Sang på kanarifeltet.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fugla_4_ever
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 467

    Sang på kanarifeltet.

    Heg syntes virkelg det er på høy tid å ta et skikkelig oppgjør om synginga på kanarifeltet nå, en gang for alle. Det blir fo rdumt å si at Klanen ikke knuste oss på 16. mai, men hvorfor? Vi var omtrent like mange, vi hadde hjemmebane og dessuten spilte vi best. Jeg har fått en del tilbakemeldinger før om at jeg kritiserer KFL og roser Klanen, venligst ikke kom med flere av disse, jeg ønsker bare å gjøre oss bedre!

    Jeg tror hoveddelen av problemet ligger i kulturen på Åråsen i forhold til kulturen på Ullevål. Hos oss er det slik at de som står i KFL synger, de andre synger ikke. På ullevål er det stas å synge, slik må det også bli hos oss. Jeg tror at hvis vi kommer opp med mange "fete" sanger og hvis alle synger for fult kaliber, vil det bli kult å synge for Åråsen publikummet og dermed vil også flere bli med på sang. Dersom vi får til det, har vi klart noe stort! Den dagen vi knuser Klanen på Ullevål /Åråsen, enten vi vinner eller ikke, den dagen har vi greid noe stort, og jeg tror den dagen kommer snart. Om et par, tre år er jeg sikker på at vi er norges beste supportere, det er i alle fall noe vi burde jobbe for. VI er allerede de beste på mange måter, men vi har enda noe å ta igjen på Klanen på enkele andre punkter.

    Konklusjonen min er som følger:
    Vi må få fetere sanger som folk liker.
    Vi må også gjøre det til en fryd og synge. Jo høyere jo bedre!
    Kulturen må endres!
  • Realisten
    -VIF-supporter-
    Møteplager
    • May 2004
    • 73

    #2
    Re: Sang på kanarifeltet.

    Jeg tror det ikke er noe galt med kulturen på Åråsen. Dere har fått god tradisjon med å synge mellom tribunedelene, og det er det noe fotballnorge stort sett savner.

    Jeg tror rett og slett problemet deres er plasseringen. Mange som kanskje vil synge får ikke plass, eller vil ikke måtte møte opp lang tid før kampen for å få en duganes plass på feltet deres. Det er tross alt viktig å se kampen også.

    Hadde dere flyttet over på en av langsidene, eller kanskje i svingen der bortesupporterne står nå, tror jeg det fort vil bli bedre.

    På Vestbredden på Ullevaal, der Klanen står, er de som er mest aktive med å synge plassert på midten. På kantene står dem som synger nå og da, men ikke nødvendigvis hele tiden. På noen sanger får man samlet hele tribunen, og det blir et sinnsykt trøkk. Men dette skjer kanskje på en av fem eller en av ti sanger.

    På bortekamper med stort oppmøte fungerer det på samme måte. Dem som vil synge står på midten, mens dem som ikke vil synge hele tiden står på sidene. På bortekamper hvor oppmøtet ikke er like massivt står man stort sett sammen uansett. Når man har reist så langt vil man høres, og man føler et større ansvar da enn når det er flere tusen reisende der.

    Hva med å gå inn i en dialog med klubben for å høre om mulige plasseringer på Åråsen og finne ut hva som er det beste for alle parter?

    PS. Hvor mange forsangere har dere? For oss som står utenfor ser det ut som det er kun denne personen med svart genser, som har ryggen mot banen nesten gjennom hele kampen, som starter sanger. Stemmer dette? I så fall bør man kanskje åpne opp for at flere starter?


    Realisten, som holder med Vålerenga som dere sikkert skjønner.

    Kommentar

    • general
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 1150

      #3
      må si meg enig i mye av det du sier
      Seriegull 2016!!!

      Kommentar

      • scages
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1292

        #4
        Såklart der er flaut å bli syngi ut av en gjeng med bønder og trygdemisbrukere.
        Problemet mot vif var at det var ekstremt mange medgangsfans på feltet som ikke sang i det hele tatt.
        Har aldri opplevd så mye unger, som var mer opptatt av mobilen sin en å synge/følge med på kampen.
        Hørte også at KFL fikk ekstrem mange nye medlemmer denne dagen, vel og bra det, men kvalitet bør gå foran kvantitet!!!

