Nyheter januar 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

JUBEL: Karim Essediri (fra venstre), Olivier Occean, Edwin Eziyodawe og Steinar Pedersen jubler etter 3-0-scoringen. Foto: Geir Egil Skog

– Skal dominere

LSK-HALLEN: (LSK – Nybergsund 3-0). Henning Berg likte det han så i årets første kamp

LSK-treneren så sitt mannskap levere en brukbar kamp mot Adeccpliga-laget Nybergsund Trysil. Han var fornøyd med det han så fra sine spillere.
    – Dette var en greit gjennomført kamp for oss, sier Berg til rb.no.
    Den første scoringen kom allerede etter 44 sekunder. Da stanget Olivier Occean inn en presis corner fra Karim Essediri.

Kunne scoret flere

I begge omgangene holdt LSK ballen mye i laget og skapte de fleste og største sjansene. Occean og spissmakker Edwin Eziyodawe misbrukte hver sin kjempemulighet i samme angrep etter hvilen.
    Berg var fornøyd med hvordan kampbildet ble.
    – Vi skal dominere så mye som vi gjorde mot et lag som Nybergsund, mener LSK-treneren.
    Og om uttellingen sier LSK-treneren følgende:
    – Vi kunne scoret flere mål, men samtidig er jeg fornøyd med at vi holdt nullen, sier Berg.

Skapte lite

Spissparet Eziyodawe og Occean tegnet seg i målprotokollen hver sin gang etter hvilen. Og det var aldri noen tvil om hvem som skulle vinne oppgjøret. Gjestene fra "de dype skoger" hadde ikke veldig mye å by på offensivt.

Kun spiss Kim Ojo, like etter LSKs første scoring, hadde en brukbar mulighet til å score. Spissen misbrukte muligheten og dermed holdt sisteskanse Stefan Logi Magnusson og LSK nullen.

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

LSK.no

Kippe: - Solid kamp
      LSK-kapteinen er ikke i tvil. Årets oppkjøring har startet på en meget bra måte med 3-0 over Nybergsund.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Nettavisen

SIKTER MOT TOPPFORMEN: Olivier Occean scoret to mål mot Nybergsund, og lover at formen skal bli enda bedre før sesongstart. Foto: Kyrre Lien/SCANPIX

Sikter mot toppformen

Olivier Occean åpnet oppkjøringen med to mål. Nå skal han bli enda bedre.

Publisert 15.01.10 18:24
        William Fuglset william.fuglset@nettavisen.no @liamfuglset

LILLESTRØM - NYBERGSUND 3-0:
        Lillestrøm åpnet oppkjøringen mot årets Tippeliga-sesong ved å ta imot Nybergsund/Trysil til treningskamp i LSK-hallen fredag.
        Og det var vertenes spisspar som skulle sørge for underholdningen i kampen, som aldri ble av det spesielt spennende slaget.
        Bare ett minutt ut i matchen slo nemlig Karim Essediri en presis corner, som Olivier Occean dunket inn i nettet bak gjestenes keeper.
        Dermed var Lillestrøm i føringen, og så seg aldri tilbake.

Occean x 2
        Nybergsund klarte ikke å produsere en eneste sjanse i løpet av den første omgangen - det klarte imidlertid Lillestrøm.
        Og ti minutter før pause fikk Occeans spissmakker Edwin Eziyodawe æren av å doble ledelsen, etter å ha blitt spilt gjennom av Hassane Dosso.
        Sistnevnte stjal ballen på midtbanen og sendte den videre til nigerianeren, som alene med keeper gjorde alt riktig.
        Midtveis i andre omgang satte Occean inn sitt andre mål for dagen, nok en gang med hodet.
        Ledelsen kunne fort økt til både fire og fem mål, men til slutt måtte gultrøyene altså nøye seg med tremålsseier.
        Det var ikke tomålsscorer Occean misfornøyd med.

- Skal jobbe hardt
        - Det er fantastisk å starte med to mål i første treningskamp etter en vanskelig tid. Dette har vært en meget god begynnelse på en ny start i LSK-drakta. Nå gleder jeg meg til fortsettelsen, sier han til lsk.no.
        Han vil imidlertid dele æren med Karim Essediri, som var nest sist på ballen på kanadierens to scoringer.
        - Den mannen har en fot som få er forunt, mener Occean, som hadde en tung fjorårssesong på Åråsen.
        Nå lover han at formen skal spisses før alvoret starter om to måneder.
        - Jeg stortrives både på banen i LSK-drakta og ikke minst også på treningene. Nå må jeg jobbe knallhardt videre for å bli enda bedre, sier han.
        Lillestrøm fortsetter sin sesongoppkjøring mot Strømmen førstkommende torsdag.

Kommentar

• ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2511

Papir-RB om Strømmen og Dosso

Jeg vet ikke om det forsvarer en plass i Nyhetstråden, men det papirutgaven av Romerikes Blad skriver i dag om Strømmens interesse for Dosso er helt nytt for meg:

Artikkelen heter "-Ikke noe slaktoffer", er altså om Strømmen, og det står:

De er på utkikk etter en fysisk sterk defensiv midtbanespiller.
          Foreløpig har de ingenting konkret på blokka, bortsett fra at LSKs ivorianer Hassane Dosso er en type som kan passe inn
          - Selv om vi ønsker å framstå som hurtige og tekniske må vi også ta konsekvensen av hvordan Adeccoligaen er. Foreløpig er vi en ganske liten stall fysisk. En robust defensiv midtbanespiller står høyest på ønskelista, også siden Eivind Kampen er ute til mars. Dosso er en spiller som kunne bekledd en slik rolle, mener Petter Myhre.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

lsk.no

Essediri: - Vi dominerte som vi ville

Nybergsund var ingen målestokk i årets første treningskamp.

