Nyheter januar 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

Fra Papir-RB:

"I går begynte østerrikeren Piero Mioretti et treningsopphold i LSK. Han er kanstspiller med fortid i Red Bull Salzburg".'

Etter å ha googlet spilleren, tror jeg det her er snakk om Piero Minoretti. Tidligere spilt for Salzburg, Hard og Lustenau. Født 13.02.85. 174 cm høy, 72 kg/ 177 cm, 74 kg, avhengig av hvilken kilde man bruker.
    Last edited by sparwasser; 12.01.2010, 17:11.

Kommentar

• stian
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2004
      • 156

Netcom forlenger med LSK!

Forlenger med LSK
      Netcom skrev i dag under på ny millionavtale med LSK.

les mer på http://www.lsk.no/?did=9119758
      stian;);)

Kommentar

• KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

VG.no

Stjernen som kan gjenreise LSK

STJERNE: Henning Berg vil ikke bytte ut Nosa Igiebor med noen andre. Foto: Scanpix

LILLESTRØM (VG Nett) LSK-trener Henning Berg vil ikke bytte bort Nosa Igiebor (19) med noen annen midtbanespiller i Norge. Nigerianeren er guttungen som kan frelse Åråsen-klubben både sportslig og økonomisk.

Sportslig gjennom å føre klubben oppover på tabellen igjen, økonomisk gjennom et salg til en storklubb i Europa. I Lillestrøm tror man begge deler vil skje.

- Jeg ville i hvert fall ikke byttet han med noen annen sentral midtbanespiller i Norge. Nosa har et veldig, veldig høyt potensial og viste det allerede i fjor. Han kan helt klart komme seg ut, spørsmålet er bare når, sier Henning Berg til VG Nett.

Berg har høye forventninger til sin juvel nå som Nosa har vært ett år i landet og blitt kjent med både med- og motspillere og den norske kulturen, treningsmåten og kostholdet.

- Arsenal og Barcelona

Kravene og forventningene til Nosa føles ikke skremmende for hovedpersonen selv heller. 19-åringen er klar til å ta et nytt steg allerede i år.

- Jeg elsker fotball, og dette er karrieren min så målet er å ta det til det absolutt høyeste nivået. Arsenal og Barcelona er mine drømmeklubber, innrømmer Nosa Igiebor.

Det viktigste for Nosa er likevel at laget gjør det bedre enn i fjor.

- Hvis laget gjør det bra, har jeg gjort det bra. Jeg var fornøyd med spillet mitt i fjor, men jeg vet jeg kan enda bedre, sier Nosa til VG Nett.

Kan spille overalt
        Sportslig leder Torgeir Bjarmann mener at Nosa Igiebor kan spille i hvilken som helst liga uten å dumme seg ut. LSK-legenden er imponert over Nosas evne til å det neste nivået - og han tror ikke den trappen stopper i Lillestrøm.
        Kaptein Frode Kippe mener Nosa rett og slett er en stjernespiller allerede.

- Han kan bli så god han vil. Den gutten kommer til å nå langt, sier Kippe.

Det var i fjor vinter at Nosa Igiebor kom til vinter og prøvespill i Vålerenga. Etter en drøy måned i Oslo-klubben hadde kontrakten ennå ikke kommet på bordet. Da slo LSK til og Nosa ble kanarifugl til stor ergrelse for VIF-direktør Truls Haakonsen som mente LSK manglet moral i overgangssaken.

PÅ PLASS: Nosa Igiebor på trening. Foto: Espen Solbakken

LILLESTRØM (VG Nett) LSK-trener Henning Berg vil ikke bytte bort Nosa Igiebor (19) med noen annen midtbanespiller i Norge. Nigerianeren er guttungen som kan frelse Åråsen-klubben både sportslig og økonomisk.

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

RB-papir

Berg vurderer Ringstad som kantspiller igjen
          Åråsen: I fjor lagde Henning Berg back av Stian Ringstad. Foran denne sesongen vurderer LSK-treneren å flytte unggutten opp som venstre kantspiller igjen.
          -Det er en mulig løsning. Stian er på vei tilbake til den gode formen han hadde i fjor vinter. Han er god med ballen og absolutt et godt alternativ som venstre midtbanespiller, sier Henning Berg.

