Mifsuds avslutningsteknikk alene med keeper

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    Mifsuds avslutningsteknikk alene med keeper

    Flott gjort av gutta. Virker som de vant fortjent!


    Det som bekymrer meg er avslutningsteknikken til Mifsud. Der har han etter min mening, MYE å hente. Nå blir han mye avblåst feilaktig for offside men det hjelper lite når han ikke avslutter bedre enn det han gjør. Her bør Uwe, Fjøra, Tom Lund og andre instruere ham i hva han skal gjøre når han kommer alene mot må. Han har fart nok til å runde keeper. Kanskje er det den beste løsningen?. Eller lobbe dersom forholdene tillater det.

    Han har vel ikke scoret et eneste mål i en typisk alene med keeper-situasjon. Men han har fått sjansen flere ganger. Han scoret et slikt mål mot RBK som ble annulert, men da var han heldig med spretten. Ellers har han scoret to ganger på åpent mål (Vif og Lyn) to headinger (Tromsø og Aafk) og en åpen situasjon i feltet (Brann)

    Det ser ut som om han satser på å avslutte i et av hjørnene, men keepere er som regel så gode at de dekker dette når han er i gjennom. Som regel går skuddene hans utenfor, som idag og mot FFK. Eller så redder keeper. Med den fartsressursen til Mifsud, må han oftere prøve å gå forbi keeper. Da tror jeg vi har en spiss som scorer på så og si allt.
    Jeg la merke til at han prøvde det idag, men da kom han for tett på keeper og ble presset ut. Jeg tror at Mifsud kunne hatt godt av å trene på slike situasjoner.
  • Bolsen3
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 1061

    #2
    Helt enig, her har han noe han kan og bør bli bedre på. Med måltyver som Fjørtoft, der Uwe, og Tom Lund i klubben er det hvertfall nok som kan lære ham en ting eller to...

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #3
      Han kan også lære mye av Magnus Myklebust. 2-0-målet i Skien er vel noe av det beste som er blitt gjort denne sesongen hva avslutningsteknikk angår. Høyt der oppe sammen med 3-0-målene til Sundgot og Powell, i alle fall.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        #4
        rart hvordan dette er ett problem for små raske spillere! Spillere som Obafemi Martins (Inter) og Michael Owen har også slitt med noe av det samme problemet! Tror også at å runde keeper er den beste løsningen med den farten..

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #5
          Satt å diskuterte dette i går med min bedre halvdel. Sånn som situasjonen igår burde han helt klart ha rundet keeper istedenfor å sikte borti hjørnet. Og på lignende situasjoner som han har hatt før i år så burde han enten løpt rundt keeper eller lobbet over sånn som myklebust, powell og sungodt har gjort før i år. Med personer som Sungodt, Tommy, Fjøra og Uwe i klubben så tar det nok ikke mange kampene før han gjør nettopp dette.

          Noen som har sett noen treninger og vet hvordan han er på avsluttninger der? Rønnern? Gilbert? Andee? Anyone?
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3208

            #6
            På treningene har jeg sett at Mifsud har både presise og knallharde skudd, visstnok blant Fuglas hardeste. Men akkurat aleine-med-keeper situasjoner har jeg ikke sett at verken han eller andre har trent spesielt på.

            Enig i at det kan se ut til å trengs litt drilling her, og at ikke minst Myklebust og Powell bør kunne lære Mifsud litt om slike situasjoner. Egentlig overrasker det meg hvis Mifsud ikke alt veit en god del om dette fra tidligere i karriéren, og jeg håper at litt klønete valg aleine med keeper i det siste har vært litt tilfeldigheter og uflaks. Og jeg er fullstendig overbevist om at dette er blant de punktene Rösler kjører Mifsud spesielt på, for å kunne gjøre riktigere valg når han er fri eller nesten fri.

            gilbert

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              #7
              Mifsud har definitivt et tungt skudd (visstnok tyngst i Fugla, ifølge noen), men problemet er at han har en tendens til å sikte dårlig, pluss at han altfor ofte blir blokkert. Aldri sett det er blitt trent på ”aleine med målman”-situasjoner, asså sånne hvor man kommer med ballen langs bakken i stort fart for å å avslutte. Mulig det er gjort, men det bør åpenbart gjøres mer, grundigere og bedre, og da spesielt for malteseren. Runde målmann bør han kunne få til, selv om han sliter litt med kula i veldig stor fart. En annen idé er å gjøre som Crespo, avslutte hardt på siden i det målmann rykker ut, da har dem maks en halv standfot, og veldig vondt for å kaste seg noe særlig hurtig.

              Harde ”pasninger” i lengste hjørnet er så slept on!! Se bare på Koren sine mål mot Brann og Fredrikastad. På avslutningstreninger godtar Rösler i alt for stor grad at gutta ”prøver på krysset”, noe som omtrent bare er geitete. Med mindre du limer’n i bøyla som Adriano, plukker målmann det som innlegg med snø på. Måker du derimot til nede i lengste er det større slingringsmonn for at det skal bli farligheter, i form av returer, hjørnespark etc. Målmann må hvert fall i det minste kaste seg!
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • andee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 1191

                #8
                Skreiv innlegget mitt mellom noen andre arbeidsoppgaver på jobben her, og vips var "gilbert" kommet meg i forkjøpet :wink: Flaks at ikke innlegga våre endte opp som rake motsetninger, da! Tempoet hans glimter Fugla meg til innimellom, sånn som nå og da han kasta seg fram foran Arason.
                TS05 - Felt C

                Kommentar

                • Do'h
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 1891

                  #9
                  har lagt merke til at han er god til å shave høyre stolpe det har jeg
                  LSK FOR GULL 2006

                  Kommentar

                  • Kopteff
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Apr 2005
                    • 16

                    #10
                    Ja, men heldigvis på utsiden :lol: (som mot Viking)

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      #11
                      Samma faen mot Viking - så lenge vi vant!!! :lol:

                      Kommentar

                      • fugla4ever
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Jul 2005
                        • 212

                        #12
                        så på nrk nett-tv.i grenland før i år bomma han på to store sjanser.de sjansjene burde vært mål.er enig at noen burde lære han å sette de sjansene.glemte den mot fredrikstad der han bomma med noen centimeter

                        Kommentar

                        Working...