LSK anno 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kimmern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 1174

Jeg er ikke nevneverdig bekymret, hadde vi ikke kommet til store sjangser hadde jeg vært det.. men det gjorde vi da jo.. det er bare det at aafk hadde marginene med seg og vi hadde de mot oss(skudd rett i ansiktet på lindegård feks). Forsvarssurret velger jeg å se på som et arbeidsuhell, men igjen marginene var mot oss desverre.

Kommentar

• Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

Tror folk trenger en liten reality check her... I fjor på samme tid skapte vi INGEN sjanser på de første tre kampene våre. I går hadde vi seks kvalifiserte kjempesjanser. Dette var på ingen som helst måte like ille som det vi har åpnet med de to siste sesongene.

Neste år skal vi faen meg ha sommerkamp der oppe. Det er ikke riktig at dem skal få tre seiere på rad mot oss bare fordi de har ekstreme værforhold som påvirker banedekket deres så ekstremt som det gjør. Ingen sklei??? Hva faen var det som skjedde på 1-0 da, da?
      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5918

Ved ett baklengs grunnet forsvarssurr kunne jeg vært enig med deg, kimmern, til og med på to. Men når det tredje kommer er det ikke lenger flaks og marginer som avgjør. Jeg tror det er svært så viktig at HB tar tak med en gang. Defensiv jobbing har de holdt på med hele vinteren og dette burde og skulle ikke være resultatet.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1174

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Ved ett baklengs grunnet forsvarssurr kunne jeg vært enig med deg, kimmern, til og med på to. Men når det tredje kommer er det ikke lenger flaks og marginer som avgjør. Jeg tror det er svært så viktig at HB tar tak med en gang. Defensiv jobbing har de holdt på med hele vinteren og dette burde og skulle ikke være resultatet.
          Jeg regner også med at HB tar dette opp i dag og fremover i uka. når det er sagt så har HB også sagt at det vil svinge i år også.. så vi får se hvor vi står om 10 kamper. Er det like ille etter 10 kamper så er selvsagt bekymringene en helt annen en det de er nå.

Kommentar

• Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Tror folk trenger en liten reality check her... I fjor på samme tid skapte vi INGEN sjanser på de første tre kampene våre.
            Vel. I serieåpninga mot Stabæk spilte vi en veldig god kamp og var kun en feilaktig avblåsning unna 2-0-scoring og sannsynligvis seier. I andre serierunde, mot Viking, hadde Occean aleine flere og større sjanser enn laget hadde totalt i går. I tillegg hadde vi et par andre feite muligheter.

Åpningen i fjor var langt mer lovende enn årets åpning. Uten at det trenger å ha noe å si for resten av sesongen.

Kommentar

• Rabbi
              Medlem
              Møteplager
              • Mar 2004
              • 78

Syns det er latterlig å trekke fram Espen og Arild som syndebukker etter kampen i går. Arild hadde kanskje ikke sin beste dag, men det var mange som var mye værre. Espen var etter min mening vår beste i går, og den eneste grunnen til at ikke midtbanen vår ble overkjørt hver gang tarik/nosa rota bort ballen på midten.

Videre dominerte vi 1. omgang bortsett fra måla imot, så spillemessig var vi ikke elendige, bare vanvittig ukonsentrerte i en del avgjørende situasjoner, noe som selvsagt er utilgivelig. Syns vi var veldig passive på 1-0. Fyren fikk jo 5-6 sekunder på seg på å sende av gårde skuddet!

Sundgot var viktig å ha på banen fordi vi visste (Rekdal er trener) at veivesenet ville legge seg lavt / lage mange død-baller for oss. Bare grise-uflaks som gjorde at han ikke scoret også..

Kommentar

• Mauer
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 270

Opprinnelig skrevet av Rabbi

Videre dominerte vi 1. omgang bortsett fra måla imot, så spillemessig var vi ikke elendige
                Så vi samma kamp? Dominerte er vel litt å ta i...

Kommentar

• Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

Opprinnelig skrevet av reka
                  Stille uten Sundgot i en kamp hvor man kunne forvente (og fikk) 30.000 dødballer? Mannen var vel også den eneste i dag som traff med bakromspasninger, vant dueller og viste IQ i ballfordelingen. Hadde Esset slått bedre dødballer ville han vunnet kampen alene, men Rekdal hadde antagelig fylt matchballen med vann, Mener det stod "M" for "manipulert" skrevet med sprittusj på kula.

