Nyheter januar 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

Forberedelsene er i gang
    Se bilder fra dagens trening to døgn før LSK møter markellene fra Sverige i LSK-hallen.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

lsk.no

Dugnad for Haiti

LSKs ungdomsavdeling støtter opp om dugnaden for jordskjelvofrene på Haiti.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

GAIS kommer med Casanova og Johnny

Det er ventet at fredagens motstander kommer med seks prøvespillere.

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

LSK.no

- Vi har noe på gang i LSK
          Stefan Logi Magnusson ønsker seg seier mot gamle islandske lagkamerater.

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

RB-papir

Obaje og Ujah fra start
            Lillestrøm: De to nigerianske prøvespillerne Anthony Ujah og Joshua Obaje starter trolig dagens oppgjør mot GAIS. Siden forrige treningskamp mot Strømmen, er både Arild Sundgot og Stian Ringstad tilgjenlige igjen. Beggge Starter på benken.

LSK stiler trolig med dette laget (4-4-2)
            Stefan Logi magnusson-
            Karim Essediri - Steinar Pedersen - Frode Kippe - Lars Kristian Eriksen-
            Khaled Mouelhi - Espen Søgård - Nosa Igiebor- Joshua Obaje-
            Olivier Occean - Anthony Ujah-
            Last edited by KrisB; 29.01.2010, 07:38.

Kommentar

• KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

RB-papir

Håper Edwin slipper operasjon
              Lillestrøm: Edwin Eziyodawe står over sin andre treningskamp på rad. LSKs nigerianske spisss skadet det ene kneet i uka før kampen mot Strømmen forrige lørdag. Det er ikke klart når Edwin er tilbake i trening igjen.
              -Edwin jobber med Geir Kåsene hver dag, og vi har et godt håp at han skal slippe operasjon av menisken, sier LSK-trener Henning Berg. Foruten Edwin står også Mathis Bolly over dagens treningskamp med skade.
              Han har en liten hælskade.

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

RB-papir

Fortsetter i 2011
                Lillestrøm: Steinar Pedersen kontrakt med LSK går ut etter sesongen .
                -Jeg trivers i fotballmiljøet, og så lenge jeg er skadefri så fortsetter jeg, og jeg har ingen planer om å gi meg, sier Pedersen.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

lsk.no

GAIS: - Vi har koll på Lilleström

Dagens motstander i LSK-hallen kommer for å ta med seg seieren hjem til Sverige.

Kommentar

• KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

Øltørste svensker stanset LSK-kamp i fem minutter

Politiet valgte å stoppe LSKs treningskamp mot GAIS for å hindre bråk.

Se Tippeligaen gratis på din iPhone! Last ned i App Store her!

Lillestrøm - GAIS 1-0

Treningskampen mellom Lillestrøm og GAIS endte med en fortjent 1-0-seier til Lillestrøm, men ble preget av amper stemning blant tilreisende svenske supportere.

Oppgjøret var bare noen minutter gammelt da dommeren valgt å stanse kampen, tilsynelatende på grunn av problemer med de tilreisende GAIS-supporterne.

Lillestrøms arrangementssjef Kjell Hulby avdramatiserer imidlertid hendelsen, og sier kampen ble stanset for å hindre at det skulle bli temperatur.

- Problemet var at noen av de svenske supporterne hadde sittet litt lenge på puben. Alle kom ikke inn i tide, så politiet valgt å stoppe kampen for å roe gemyttene, sier Hulby til TV 2 Sporten.

Occean scoret
                    Etter 26 minutter tok Lillestrøm ledelsen. Nosa vant ballen på midtbanen, og spilte fri Olivier Occean.

Han var iskald fra skrått hold, og hamret ballen i mål fra 15 meter. Se målet:

Selv om de kom seg inn og fikk se kampen, så lagde GAIS-fansen kvalme underveis. Blant annet kastet de tilreisende supporterne ting på Karim Essediri da han skulle ta et innkast.

