LSK-GAIS Fredag kl 1600.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    #41
    Hvordan spilte gutta?

    Kommentar

    • MartinRE
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2008
      • 738

      #42
      Jada! I år så tar vi alt !!
      "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #43
        Grattis med seiern...

        Kommentar

        • Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

          #44
          Er positivt at vi skaper mange muligheter, men skulle sett at gutta var litt kaldere foran målet. Tokstad og Sundgot skal sette sine sjanser! Bra at Logi holder nullen for tredje gang på rad. Forsvarsrekka har full kontroll på det lille GAIS produserte.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13272

            #45
            GAIS var pinlig dårlige. Strømmen-nivå. Hyggelig med seier, men vi må møte noe annet enn kokkos-lag som Trysil Mikk og Kondomeriet Bedrift snart...

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #46
              Pluss: Mange sjanser skapt, nullen holdes fortsatt.

              Minus: Motstanden, på og utenfor.

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                #47
                Opprinnelig skrevet av reka
                GAIS var pinlig dårlige. Strømmen-nivå. Hyggelig med seier, men vi må møte noe annet enn kokkos-lag som Trysil Mikk og Kondomeriet Bedrift snart...
                Nå skal vi jo møte Zenit St.Petersburg og Polonia Warsawa på La Manga. Zenit er i hvert fall et bra lag.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13272

                  #48
                  Vet jo aldri hva de hiver utpå av prøvespillere og annet rask. Må få en kamp mot tippeligamotstand snart.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #49
                    Vi møter jo i realiteten to lag i dag, kan ikke fatte hva GAIS selv mener de får ut av å reise så langt for å bytte åtte-ni mann i løpet av nitti minutter.

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5915

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Vet jo aldri hva de hiver utpå av prøvespillere og annet rask. Må få en kamp mot tippeligamotstand snart.
                      Hmm...det tror jeg Tromsø mente i fjor på La Manga også, så kanskje skulle man holde seg litt i ro i glasshuset inntil oppholdet der er over? Vet aldri hva HB finner ut at han skal sende på banen.

                      Ellers er jeg enig. Tid for ordentlig motstand.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • ragnarrock
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 937

                        #51
                        tja.. mye kan vel sies om kampen idag.. men det meste blir vel bare varm luft..

                        vi spilte mot et lag som i teorien var jevn gode med oss.. (begge lag havnet på 11.plass i hvert sitt lands toppserie ifjor..)..
                        vi dominerte jo lett, men det føler jeg faktissk ikke hjelper for mye når vi bare klarer å klore oss fast til en 1-0 ledelse..

                        forsåvidt greit spill.. men ikke noe imponerende, null balls of steel, som jeg ofte jakter på.

                        + i margen for Ringstad, han synes jeg gjorde en god figur på vingen, mange av oss har håpet å få se han prøve seg der, og det tror jeg vi fint kan få se igjen!!

                        Tydelig at tross for at Arildo og Ocean begge kan være livsfarlige og livsviktige å ha på topp, så er de ubrukelige sammen med mindre det konstant kommer baller som de kan ta på hodet og gjøre noe ut av, når vi forsøker oss på små spill, så er det rett og slett en veldig stor, og veldig tydelig mange på fart, kreativitet og presisjon.

                        Ujah, ikke det han spissen het? imponerte iallefall meg igjen, kjemper bra, grei fart, får til en del.. mere samspill med han og en fast makker så kan han være helt brilliant!

                        forsvaret var tett og fint, skulle gjerne sett at Hansen fikk muligheten en omgang når det allikevel ble sså mye bytter etc fra motstanderns side..
                        undrer meg om berg vil samle flest mulig seiere før sessong start for å bygge opp selvtilliten til troppen, kan være bra.. men personlig så liker jeg å se spiller epå banen som har mere matcherfaring enn 3.div. når det begynner å bli seriøst...

                        Vil nok en gang nevne at jeg synes noen bør gi spesielt Nosa et kurs i hva det vil si å spille ball til dommern blåser, han viste idag at når han fortsetter å jobbe, så dominerer han ballen, da er det vondt å se at han flakser med armene og gir helt opp hver gang han får et lite knuff..

                        ikke imponert over kampen idag.. langt derifra.. men enda posetiv.. tipper at vi kommer på.... 6plass iår.. vi er på vei, sa ikke Berg at dette var en flere år lang prosess? dette blir bra!!
                        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                        -RagnarRock-

                        Kommentar

                        • Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

                          #52
                          Største skuffelsen i dag må være innleggsfoten til Esset.
                          www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

                          Kommentar

                          • Kimito
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 2600

                            #53
                            Får bidra med en optimistisk stemme jeg da. Er veldig fornøyd med følelsen jeg har fått av kampene våre i det siste. Mens jeg i fjor alltid forventet og fikk på følelsen av at det lå et baklengsmål i luften dersom vi ledet, synes jeg vi er flinkere til å kontrollere kampene nå. Selv mot elendig motstand skjedde det at vi slapp motstanderen til, men nå virker det i alle fall som om vi har kontroll.

