

Ellers gjorde Grodås også en bra kamp i dag. Fin passningsfot.

Kommentar

• JFNash
          Medlem
          Hoffnarr
          • May 2010
          • 54

Du har selvfølgelig rett i det, HSft. Tommel ned er et resultat av kritikken mot Robin, og jeg er uenig på trass.

Når det er sagt; fra 2001 husker mange Zane. Det er etter min mening litt ufortjent, da det var en spiller som også stod frem, nemlig Pål Strand. Strand var ingen fantastisk fotballspiller, men det han var god på, var han virkelig god på. Han hadde en del gode løp, og noen fantastiske innlegg. Det synes jeg også å se hos Robin. Dødballene hans er bedre enn Karim sine. Bedre enn Karim "fus i alt, øverst på assistlista" Essediri. Han har selvfølgelig en del mangler denne godeste Karlsen, men svakhetene er ikke verre enn at han med et par år til kan holde akseptabelt TL-nivå jevnt over, og samtidig levere noen vanvittige farligheter med innleggsfoten sin. De dagene Karim ikke har dagen, kunne f.eks. en høyreside med Karim og Robin vært herlig. Han er kanskje ingen utpreget kantspiller, så sentralt ville kanskje vært mer aktuelt.

Bjarmann snakket litt om spillere som, på tross av de siste års resultater, har spilt inn sin egen lønnskostnad. Hvis Karlsen får fortsette fremover (noe jeg dessverre tviler på at han får) selger i hvert fall klubben én drakt ekstra neste år...

Ja til Robin!
          "I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."

Kommentar

• HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6110

Opprinnelig skrevet av JFNash
            Dødballene hans er bedre enn Karim sine. Bedre enn Karim "fus i alt, øverst på assistlista" Essediri.

Dette er jeg faktisk enig i. Synes dog ikke det er helt Strand kvalitet på beinet hans. Innleggene til strand hadde en fantastisk kvalitet og det ble farlig med en gang han fikk ballen omtrent uansett hvor på banen.

Karlsen burde kanskje fått prøvd seg litt lenger ut på kanten der han kunne fått brukt menet sitt mer. Han mangler en del på teknikken for å bli en bra offensiv midtbanespiller og en del på frekvensen i bena om han skule vært defensiv. Om vi hadde hatt en kicker som kom inn på banen for å ta frispark skulle jeg gjerne hatt med karlsen videre. Han er en veldig bra juniorspiller, men jeg uttaler meg med tanke på om han burde vært tatt opp i a--stallen, og da synes jeg ikke han holder nivået.

Av de som spilte sentral midtbane i går var det to som viste at de burde vurderes på a-laget og Karlsen var ikke en av de to etter min mening.

Ellers er det litt spesielt at det er hauger av gode innnlegg og frisparkføtter på juniorlaget i motsetning til a-laget. Grodås, Jakobsen, Karlsen og Rustadbakken har alle forrykende frispark.

Kommentar

• lskgogo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2010
              • 633

Ligger flotte bilder fra kampen tatt av Seb.r her http://www.lsk.no/?aid=9135526

Film av målene og etter kampen her http://lsk.no/?did=9135640

Kommentar fra Powell her http://www.lsk.no/?did=9135515
              Tar seg en pause til mars 2012..

Kommentar

Working...