Nyheter januar 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Nyhetstråd Nyheter januar 2010

Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ):

Sitat:
    Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:

1. Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.
    2. Nyheter skal limes inn i sin helhet. Hvis bare en liten del av nyhetssaken angår LSK, er det imidlertid nok å lime inn denne delen.
    3. Nyheter fra lsk.no skal kun klippes og limes inn med overskrift, ingress og lenke til den aktuelle artikkelen på lsk.no.
    4. Alle nyheter skal ha lenker til originalsaken, eventuelt med informasjon om hvilken avis som siteres.
    5. Er det oppgitt en forfatter på nettsiden der nyheten hentes fra, skal artikkelforfatters navn komme med i innlegget.
    6. Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.
    7. Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.
    8. Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.
    Søstertråden (FAQ og diskusjon):

http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3758
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

I følge norsktoppfotball.no blir Polonia Warszawa og Zenith LSKs motstandere på La Manga.

Week 6

Sun 07.02
    Polonia Warsaw - Lillestrøm

Mon 08.02
    Rubin Kazan - Start

Tue 09.02
    Polonia Warsaw - Strømsgodset

Wed 10.02
    Esbjerg - Rubin Kazan

Fri 12.02
    Lillestrøm - Zenith

Sat 13.02
    Zenith - Viking

Sat 13.02
    Esbjerg - Aalesund

Sat 13.02
    Lyn - Sandefjord

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

lsk.no

- Vi har store forventninger

Mandag morgen var LSK-spillerne tilbake på Åråsen. Det er 69 dager igjen til seriestart.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

Treningstidene oppdatert

Vi gir deg treningstidene for årets første uke

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

lsk.no

Treningsbilder fra LSK-hallen

Se bilder fra årets første LSK-trening på LSK-TV.

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

RB-papir

Snakker om Grodås-løsning
            Åråsen: LSK og Frode Grodås er i dialog om en løsning som gjør at han både kan være keepertrener i LSK og på det norske landslaget.
            -vi jobber med en løsning som er bra for alle parter, sier LSK-trener Henning Berg.
            Jeg er fleksibel, og håper at vi kan finne en løsning, sier Grodås som har tre keepere i sin a-lagsstall i starten på det nye

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

Diallo: - Årets sesong blir bedre

Mamadou Diallo er ikke i tvil om at LSK går mot en mye bedre sesong i år, og håper å være tilbake på Åråsen når LSK møter VIF i juli.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

RB

GRUNN TIL Å SMILE: Arild Sundgot (i midten) jublet for scoring mot Sandefjord sammen med Nosa Igiebor (nr. 16) i fjor. Før 2010-sesongen har LSK gjort det sterkt på sponsormarkedet. FOTO: GEIR EGIL SKOG

LSK selger som aldri før

ÅRÅSEN: LSK merker lite til finanskrisen i jakten på sponsorer. Med hovedsponsoren Nordea på plass denne uka, har LSK solgt draktreklame for 15 millioner før 2010-sesongen.

Morten Svesengen
                Publisert 05.01.2010 kl 14:00 Oppdatert 05.01.2010 kl 14:05

FORNØYD: LSKs markedsdirektør Robert Lauritsen. FOTO: MORGAN ANDERSEN

– Vi har aldri solgt reklameplass på drakta for mer enn vi vil gjøre denne sesongen. Vi er veldig fornøyd så langt, og nå mangler vi bare å få på plass avtalen med vår hovedsponsor. Regner med at vi lander avtalen med Nordea snart, sier markedsdirektør Robert Lauritsen.
                Etter det RB-sporten kjenner til dreier det seg om en avtale verdt rundt seks millioner kroner i året. Det vil i tilfelle bli Åråsen-klubbens største sponsoravtale noensinne.
                – Vi regner med at den nye avtalen blir den største vi noen gang har hatt, sier Lauritsen.

140 sponsorer
                Foruten Nordea-avtalen er alle draktsponsorene på plass.
                Øie betaler i overkant av to millioner for sin avtale. De seks øvrige sponsorene, Net Com, Åkrene Mek. Verksted, Axa, Riis Bilglass, Peab og Skedsmo Betong (ny) betaler 1 – 1,4 millioner kroner for sin plass på LSK-drakta.
                Markedsdirektør Lauritsen forteller at det ikke bare er draktsponsorene som signerer avtaler med LSK foran kommende sesong.
                – Det har vært overraskende greit å signere nye avtaler med de fleste. I tillegg er det flere nye aktører som kommer inn. Totalt har vi rundt 140 bedrifter i vår sponsorpool, sier Lauritsen.
                De aller fleste av dem betaler ifølge markedsdirektøren en inngangsbillett på mellom 150.000 og 300.000 kroner for å være med.
                Totalt skal LSKs sponsorinntekter være 38-39 millioner kroner i 2010.

Sponsornettverk
                Det har ikke alltid vært så gode dager for Lauritsen og hans markedsstab.
                Tilbake i 2003 viste kalenderen juli før de klarte å få hovedsponsoren på plass.
                – Jeg husker godt hvordan vi slet med det i 2003. Men det har skjedd enormt mye i markedet siden den gang. Vi har jobbet systematisk siden 2000 for å bygge opp et nettverk av sponsorer som kan dra nytte av hverandre. De som går inn som sponsorer hos oss nå, forventer stort sett at de skal gå i pluss, sier Lauritsen.

