Årsmøte i KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Årsmøte i KFL

    Denne var fiffig:

    Vi har heller ikke i god nok grad greid å formidle at KFL er den eneste supporterklubben LSK forholder seg til

    __________________________________________________ _______________________________

    KFL er vel LSK sin eneste supporterklubb!
    Eller er det noe jeg har misfortsått??

    Ellers forventer jeg ikke noen store forandringer på årsmøte.

    Forøvrig stort pluss til at ting er ute allerede. Cred!

    Morro blir det lell.
    Last edited by Tony; 25.01.2010, 22:39.
  • detvarvondtdet
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 398

    #2
    Kanskje noen kunne forbarme seg over oss som får helsenorge til å gå rundt med å skrive et lite referat i denne tråden?
    "Dere kan sitere meg på dette:
    Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
    Fjøra

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9413

      #3
      Årets supporter skriver referat

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #4
        Vidar Evje som leder er et godt valg av valgkomiteen. Regner med at han blir klubbet gjennom.

        Kommentar

        • ChriZza
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 4265

          #5
          Som nevnt, Kristin Buskerud, årets supporter (og nettopp enstemmig valgt inn i KFLs styre for 2010) skriver referat.

          Møtet begynte 20min på overtid og det er 93pers tilstede.

          Kommentar

          • Skinke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2007
            • 3914

            #6
            Igjen som mange har påpekt på årsmøte. Tony er utrolig tøff som stod opp for sin sak foran alle årsmøte. Respekt!.
            Daukjøtt Felt C

            Kommentar

            • gj
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3359

              #7
              Jepp, og organisasjonen (eller foreningen, som de konservative mørkemenn for bindestrek kanskje helst vil si =P) har fått helt nye vedtekter! Gratulerer!

              Vedtektene er uoffisielt, det vil si med mine personlige anmerkninger fra årsmøtet, som følger: Årsmøtets vedtatte endringer fra forslaget i rødt:

              Vedtekter for Kanari-Fansen Lillestrøm

              § 1 Navn
              Supporterklubbens navn er Kanari-Fansen Lillestrøm. KFL er stiftet 3. desember 1992.

              § 2 Formål
              KFLs formål er å støtte Lillestrøm Sportsklubb og jobbe aktivt for medlemmenes interesser. KFL er en åpen og inkluderende supporterklubb som er ideell, uavhengig og partipolitisk nøytral. KFL tar avstand fra fordommer basert på hudfarge, nasjonalitet, livssyn, kjønn eller legning. Fotballrelatert vold er ikke forenlig med medlemskap i KFL.

              § 3 Medlemmer
              Kun fysiske personer kan stå som medlemmer av KFL. Innmelding skjer gjennom betaling av kontingent. I perioden mellom årsmøtene skjer utmelding skriftlig. Medlemmer blir strøket etter én purring av årskontingent. Ved å melde seg inn forplikter medlemmet seg til å følge supporterklubbens vedtekter og retningslinjer. Blir KFL holdt økonomisk ansvarlig for enkeltmedlemmers handlinger kan styret videresende kravet. Medlemskap i konkurrerende grupper godtas ikke. Styret godkjenner medlemmer, eventuelle avslag begrunnes skriftlig. Avslag kan påklages til årsmøtet.

              § 4 Medlemmenes rettigheter og plikter
              Medlemmer har rett til informasjon om den løpende driften av KFL. Informasjonen gis på egen nettside. Medlemmer skal gå foran ikke-medlemmer i alle sammenhenger. Medlemmene skal følge KFLs vedtekter, og beslutninger i KFLs besluttende organ. Overstiger antallet medlemmer i KFL antallet billetter tilgjengelig til cupfinaler og andre attraktive kamper/arrangement, vil tidspunkt for betalt medlemskap i aktuelt år være bestemmende for tildeling av billetter.

              § 5 Kontingent og medlemskap
              KFL har medlemskap for barn, voksne og familier. Alle disse formene for medlemskap gir fulle medlemsrettigheter. Det betales voksenkontingent fra og med året en fyller 16 år. Familiemedlemskap kan gis personer bosatt på samme adresse. (den siste setningen skal presiseres av vedtektskomiteen)

              Styret fastsetter kontingenten. Ved økning på mer enn 50 kroner må fastsettelse av kontingenten fremmes for årsmøtet.

              Kontingentperioden følger kalenderåret.