Se opptrinnet her:

Også i andre omgang opptrådte GAIS-supporterne aggressivt.

- Et reaksjonsmønster hos GAIS-supporterne som vi ikke ønsker å se i januar eller noen annen tid på året på norske tribuner, konkluderte TV 2 Sportens kommentator Tor Hammerø.

Se hvorfor han dro den konklusjonen:

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

RB

SOLIDE BAKOVER: Anført av LSK-kaptein Frode Kippe holdt LSK nullen i den tredje treningskampen på rad. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Tredje strake

LSK-HALLEN: (LSK - GAIS 1-0). LSK har vunnet tre av tre treningskamper og ikke sluppet inn mål.

Publisert 29.01.2010 kl 18:33 Oppdatert 29.01.2010 kl 18:43
                      Etter å ha slått Nybergsund (3-0) og Strømmen (2-0) tok kanarifuglene i ettermiddag i mot Allsvenskan-laget GAIS. Det ble jevnere kamp enn de to tidligere testene. Tempoet var høyere, men svenskene bød ikke på store problemer for LSK offensivt.
                      Akkurat det er LSK-trener Henning Berg fornøyd med.
                      – Defensivt er vi veldig solide. Vi holder nullen i tredje kamp på rad. Det er jeg veldig fornøyd med, sier Berg.

Gjestene fra Göteborg produserte ikke én eneste målsjanse i løpet av 90 minutter. Det gjorde imidlertid LSK som også scoret kampens eneste mål etter 21 minutter.

God Nosa
                      Nosa Igiebor, som leverte en god kamp, vant ballen på midtbanen og leverte en presis gjennombruddspasning til Oliver Occean. Til tross for et dårlig første touch fikk canadieren virkelig dreis på avslutningen. Ballen føyk inn i hjørnet bak en sjanseløs Dime Jankulovski i GAIS-målet.
                      Begge LSKs prøvespillere Anthony Ujah og Joshua Obaje fikk sjansen fra start. Førstnevnte kunne også doblet ledelsen midtveis i første omgang, men headingen gikk rett på Jankulovski.

Tempoet falt
                      Etter hvilen hadde LSK, til tross for at tempoet i kampen falt en del, flere gode målsjanser. Både Arild Sundgot og matchvinner Olivier Occean brant hver sin mulighet.

LSK-trener Henning Berg var godt fornøyd med første omgang.
                      – Etter pausen var det svakere. Alt i alt er jeg godt fornøyd med denne kampen, mener LSK-treneren.

Supporterbråk
                      Treningskampen vil nok huskes for oppførselen til de tilreisende supporterene fra Göteborg. Av de 503 tilskuere hadde det kommet to busser med supportere fra den svenske storbyen.GAIS-fansens opptøyer i LSK-hallen gjorde at kampen ble stoppet i snaue ti minutter. Resten av kampen skapte de – sammen med Kanari-Fansen – god stemning på tribunen.
                      Kampen var LSKs siste før de reiser til La Manga på treningsleir.

LSK startet med dette laget (4-4-2):
                      Stefan Logi Magnusson – Karim Essediri, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen – Khaled Mouelhi, Espen Søgård, Nosa Igiebor, Joshua Obaje – Olivier Occean og Anthony Ujah.

Kommentar

• KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

LSK.no

Kippe: - Viktig for selvtilliten
                        Kippe mener en slik seier styrker selvtilliten til hele laget. Se intervjuet med Kippe etter 1-0 seieren over GAIS.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

RB

STOPPET: Kampen mellom LSK og Gais ble stoppet noen minutter etter tilløp til bråk da de svenske supporterne kom til hallen. MMS-FOTO: VIDAR SANDNES

Bråk under treningskamp

LILLESTRØM: Politiet valgte rett etter avspark å stoppe treningskampen mellom LSK og Gais på grunn av supporterbråk. Kampen var i gang etter noen minutter.