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

Piero Mioretti
            Åråsen: I går begynte østerrikeren Piero Mioretti i et treningsopphold i LSK. Han er kantspiller med fortid i Red Bull Salzburg.
            -Vi bruker noen dager på å se ham.
            -Betyr det at det først og fremst kantspillere LSK leter etter nå?
            -Vi ser etter gode spillere som kan forsterke troppen vår på alle plassser. Men høy kvalitet til en pris vi har råd til er ikke så lett å finne.
            -Fredag starter treningskampene med oppgjør mot Nybergsund i LSK-hallen. hvem er aktuelle på kantene i den kampen?
            -Vi har Kristoffer Tokstad, Mathis Bolly og Khaled Mouelhi i tillegg til Ringstad. Vi får se hvem av dem vi bestemmer oss for, sier Berg

Kommentar

• Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

LSK.no

Alle treningskampene blir vist på LSK-TV
              LSK-TV vil i samarbeid med TV2 vise alle treningskampene i sesongoppkjøringen.

Kommentar

• Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

Dagens papir utgave melder om at Piero Mioretti ikke vil bli tilbudt kontrakt med LSK i følge Bjarmann.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                  Administrator
                  • Nov 2003
                  • 6411

Stefan og LSK ga bort 100 fotballer
                  Stefan Logi la en stund opp som fotballspiller, men vennene i Siglufjördur fikk han tilbake på fotballbanen. Som takk har nå den islandske klubben fått 100 fotballer.

Håkon Henriksen
                  -
                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                  -
                  ALT FOR FUGLA

Kommentar

• dennis
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 872

Uten nye spillere skal LSK klatre

MER JUBEL?: LSK-spillerne jubler for mål på Åråsen i fjor; Fra venstre Espen Søgård, Nosa Igiebor, Marius Johnsen, Arild Sundgot, Frode Kippe og Steinar Pedersen. Foto: Scanpix

Av Espen Solbakken 14.01.2010 kl. 13:36 Kilde: VG NETT
                    LILLESTRØM (VG Nett) LSK har fått jobbet i fred selv om laget endte på en historisk svak 11. plass. Selv uten nye spillere, er klubben klar over at fredningstiden er over.

- Vi må levere bedre enn i fjor, medgir kaptein Frode Kippe overfor VG Nett.

- Ideelt sett burde vi kanskje fått inn et par nye spillere, men jeg synes det ser spennende ut likevel. Det var nok mange av unggutta som lærte mye av det tøffe fjoråret og vil vokse på det, tror Kippe.

- Skal klatre

LSK har vært i toppdivisjonen siden 1975, og «ingen» LSK-supportere i dag vet hvordan det føles å rykke ned. I fjor flørtet klubben med den ubehagelige nedrykksfølelsen, men reiste seg på høsten da skadeproblemene slapp taket og antall tenåringene på banen ble lavere.

VG-DEBATT:Her diskuteres alt som rører seg i norsk fotball

I år er alle i Lillestrøm klar over at man ikke kan gjemme seg bak ungdomsprofilen ytterligere en sesong.

- Jeg har ikke tenkt tanken. Vi skal oppover tabellen og henge på de store igjen. En 4. plass er realistisk, mener sportslig administrativ leder Torgeir Bjarmann.

SKAL OPPOVER: Torgeir Bjarmann har ikke engang tenkt tanken på en ny 11. plass for LSK. Foto: Mattis Sandblad
                    I sin aktive karriere kjempet midtstopperkjempen om medaljer nesten hver eneste sesong, men i fjor var klubben mye nærmere 1. divisjon enn edelt metall.

- Men er det ikke da en forutsetning med forsterkninger?

- Vi har mange nok i stallen og byttet ekstremt mange spillere i løpet av 2009, sier Bjarmann som likevel ikke utelukker endringer før seriestart. LSK er foruten Start den eneste eliteserieklubben uten nytt blod før 2010.

Skader og generasjonsskifte

Etter det VG Nett erfarer, ønsker LSK seg en ny kantspiller og leter samtidig etter klubber som kan overta Tore Andreas Gundersen og Martin Husàr - begge står fremdeles på lønningslisten på Åråsen. Jon Midttun Lie og Eirik Bertheussen er imidlertid fristilt og ferdig i klubben.