              § 6 Æresmedlemskap
              Æresmedlemskap kan tildeles personer som gjennom lengre tid har vist stort engasjement for, og bidratt med mye for, Lillestrøm Sportsklubb og KFL. Spillere kan først tildeles æresmedlemskap etter endt aktiv karriere. Æresmedlemskap innvilges av årsmøtet med kvalifisert flertall (2/3). Årsmøtet kan også frata æresmedlemmer statusen med kvalifisert flertall (2/3). Enkeltmedlemmer og styret kan fremme forslag for årsmøtet om æresmedlemskap innenfor de vanlige frister for innsending av forslag.

              § 7 Utestengelse/eksklusjon
              Styret kan utestenge/ekskludere medlemmer ved brudd på KFLs vedtekter og retningslinjer, og etter å ha brakt klubben og/eller supporterklubben i vanry.

              Forslag om utestengelse/eksklusjon kan fremmes av medlemmer og styret. Styret er forpliktet til å behandle alle forslag om utestengelse/eksklusjon som fremmes for styret. Vedtak om utestengelse/eksklusjon fattes av styret med kvalifisert flertall (2/3) etter skriftlig innstilling med mulighet for skriftlig tilsvar og talerett under behandlingen i styret. Avgjørelsen kan ankes til årsmøtet som fatter endelig vedtak, men styrets vedtak gjelder fram til årsmøtet.

              § 8 Besluttende organ
              Kanari-Fansens øverste organ er årsmøtet. I perioden mellom årsmøtene er styret det øverste organ.

              § 9 Årsmøtet
              Årsmøtet avholdes innen 15. februar. Innkallingen må skje minst 5 – fem – uker før årsmøtet. Frist for innsendelse av forslag er 3 – tre – uker før årsmøtet og datofristen skal framgå av innkallingen. Årsmøtepapirer skal være tilgjengelig på egen nettside minst 1 – én – uke før årsmøtet og inneholde årsberetning, regnskap, kontroll- og revisjonskomiteens beretning, forslag med styrets innstilling, handlingsplan, budsjett, og valgkomiteens innstilling.

              Kun saker fremmet på godkjent måte kan behandles av årsmøtet. Alle medlemmer med gyldig medlemskap både i sesongen som er avsluttet og i kalenderåret årsmøtet arrangeres har stemmerett. Ingen kan møte eller avgi stemme ved fullmakt. Kun medlemmer som har fylt 12 år har stemmerett.

              § 10 Årsmøtets gang
              • Godkjenning av frammøtte, innkallelse og saksliste.
              • Konstituering (valg av ordstyrer, referent, tellekorps og to årsmøtedeltagere til å undertegne protokollen)
              • Årsberetning
              • Regnskap
              • Kontroll- og revisjonskomiteens beretning
              • Innkomne forslag
              • Handlingsplan
              • Budsjett
              • Valg

              Kun medlemmer er valgbare til verv i KFL. Valgperioden er 1 – ett år. Valgkomiteen innstiller til alle verv unntatt valgkomité som styret innstiller.
              • Styret
              ◦ Leder
              ◦ Kasserer
              ◦ Fem – syv styremedlemmer
              • To-tre medlemmer til valgkomité
              • To-tre medlemmer til kontroll- og revisjonskomité

              § 11 Ekstraordinært årsmøte
              Ekstraordinært årsmøte innkalles når styret vedtar dette, eller når 100 medlemmer ber om dette skriftlig. Dette årsmøtet innkalles med tre ukers varsel på egne nettsider. Ekstraordinært årsmøte behandler kun saken(e) som står på sakslisten.

              § 12 Styret
              Styret drifter KFL mellom årsmøtene i tråd med vedtekter og årsmøtets vedtak. Leder har styrets bindende underskrift. I dennes fravær eller permisjon delegeres fullmakten til kasserer.

              Styremøter avholdes ved behov. Styret forplikter seg til å behandle alle saker som fremmes for styret av medlemmene. Styret er vedtaksdyktig når minst halvparten at styrets medlemmer er til stede. Ved stemmelikhet har leder dobbeltstemme. I dennes fravær eller permisjon delegeres dobbeltstemmen til kasserer. Det føres referat fra alle styremøter. I referatet skal alle saker ha eget saksnummer og overskrift. Når disse er godkjente oversendes de Kontroll- og revisjonskomiteen.

              Styret kan opprette arbeidsgrupper etter behov for å drifte supporterklubben på en hensiktsmessig måte. Arbeidsgruppene kan ikke påta seg økonomiske forpliktelser uten styrets skriftlige godkjennelse.

              Styremedlemmer kan, i henhold til §7, avsettes av øvrig styre med kvalifisert flertall (2/3). Om styremedlemmer avsettes eller avgår i perioden vurderer styret behov for supplement gjennom valg på ekstraordinært årsmøte.