Søgård var også et selvskrevet valg i dag og leverte. Vi må iallefall ha noen på banen som kan vise våre nye stjerner hva som skal til av innsats og jobbing.
                  Basere en kamp på dødballer er håpløst.. Og når man har 14 cornere og en haug med frispark uten å score mål så blir ikke jeg videre imponert over dødballferdighetene!!!

Kommentar

• Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

Jeg bruker ikke de gamle heltene våre som syndebukker for kampen i går, men jeg syntes det sier litt om nivået på stallen når dette tilsynelatende er det beste vi har....

Om noen syntes det var riktig å la Rekdal sin taktikk få styre vårt laguttak for ente gang, så tror jeg nok de fleste ikke skjønner Rekdal... Han sier ikke ting i media før og etter kamp uten grunn, alt han gjør er nøye planlagt og tilrettelagt i beste Egon Olsen stil... Tror dere virkelig Rekdal er misfornøyd med 3-0? Han tenker nok alt på neste kamp og håper selvfølgelig at Berg setter opp mannskapet for en luftkrig... Det enkleste å forsvare seg mot er akkurat det. Når LSK spilte langs bakken ble Aafk til tider rundspilt og kun uflaks/udyktighet i avslutningene gjorde at det ikke ble mål. Men når man har 14 cornere og ørten frispark i farlig posisjon kan man ikke bare skylde på uflaks....

Kommentar

• Rovfugl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 3672

Alt snakket om at vi reiser oss, er bedre enn dette, kommer sterkt tilbake kanskje allerede mot TIL etc. er noe som bekymrer meg. Har hørt dette før, vi trodde vel vi var for gode til en 11 plass i fjor, men vi var ikke bedre. Nå håper jeg bare inderlig at vi ikke går i samme fella i år, men det ser ikke værre ut. Jeg håper bare så inderlig at noen har rett, at vi er bedre enn i fjor, at vi ikke bare TROR vi er bedre enn det vi faktisk er.

Å nesten vinne kamper teller ikke i ligaen, det samme gjelder å nesten score, og nesten spille bra etc. Nesten feller ingen mann av hesten.
                      Ikke bare trenger vi en seier over samelaget TIL, vi kunne trengt en overbevisende seier med 2 eller flere mål, bra spill og lite personlige feil. PLEASE!!
                      DØ FOR FUGLA!!!
                      http://www.fluefiskebloggen.no
                      LSK er min religion
                      Ujah er min gud

Kommentar

• Roll75
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2007
                        • 834

Trodde vi var kjent for å være giftige på dødball. Hva skjer når vi ikke engang setter 1 av 14 fra hjørne? Detta grenser nesten til det utilgivelige!! Hvordan i alle dager skal vi score mål i år, spør nå jeg?

Kommentar

• Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

Opprinnelig skrevet av Roll75
                          Hvordan i alle dager skal vi score mål i år, spør nå jeg?
                          Bare noen forslag sånn på strak arm:
                          - kontringer
                          - spill langs bakken.
                          - dødballer
                          - skudd
                          - enkeltmannsprestasjoner

Knurr...

Kommentar

• Roll75
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2007
                            • 834

Ja Leif, og jeg skal ikke grave meg helt ned i negative tanker her, men mener fortsatt at dødballer må utnyttes langt bedre hvis vi skal hevde oss noen lunde. Er fullt klar over at det er unnagjort kun en kamp.

Kommentar

• andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

I min bok fremsto Aafk matchen mer som et arbeidsuhell enn et prov på et dysfunksjonellt lag. Det vi må forbedre fra den kampen er fokus og aggresiviteten i forsvarsspillet. Vi hadde langt bedre spill enn Aafk og skapte fete sjanser. Hadde man vært litt mer skjerpa burde vi ha tatt med tre poeng.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                I min bok fremsto Aafk matchen mer som et arbeidsuhell enn et prov på et dysfunksjonellt lag. Det vi må forbedre fra den kampen er fokus og aggresiviteten i forsvarsspillet. Vi hadde langt bedre spill enn Aafk og skapte fete sjanser. Hadde man vært litt mer skjerpa burde vi ha tatt med tre poeng.
                                Når den værste skuffelsen har lagt seg, så er nok dette et mer realistisk bilde over hva som har skjedd i Ålesund... Men fy f*** så skuffa jeg var rett etter kampen.

Kommentar

• Roll75
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 834

Arbeidsuhell? ja, kanskje. Gutta må reise kjærringa i de to neste (som er hjemme). Går utifra at vi ikke signerer tabellen etter de kampene!

