Treninger 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Moderatormelding:
      Har flyttet noen innlegg til LSK.no - Forslag til forbedringer?, og slettet noen andre. Husk at tråden ligger på hovedforumet. Gode treningsrapporter er gull verdt, takk til dere som bidrar. Ellers helt unødvendig å poste korte innlegg som "Kommer det noen treningsrapport i dag?"

Kommentar

• Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5918

Med et skrått sideblikk på RSPs innlegg, prøver jeg å passe formuleringene mine, men det er så lenge siden siste treningrapport at jeg likevel drister meg til å spørre:

- Har noen vært på treningene de siste dagene og
        - hvis noen har vært der; kan dere være så snill å skrive noen ord om det her?

På forhånd takk!
        -katta
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3228

Trening lørdag 1. mai 2010

På treninga i regnværet på Åråsen 10.30 til 12.00 lørdag 1. mai spilte følgende to lag i formasjonstreninga:

Karim-Steinar-Frode-Lasse
          Tarik-Espen-Tam-Nosa
          Björn-Arild

mot

Ollie-Ujah
          Mathis-Kiko-Kristoffer-Edwin
          Stian-Marius-Steffi-Ruben

Arilds og Frodes "småskavanker" meldt av RB i går ser dermed ut til å være svært små. Derimot drev Erling Knudtzon (meldt å ha lysketrøbbel) med løpetrening for seg sjøl langs sidelinja, og er neppe klar for hjemmekampen mot Sandefjord i morra. Ruben ser ut til å være i full trening etter skaden (selv om han trolig er langt fra både 11'er og innbytterbenk), og det er positivt å se Kristoffer Tokstad på sentral midtbane, iallfall i formasjon for andre-11'ern.

Begge keeperne var også på treninga, og den 18-årige midtbanespilleren Paul Keita fra Senegal (som Bjarmann som vanlig "bare kartlegger") øvde med fysisk trener.

Alt dette gjelder de relativt få minuttene jeg var bortom i regnværet.

Pga harddiskkrasjet poster jeg denne her, men den kan sikkert føres over til den nyeste versjonen av debattforumet og treningstråden for 2010 når dette er fiksa.

gilbert

Kommentar

• Baloo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2006
            • 292

Fikk gutta "fri" i dag eller ble det trent i hallen?

Kommentar

• Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

Opprinnelig skrevet av Baloo
              Fikk gutta "fri" i dag eller ble det trent i hallen?
              Tirsdag 4. mai
              13.00 Fotball - AVLYST PGA SNØ
              .....

Kommentar

• aguado
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 448

Wtf, droppet de en planlagt trening? Håper informasjonen bare var litt missvisende og at de trente inne i stedet.

Kommentar

• gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3228

Trening lørdag 8. mai

På treninga på solfylte Åråsen lørdag 10.30-12.00 deltok alle 23 spillere i A-stallen for fullt - dvs uten noen som helst skader(!). Den faste stallen er på 23 spillere, hvorav Fredrik Gulbrandsen og Hassane Dosso er utleid til klubber som for tida spiller i 1. divisjon, mens Tamandani Nsaliwa og Tarik Elyounoussi er innleid på korte avtaler. Tarik har fire kamper igjen, Tam er bosmann når avtalen går ut i juni.

I formasjonstreninga var den eneste forskjellen fra Start-11'ern at Kiko kom inn for Tam, dvs

Tarik-Espen-Kiko-Nosa
                  Björn-Arild

Med kampprogrammet så tett som det nå er, bør vi vel regne med noen tidlige bytter, for eksempel blant spissene og kantene. Siden Tarik dessverre mest sannsynlig blir borte om få uker, ønsker jeg meg noe lenger innhopp enn fem minutter for Stian Ringstad på venstre kant, og Ujah eller Ollie inn for Björn de siste ti-femten. Men Henning har gjort bedre valg enn oss på forumet før (Karim på høyre back - opplagt idiotisk, mente vel alle; Erling på venstre kant på slutten mot Start - da må han jamen bevise mye på kort tid, heisann, der gjorde han det...), så vi får se.