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          #5
          de gangene jeg har vært på åråsen så er jo et å synge under hele kampen det man er der for , er der for å støtte laget , rope og skrike , jeg har ALDRI forlatt åråsen med stemmen i behold og er stolt av det .

          flere forsangere spredt på feltet kunne kansje hjelpe , pisk dem til de synger
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • LSK-supp.
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 1023

            #6
            Det var bare noen få personer helt øverst på felt A på kanarifeltet som sang mot VIF, og da snakker jeg om FØR VIF scoret også(dette feltet tar flere hundre personer).

            Vi må SPRE folk som synger utover feltet, dette vet alle så jævlig godt, men alikevel skjer det samme hver gang.
            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

            Kommentar

            • *LILLESTRØM SK*
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • May 2004
              • 166

              #7
              De folk som kun kjøper bilett på KFL-feltet kun for og få stå plass, ikke for og støtte laget bør fjernes. Skulle vært en ordning så kun de mest hardbarka supporterne var sikret bilett, og de som kun er der for og få billigere bilett og ståplass bør få ett lite felt ett eller annet sted på Åråsen.

              Hvis man fjerner setene på OKS blir det ikke større plass der en på KFL-feltet? Da kunne man latt ett lite felt av KFL-feltet vært igjen for vanlige folk.
              Virker som en glimrende idè og flytte feltet bort dit!
              Å tenke før man snakker, er som og tørke seg i ræva før man driter

              Kommentar

              • FUGlinho
                KFL styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2454

                #8
                en ting jeg lurer på, hvorfor er det ikke gjort noen forsøk på de "nye" sangene som kommer her? og hvorfor sang vi bare "hater hater hater vålenga" mot vif? (nesten bare den, hørte har ei gammal tante og enga klapper sånn en gang hver)
                Kim
                Styremedlem KFL

                Kommentar

                • Jaren-kanari
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Mar 2004
                  • 185

                  #9
                  For det første : Det er IKKE slik at Klanen vanligvis synger ut KFL på Åråsen. Selv om vi var langt under pari i denne kampen, bruker tribunekampen på Åråsen å være helt jevn. ( har stort sett fått med alle oppgjør på Åråsen mot vif, siden midten av 90-tallet). Stort sett bestemmes tribunekampen av resultatet på banen, si hva dere vil men SLIK ER DET BARE.... :roll:

                  For det andre så mener jeg at vi må variere mer på de sangene vi allerede har, og synge de oftere. Hva med foreksempel "Hva var vel livet uten deg..." og "Åråsen er våres hjem"... Dette er gode, gamle LSK-sanger som lager trøkk. Likevel virker det som at en del på feltet ikke kan disse sangene(?), og de blir erstattet med "Koooom igjen kannariiiis..." eller "Liiiiillestrøøøøm". Dette er ok sanger, men folk blir fort lei dem.

                  Nye sanger er ikke å forakte, men det virker som at det skal mye til at de blir innført/prøvd (Jfr. "ÅÅÅÅ vi er Lillestrøm OH, AH! Lillestrøm, Lillestrøm vi er Lillestrøm - "Hammarby-sangen".

                  Ellers er jeg enig i det som er nevnt i forhold til forsangere, selv om jeg syns Tommy gjør en flott jobb, selv om han tydelig blir oppgitt i blandt.

                  At mange folk på feltet ikke synger kommer det ikke til forandring på dersom det ikke blir tatt skikkelig fatt i. Hva som bør gjøres er vanskelig å vite, men kanskje et innlegg i medlemsblekka "Humbug..." ville hatt no for se. Kanskje skilt i trappeoppgangen der det sto no sånt som "Felt for SYNGENDE supportere", "Syng eller DØ !!!" (he he :twisted: ) sånt.