Kommentar

• BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

Opprinnelig skrevet av Leif A
                                    Bare noen forslag sånn på strak arm:
                                    - kontringer
                                    - spill langs bakken.
                                    - dødballer
                                    - skudd
                                    - enkeltmannsprestasjoner
                                    Som i fjor tyder beklageligvis ting på at vi har følgende taktikk for å score:

1. Sette inn kula etter "klabb-og-babb i feltet"
                                    2. Enkeltmannsprestasjoner (hvor sårbart dette er ser vi når Nosa svikter totalt)
                                    3. Scoring på ca. 1 av 100 dødballer, ettersom det meste er polere eller i knehøyde. Og vi har selvsagt ingen som slår inn med venstre.

Hovedproblemet i fjor, og det ser ut som i år, er mangel på eget spill. Vi har ikke klart definerte roller, og dermed ingen rytme og driv.

Under Erlandsen var ting enkelt, men det var i det minste en filosofi bak det. På det beste var det ballfordelere som sentret til kanter som lå bredt, som slo presist inn til rettvendte hodesterke spillere. Alle hadde klart definerte roller.

Under press, så var det å måke kula opp til hodesterke spillere, og så sette trøkk etter med en sterk midtbane. Det gjorde vondt å møte LSK omtrent uansett. Primitivt, men det var i det minste en spillestil.

Hva vi driver med under Berg er ikke godt å si. Det er ingen klar stil. Enkeltspillere, som hver for seg er gode, hentes inn uten en helhetlig tanke. Hvilken rolle skal Tarik fylle for eksempel? Det ble en udefinert mellomting mot Aalesund. Ikke kant, ikke ving og ikke spiss.

Og ikke minst: hva var greia med å spille "klump" når vi lå under? Det gjorde det lett for Aalesund å måke unna. Berg prøvde med klump i fjor også. Totalt sjanseløst.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

Seriøst Benny, du har sett lovlig lite LSK når du ikke ser hvordan Berg forsøker å få laget til å spille. At de ikke lykkes mot et supertent AaFK på hardplast i vintervær tilgir jeg gjerne.

At du lar ditt selektive minne styre hvordan du vurderer laget får stå for din regning, men vi har sett like mye mangel på spillestil under på både Uwe og Arne. Det er engang slik norsk fotball er; lag mislykkes ofte med å spille slik de vil fordi tempoet er høyere enn ferdighetene.
                                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• kinstad
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2007
                                        • 406

Opprinnelig skrevet av BennyLem

Hovedproblemet i fjor, og det ser ut som i år, er mangel på eget spill. Vi har ikke klart definerte roller, og dermed ingen rytme og driv.

Hva vi driver med under Berg er ikke godt å si. Det er ingen klar stil. Enkeltspillere, som hver for seg er gode, hentes inn uten en helhetlig tanke. Hvilken rolle skal Tarik fylle for eksempel? Det ble en udefinert mellomting mot Aalesund. Ikke kant, ikke ving og ikke spiss.
                                        Jeg er uenig og vil påstå at du har tatt på deg drakta feil vei i år. Om det er noe vi i det siste har hatt god suksess med, så er det vel eget spill, samt å føre kamper. Stilen er tvert i mot tydelig, og jeg ser lettere enn på lenge hvordan dette skal føre til et stabilt lag over tid.

Angående tanken bak Tarik så får du spørre deg det samme spørsmålet om en del runder, så kan du svare på det selv, for det gidder simpelten ikke jeg.
                                        ________
                                        -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• Leif A
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 3962

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          Hva vi driver med under Berg er ikke godt å si.
                                          Da anbefaler jeg deg å ta en kikk på en kamp i ny og ne, eller kanskje tilogmed en trening. De av oss som for eksempel var tilstede på kampen mot "kokoslaget" Strømsgodset har nok et rimelig greit bilde av hva Berg ønsker laget (du er i grunnen noe frekk som bruker "vi"-form) skal drive med.

Eller det er jo selvfølgelig mulig at det er en dårlig forbindelse mellom mine øyne og hjernen siden jeg satt med et inntrykk av et LSK som totalt overkjørte SIF i 1. omgang (før byttene begynte), med stor fart fremover og utstrakt bruk av flankespillere som tidvis lignet på John Robertson der de opererte ute ved krittet og lagde enorme rom for offensive backer.

Du var kjapt ute med å analysere og hevde offentlig at noe var alvorlig galt med LSK under Tom Nordlie, Benny L, og det var tider i fjor hvor jeg også var sterkt i tvil om LSK hadde noen form for plan i spillet. Men som Abraham Lincoln en gang sa: "When the facts change, I change my mind, sir. What do you do?"
                                          Knurr...

Kommentar

Working...