Tribuneliv

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CocaJerry
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2532

Tribuneliv

Hva kan vi gjøre for å organisere tribunelivet på hjemme/borte-bane bedre?

Finn 150 feil
  • Christer
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 388

ja si det men dette var jo et flott bilde må jeg si! får de stått mer bredt

Kommentar

• Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

Ja 5 feil, jeg finner allerde 7 på øvre tribunedel.... STå mer samlet, hvor mange av de på bildet sang og lagde liv?????

Vi bør og skal være flere enn dette!

Kommentar

• Franken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1036

Fem på øvre? Er vel ikke vår feil at MFK har funksjonærer som passer på kanarifansen?

Var der selv, og er kanskje enig i at det ble litt for bredt på det feltet. Har det ikke tidligere år vært et mindre område for KFL?

Sang lite selv igår, må bare beklage. Var med på enkelte sanger, men ikke så ivirig som jeg burde ha vært. Men syntes det ble en del "surmuling", om både sang og plassering. Desverre...
        Fra Baillsund

Kommentar

• CocaJerry
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2532

Opprinnelig skrevet av Paddis
          Ja 5 feil, jeg finner allerde 7 på øvre tribunedel.... STå mer samlet, hvor mange av de på bildet sang og lagde liv?????

Vi bør og skal være flere enn dette!
          Hva som skjer på øvre tribunedel er lite eller ingenting interesant, men du har helt rett i att vi må stå mer samlet.
          Opprinnelig skrevet av Franken
          Fem på øvre? Er vel ikke vår feil at MFK har funksjonærer som passer på kanarifansen?

Var der selv, og er kanskje enig i at det ble litt for bredt på det feltet. Har det ikke tidligere år vært et mindre område for KFL?

Sang lite selv igår, må bare beklage. Var med på enkelte sanger, men ikke så ivirig som jeg burde ha vært. Men syntes det ble en del "surmuling", om både sang og plassering. Desverre...

Kan det tenkes at du hadde syngi litt mer hvis folk sto litt tettere rundt deg å sang?

Kommentar

• mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

1. Vi er generelt for få på borteturer
            Flere på tribunen = mer liv

Etter den gode sesongen LSK har vist så langt synes jeg det er skuffende at så få velger å ta turen til Molde.

2. Alkohol
            Mange (litt for mange) var preget av et stort inntak alkohol som fører til slappe holdninger og dårlig sang. Synes faktisk gutta mine på 5 og 7 presterte bedre enn flere av de som stod (eller satt) rundt meg.
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
            Mr.Jordbakke

Kommentar

• Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Sammenlignet med hvem? Apeberget har 5 ganger så mange medlemmer som oss, de er ikke 5 ganger så mange som oss i Molde eller noe annet sted for den saks skyld.

Spør du meg er det pissprat at vi er få på bortebane, det er ikke så mange supportergrupper som er flere enn oss på Røkkeløkka.

Men, jo mer dere fortsetter å disse eget oppmøte, desto større sannhet blir det.

2. Alkohol
              Folk som ikke kan drikke med måte, kan holde seg hjemme :wink:
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Franken
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 1036

Var vi ikke flere i Molde i år enn de siste årene? Bare noe jeg syntes?
                Fra Baillsund

Kommentar

• Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

Jeg er litt uenig med deg CocaJerry, jeg tror ikke det er av særlig betydning at vi stod spredt. Folk som stod rett rundt meg og Mykle sang jo heller ikke noe særlig, selv om vi gaula som faen.

Feltet vi stod på var ikke så stort at sangene ikke nådde frem til alle, det er andre grunner til at det tidvis var litt laber stemning. Først og fremst er det nok de helt urealistiske forhåpningene som folk hadde til kampen, som har skylda. De aller fleste trodde vi skulle valse over bunnlaget Molde (som ligger seks poeng bak oss) på bortebane, i redebuten til Daniel Berg Hestad. Det sier seg sjøl at skuffelsen var stor for mange når de oppdaget at Molde kunne gjøre motstand og at kampen ikke nødvendigvis ble en lang seiersmarsj.

Akkurat den samme holdningen kommer til å senke LSK mot Stabæk, desverre.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

Kommentar

• fugla_4_ever
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 467

Opprinnelig skrevet av Franken

Det er 5 på øverste rad som ikke har LSK drakt. Det kan jo være 5 feil...