65 prosent fra sponsorer
                Det gir Åråsen-klubben gode sponsorinntekter. I 2010-budsjettet utgjør inntektene fra sponsoravtaler rundt 65 prosent av de totale inntektene på Åråsen (37-38 millioner kroner).
                – Fortsetter det slik det ser ut nå, så vi godt an til å nå våre budsjetter på markedssiden, sier han.
                Medieinntekter (8-9 millioner) og billettinntekter (13,5 millioner kroner) er klubbens øvrige inntekter i et budsjett som vil gå i balanse på rundt 60 millioner kroner i 2010.

Kommentar

• gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

- Beste løpstest vi har hatt

Gjett hvem som ble nummer to i dagens løpstest?:

Mvh
                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

Henning Berg svarer leserne
                    Ved jevne mellomrom svarer Henning Berg leserne på LSKblogg.no. Denne gangen er det blant annet balansen og sammensetning i LSK-troppen som hovedtreneren svarer på.

Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

Kommentar

• stian
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2004
                      • 156

lsk.no

Langli: tre unge klassespillere

stian;);)

Kommentar

• Håkon Henriksen
                        Administrator
                        • Nov 2003
                        • 6411

Treningskampen flyttet - gratis inngang
                        Neste fredags treningskamp mot Nybergsund har blitt flyttet til klokka 14:30. Dermed blir det gratis inngang.

Log på Facebook for at starte med at dele og komme i kontakt med dine venner, din familie og folk, du kender.
                        Håkon Henriksen
                        -
                        -
                        ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

Magnus er tilbake

- Jeg gleder meg til å lære morgendagens helter LSK-kulturen og de verdiene vi har på Åråsen, sier Magnus Powell.

www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• athomash
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Oct 2007
                            • 118

Gundersen kan havne i Tyskland

Spissen Tore Andreas Gundersen er aktuell for to tyske tredjedivisjonsklubber.

Publisert: 07.01.2010 kl. 09:18 , endret: 07.01.2010 kl. 09:19

Erfurt er den ene, den andre klubben vil ikke Gundersen si hvem er overfor lokalavisen Glåmdalen.
                            Gundersen har ett år igjen av sin kontrakt med Lillestrøm, men romerikingene har sagt de ikke vil stå i veien for et klubbskifte.
                            Solungen har vært på prøvespill i Tyskland.
                            – Jeg trivdes godt i Tyskland og kommer til å flytte nedover umiddelbart dersom det blir en løsning med en av klubbene, sier Gundersen til Glåmdalen.
                            (©NTB)

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

aftenposten.no (100 % tulleklubbnytt)

Powell tilbake i LSK

Magnus Powell er ansatt som assisterende juniortrener i Lillestrøm.

Publisert: 08.01.2010 kl. 09:00 , endret: 08.01.2010 kl. 09:01
                              Av: André Almløv

Svensken spilte spiss i Lillestrøm fra 2000-05, og bidro sterkt til seriesølvet klubben fikk i 2001 med sine 14 scoringer.
                              I 2005 var han med på å tape cupfinalen mot Molde før han dro videre til Lyn året etter.

Veldig spesielt
                              Powell har hele tiden vært boende i Rælingen, like utenfor Lillestrøm, selv om han i fjor var engasjert som hjelpetrener i GIF Sundsvall, der han også avsluttet sin spillende karriere. Nå er han altså klar som André Bergdølmos assistent hos LSK-juniorene.
                              - Jeg gleder meg til å lære morgendagens helter LSK-kulturen og hva vi står for her på Åråsen; at man som gul og svart har et stort hjerte for spillet og er hardtarbeidende. LSK som klubbmerke og varemerke står for noe veldig spesielt. Kulturen lever i veggene på Åråsen, sier Magnus Powell i en pressemelding.

Tilhører klubben
                              Powell takket nei til et tilbud om å fortsette i GIF Sundsvall for å få jobbe for klubben han var svært populær i som spiller.
                              - Jeg hadde tilbud fra GIF Sundsvall om å bli der som trener, men jeg ønsket å komme tilbake til stedet jeg har bodd de siste ti årene. Jeg har også vært en del av LSK-miljøet som trener for en av mine døtre i ungdomsavdelingen. I tillegg hadde jeg den beste delen av karrieren min her på Åråsen. Jeg føler jeg tilhører klubben og brenner for den, sier Powell.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                Administrator
                                • Nov 2003
                                • 6411

Måtte sy 14 sting etter LSK-treningen
                                Eriksen og Tokstad dro til legevakta etter gårsdagens trening. Vi gir deg rekonstruksjon av hendelsen.

Håkon Henriksen
                                -
                                -
                                ALT FOR FUGLA

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

LSK.no

Flotte mål og stor jubel på fredagens trening

Det var et ivrig LSK-lag som trente siste trening før helgen. Se bildene på LSK-TV.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Tilbake i LSK-hallen

Mandag morgen startet LSK-treningene opp igjen. Uken avsluttes med kamp mot Nybergsund.

Kommentar

• stian
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2004
                                      • 156

Glad nyhet!!

Steffi klar for tjeneste!

Les mer på http://www.lsk.no/?did=9119726
                                      stian;);)

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

lsk.no

Her er Bergdølmos disipler

Det er fremdeles noen måneder igjen til seriestart for juniorene. Her har du Junior Elite-stallen.

Kommentar

Working...