Tribuneliv

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

Opprinnelig skrevet av Rønnern
    150 er et relativt tall. Dersom en supporterklubb har 2.000 medlemmer, er 150 stk. en relativt større andel enn om supporterklubben har 11.000 medlemmer.

Forskjellen mellom meg og deg er jo at du absolutt skal rakke ned på egen supporterklubb og skrive dritt om de som reiser, men jeg trekker frem det positive, setter antallet og synginga i et perspektiv og oppfordrer enda flere til å bli med på turene.

KFL er antaglig den supporterklubben i Norge som er mest selvkritiske og som sprer mest dritt om seg selv til omverdenen.

Jeg savner de gode gamle dagene da 3x ble brukt av alle, i enhver sammenheng. Da skrøyt vi av oss sjøl, nå er det om å pisse mest mulig på egen legg.
    Hvis du ser på bildet som innledet denne tråden ser det jo ganske glissent ut. Spørsmålet var: Hva kan vi gjøre for å organisere tribunelivet på hjemme/borte-bane bedre? Skal jeg kunne svare på det MÅ vi også se på det som kan forbedres, men i din verden er jo KFL allerede perfekte og alt er rosenrødt. Selvsagt skal vi ha lov å skryte av oss selv over det vi gjør bra, samtidig bør vi hele tiden søke forbedringspunkter. Jeg mener bevisst at fler folk og mindre alkohol ville forbedret tribunelivet flere hakk. Du hevder jeg slenger dritt om de som reiser. Nei, det er kun ment som konstruktiv kritikk. Jeg husker hvordan form du var i Kristiansand...
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
    Mr.Jordbakke

Kommentar

• Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
      Hvis du ser på bildet som innledet denne tråden ser det jo ganske glissent ut.
      Du var jo der sjøl, din hoffnarr, og veit at bildet lyver.

Du hevder jeg slenger dritt om de som reiser. Nei, det er kun ment som konstruktiv kritikk. Jeg husker hvordan form du var i Kristiansand...
      Du er ikke i nærheten av å være konstruktiv og det er bortkastet tid for meg å argumentere med det utgangspunktet du legger opp til, men om ikke annet så har jeg i alle fall fått poengtert at ditt synspunkt om at KFL er dårlige på bortebane ikke er enerådende i KFL.

De positive kreftene i KFL må jobbe sammen for å hindre at negativ propaganda får herje fritt, under dekke av å være "konstruktiv kritikk".
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• CocaJerry
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2532

Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
        At vi blir mange folk på bortekampen mot trøndera har ikke noe med temaet "tribuneliv" og gjøre???
        Spørs om denne diskusjonen er rundt tribunelivet i Molde eller generelt på borteturer da....

Uansett er det greit at alle tar med noen nye fjes på tribunen og, jo flere jo bedre!

Skal presisere det jeg mente med TVen, hørte KFL 3-4 ganger på FotballXtra sitt program. De gangene de hørtes var det bra trøkk fra tribunen. Hørte de ikke hele tiden, men når de hørtes var det bra.
        Hvor godt du hørte oss på TV`n er veldig avhengig av hvor sensitiv microfonen på røkkeløkka. Husker jeg så Lillestrøm-Stabekk på TV for 2 år siden (var på sykehus), ifølge den så sang 50 stk fra "Berget det blå" KFL langt ut av Åråsen. Det var faktisk ikke en gang under den kampen at jeg hørte KFL bedre enn "Berget det blå".

Sorry for at jeg ble litt krass mot deg men dette temaet handler om hvordan vi kan organisere tribunelivet bedre (hva kan gjøres for at de som allerede er der synger bedre, "ser" bedre ut osv), ikke hvordan vi skal få med flere på borteturer. (men du skal ha all ære for å få med flere folk på kamper)

Kommentar

• CocaJerry
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 2532

Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Hvis du ser på bildet som innledet denne tråden ser det jo ganske glissent ut.
          Du var jo der sjøl, din hoffnarr, og veit at bildet lyver.