Kommentar

• mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Sammenlignet med hvem? Apeberget har 5 ganger så mange medlemmer som oss, de er ikke 5 ganger så mange som oss i Molde eller noe annet sted for den saks skyld.

Spør du meg er det pissprat at vi er få på bortebane, det er ikke så mange supportergrupper som er flere enn oss på Røkkeløkka.

Men, jo mer dere fortsetter å disse eget oppmøte, desto større sannhet blir det.

2. Alkohol
                      Folk som ikke kan drikke med måte, kan holde seg hjemme :wink:
                      Kombinasjonen av få supportere (ja 150 er ikke mange) og stort alkoholkonsum fører til dårlig stemning.

Men, det er klart Ronnie, hvis du sier at vi ikke har potensiale til å få med flere fra KFL på bortekamp så blir vel det en sannhet også?
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                      Mr.Jordbakke

Kommentar

• Kølla Riisa
                        Seniormedlem
                        • Jun 2004
                        • 1021

Fikk selv ikke vært med på denne turen pga av vakt i Forsvaret.
                        Er ikke noe vits og fokusere på det negative, hjelper aldri.
                        Men for all del, det er lov og være kritisk.

Bør se fremover og satse på og bli mange i Trondheim i år. Ifjor var vi jo nærmere 500 der oppe, det er bra. Hørte at tromma skulle være med oppover og med 500 mann der tror jeg vi skal pisse glatt på trøndera.
                        Skal selv ta med noen kompiser på denne turen som er helt nye med fugla og LSK. Håper dette blir en god rekrutteringstur

Er det noen som vet om det blir samme puben i år også??? For jeg hadde tenkt og kaste meg inn på det hotellet som er sammen den puben.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

I Trondheim ifjor var vi mange flere enn vi var i Molde i år og det er vel ikke så mye lenger å kjøre til Molde?

Mvh
                          Mr.Jordbakke

Kommentar

• Kølla Riisa
                            Seniormedlem
                            • Jun 2004
                            • 1021

RBK-LSK er jo en toppkamp, trekker alltid mer folk enn borte mot Molde.
                            I starten av august er jo de fleste ferdige med feriene sine også.
                            Det man bør merke seg er jo at kampen begynner sent 20.15 siden det er tv-kamp og det kan hende vi taper en del tilskuere på det.

Håper dog mange finner veien til Trondheim.

Er vel drøye 2-2.5 time lenger til Trøndelag.

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

Kombinasjonen av få supportere (ja 150 er ikke mange) og stort alkoholkonsum fører til dårlig stemning.
                              150 er et relativt tall. Dersom en supporterklubb har 2.000 medlemmer, er 150 stk. en relativt større andel enn om supporterklubben har 11.000 medlemmer.

Men, det er klart Ronnie, hvis du sier at vi ikke har potensiale til å få med flere fra KFL på bortekamp så blir vel det en sannhet også?
                              Kutt ut pisspreiket, jeg har _aldri_sagt at KFL ikke har potensial til å få enda flere til å reise på bortekamp. Selv om KFL er meget gode til å støtte laget på bortebane, vil det jo alltids være noen som sitter hjemme og som burde vært med på tur.

Forskjellen mellom meg og deg er jo at du absolutt skal rakke ned på egen supporterklubb og skrive dritt om de som reiser, men jeg trekker frem det positive, setter antallet og synginga i et perspektiv og oppfordrer enda flere til å bli med på turene.

KFL er antaglig den supporterklubben i Norge som er m est selvkritiske og som sprer mest dritt om seg selv til omverdenen.

Jeg savner de gode gamle dagene da 3x ble brukt av alle, i enhver sammenheng. Da skrøyt vi av oss sjøl, nå er det om å pisse mest mulig på egen legg.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kommentar

• CocaJerry
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2532

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Jeg er litt uenig med deg CocaJerry, jeg tror ikke det er av særlig betydning at vi stod spredt. Folk som stod rett rundt meg og Mykle sang jo heller ikke noe særlig, selv om vi gaula som faen.