gilbert

Kommentar

• gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3228

Jeg regner med at tommelen ned fra Benny er fordi jeg ønsker meg et langt og solid innhopp fra Stian Ringstad, og ikke fordi jeg rapporterer at Kiko skal spille sentralt (når Tam ser ut til å være sliten) og ikke på kant....

gilbert

Kommentar

• BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

Opprinnelig skrevet av gilbert
                      Jeg regner med at tommelen ned fra Benny er fordi jeg ønsker meg et langt og solid innhopp fra Stian Ringstad, og ikke fordi jeg rapporterer at Kiko skal spille sentralt (når Tam ser ut til å være sliten) og ikke på kant....

gilbert
                      Tommel opp for fantastiske rapporter.

Tommel opp for dine vurderinger.

Tommel ned for Kiko fra start.

Tommel ned for Ringen på benk.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6111

Erling på venstre kant på slutten mot Start - da må han jamen bevise mye på kort tid, heisann, der gjorde han det...)
                        Fint å være positiv, men Knudtzon var helt usynlig frem til han slo en passning ut til sundgot. Han overbeviste ikke meg voldsomt med den ene pasningen.

Men det er positivt at han får sjansen. Ville vært ille om Berg kjøpte spillere for milionbeløp og ga dem opp etter et par måneder, i tillegg han var jo bra i de to første kampene i år.

Kommentar

• gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3228

Trening lørdag 15. mai

På Åråsen lørdag fra 10.30 til 12.00 trente alle 23 unntatt Edwin, som ikke var å se, uvisst hvorfor.

I formasjonstreninga spilte følgende 11'er

Ruben-Pål Steffen-Marius-Stian
                          Erling-Kristoffer-Tam-Mathis
                          Ollie-Tony

mot den samme første-11'ern som starta siste seriekamp, dvs med Kiko for Tam.

Første-11'ern spilte i sin nå velkjente 3-4-3 formasjon, med

Steinar-Frode-Lasse
                          Karim-Espen-Kiko-Nosa
                          Tarik-Björn-Arild

I forsvar stiller vi raskt om til 4-4-2 med Tarik og Karim begge ett hakk lenger bakover på høyresida. I angrep har vi vel til tider både 2-4-4 og 2-2-6, med to offensive backer, og med kantspillere som trekker både opp og inn. Når dette hittil har gått bra defensivt, bortsett fra på enkelte dødballer mot, skyldes det nok at vi har to defensivt hardt arbeidende sentrale midtbanespillere, og god kondis, fart og oppofrende innsats fra kanter og backer (selv om Nosa fortsatt har litt igjen å jobbe med her).

Selv om jeg nå gir klagende kritiske kommentatorer fra Torshov vann på mølla, må jeg likevel bemerke at Stian Ringstad ikke så ut til å være spesielt sjuk eller skada. Så hvorfor han ble "spart" med bare én omgang i andrelagskampen mot Skjetten, for deretter ikke å spille ett minutt verken mot Hauerseter eller i gårsdagens andrelagskamp har jeg foreløpig ingen god forklaring på.

Dagens trening ble sett av en stor og familiepreget forsamling av foreldre og smågutter i den kledelige svarte og gule drakta. Ute på banen trente en meget ung prøvespiller på oppvarminga sammen med de 22 fra A-laget; jeg går ut fra at det var åtteåringen til en av trenerne eller spillerne.

gilbert

Kommentar

• superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

På Åråsen lørdag fra 10.30 til 12.00 trente alle 23 unntatt Edwin, som ikke var å se, uvisst hvorfor.