Det ligger også an til salg eller utleie av en keeper. I dag har klubben Stefan Logi Magnusson, U21-landslagskeeper André Hansen samt finske Otto Fredrikson i daglig trening.

Trener Henning Berg sier det var de ni første seriekampene som ødela totalinntrykket av Lillestrøm i 2009. Den siste halvdelen var godkjent.

- Vi fikk masse skader til å begynne med og brukte 10 spillere under 20 år i løpet av eliteseriesesongen. Det var kostnadskutt over hele linjen. Elleve spillere forsvant ut og ni yngre kom inn, og vi innførte ny spillestil i tillegg, forklarer Berg om den vanskelige vårsesongen.

Nå er alt mer innarbeidet, og derfor vil også omgivelsene og mediene forlange mer av hans mannskap. Berg virker ikke spesielt redd for økt press.

- Nå tippet jo VG oss på 2. plass i fjor også...

- Men det er klart vi har langt bedre forutsetninger for å gjøre det bra nå enn for et år siden, sier Henning Berg.

PS! Kantspilleren Pierro Mouretti, reserve i østerrikske Red Bull Salzburg, har trent med LSK denne uken, men klubben har ikke bestemt seg for om de vil handle.
                    OPTIMIST: - Vi har bedre forutsetninger nå, mener Henning Berg. Foto: Bjørn Thunæs

(VG NETT 14.01.2010 kl. 13:36, Sist oppdatert 14.01.2010

Kommentar

• Håkon Henriksen
                      Administrator
                      • Nov 2003
                      • 6411

Tribunereglement for 2010
                      LSK ønsker å minne om tribunereglementet som gjelder for LSKs kamper. Det presiseres at dette også gjelder i LSK-hallen i forhold til treningskamper.

Håkon Henriksen
                      -
                      -
                      ALT FOR FUGLA

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Treningsrapport tors. 14. jan.

Fra treningstråden:
                        Opprinnelig skrevet av Jesse Livermore
                        Jeg ankom treninga litt før halv elleve, så hvis det skjedde noe viktig under oppvarminga, beklager jeg at rapporten er mangelfull. Men la oss anta at dette var en helt normal oppvarming med litt løping, tøying og firkantspilling.

Det er en glede å kunne melde at HELE A-stallen var tilstede på dagens trening. Det eneste fraværet var Otto, men det fraværet skyldes som kjent at kun 2 keepere er med på hver trening.

I tillegg til A-stallen var det to gutter fra juniorlaget med: Steffen Hjelmtvedt (92) og Robin Karlsen (91).

Arild og Stian trente alternativt, med løping og styrkeøvelser.

Tilstede var også en viss eks-proff med grå krøller og fortid i bl.a. Nottingham Forest og Blackburn. Denne mannen er visstnok nylig ansatt som ekspert (sic) i TV2.

Første øvelse var en pasningsøvelse der spillerne gikk sammen 3 og 3. Man varierte mellom mottak og medtak, en-touch og to-touch, og pasninger med høyre og venstre. I tillegg kjørte man en sekvens der pasningene skulle holdes i lufta, og der kunne man observere noe interessant: Mens trioene Karlsen/Ruben/Hjelmtvedt og Fredrik/Bergmann/Tokstad taklet denne varianten uten problemer, var trioen Kippe/Søgård/PSA et begredelig syn. Det er tydelig at unggutta har en helt annet grunnteknikk inne enn de eldre, norske spillerne.

Deretter var det spill på full bane. Førstelaget:

Eddie-Ollie
                        Bolly-Nosa-Espen-Kiko
                        LKE-Kippe-Steinar-Karim
                        Logi

Andrelaget (4-3-3/4-5-1):

Fredrik-Björn-Belsvik
                        Karlsen-Dosso-Tokstad
                        Hjelmtvedt-Johnsen-PSA-Ruben
                        Hansen

Spillsekvensen åpnet med et herlig angrep av førstelaget. Karim slår et godt innlegg fra høyre og Ollie stanger ballen i nettet via tverrliggeren. Dette kommer vi til å få se mer av i året som kommer. Garantert!