Du hevder jeg slenger dritt om de som reiser. Nei, det er kun ment som konstruktiv kritikk. Jeg husker hvordan form du var i Kristiansand...
          Du er ikke i nærheten av å være konstruktiv og det er bortkastet tid for meg å argumentere med det utgangspunktet du legger opp til, men om ikke annet så har jeg i alle fall fått poengtert at ditt synspunkt om at KFL er dårlige på bortebane ikke er enerådende i KFL.

De positive kreftene i KFL må jobbe sammen for å hindre at negativ propaganda får herje fritt, under dekke av å være "konstruktiv kritikk".
          Helt enig med Rønnern. Det var en en god del fugler på stadion som ikke er på bildet, derfor ljuger bildet angående hvor mange vi var.
          Ikke det at jeg trodde noen skulle telle, men da jeg sa "Finn 150 feil" så sa jeg det fordi jeg mener vi står for spredt men også fordi at det mangler en god del folk hvis du leier etter 150 stk.

Vi er en av norges beste og største supporterklubber på hjemme og bortebane og det har vi vært i mange år.
          Vi må jobbe sammen for å forbedre oss, slutte og krangle om hva som er galt, men heller prøve å finne på ting som kan gjøre ting bedre, og så bruke tid på å fullføre disse ideene.

Hvordan/hvorfor du klarer å begynne å snakke om folk`s form i Kristiansand er for meg mer inntresant en hvordan formen var (nei du trenger ikke forklare det for det har ikke noe med denne tråden å gjøre)

Kommentar

• CocaJerry
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2532

Hvis vi hadde stått mer sammen så vil jeg påstå at folk som ikke:

* pleier å synge kommer til å synge oftere.
            * liker å høre sin egen stemme synger oftere.
            * har turt å synge før kan finne på å synge.
            * hadde tenkt til å synge kan plutselig begynne å synge.
            * kan sangen lærer seg sangen og synger med.

Jeg vil også påstå at :
            * lyden vi skaper blir mye kraftigere.
            * alle sammen starter å synge mye mer likt.
            * færre slutter å synge på sangen før den er ferdig.
            * færre starter å synge på sangen da den er halveis ferdig.
            * felleskapsfølelsen på borteturer blir større.
            * det blir lettere å få igang nye sanger og andre ting.
            * det aldri kan komme noe godt ut av å stå så spredt som vi gjorde.

Kommentar

• Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

Temaet er bra, men synes ikke at vi sang så alt for ille. Mener fortsatt at hjemmekampen mot Ålesund var dårligere (tatt utifra hvor mange som var på feltet vårt).
              Det eneste man kan forbedre ang. plassering er å "stramme" inn feltet. For eks i Molde å ha kutta ut feltet som er helt til venstre på bildet.

Det skal heller ikke legges skjul på at hadde vi scora først og vunnet kampen hadde vi vært konger på tribunen. Altfor mange som ikke tåler motgang. Og hva skal man gjøre for å få med sutrekoppene til å synge?

Kommentar

• mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                Hvordan/hvorfor du klarer å begynne å snakke om folk`s form i Kristiansand er for meg mer inntresant en hvordan formen var (nei du trenger ikke forklare det for det har ikke noe med denne tråden å gjøre)
                Svarer likevel. Poenget var at Ronnie husker kanskje sjøl hvor rævva synginga ble i Kristiansand når alkoholinntaket var stort. Det er klart at drikker man i 5 timer i strekk før kamp klarer man ikke bidra like bra som med litt lavere promille. Her begynne vi å nærme oss prosent og ikke promille...

Jeg unner alle å ha det gøy på tur. For meg er jo alle kamper bortekamper. Etter at KFL satt opp buss fra Larvik til Lillestrøm har også jeg mulighet til å ta meg noen bayer før kamp. Men det er likevel forskjell på meg og Ole Bøffel.