I formasjonstreninga spilte følgende 11'er

Ruben-Pål Steffen-Marius-Stian
                            Erling-Kristoffer-Tam-Mathis
                            Ollie-Tony
                            Frisk at PSA, Erling Tokken, Bolly og Ujah å stille på trening 12 timer og 15 minutter etter siste kamp. Edwin spilte hele matchen, det samme gjorde Ruben og PSA. Jeg tipper det er derfor Edwin ikke trener.
                            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3228

Trening lørdag 22. mai

Tre dager før hjemmekampen mot Odd trente 19 A-lagsspillere på Vigernesjordet (inngjerda, med undervarme) fra 10.30 til 12.15. Ringstad, Tokstad, Gabrielsen og Ujah glimret med sitt fravær. Derimot deltok 18-årige (og meget høye) Paul Keita fra Senegal (sentral midtbane) på denne treninga, som også på 1. mai og visstnok på mange treninger de siste tre ukene. Dette er i følge Bjarmann "bare kartlegging", men noen ganger fører kartlegging til noe mer (som med Tamandani Nsaliwa).

Formasjonene skal en kanskje ikke legge for mye vekt på så "lenge" før neste kamp, men 11'ern var, ikke overraskende

Tarik-Tam-Espen-Nosa(Erling)
                              Björn-Arild

I spill på liten bane etterpå var det mer variasjon i lagene, og blant annet fikk Mathis Bolly prøvd seg på venstre back (!) og Marius som midtstopper sammen med (deler av) første-11'ern, uten at jeg vil legge altfor stor vekt på det. (Men Bolly var altså den eneste av de norske unggutta som deltok, for øvrig med god innsats, for fullt i dag. Stian, Kristoffer og Ruben er jevnlig med på G19- og G18-landslag, men jeg trodde ikke det foregikk noe akkurat nå for dem.) Intensiteten og delvis temperamentet i denne delen av treninga var relativt høy, for de som synes nivået på treningene ofte er for daft.

gilbert

Kommentar

• gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3228

Trening mandag 24. mai

I sola på Åråsen i dag fra 10.30 til 12.00 stilte alle 23 i A-stallen pluss Paul Keita. Formasjonene var vår "vanlige" 11'er

Tarik-Espen-Kiko-Nosa
                                Björn-Arild

mot

Ollie
                                Ujah-Bolly-Erling-Edwin
                                Tam
                                Stian-Marius-Ruben-Kristoffer

Om en kaller denne lagoppstillinga fra andre-11'ern 4-1-4-1 (som jeg i praksis gjør her) eller 4-3-3/4-5-1 er vel nesten en smaksak. Men at den er ment å simulere tirsdagens motstanderlag er helt opplagt, med Ollie i rollen som enslig, rødhåra og hodesterk magyar på topp. Også på øvelsene med frispark og hjørnespark var det et lite fokus på hvor en en viss ungarer kunne ventes å posisjonere seg (denne gangen i forsvar). Ellers merka jeg meg at en faktisk øvde på innøvde trekk og alternativer ved innkast, fra begge sider, midt på banen og ikke mot sekstenmeteren. Så mye dårlig utnyttelse av innkast en ofte ser, ikke bare fra vår side, synes jeg det er helt på sin plass.

Under formasjonstreninga øvde de overtallige, Pål Steffen og Paul Keita, med Geir Kåsene. Under og etter dødballøvelsene for 11'ern ble Bolly, Ruben og Pål Steffen (men ikke Stian) sent på lange løpeturer opp og ned langs sidelinja. Når unggutta ikke var på trening lørdag kan det vel henge sammen med at de fortsatt, gitt alderen, trener noe mindre mengde enn de mer etablerte. For øvrig hadde Arild en egen liten avslutningstrening med Petter Belsvik, blant annet skudd på mål av type straffespark.

