Frode Kippe - undervurdert?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dollyholly
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2007
    • 965

    Frode Kippe - undervurdert?

    Har vel ikke akkurat lagt skjul på at Frode Kippe er min favorittspiller på LSK, mye pga alle innkompetente kommentarer her på forumet, "vi må ha ny kaptein" etc. Jeg kjenner Kippe bedre en noen her på forumet og er kraftig imponert over hans evne til å stå frem når det gjelder. Kippe har gitt mer enn noen, kanskje med unntak av Sundgot de siste åra. Hvor er alle kritikerene til spilleren, speek up, jeg vet at dere er der ute!!!
    Last edited by RSP; 15.01.2010, 09:09. Begrunnelse: Ny trådtittel.
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #2
    Jeg er enig med deg i at Frode Kippe på sitt beste har hvert en av LSK sine beste/viktigste spillere gjennom tidene, men de siste årene har ikke han gått en hel sesong uten å gjøre feil han heller... Men om han spiller som han gjorde siste del av sist sesong så tviler jeg på at LSK noen gang klarer å få tak i en bedre/viktigere forsvarsspiller enn han!

    Hvem som bør være Kaptein handler jo ikke bare om det som skjer på banen, men også om det som skjer utenfor... Vi supportere "ser" mye rart som ikke alltid viser seg å være like sant, men at Frode Kippe er en gladlaks som liker å ta seg en tur på by'n er det vel ingen som kan nekte for? Men om det gjør han til en dårligere Kaptein må vel Henning Berg svare på!
    Det viktigste for meg er hvertfall at de som spiller ALLTID gir 100%, at de er 100% klare og at de har gjort ALT som står i deres makt for å være best mulig forbredt.. Kapteinen bør/skal gå forran som ett godt eksempel for det både på og utenfor banen!

    Kommentar

    • ragnarrock
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 937

      #3
      ganske sikker på at selv Tom Lund bommet på ballen, eller gjorde noe tullete småfeil en gang iblandt, så spillmessig synes jeg ikke vi skal forsøke å si annet enn at Frode er stor!

      Jeg er Frode fan på min hals, men, for argumentasjons skyld så skal jeg trekke frem en ting jeg savner med Kippe som kaptein.
      Han er ikke så høylytt.


      Nu, følger en forklaring på hva jeg mener med dette;
      Frode er typen som kan bli tuppet i panna, blø som en foss, få på et lite plaster og fortsette til å kjempe i senk samtlige i tippeligaen på hvem som helst dødball. Han er hard, han er tøff, og han er en fighter.
      Men jeg har til gode å se ha tenne gutta rundt han på banen.
      Noen som husker hvordan navnebror Grodås pleide å skrike fra der han stod, hvis man dreit seg ut, så fikk man høre det.. derfor ville man helst ikke drite seg ut!

      Frode er rett og slett en for snill og bra mann, det er flott med en leder som er støttende og tralala, men den jobben tar vel henning Berg seg av også.. når dagen er oss litt imot, så trengs det noen til å lage et helvete og sette ilden i gutta sånn at alle mann kan blø litt for drakta..

      noen som forstod noe av dette i det hele tatt?

      jaja, glad i deg jeg Frode!
      *Kjempe gutta fighte gutta!!*

      -RagnarRock-

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #4
        Ja jeg forstår hva du mener...
        Om Andre Hansen blir førstekeeper så har vi ett naturlig Kapteins emne i han, bortsett fra det ser jeg ingen utpreget Kaptein alla Frode Grodås i stallen!

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #5
          Ja, han er undervurdert av noen i hvertfall.
          Han burde være fast landslagsspiller, i alle fall i troppen. Kan ikke skjønne annet.
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            #6
            På det ene desember-arket i fjorårets kalender ser du Riseth (og Brenne) gi Martine en dose av sin egen medisin. Dét er det jeg savner hos Kippe som kaptein: evnen til å "si ifra" til dommere og motspillere ved behov. Ikke hele tiden, som Martine. Men når det er berettiget.

            Som spiller er det vel ingen som har noe å si på Kippe. Med unntak av motstanderne, selvfølgelig.....
            Knurr...

            Kommentar

            • *46*

              #7
              Opprinnelig skrevet av Leif A
              På det ene desember-arket i fjorårets kalender ser du Riseth (og Brenne) gi Martine en dose av sin egen medisin. Dét er det jeg savner hos Kippe som kaptein: evnen til å "si ifra" til dommere og motspillere ved behov. Ikke hele tiden, som Martine. Men når det er berettiget.

              Som spiller er det vel ingen som har noe å si på Kippe. Med unntak av motstanderne, selvfølgelig.....
              Han hadde vel "stand in" i 1 1/2 år i form av Riseth:?:

              Kommentar

              • Marii
                KFL styremedlem
                Møteplager
                • Jun 2009
                • 83

                #8
                Joda han kan bli litt flinkere til å si ifra. Bare han ikke drar den altfor langt som Riseth hadde som en uvane å gjøre. Noe av d mest idiotiske jeg ser på en fotballbane er spillere som drar på seg både gule og rød kort p.g.a. munnbruk.