PS Prøv å være litt mer konstruktiv uten å slenge dritt til meg da, Ronnie.
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                Mr.Jordbakke

Kommentar

• Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

Nå er vi ferdige med kristiansand turen. Hvordan formen var (i denne saken, Ronnie sin) har ikke noe med dette temaet å gjøre. Fortsett dette temaet på PM.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

For å gjenta meg selv til det kjedsomlige:
                    For enkeltpersoner kan, for å bedre tribuneliv, alkoholinntaket med fordel minskes. Det er snakk om et fåtalls personer som får i seg litt for mye på lange borteturer. Jeg er absolutt for at man tar seg 3-4 pils før kampen. Dette vil jo være individuelt hvor mye hver enkelt tåler. Er man brisen er det flott, er man full er det litt på grensa, er man dritings er det for mye.

Jeg tar ikke feil hvis jeg hevder flere folk vil kunne skape mer stemning.

Det er flott at mange bruker tid og penger for å støtte Fugla, men jeg håper enda flere blir med til Trondheim.

Jeg hadde håpet på at KFL ville forbedre seg i løpet av sesongen, men vi sang drittdårlig i store deler av kampen i Molde - akkurat som i Kristiansand. Jeg har vært på mange borteturer og det virker som at jo lenger turen er desto mer dritings er enkeltpersoner på tribunen.

Men, for all del, hvis flertallet i KFL er mer enn godt fornøyd over hva som ble prestert på tribunen i Molde så drit i mine meninger.

Mvh
                    Mr.Jordbakke

Kommentar

• Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

Jeg hadde håpet på at KFL ville forbedre seg i løpet av sesongen, men vi sang drittdårlig i store deler av kampen i Molde - akkurat som i Kristiansand. Jeg har vært på mange borteturer og det virker som at jo lenger turen er desto mer dritings er enkeltpersoner på tribunen.

Men, for all del, hvis flertallet i KFL er mer enn godt fornøyd over hva som ble prestert på tribunen i Molde så drit i mine meninger.
                      Hvor mye fyll mener du det egentlig var i Molde siden du har "fylla har skylda" tonen?

Kommentar

• iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

Romsdalen budstikke skrev etter matchen at kanarifansen vant tribuneoppgjøret helt til andre molde scoringa. (og da var det 5 minutter igjen av kampen)

Og, nei, vi var aldeles ikke dårlige, faktiskt veldig bra til å være så "få".

Må man synge for å være med på borteturer da?

Så det eneste jeg kan slenge meg på er hvordan vi kan få enda flere til å dra på borteturer, noe jeg har sagt fra om her før, og som kanskje ikke enda er ferdigdiskutert?
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

Opprinnelig skrevet av Tony

Hvor mye fyll mener du det egentlig var i Molde siden du har "fylla har skylda" tonen?
                          Jeg stod ganske langt mot midten - bak mål, siden jeg hadde med smågutta. Jeg var på stadion fra kl.17. Etterhvert som kampstart nærmet seg fyltes vår tribunedel med flotte Kanari-Fans, men desverre var enkelte av dem så sløve i blikket og hadde såpass ustødig gange at de hadde nok med å holde seg fast i setet de satt på. Disse satt ganske rett foran meg. Til venstre for meg, foran banneret, stod resten av "den harde kjerne". Flertallet av disse stod som meg og sang hele kampen. Da minsten skulle på do, rett før straffen, gikk jeg foran KFL. "Ta i litt, da!", skreik jeg med et smil om munnen. Dette fordi jeg syntes KFL var tamme. Men dere som stod i klynga syntes tydelig at dette var mer enn bra nok, eller?

Hadde denne tråden blitt startet hvis alle var like fornøyd over tribunelivet som Ronnie? Jeg bare spør!

Mvh
                          Mr.Jordbakke

Kommentar

• mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

Tony, ta med tromma på Lerkendal!

Mvh
                            Mr.Jordbakke

Kommentar

• Tony
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4737

Tony, ta med tromma på Lerkendal!
                              Den er allerede blitt booket inn sammen med kampene på Ullevål!

