Har de ikke fortsatt ferie ? Eller begynt med fellestrening igjen ?
Treninger 2010
Collapse
X
-
-
Tar en tur på treningsfeltet i morra, hadde gjort seg om treningstidene på hjemmesida var oppdatert da....Kommentar
-
Romerikes Blad (papir) melder i en liten notis i dag at alle unntatt Ollie (som har fått en dag ekstra, til å komme seg tilbake fra Canada) stilte på første trening i går. Vegard Landaas er sjuk, og kommer på trening med LSK straks han er frisk igjen.
gilbertKommentar
-
Trening tirsdag 22 juni
Treninga var på Vigernesjordet fra 10.00 til 11.45. For noen treningsbaner gutta har, må være noen av norges fineste gressmatter
Tilstede på dagens trening var: Logi, Andre, Karim, Steinar, Frode, Lasse, Pål Steffen, Stian, Erling, Nosa, Kiko, Espen, Tokstad, Edwin, Ujah, Arild, Ollie, Bjørn og en eller annen Chris(fra Oslo City??). Lasse ga seg etter knappe timen, så ikke ut til å være noe spes. Kanskje han er sliten etter helga: http://fotballfrue.blogg.no/
Vegard Landaas kom sammen med Bjarmann etterhvert, løp litt forsiktig rundt banen og triksa litt med kula sammen med Kåsene. Sliter litt med sjukdom.
Tam, Bolly, Ruben og Marius var ikke å se. Tam er vel ferdig i klubben, de andre spilte kanskje for LSK 2 i går??
Etter oppvarminga ble det kjørt en del pasningsøvelser. Så ble det spilt 8 mot 8 på under halve banen uten mål....kun holde ballen i spill og hvor ordet movement ble brukt av Henning sånn ca 500 ganer
Til slutt spilte de på nesten hele banen, flytta målene ut på 16 metern.
Lagene var:
Logi
Karim, Steinar, Frode
Edwin, Espen, Erling
Ujan, Bjørn
mot
Andre
Chris, Pål Steffen, Stian
Tokstad, Kiko, Nosa
Arild, Ollie
Ikke mye å melde om uten at gutta brant en del sjanser og Logi tok det meste...Arild hadde en herlig scoring.
pitLast edited by pitbull007; 23.06.2010, 12:26.Kommentar
-
Glissent oppmøte i dag pga. andrefuglas kamp mot Hauerseter i kveld. Essediri, Kippe, Pedersen, Søgård, Mouehli, Nosa, Ujah og Sundgot trente med Landaas og Oslo City-Chris, men Magnusson og MMX-keeperen trente med Albertsen. Ut over dette lurer jeg på om det kanskje var en a-lagsspiller til med, men kommer ikke i farten på hvem det var. Eriksen var også tilstede, trente ikke, men regnet med å være tilbake i morgen.
Oppvarmingsdrillen bestod av en pasninger mellom tre spillere, overførbart til en forsvarsspiller, en midtbanespiller og en angrepsspiller, der F spilte til M, som la tilbake til F, som igjen spilte til A som i tur og orden la tilbake til M. Dette ble senere brukt da midtbanen og angrepsspillerne sparret mot forsvaret. Drillen ble endret noe etterhvert, slik at midtbanespilleren tok imot ballen, vendte opp, og løp fremover.
Landaas - Søgård - Mouehli - Nosa
Sundgot - Ujah
mot
Chris - Kippe - Pedersen - Essediri
Magnusson/MMX
Det var egentlig ingen som utmerket seg veldig positivt i dag. Ujah hadde noen avslutninger som gikk i mål via stolpen. Da angrepsspillet ble drillet uten sparring brukte Sundgot for lang tid fra han hadde spilt balle til Landaas/Essediri, til han kom seg i posisjon i boksen. Dette vil han selvfølgelig få bedre tid til i kampsituasjoner når motstanderens venstreback støter mot høyresiden vår, men da vil også forsvaret få tid til å orientere seg. Landaas har et par gode innlegg med høyrefoten, samt et helt gjennomsnittlig tredjedivisjonsskudd med vesntrefoten etter å ha vendt opp under oppvarmingen. Altfor tidlig for meg å si noe som helst om gutten. Chris la jeg ærlig talt ikke spesielt merke til, utover at han har en veldig god fysikk.
Under store deler av treningen stod det to juniorspillere på sidenlinjen. Mens MMX-keeperen stod i mål under angrepsdrillen kom Magnusson bort og snakket med dem, og spøkte. Det er ganske åpenbart at han er en viktig sosial ressurs i spillergruppa. Godt å se."I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."Kommentar
-
Trening torsdag 1 juli
Treninga var på Vigernesjordet fra 10.00 til 12.00. Jeg var tilstede fra ca 10.30.
Tilstede på dagens trening var: Logi, Karim, Steinar, Frode, Lasse, Pål Steffen, Stian, Ruben, Erling, Nosa, Kiko, Espen, Bolly, Tokstad(kun øvelser sammen med Kåsene), Edwin, Ujah, Arild, Bjørn, Chris, Andreas Fjeldstad(jr), Robin Karlsen(jr) og Sondre Jakobsen(jr). Andre Hansen og Marius Johnsen var ikke å se.