                Kommentar

                • BlodigHøne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 729

                  #9
                  Vil vel ikke dra det så langt som å kalle han undervurdert.
                  Har jo blitt lekt med gang på gang av små, raske spillere.
                  Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                  That went wherever I... did go!

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7097

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                    evnen til å "si ifra" til dommere og motspillere ved behov. Ikke hele tiden, som Martine. Men når det er berettiget.
                    Vet nå ikke det. Jeg har sett Kippe si kraftig ifra til både med- og motspillere samt dommer når det virkelig har telt i mange år. Men han slenger ikke med leppa i tide og utide. Det syns jeg bare er bra.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • erikh
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2008
                      • 443

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                      Vil vel ikke dra det så langt som å kalle han undervurdert.
                      Har jo blitt lekt med gang på gang av små, raske spillere.
                      Jeg ser hva du mener, tenker foerst aa fremst paa noen vonde kvelder med alanzinho.

                      Men i denne sammenheng skal det ogsaa nevnes at han fullstendig KLEDDE av puseklepp paa Aaraasen under den ekstremt viktige seieren mot Brann. Kippe ga akkurat riktig rom, og leste spillet paa en maate som gjorde at puse ikke fikk brukt farta si. faktisk er ikke kippe saa driiiit treig heller

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #12
                        Har trukket frem dette før, jeg også. Kippe er undervurdert av fotballfans over hele landet, motstanderne ser på ham som en usympatisk bølle, mens mange av våre egne ikke gir ham den hederen han fortjener. Kippe er i mine øyne i ferd med å bli en av de store i LSK-historien, en vi vil huske om tjue år og si "Sånn skal fugla-stoppere spille! tøffeste mannen i klubbens historie!", etc.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

                          #13
                          Ståle Stensås stoppet jo Alanzinho på Åråsen relativt enkelt ved å rett og slett posisjonere seg riktig og være opp i kroppen på han med en gang. Men som med alle tekniske spillere gjelder det å være oppe i dem før de setter fart.

                          Frode Kippe er en bauta i forsvaret og burde helt klart vært i landslagstroppen oftere. Regner med at Hangeland er selvskreven ,men plassen vedsiden av han er totalt åpen.

                          Regner med at Frode får den statusen Bjarmann setter med nå når han engang slutter.
                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av CFD
                            Frode Kippe er en bauta i forsvaret og burde helt klart vært i landslagstroppen oftere. Regner med at Hangeland er selvskreven ,men plassen vedsiden av han er totalt åpen.
                            Jeg tipper at hvis Tore Reginiussen spiller så og si fast i Schalke 04 så er det han som blir Hangelands makker i midtforsvaret når EM-kvalikken starter til høsten.

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av CFD
                              Ståle Stensås stoppet jo Alanzinho på Åråsen relativt enkelt ved å rett og slett posisjonere seg riktig og være opp i kroppen på han med en gang.
                              Kvaliteten på den norske dommerstanden tillater ikke Kippe å ligge tett på en spiller som Appelsino. Det ville blitt frispark til den lille uansett om det var kontakt eller ei.
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #16
                                Frode Kippe har vært Lillestrøms viktigste spiller sammen med Arild Sundgot de siste 10 åra. Jeg utelater bevisst spillere som Zane, Koren m.fl, da de har bare har vært innom klubben ett par sesonger.
                                Kippe har vært blandt tippeligaens aller beste stoppere stort sett hver sesong siden debuten. Herlig type,100% fugl som setter klubben foran seg selv! Stolt over å ha han i klubben.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • Marii
                                  KFL styremedlem
                                  Møteplager
                                  • Jun 2009
                                  • 83

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av mooph
                                  Kvaliteten på den norske dommerstanden tillater ikke Kippe å ligge tett på en spiller som Appelsino. Det ville blitt frispark til den lille uansett om det var kontakt eller ei.

                                  Eller som vi opplevde veldig ofte for noen år siden: straffe og rødt kort til kippe. Altfor dårlig kvalitet på norske dommere.

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av CFD
                                    Frode Kippe er en bauta i forsvaret og burde helt klart vært i landslagstroppen oftere. Regner med at Hangeland er selvskreven ,men plassen vedsiden av han er totalt åpen.
                                    Du skal være særdeles ekstraordinær som spiller for å bli tatt ut til landslaget så lenge du spiller på LSK. Ihvertfall under de tre siste trenerne....
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Leif A
                                      Du skal være særdeles ekstraordinær som spiller for å bli tatt ut til landslaget så lenge du spiller på LSK. Ihvertfall under de tre siste trenerne....
                                      Nåja... Simen Brenne blei jo tatt ut med en gang han satt sin fot på Åråsen. Det var egentlig ganske merkelig. Rambekk var heller ikke et fenomen, men han var tross alt bedre enn alle andre nordmenn som spilte höyreback på den tiden.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #20
                                        Kippe har god konkurranse på sin plass på landslaget, slik det egentlig alltid har vært for Norge. De LSK'ere som har vært gode nok har også vært i landslagsbildet, Kippe, Riise og forsåvidt da også Brenne. Resten av våre nordmenn er ikke engang i nærheten.

                                        Kippe er egentlig en typisk klubbspiller og det duger mer enn nok for min del.

                                        Kommentar

                                        Working...