                            Det er naturligvis tidlig å konkludere, men den største svakheten bakover jeg ser på årets foreløpige utgave, er sårbarhet på hurtige kontringer. Det så vi blant annet mot Strømmen.
                            Ferdigskåra

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7056

                              #54
                              +:
                              -Tempoet på ballen
                              -Kvaliteten i pasningsspillet
                              -Bevegelsen rundt ballfører i første omgang
                              -Forsvaret var bunnsolid og aldri truet
                              -Prøvespillerne, spesielt Ujah, var gode.
                              -Nosa spilte som en gud

                              -:
                              -Lot oss falle ned på Bajs' nivå etter pause
                              -Strekk i laget på to dødballer som kunne blitt straffet mot bedre motstand

                              Men fingeren i jorda: Dette er mye, mye bedre enn det vi viste i fjor vinter. Jeg syns vi ser lovende ut, og med en eller to klare forsterkninger før seriestart kan vi kjempe om topp-fire. En mer ballsikker sentral mann enn Søgård er det mest kritiske, så vi slipper å lene oss så sterkt på Nosa som vi gjør i dag.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                +:
                                -Tempoet på ballen
                                -Kvaliteten i pasningsspillet
                                -Bevegelsen rundt ballfører i første omgang
                                -Forsvaret var bunnsolid og aldri truet
                                -Prøvespillerne, spesielt Ujah, var gode.
                                -Nosa spilte som en gud

                                -:
                                -Lot oss falle ned på Bajs' nivå etter pause
                                -Strekk i laget på to dødballer som kunne blitt straffet mot bedre motstand

                                Men fingeren i jorda: Dette er mye, mye bedre enn det vi viste i fjor vinter. Jeg syns vi ser lovende ut, og med en eller to klare forsterkninger før seriestart kan vi kjempe om topp-fire. En mer ballsikker sentral mann enn Søgård er det mest kritiske, så vi slipper å lene oss så sterkt på Nosa som vi gjør i dag.
                                Synes du kan føre på ett minus til, altfor mange avslutninger går altfor langt utenfor. Synes de offensive spillera bør terpe mer på avslutninger. Forventer ikke at alle skal gå på mål, men flesteparten av de som går utenfor bør komme en del nærmere stolpene.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13272

                                  #56
                                  Tendensen i disse treningkampene er jo skremmende:
                                  3-0
                                  2-0
                                  1-0

                                  Sesongnedkjøring.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    Tendensen i disse treningkampene er jo skremmende:
                                    3-0
                                    2-0
                                    1-0

                                    Sesongnedkjøring.
                                    Feil fokus... Tendensen i disse treningskampene er jo imponerende:
                                    3 kamper - 0 baklengs ;-)

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Tendensen i disse treningkampene er jo skremmende:
                                      3-0
                                      2-0
                                      1-0

                                      Sesongnedkjøring.
                                      Synes ikke det er så skremmende, smultring i tre kamper. 1-0 over ett alsvenska lag rangerer jeg høyere enn 3-0 mot et så som så lag fra adecco og og ett ræva adeccolag fra stedet med ikke noe annet å by på enn ett kjøpesenter.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        #59
                                        Synes Nybergsund var adekvate, men med veldig variable spillere.
                                        Strømmen (måtte Gud slå meg ned i vrede) var godt organisert, men manglet litt klasse helt fremst.
                                        GAIS var rene zombiene. Man kan lure på om de varmet opp i bussen sammen med supporterne.

                                        Synes Strømmen hadde flest kvaliteter og gav det beste sammenligningsgrunnlaget i forhold til (unnskyld) tippeligamotstand, og i den matchen slet vi i perioder.

                                        Så langt er det ingen grunn til å være fornøyd. Uten Nosa og et par friske afrikanere (Messediri inkludert) ville dette sett rimelig stygt ut. Blir mye denging av kula nordover, for å si det sånn... Mulig Berg ønsket å få fremspillene gjennom midtbanen ved å senke Nosa litt i banen, men initiativene lot vente på seg. Det ble litt for lett å lese for svenskene, var jo kø for å markere Nosa. Både Kippe og Pedersen bør snarest få noen kamper med tøfler slik at de ikke instinktivt tupper ballen oppover. Om de kan føre ball forbi det første leddet vil det bli mer bevegelse og flere rom fremover. Forøvrig slår Pedersen noen utsøkte krossere, noe Berg har skjønt, men vi trenger variasjon i spillet.
                                        Last edited by reka; 30.01.2010, 12:03.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Blir mye denging av kula nordover, for å si det sånn... Mulig Berg ønsket å få fremspillene gjennom midtbanen ved å senke Nosa litt i banen, men initiativene lot vente på seg. Det ble litt for lett å lese for svenskene, var jo kø for å markere Nosa. Både Kippe og Pedersen bør snarest få noen kamper med tøfler slik at de ikke instinktivt tupper ballen oppover. Om de kan føre ball forbi det første leddet vil det bli mer bevegelse og flere rom fremover. Forøvrig slår Pedersen noen utsøkte krossere, noe Berg har skjønt, men vi trenger variasjon i spillet.
                                          Jepp, og det er jo også dette som gjør Bergs utsagn om at man skal ut å dominere så lite troverdig. Langballfrekvensen må kraftig ned og spillet må i langt større grad bygges opp bakfra hvis man har forhåpninger om å virkelig føre kamper. Dominanse kommer på bakgrunn av ballinnehav og intet annet.

                                          Det er fortsatt slik at LSK flyter på aggresivitet og kjemping, det er langt frem til vi har et lag som kan spille ut en motstander.

                                          Kommentar

                                          Working...