Etter dette skjedde det ikke all verden, men jeg vil påpeke at kantparene er interessante. Kiko/Karim vet vi fra før av at utfyller hverandre svært godt på høyresiden. Men også Lasse/Bolly på venstre har et voldsomt potensiale. Både Lasse og Bolly har fart og teknikk som kjennemerker, så de gangene de får det til å funke, er det moro å se på. Når Bolly setter på turboen er jeg glad det ikke er meg som spiller back på motstanderlaget, for å si det sånn. Det er høyst usikkert når eller om gjennombruddet hans kommer, men han har et ubestridt potensial.

Triangelet bak, med Logi, Pedersen og Kippe, oser trygghet. No worries. På midten er Nosa og Søgård et helt grei duo, men jeg personlig ville hatt en klarere dirigent/strateg ved siden av Nosa. En Kiko i toppform, for eksempel. På topp er Eddie/Ollie en enten-eller-duo. Fotballforståelsen er relativt fraværende, men det tar de igjen på ekstrem fysikk og, i Eddies tilfelle, teknikk. Det er naturlig å håpe at Arild og spesielt Bergmann kommer i topp fysisk form og kan konkurrere om spissplassene.

Disse er nærmest førstelaget slik jeg ser det:

Hansen. Keeperduellen vil nok stå mellom Logi og Hansen, selv om Otto også er en meget habil keeper.

Ringstad. Må bli kvitt skaden, men er aktuell både som back og kant.

Dosso. Det var forferdelig å se Dosso i fjor. Han virka mentalt nedkjørt og uten selvtillit. Nå treffer han med pasningene og gjør ikke like ofte feilen med å enten være for aggressiv eller for passiv.

Tokstad. Opplagt alternativ som høyre kant.

Arild. Skadefri er han alltid aktuell for laget.

Bergmann. Når han får lov til å trene for fullt og spille kamper, kommer han til å kapre en plass på laget. For en herlig gutt!

Etter spillsekvensen gikk lagene hver for seg. Førstelaget trente på dødballer (cornere og frispark fra siden, Karim tok alle), mens andrelaget kjørte midtbane/angrep mot forsvar på den andre halvdelen.

Helt mot slutten skjøt Nosa, Kiko og Karim frispark (med mur) fra 20 meter. Kiko og Karim skyter hardt, men ofte i muren eller over. Nosa skyter ikke fullt så hardt, men til gjengjeld får han ballen over muren og i nettet nesten hver gang. Når frisparket er såpass nærme mål, tror jeg Nosa har den rette teknikken for å lage mål. Er frisparket lengre unna, tror jeg Kiko og Karim vil være bedre alternativer som frisparkskyttere.

Etterhvert blandet Ollie seg inn og ville prøve seg. Ikke overraskende gikk dette ganske dårlig, og følgende kommentar fra Nosa beskriver det hele godt: "Come on, Ollie... That was your 7th try... And not one goal..."

Vet det er mange (inkludert meg) som er opptatt av unggutta, så jeg tar en kjapp vurdering av de som er født i 91 eller senere:

Ruben Gabrielsen (92): Fysisk veldig robust. Grei teknikk. Kan bli god en veldig god back på litt sikt.

Stian Ringstad (91): Trente som sagt alternativt i dag. Hurtig, godt venstrebein, god teknikk. Får kanskje ikke fast plass i år, men kommer til å bli TL-spiller.

Steffen Hjelmtvedt (92): Har landskamper. Venstrebeint spiller som kan spille på de flesteplasser. Litt spinkel. Har ikke helt trua på at han blir TL-spiller.

Robin Karlsen (91): God allround-spiller, men måtte hatt en ekstremegenskap eller to for å bli TL-spiller.

Kristoffer Tokstad (91): God på det meste. Ekstrem løpskapasitet og gode basisferdigheter. Kan nå langt.

Fredrik Gulbrandsen (92): Kvikk bakromspiss med god teknikk og godt skudd. Liten av vekst, men kompenserer en del med god balanse og litt muskler.

Björn Bergmann (91): Milevis foran de andre i aldersgruppen 91-92. Allerede nå en fantastisk fotballspiller.

Jeg avslutter med et sitat fra Nosa fra slutten av frisparktreninga: "I don't want to go now... I just want to stay here and shoot..."

Tilfeldig at han er best i det meste på LSK-treningene? Neppe.

Kommentar

• hoyt
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 2850

Første test for LSK

Henning Bergs Lillestrøm møter fredag NIL-Trysil til årets første treningskamp.