Publisert 29.01.2010 kl 16:41 Oppdatert 29.01.2010 kl 18:02

KONTROLL: Innsatsleder Roy Alkvist ved Romerike politidistrikt opplyser at politiet har kontroll og forbereder tiltak til svenskenes avreise etter kampen. MMS FOTO: STIG ATLE BAKKE

Bråket begynte allerede i Lillestrøm sentrum før kamsptart.
                          – Det var kasting av flasker og andre ting, og tilløp til bråk mellom svenske og norske supportere i Storgata. Vi stelte oss mellom 40-50 svenske og 8-10 norske supportere for å unngå slåsskamp, sier innsatsleder Roy Alkvist i Romerike politidistrikt til rb.no.

Geleidet til hallen
                          Politiet valgte å holde de norske og svenske supporterne adskilt, og de svenske ble geleidet av politiet opp til LSK-hallen.
                          Da supporterne kom til hallen rett etter at kampen hadde begynt, ble det igjen tilløp til bråk.
                          – Det ble trengsel i billettluka da alle ville inn samtidig. Vi hadde også en grundig kroppsvisitasjon av supporterne, og dermed tok det tid. Kampen ble stoppet en kort periode så det ikke skulle skje noe mer, sier politiets arenaleder John Øiamo til rb.no.

Ingen arrestert
                          Ifølge operasjonsleder Ola Magne Mæhle i Romerike politidistrikt skal ingen supportere ha blitt arrestert i forbindelse med bråket. Alle de svenske supporterne som kom til kampen slapp inn i LSK-hallen.
                          Det svenske lagets kaptein skal også ha vært borte hos supporterne og bedt de oppføre seg skikkelig.
                          Politiet har vært forberedt på bråk før dagens treningskamp.

Svensk politi på plass
                          – Vi har hatt dialog med svensk politi og har ekstra mannskaper på jobb for å håndtere eventuelt bråk. Svensk politi er også representert med to tjenestemenn her, sier politiets innsatsleder Roy Alkvist.
                          Etter kampslutt vil politiet og vaktene i hallen holde igjen de svenske supportere og deretter forsøke å geleide de rett ut til ventende busser som skal frakte dem vekk fra Lillestrøm.
                          – Vi har også vært i dialog med oslopolitiet, og får bistand derfra hvis det er nødvendig, sier Alkvist.

Kommentar

• morten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2156

På vei tilbake til gamle høyder
                            - Jeg takker gode lagkamerater for en bra kamp, sier Olivier Occean.
                            Badekar
                            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

LSK.no

Her er målet til Occean
                              LSK-TV gir deg målet til Olivier Occean og høydepunktene fra LSK-GAIS.

Kommentar

• KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

LSK.no

Berg: - Jevnt over solid
                                Hovedtreneren oppsummerte 1-0 over GAIS på LSK-TV.

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

LSK:no

Storspill av Nosa sikret LSK-seier
                                  - Jeg elsker å spille fotball, sier Nosa Igiebor.

Kommentar

• KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

LSK.no

GAIS: - LSK kunne vunnet med mer
                                    Alexander Axén mente LSK var det beste laget i LSK-hallen fredag, og i årets sesong tror han det blir en høyere plassering for begge lag.

Kommentar

• KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

RB-papir

LSK vil se mer av Anthony Ujah
                                      Lillestrøm: Joshua Obaje drar hjem til Nigeria for å spille serie med sitt lag. Men Anthony Ujah blir med LSK til La Manga.
                                      -Han han har gjort det bra på trening. Det skal bli interissant å se ham i en lengre periode. Derfor vil vi ha ham med til spania. Joshua har også vist bra takter. Men klubben hans vil gjerne ha ham hjem, sier Henning Berg.
                                      Spillerformidleren Atta Aneke var i LSK hallen i går, og er klar til å kontakte Nigeria, hvis det er interissant angående Ujah.
                                      -Jeg er klar til å kontakte Nigeria den dagen jeg får klarsignal fra Torgeir Bjarmann og Henning Berg sier Atta Aneke.

Kommentar

Working...