Kommentar

• Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

Jeg stod ganske langt mot midten - bak mål, siden jeg hadde med smågutta. Jeg var på stadion fra kl.17. Etterhvert som kampstart nærmet seg fyltes vår tribunedel med flotte Kanari-Fans, men desverre var enkelte av dem så sløve i blikket og hadde såpass ustødig gange at de hadde nok med å holde seg fast i setet de satt på. Disse satt ganske rett foran meg. Til venstre for meg, foran banneret, stod resten av "den harde kjerne". Flertallet av disse stod som meg og sang hele kampen. Da minsten skulle på do, rett før straffen, gikk jeg foran KFL. "Ta i litt, da!", skreik jeg med et smil om munnen. Dette fordi jeg syntes KFL var tamme. Men dere som stod i klynga syntes tydelig at dette var mer enn bra nok, eller?

Hadde denne tråden blitt startet hvis alle var like fornøyd over tribunelivet som Ronnie? Jeg bare spør!
                                Utifra hvor få vi egentlig var så synes jeg ikke det var noe dårlig prestasjon av oss nei. Om det kunen vært bedre? Mye bedre, men vi har hatt dårligere opptredener før. det er alltid noen som drekker seg sanseløse på tur, men det var vel toppen 5 stk. som var litt fullere enn normalt.

Kommentar

• e.d
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2005
                                  • 688

Tror ikke det at vi sto spredt hadde noen særlig betydning mot Molde. Folk orket ikke å synge, de orket ikke å klappe og de orket i hvertfall ikke å hoppe. Og de ville nok ikke orket noe særlig mer selv om vi hadde stått tettere. Var vel en kombinasjon av alkoholinntak, varmen og dårlig Lillestrøm spill som gjorde dette. Synes nå folk må få lov til å drikke på borteturer. Kan ikke forvente at alle skal bidra med full guffe hele tiden heller. Så får heller vi som er nogenlunde edrue trå til litt ekstra istedet for å klage på de som ikke orker.
                                  synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3845

Opprinnelig skrevet av e.d
                                    Tror ikke det at vi sto spredt hadde noen særlig betydning mot Molde. Folk orket ikke å synge, de orket ikke å klappe og de orket i hvertfall ikke å hoppe. Og de ville nok ikke orket noe særlig mer selv om vi hadde stått tettere. Var vel en kombinasjon av alkoholinntak, varmen og dårlig Lillestrøm spill som gjorde dette. Synes nå folk må få lov til å drikke på borteturer. Kan ikke forvente at alle skal bidra med full guffe hele tiden heller. Så får heller vi som er nogenlunde edrue trå til litt ekstra istedet for å klage på de som ikke orker.
                                    Jeg tror vi bør starte tidlig med: "Reis opp hvis du er Lillestrøm!" for så å gå rett over i Fugla-gospelen. Klarer vi å holde det gående lenge, helst ved hjelp av tromma, tror jeg det vil være lett for alle i ytterkantene å være med for fult. Dette vil skape god stemning på tribunen!

Mvh
                                    Mr.Jordbakke

Kommentar

• CocaJerry
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2532

Temaet er bra, men synes ikke at vi sang så alt for ille. Mener fortsatt at hjemmekampen mot Ålesund var dårligere (tatt utifra hvor mange som var på feltet vårt).
                                      Det eneste man kan forbedre ang. plassering er å "stramme" inn feltet. For eks i Molde å ha kutta ut feltet som er helt til venstre på bildet.

Det skal heller ikke legges skjul på at hadde vi scora først og vunnet kampen hadde vi vært konger på tribunen. Altfor mange som ikke tåler motgang. Og hva skal man gjøre for å få med sutrekoppene til å synge?
                                      Nei vi sang sikkert ikke så ille men kunne vi ha gjordt det bedre, er det noe vi kan gjøre for at vi skal bli bedre?

Kommentar

• Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

Godt spørsmål. det svaret sitter ikke jeg på!

Kommentar

• CocaJerry
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2532

Godt spørsmål. det svaret sitter ikke jeg på!
                                          hvis du ser på bildet så sier det seg selv.

Kommentar

Working...