Til tross for den ekstreme vinterkulda har Lillestrøm gode treningsforhold inne i LSK-hallen, og er absolutt i rute i forhold til serieoppkjøringen. Fredag er det klart for årets første test når Adecco-klubben Nybergsund IL-Trysil kommer på besøk.

- Vi har trent godt og er i god fysisk form. Vi jobber med å forbedre ting i spillet vårt og da er det viktig med treningskamper. Vi kommer til å stille med et godt lag, og kommer ikke til å bytte ut halve laget i pausen, sier trener Henning Berg.

Flere skader
                          Berg må klare seg uten Arild Sundgot og Stian Ringstad, som begge er skadet, mens Marius Johnsen, Bjørn Bergman Sigurdarson og Pål Steffen Andresen heller ikke er kampklare.

- Marius, Bjørn og Pål Steffen trener for fullt, men ikke hver dag. Hadde det vært seriekamp kunne de trolig spilt, men ikke nå. Vi har en god plan med å få dem helt skadefrie, sier Berg, som trolig mønstrer dette laget fra start mot NIL-Trysil: Stefan Magnuson – Karim Essediri, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen – Khaled Mouelhi, Espen Søgård, Nosa Igiebor, Mathis Bolly – Olivier Occean, Edwin Eziyodawe

Islandsk talent
                          Den unge islendingen Bjørn Bergman Sigurdarson(18) er av mange eksperter nevnt som et av de største talentene i Tippeligaen. Spissen slet med å tilpasse seg det fysiske nivået etter overgangen fra islandske Akranes i fjor, men viste tydelige bevis på at han har mye å fare med. Derfor er det viktig for LSK å få ham i så bra fysisk form som mulig før han får for mye belastning.

- Bjørn har et veldig stort potensial, og vi har laget et eget opplegg for å tilvenne ham til nivået som jeg tror vil fungere bra, sier trener Berg.

Endelig tilbake
                          Pål Steffen Andresen har også vist at han har et stort potensial, men klubbens lokale alibi har fått de siste sesongene ødelagt av skader. Nå er 27-åringen endelig på vei tilbake fra en lei kneoperasjon.

- Etter åtte måneder er det utrolig moro å være med igjen. Men det er fortsatt litt tidlig. Målsetningen må være å spille seg inn på laget til seriestarten, sier Andresen.

Helt i toppen
                          Berg og LSK-ledelsen har ennå ikke satt noen konkret målsetning for den kommende sesongen, men legger ikke skjul på at de ønsker å gjøre det bedre enn fjorårets ellevteplass.

- Ambisjoner er det litt tidlig å definere nå, men de vil definitivt være høyere enn der vi endte i fjor. Over tid er vår klare ambisjon å hevde oss helt i toppen og være en av de ledende klubber i Norge, avslutter Berg.

Kampen starter fredag kl 1430 i LSK-hallen.

"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                          - Nosa

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

lsk.no

LSK-Nybergsund fredag med gratis inngang

Fredag er Nybergsund første motstander i årets sesongoppkjøring i LSK-hallen. Kampstart er 14:30 og inngangen er gratis.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

lsk.no

Bolly: - Jeg er klar

Mathis Bolly står foran sin første sesong som senior. Nå håper han på mer spilletid og allerede mot Nybergsund på fredag kan han få plass fra start.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Aftenposten

Etter et av de verste kriseårene i norsk fotball, kutter toppklubbene budsjettene dramatisk i 2010.
                                ...

Tall Aftenposten har hentet inn viser at kuttene er store og dyptgående. 376 millioner kroner er spart hos de 16 klubbene som er i Eliteserien i år sammenlignet med de i 2009.
                                En av de klubbene som har kuttet aller mest de siste årene, er Lillestrøm. Før seriestart i fjor opererte romeriksklubben med et budsjett på totalt 130 millioner kroner. Dette tallet var for hele konsernet, med klubbens selskaper innberegnet.
                                Etter en svært vanskelig sesongstart i fjor, med dårlige resultater - også på banen - ble budsjettet justert ned en rekke ganger.
                                Inntektene gikk ned, utgiftene nesten like mye. Enkelte måneder hadde klubben så vidt penger til lønninger.
                                - Jeg tipper at årets budsjett vil bli redusert med 25 prosent fra fjorårets, sier styreleder i LSK, Per Mathisen til Aftenposten.
                                Etter en økonomisk hestekur som startet for to år siden, vil underskuddet fra i fjor ligge på et sted mellom 5 og 10 millioner kroner, ifølge Mathisen.