                  Uansett så har vi potensiale til bli bedre enn det vi er nå, og MYE bedre enn "Sprøytesettera" :twisted:
                  Jaren-kanari
                  Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4380

                    #10
                    vi må nok fornye oss en del.. men man ser jo at det ikke hjelper så mye å legge inn forslag her.. hmm.. jeg syns ikke vi har kule nok sanger egentlig, det virker som de fleste er lei alle sangene..

                    vi må få laget flere sanger som er på nivå med søgård sangen.. den er morsom og også morsom å synge! hvis vi klarer å lage flere sånne kule sanger så vil kanskje flere også bli med å synge?

                    det er dessverre sånn at mange ikke synger på vårt felt, når jeg så på klanen på søndag så var absolutt ALLE MED! har ikke unngått å fått med meg at de har hvertfall en ny sang i år som har vært en suksess for dem (den samme melodien som erlandsen sangen)
                    ..................

                    Kommentar

                    • King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

                      #11
                      Vi pleier jo aldri å bli pissa på på tribunen, men på søndag ble vi det. Vanskelig å si hvorfor, men her er hva jeg tror.

                      For det første så ble vi ikke sunget ut i første omgang, vi var best fram til enga scorte, og klanen best fra målet og fram til pause. Etter pausen vet alle hvem som sang mest...

                      Tror mange har hatt store forventninger til denne kampen, og forventet seier. Når vi slipper inn det første målet så går lufta ut av oss ( kfl ). På denne kampen så var det også ett enormt stort antall av fjortisser som sjelden eller aldri har vært på feltet som ikke synger. I tillegg så hadde kanskje ikke Tommy helt dagen, men det er ikke så rart når det er nesten ingen som blir med på sangene...

                      Noen sier at de samme sangene ble syngi for ofte. Dem ble syngi ofte, men grunnen til det tror jeg var fordi det var så få som var med å sang, så hvis vi skulle syngi sanger som ikke blir sunget så ofte, så er det nok enda færre som hadde vært med å syngi...

                      Tror stemningen kan bli bedre mot sogndal, får bort en del hundre som ikke har noe på feltet å gjøre, pluss at vi kan variere litt mere med sanger. Håper også vi kan dele feltet i 2 å synge: lillestrøm er de beste, heia heia heia kanaris, som i "gamle dager"
                      Ultras Felt C Lillestrøm

                      Kommentar

                      • CocaJerry
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2532

                        #12
                        Jeg løp bort til KFL feltet rett før 1 omgang var ferdig og skreik til de på høyresiden av robo`n at de måtte se til helvette å starte å synge. De starta å synge med engang, men holdt kjeft igjen da jeg var kommet meg bort på OKS igjen. Jeg tror at flere "hjelpeforsangere" som blir strategisk plassert på tribunen som samarbeider med Tommy og har ansvar for å sitt område er løsningen på for å få folk til å synge.

                        KFL feltet er for SYNGENDE supportere.

                        Kommentar

                        • Håkon Henriksen
                          Administrator
                          • Nov 2003
                          • 6411

                          #13
                          Jeg tror at vi må flere som med sin "stemmeprakt" starter sanger..........

                          .
                          Håkon Henriksen
                          -
                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                          -
                          ALT FOR FUGLA

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4380

                            #14
                            Tror stemningen kan bli bedre mot sogndal, får bort en del hundre som ikke har noe på feltet å gjøre, pluss at vi kan variere litt mere med sanger. Håper også vi kan dele feltet i 2 å synge: , som i "gamle dager[


                            tror jeg også.. de som bare kommer på "stormatcha" hakke en dritt der å gjøre, de tar bare plass..hehe.. når vi får bort dem så synger ca alle jeg har lagt merke til at KFL er bedre når det ikke er fullt!

                            og hvorfor kan ikke lillestrøm er de beste, heia heia heia kanaris synges som den skal? :cry: det at vi synger mot oks mot sogndal kommer hvertfall ikke til å funke! syns det funker heller dårlig uansett.. dette er utvilsomt den sangen som skaper mest trøkk fra oss, når det liksom er "kjemping" av høyre/venstre del om hvem som synger høyest :wink:
                            ..................

                            Kommentar

                            Working...