De drev med noen pasningsøvelser når jeg ankom det flotte anlegget ved 10.30 tida, forresten et fortreffelig vær
Etter en liten pause satte Henning opp forsvarsfireren og midtbanefireren for å trene defensiv organisering. Ingen spisser deltok her, Bjørn og Arild trente avslutninger sammen med Belsvik når dette pågikk.
Første åtte ut var:
Karim, Steinar, Frode, Lasse
Kiko, Espen, Nosa, Erling
Etter ca 10 min ble det gjort et par endringer:
Karim, Steinar, Frode, Stian
Kiko, Espen, Nosa, Edwin.
Her kjørte altså resten av gutta angrep på angrep mot disse 8 hvor all fokus var på det defensive.
Så fulgte spill på nesten hele banen, første 11 ut var(noe som sier meg at disse 11 starter mot Enga på søndag):
Logi
Bjørn og Arild
Mot
Andreas
Chris, Steffi, Stian
Ruben, Robin, Sondre, Edwin
Bolly og Ujah
Ble også gjort et par skifter her etter en stund: Edwin i stedet for Erling og Ujah i stedet for Bjørn. Må si jeg synes Edwin virker pigg om dagen, men tipper han velger Erling med tanke på defensiv jobbing. Ellers synes jeg det er bra at Nosa er tilbake sentralt. Stemningen i gruppa ser ut til å være alle tiders
Ellers et par agurknyheter fra dagens trening: Tom Nordlie var tilstede en times tid, så kom jaggu Drillo gående sammen med Hulby og 3-4 mann til. Regner med de sjekka forholda for mulig å holde en landslagstrening eller to på Vigernesjordet.
Gutta har forresten kamp mot Rælingen i 3 divisjon i kveld, noe sier meg at det blir med et rent juniorlag.
pitKommentar
-
Trening fredag 2 juli
Treninga i dag var på Åråsen fra kl 10-12.
Tilstede var samtlige uten Andre Hansen og Marius Johnsen. Fjeldstad og Karlsen fra jr. laget og Fredrik Gulbrandsen var tilbake.
Jeg kom ikke før 10.45, men da pågikk drilling av laget som mest sannsynlig starter på søndag:
Logi
Bjørn og Arild
spilte mot
Fjeldstad
Tokstad, Chris, Steffi, Stian
Fredrik, Ruben, Robin, Edwin
Bolly og Ujah.
Ikke så mye å melde om egentlig, drilla dette laget i ca en time uten noen forandringer. Ellers må jeg jo si at matta på Åråsen ser fantastisk ut. Knipsa noen bilder med mobilen som beviser dette
pitKommentar
-
Kommentar
-
Trening tirsdag 6.juli
Ikke så mye å melde fra dagens trening på Vigernesjordet kl. 10.30-12-00.
Chris fra Oslo Øst prøvespiller. Ikke tilstede: Kiko, PSA, Johnsen og Gabrielsen.
Oppvarming: Løping uten ball. Noen tekniske øvelser med Belsvik.
Keepere: Hadde egne øvelser med keepertrener, hvor jeg la merke til at mesteparten av tida hadde de tekniske øvelser med beina.
Etter dette delte gruppa seg i to. Fotballtennis for de som startet på søndag, og avslutningstrening etter innlegg langs bakken for resten (inkludert Knutzon), med både Berg og Belsvik.
Eneste jeg kan melde er at Edwin var klart best med flere gode avslutninger, mens Ujah skuffet en del.
Mer var det ikke fra dagens trening. Det jeg synes er noe merkelig er at når det var restitusjonstrening i går (sykling), hvorfor må da første elleveren ha fotballtennis to dager etter kamp? Det holder vel med en restitusjonstrening?Kommentar
-
Ikke så mye å melde fra dagens trening på Vigernesjordet kl. 10.30-12-00.
Chris fra Oslo Øst prøvespiller. Ikke tilstede: Kiko, PSA, Johnsen og Gabrielsen.
Oppvarming: Løping uten ball. Noen tekniske øvelser med Belsvik.
Keepere: Hadde egne øvelser med keepertrener, hvor jeg la merke til at mesteparten av tida hadde de tekniske øvelser med beina.
Etter dette delte gruppa seg i to. Fotballtennis for de som startet på søndag, og avslutningstrening etter innlegg langs bakken for resten (inkludert Knutzon), med både Berg og Belsvik.
Eneste jeg kan melde er at Edwin var klart best med flere gode avslutninger, mens Ujah skuffet en del.
Mer var det ikke fra dagens trening. Det jeg synes er noe merkelig er at når det var restitusjonstrening i går (sykling), hvorfor må da første elleveren ha fotballtennis to dager etter kamp? Det holder vel med en restitusjonstrening?Kommentar
-
Var innom en tur på Vigernesjordet fra kl 11 til 12 i dag.
Samtlige tilstede utenom Andre Hansen(er vel en tur i Skien), Eriksen(sliter med skade) og det evige problemet Marius Johnsen....