Kommentar

• KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

LSK.no

- Klart Kiko kan spille kant
              LSK-trener Henning Berg er en ivrig blogger. Nå har han svart på dine spørsmål igjen.

Les hva Henning skriver mer om tunisieren på LSKblogg.no ved å trykke her

Kommentar

• El Caco
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2009
                • 2286

Otto mot Sør-Korea

Mandag ettermiddag spiller Otto Fredrikson fra start for Finland.
                Av: Ole Kristian Bakkene

Last edited by Håkon Henriksen; 18.01.2010, 18:20.
                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• armykanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 752

Otto og Finland tapte

Det ble dessverre tap for Otto Fredrikson og Finland.

http://lsk.no/?did=9120006

Kommentar

• hoyt
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 2850

Gundersen klar for tyske Dynamo Dresden.

Solungen reiser onsdag til Tyskland for å skrive under på en kontrakt som binder ham til klubben i 1,5 år.
                    Klubben det dreier seg om er den gamle tyske storklubben, som for tiden spiller i 3. Bundesliga - altså nivå tre i Tyskland.
                    – Jeg gleder meg stort til å komme i gang i Tyskland og er glad for at ting endelig har løst seg for meg, sier Tore Andreas Gundersen til glomdalen.no.
                    Allerede lørdag skal trolig Gundersen i aksjon for sin nye klubb.
                    Da møter Dynamo Dresden klubben til Ragnvald Soma - Rapid Wien - til treningskamp.
                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                    - Nosa

Kommentar

• armykanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2009
                      • 752

Rösler rådet Gundersen

Det var den gamle LSK-treneren Uwe Rösler som rådet Gundersen til å reise til Tyskland.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

fotballmagasinet.no

Norges Fotballforbund v/ hovedtrener Nils Johan Semb har tatt ut følgende spillere til G19-landslagets treningssamling og turnering på La Manga 03. – 10. februar:

....

Stian Ringstad - Lillestrøm
                        Kristoffer Tokstad - Lillestrøm
                        Ruben Gabrielsen - Lillestrøm

Se og sammenlign ulike VPN-tjenester. Sikker, kryptert, rask og stabil streaming. 30 dagers pengene tilbake garantier.

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

RB-papir

To nigerianere på prøve
                          Åråsen: I dag kommer de to nigerianerene Anthony Ujah og Joshua Obaje til Åråsen for å prøvespille. De to 19-åringene blir i første omgang på romerike i ei uke. Det er tredje gang Ujah Viser seg fram i LSK. Kantspilleren Obaje er på sitt første treningsopphold.
                          -Det dreier seg foreløpig om kartlegging av de to spillerene, sier Bjarmann.
                          Last edited by KrisB; 20.01.2010, 07:18.

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

RB-papir

Otto på prøve i Russisk klubb
                            Åråsen: LSK-keeper Otto Fredrikson reiste i går på et treningsopphold i den russikse klubben Spartak Nalchik.
                            -De har invitert meg for å trene med dem i noen dager. Jeg skal se hvordan klubben er og de skal se på meg, sier Otto Fredrikson.
                            Russerne forbereder seg til seriestart i mars, og klubben som ble nummer 11 i den russiske toppserien, er for tiden på et treninngsleir i Tyrkia.

LSK har tre keepere på kontrakt, men den sportslige ledelsen har allerede gjort det klart at de ikke ønsker å starte sesongen med en keepertrio.
                            -Vi har fått henvendelser fra den russikse kluben, og har gitt otto muligheten til å trene med dem, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann i LSK.

Spilte landskamp
                            Fredrikson sspilte landskamp for Finland da finnene tapte 2-0 for VM-klare sørkorea i Spania.
                            Derfra gikk ferden videre til Russernes treningsleir.

Kommentar

• KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

LSK:no

Åpner borte mot VIF
                              Allerede 18. mars skal ungguttene i ilden.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

Søgård: - Vi fortsetter der vi slapp

For Espen Søgård vil ha ny seier og fortsatt formstigning mot Strømmen på lørdag.

Kommentar

• Bekkis
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 441

LSK.no: Martin ikke tilbake til LSK

Martin ikke tilbake til LSK
                                  Martin Husár og LSK avsluttet i dag samarbeidet.

Kommentar

• KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

LSK.no

Juniorlaget møter Lørenskog på søndag
                                    Alvoret er dermed kun noen dager unna

Trykk her for å se hele treningskampoversikten til LSKs juniorlag

Kommentar

• armykanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2009
                                      • 752

Espen Nystuen Vraket LSK og Start

Både Lillestrøm, Start, Haugesund, Odd og Kongsvinger forsøkte å sikre seg den luftsterke stopperen

Etter hva Nettavisen erfarer er Sandefjord Fotball blitt enige med Espen Nystuen om en ny toårskontrakt.

Kommentar

• KrisB
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2008
                                        • 2923

LSK.no

Pedersen: - I mitt livs form
                                        Som eldstemann i LSK går Steinar Pedersen foran som et fantastisk godt eksempel.

Kommentar

• KrisB
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2008
                                          • 2923

SK.no

Følg LSK-Strømmen på LSK-TV og LSK-LIVE
                                          Det er liten tvil om hva du bør gjøre dersom du ikke reiser i LSK-hallen lørdag.

Kommentar

Working...