Året før endte regnskapet med sviende 20 millioner kroner i minus.
                                - Underskuddet er redusert betraktelig, og vi jobber for at vi skal klare å balansere i år. Vi har i hvert fall det som en målsetting, selv om vi har noen tøffe utfordringer.
                                - Hvor har dere kuttet?
                                - Mesteparten av kuttene er gjort på den sportslige delen for elitesatsingen. Noe er tatt på drift, noe på støtteapparat og administrasjon og så er det selvsagt kuttet i lønnskostnader. Men det er viktig å presisere at vi ikke har kuttet lønninger til spillere under kontrakt hos oss, sier Mathisen.
                                I går kunne Aftenposten vise en oversikt over spilleroverganger så langt i eliteserien, og LSK sto som eneste klubb uten en eneste nye spiller inn.
                                - Har dere ikke penger til spillerkjøp?
                                - Økonomi har selvsagt noe med det å gjøre, men ikke alt. Vi gjorde store forandringer i stallen i fjor, og noe slikt vil ikke skje nå, sier Mathisen.
                                Budsjett 2009
                                Lillestrøm 130 mill.

Budsjett 2010
                                Lillestrøm 60 mill.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

RB

TEST: Dagens kamp blir årets første test for LSK-spillerne. FOTO: ROAR GRØNSTAD Foto: Roar Grønstad

Årets første kamp

LSK starter kampsesongen med treningskamp mot Nybergsund i dag.

Følg LSK-Nybergsund live her fra 14.30!

Mot Nybergsund i dag mønstrer Henning Berg sitt første mannskap i 2010.

Trolig er det dette laget han starter med:

(4-4-2): Stefan Logi Magnusson – Karim Essidiri, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen – Khaled Mouelhi, Espen Søgård, Nosa Igiebor, Mathis Bolly – Olivier Occean, Edwin Eziyodawe.

Arild Sundgot (lårstrekk), Stian Ringstad (liten kneskade), Otto Fredrikson (landskamp for Finland), Marius Johnsen (hviles), Bjørn Bergmann Sigurdarson (hviles) og Pål Steffen Andresen (hviles) er de eneste som ikke er tilgjengelig for Berg i dag.

Kommentar

• rulfi
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2007
                                    • 982

Angrepsspillet står i fokus i LSKs første treningskamp for året. Se kampen mot Nybergsund her.

LSK-trener Henning berg forventer at adeccolialaget Nybersund kommer til å ligge lavt fra start.

- Dermed får vi god trening i den offensive samhandlingen som betyr flest mulig angrep, flest mulig avslutninger og flest mulig mål. dag er det angrepsspill som er det viktigste, og det som prioriteres. Vi har jobbet med det på treningene, og håper å kunne bruke treningskampene på å få mer trening på det, sier han til klubbens hjemmeside.

Berg sier også at han ikke kommer til å foreta mange bytter.
                                    - Marius Johnsen, Björn Bergmann Sigurdarson, Pål Steffen Andresen, Arild Sundgot og Stian Ringstad er ikke med. Derfor blir det også en bra mulighet for de andre å få spilt mye. Vi regner med at de fleste står hele kampen og så får vi noen bytter underveis.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                      Administrator
                                      • Nov 2003
                                      • 6411

LSK ønsker å dominere
                                      Henning Berg og LSK tar i mot Nybergsund i LSK-hallen klokka 14:30. Planen for kampen er klar.

Håkon Henriksen
                                      -
                                      -
                                      ALT FOR FUGLA

Kommentar

• KrisB
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2008
                                        • 2923

LSK.no

Occean og Edwin fikset seier mot Nybergsund!
                                        Olivier Occean scoret to mål da LSK vant 3-0 over Nybergsund.

Kommentar

• KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

LSK.no

Occean: - Fantastisk å starte med to mål
                                          Det er liten tvil om at Olivier Occean nå har funnet nettmaskene igjen. Fredag scoret han to mål mot Nybergsund.

Kommentar

Working...