Tilstede var også Mads Dahm, Tom Sadeh og Lyn's juniorkeeper Tarjei Aase Omenås. Victor Grodås deltok også.
Lyn's jr.keeper: http://lyn.no/index.aspx?type=spille...332&id=2925497
Drilla formasjonen som kanskje starter mot RBK på lørdag..?..
Logi
Karim, Steinar, Frode, Stian
Erling, Kiko, Nosa, Bolly
Bjørn og Ujah
Spilte mot
Tarjei
Ruben, Steffi, Mads, Victor
Tokstad, Espen, Tom, Edwin
Arild og Fredrik
Veldig vanskelig å få noe inntrykk av gutta fra Lyn i løpet av denne timen. Henning brukte en del tid på Stian og Bolly på venstresida. Gikk mye på når Stian har ballen at han enten slår i bakrom på Bolly eller Ujah. Eventuelt opp på en møtende Nosa på midtbanen som da enten vender opp eller spiller tilbake til Stian, som da kan slå opp på Bolly eller Ujah hvis den rette bevegelsen er der.
pit - skal prøve å få tatt en tur innom Åråsen i morra.Kommentar
-
Trening fredag 9 juli
Var en tur på Åråsen i dag, rolig trening. Ikke mye å melde om egentlig.
Oppvarming og et par øvelser før de drilla formasjonen i maks 10 min.
Eriksen var tilbake i dag, så da blir det nok ikke noe kamp på Stian fra start i morra. Bolly tar venstrekanten og Ujah går inn på topp sammen med Bjørn. Karim var ikke tilstede, småsjuk trur jeg. Dahm og Sadeh fra Lyn var også med.
Resten av økta ble det trent på dødballer og avslutninger.
Da blir laget i morra som følger, regner med Karim er klar.
Logi
Karim, SP, Kippe, Lasse
Erling, Kiko, Nosa, Bolly
Bjørn og Ujah
pit - straks ferdig med sommerferienKommentar
-
-
Trening lørdag 17. juli
Treninga i dag var (for første gang i år) på KGB - Kunstgrasbanen - naturligvis med tanke på bortekampen mot Tromsø på mandag. Tilstede var keeperne Stefan og André, samt 16 utespillere: Karim, Steinar, Frode, Lasse, Pål Steffen, Ruben, Espen, Nosa, Mathis, Edwin, Arild, Tony, Fredrik, Mads Dahm (ex-Lyn, tilbudt kontrakt), Colin N'kee (fra juniorstallen) og Mohamed Sesay (Oslo City FC, spilte med LSK i JET). Kiko (ankel), Marius (kneet) og Stian (to brudd i leggen) er ute med skader.
Erling, Björn og Kristoffer trente inne, men er klare til kamp; Geir Kåsene var godt fornøyd med at slik individuelt tilpassa trening har gitt oss få skader helt siden august i fjor, og har plassert LSK blant de aller beste på skader og fravær i halvårsrapporteringa til NFF som nylig er levert.
Ingen formasjonstrening den tida jeg var innom (ca 11.20-12.10), men backfireren ser ut til å bli den samme "gamle", og at Espen og mest sannsynlig Nosa spiller sentralt (med Kiko ute) virker opplagt. Like opplagt er vel to av trioen Björn, Arild og Tony på topp, med den tredje inn som innbytter. Kantposisjonene fylles trolig av Erling og Edwin, med Bolly, Kristoffer og Fredrik som utfordrere.
gilbertKommentar
-
En bitte liten rapport fra dagens trening Torsdag. Kiko,Logi og Marius trente ikke . Karim er mulig ute i 3 uker med nesebrudd men han skal prøve og spille med maske??Han trente for fult men får ikke lov og gå i dueller.3 Lyn spillere på trening ,Mats Damh og en till + Keeper.Må legge til at Mats hadde en utrolig stor overkropp og han må ha pumpa MYE jern. Dette var det jeg fikk med meg på di 14 minuttene jeg var på plass.Last edited by tullebukk; 22.07.2010, 10:37.Kommentar
-
En bitteliten raport fra dagens trening Torsdag. Kiko,Logi og Marius trente ikke . Karim er mulig ute i 3 uker med nesebrudd men han skal prøve og spille med maske??Han trente for fult men får ikke lov og gå i dueller.3 Lyn spillere på trening ,Mats Damh og en till + Keeper.Må legge til at Mats hadde en utrolig stor overkropp og han må ha pumpa MYE jern. Dette var det jeg fikk med meg på di 14 minuttene jeg var på plass.
Er litt redd for at pumpinga til Dahm har tatt fra han noe hurtighet. Virker ikke som en fantastisk smart ting å gjøre for en proff fotballspiller. Litt muskler er bra men...
Keeperen som var på plass må være en juniorkeeper. Lyn har vel ingen keepere uten kontrakt nå? Amerikaneren dro vel og islendingen har signert for en klubb allerede.
Ellers er Lynspillere plutselig rimelig uinteressante om konkursboet skal kreve betaling.Kommentar
Kommentar