gilbert

Kommentar

• tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

Dagens trening foregikk på et utrolig gressteppe i strålende sol på treningsfeltet. Spillerne mener dette er den beste gressmatta i Norge.Følgende var på u21 landslaget Tarik og Hansen.Disse trenet alternativt Karim ingen fare ,bare forsiktig pga krampe i låret.Tokstad og Ringstad kamp i går og kamp i morgen.Kiko er skadet i ankelen ikke så alvorlig. Ellers så var alle på plass+Keita og en keeper fra Strømmen.Nosa,Edwin og Tony var i et utrolig godt humør og sprudlet under hele treningen. Mye spill 8 mot 8 i dag og her var helt klart Nosa,Tony (Putta mange mål i dag),Bjørn og Steinar best.Tok en del bilder som jeg skal prøve og legge inn.Ellers så var det ikke så mye og skrive om.Må legge til at dagens høydepunkt sto Erling for da han dro en dobbel overstegs finte så Tam datt på ræva.
                                  Last edited by tullebukk; 28.05.2010, 18:34.

Kommentar

• tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

Div bilder fra treninga.Et bilde av Keita og et av Logi . Har mange flere bilder men dem er for store og jeg veit ikke hvordan jeg får dem mindre.

Kommentar

• tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

Dagens Trening 1/6-10.
                                      Ingen skader i troppen men Karim,PSA og Lunan trente alternativt mest pga kamp på torsdag som går på treningsbanen.Marius var ikke på plass han driver med eksamen,Tarik på landslaget. To nye med i dag og det var Criss??? fra Oslo City og Ohi(16 år) fra Juniorlaget. Begge greide seg veldig bra syns jeg ,men jeg syns at Criss virka veldig sterk og han beit veldig bra i fra seg..Ellers så var det bip test for følgende i dag Edwin,Tokstad,Nosa,Tam,Ringstad,Occean.Tony. Her ga Edwin seg først mens Ringstad satt ny pers og Tokstad vant. Nosa var lettere irritert og sa rett ut at dette var bare tull.Ellers på treninga i dag så syns jeg at Edwin,Nosa,Erling og Tony var veldig gode.Tony er forøvrig den spilleren i Norge med best spenst resultater.Det var stort oppmøte av gamle spillere på dagens trening følgende var på plass ,Bjarmann,Magnus Powell,Bergdølmo,Tommy Berntsen,OB Sundgot og Atta fra Oslo City.
                                      Mye snakk i dag om spillere og jeg fikk med meg at vi har signa en spiller fra Oslo City som har spilt champions league kamper for 3 mnd siden i hjemlandet sitt.Han spiller sin siste kamp for Oslo på lørdag.Hvist nok en veldig spennede spiller sies det og mange mener han garantert kommer til og bli en hit.Ellers så kan det nevnes at det var et utrolig fint vær i dag og det er faktisk ikke så ille og gå hjemme sykmeldt om dagen.Kan legge til at Keita er hjemme en tur for og ordne nytt visum.
                                      Last edited by tullebukk; 01.06.2010, 12:01.

Kommentar

• gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3228

Trening lørdag 5. juni

Treninga var på Vigernesjordet fra 10.30 til 12.45. To keepere og tjue utespillere deltok, alle utenom Ruben Gabrielsen. Vi har fortsatt ingen (!) alvorlige skader, og at en del spillere, som unggutta (Ruben er den yngste) står over enkelte treninger, er helt i tråd med at treningsopplegg og treningsmengder er mer tilpassa den enkelte spiller enn under for eksempel Nordlie og Erlandsen.

På formasjonstreninga var 11'ern som forventa:

Logi
                                        Tarik-Espen-Kiko-Erling
                                        Björn-Arild

På trening på offensiv dødball, cornere og frispark fra begge sider, var Karim i godt slag, og Espen hadde til ham å være uvanlig god uttelling på headingene. Som før Odd-kampen har trenerne åpenbart studert motstanderen grundig, og legger opp taktikken for våre dødballer (med flere alternativer) etter hvor motstanderens beste hodespillere bruker å stille seg.

gilbert

Kommentar

• tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

Håper noen tar seg tid til og stikke på treninga denne uka ,mange spørsmåls tegn nå .Hvem spiller i steden for Tarik?Er Tam fortsatt med ?Er det noen nye på plass (kartlegging????)?? osv osv .

Kommentar

Working...