Feltet vi stod på var ikke så stort at sangene ikke nådde frem til alle, det er andre grunner til at det tidvis var litt laber stemning. Først og fremst er det nok de helt urealistiske forhåpningene som folk hadde til kampen, som har skylda. De aller fleste trodde vi skulle valse over bunnlaget Molde (som ligger seks poeng bak oss) på bortebane, i redebuten til Daniel Berg Hestad. Det sier seg sjøl at skuffelsen var stor for mange når de oppdaget at Molde kunne gjøre motstand og at kampen ikke nødvendigvis ble en lang seiersmarsj.

Akkurat den samme holdningen kommer til å senke LSK mot Stabæk, desverre.
                                Det har veldig mye å si på trøkket og stemninga om vi står spredt rundt over hele feltet, det blir dårligere (spør en korgutt hvis dere ikke tror meg)

Om vi hadde stått mere samlet så hadde det blitt lettere for alle å synge oftere, og det hadde blitt mye bedre trøkk på alle sanger uten at vi måtte tatt i noe særlig ekstra.

Det er sjeldent man ser en supportergruppe stå mer spredt enn de vi gjorde i Molde. De fleste små supportergrupper ser og skjønner verdien av å stå mere samlet da de synger.

__________________________________________________ ______________

På forrige tribunemøtet så ble vi enige om at vi skulle teste ut en ting. Det var at alle "slår krokarm" med sidemenn/damer og hopper i takt imens vi synger "Forza fugla inn med kula, hey, hey". Dette ble selvfølgelig ikke testa ut i Molde, kan noen gjette hvorfor?

Kommentar

• sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

2. Alkohol
                                  Mange (litt for mange) var preget av et stort inntak alkohol som fører til slappe holdninger og dårlig sang. Synes faktisk gutta mine på 5 og 7 presterte bedre enn flere av de som stod (eller satt) rundt meg.
                                  Nå kan det være jeg er både blind og naiv, men det var da vitterlig ikke mye overdreven fyll i går?

Petter

Kommentar

• Kølla Riisa
                                    Seniormedlem
                                    • Jun 2004
                                    • 1021

Hørtes greit ut på TVen ihvertfall da. Når man fikk innslag fra Molde var det OK trøkk fra KFl.

Håper alle mobiliserer frem mot Trondheim, viktig at alle tar i et tak. Synes det hadde vært lurt av KFL og begynne og pushe folk på denne turen allerede. Kanskje en minibuss eller to opp på lørdagen, det var jo suksess ifjor hvis jeg forsto det riktig.

Skal selv prøve og få med meg enda flere, er 5 stk nå og håper på og ordnet ihvertfall 4-5 dobbeltrom i Trondheim fra lørdag til søndag.

Kommentar

• CocaJerry
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2532

Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                      Er ikke noe vits og fokusere på det negative, hjelper aldri.
                                      Tro det eller ei men hvis man skal fjerne ett problem så er det lurt å vite hva som er gæli og hvordan man skal gjøre det.

Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                                      Hørtes greit ut på TVen ihvertfall da. Når man fikk innslag fra Molde var det OK trøkk fra KFl.

Håper alle mobiliserer frem mot Trondheim, viktig at alle tar i et tak. Synes det hadde vært lurt av KFL og begynne og pushe folk på denne turen allerede. Kanskje en minibuss eller to opp på lørdagen, det var jo suksess ifjor hvis jeg forsto det riktig.

Skal selv prøve og få med meg enda flere, er 5 stk nå og håper på og ordnet ihvertfall 4-5 dobbeltrom i Trondheim fra lørdag til søndag.
                                      Jeg har hørt akkurat stikk motsatt. Folk jeg har snakket med sier at de hørte KFL på TV 3 ganger iløpet av kampen.

Resten av det du sier har ikke en dritt med dette temaet å gjøre.

Kommentar

• Kølla Riisa
                                        Seniormedlem
                                        • Jun 2004
                                        • 1021

At vi blir mange folk på bortekampen mot trøndera har ikke noe med temaet "tribuneliv" og gjøre???
                                        Spørs om denne diskusjonen er rundt tribunelivet i Molde eller generelt på borteturer da....

Uansett er det greit at alle tar med noen nye fjes på tribunen og, jo flere jo bedre!

Skal presisere det jeg mente med TVen, hørte KFL 3-4 ganger på FotballXtra sitt program. De gangene de hørtes var det bra trøkk fra tribunen. Hørte de ikke hele tiden, men når de hørtes var det bra.

Kommentar

Working...