              Styret avholder årsmøte.

              § 13 Kontroll- og revisjonskomiteen
              Kontroll- og revisjonskomiteen har som oppgave å påse at driften i KFL er i samsvar med vedtekter og årsmøtets vedtak. Komiteen velges av årsmøtet for ett år av gangen. Komiteen legger sin beretning fram for årsmøtet.

              § 14 Vedtekter
              Gjeldende vedtekter publiseres på egen nettside. KFLs vedtekter kan bare vedtas, endres eller oppheves med kvalifisert flertall (2/3) på årsmøtet.

              § 15 Oppløsning
              Oppløsning av KFL kan bare skje ved kvalifisert flertall (2/3) på to påfølgende årsmøter med minst tre måneders mellomrom. KFLs aktiva tilfaller da breddeavdelingen i Lillestrøm Sportsklubb.

              Sist endret under årsmøtet 1. februar 2010.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #8
                Opprinnelig skrevet av Skinke
                Igjen som mange har påpekt på årsmøte. Tony er utrolig tøff som stod opp for sin sak foran alle årsmøte. Respekt!.
                At man kommer på et årsmøte for å redegjøre for sin sak er ikke å være utrolig tøff, men rett og slett forventet. Da er det mindre tøft å være tastaturtøffing, for så å ikke møte opp en gang. Tony taler i alle fall sin sak.

                Det som var tøft var jo at han ble oppe på talerstolen selv om han ble bombadert med spørsmål. Han skjønte fort at han ikke hadde mange med seg i salen.

                Bra Tony!
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  #9
                  Hmm... Regner med at det er flere enn meg som ser fram til et referat, slik at overstående innlegg kan nærme seg begripelige. Det skal kanskje ikke mye gjetning til å skjønne hva Tonys sak er, men skriv likevel slik at ikke kun de som stilte på årsmøtet skjønner hva dere prater om. Mange av oss har nemlig gyldig fravær.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • 007

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                    Hmm... Regner med at det er flere enn meg som ser fram til et referat, slik at overstående innlegg kan nærme seg begripelige. Det skal kanskje ikke mye gjetning til å skjønne hva Tonys sak er, men skriv likevel slik at ikke kun de som stilte på årsmøtet skjønner hva dere prater om. Mange av oss har nemlig gyldig fravær.
                    Info om saken Tony ble innblandet i:
                    http://www.kfl.no/les.php?id=540

                    Limes inn her også i sin helhet i god forumånd:
                    Innkomne forslag

                    1. UFC tilbake til feltet som ULTRAS

                    Forslagsstillere: Iselin Myklebust Johannessen, Linda Johansen og Silje Johansen

                    Styrets innstilling: Forslaget kan ikke realitetsbehandles da det er i strid med LSKs tribunereglement for 2010, § 4 Uønskede grupper.

                    Styret ønsker allikevel at det åpnes opp for en generell diskusjon rundt forslaget og vil sette av tid til dette på årsmøtet.

                    Kommentar

                    • Ferry
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Sep 2007
                      • 148

                      #11
                      greit at venner av Tony står sammen under kamper fremover da eller?
                      AC/DC

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9413

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Ferry
                        greit at venner av Tony står sammen under kamper fremover da eller?
                        Hva de gjør på felt p er utenfor KFL sitt bestemmelsesområde og agenda, men vet ikke helt hvor happy LSK er for Ultras på sitta, gjerne sett i lys av (tydeligvis) GAIS-kampen.

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Hva de gjør på felt p er utenfor KFL sitt bestemmelsesområde og agenda, men vet ikke helt hvor happy LSK er for Ultras på sitta, gjerne sett i lys av (tydeligvis) GAIS-kampen.
                          Hva Grønlund og sharia-domstolen hans finner på er ikke godt å si, men det er neppe fornuftig. LSK ligger på nivå med moralpolitiet på Grønland, og skal bestemme hva som er "anstendig" antrekk og supportersanger. Folk stemples son nazister etc. hvis de ikke følger skriften. Skremmende. Mullah Grønlund. Flytt til Grønland.

                          Hovedproblemet for oss på felt O på sittan i 2009 var ikke gjengen på Felt P, men derimot sulliker fra RBK, Søpla osv. som sitter på vår tribune i fullt taperantrekk. De skaper kvalme før, under og etter match. Påfallende at LSK ikke bryr seg om dette, selv om det skaper trøbbel for trofaste sesongkortinnehavere.

                          Gjengen på Felt P gjorde inenting negativt jeg kunne observere i hele 2009, og jeg sitter på nabofeltet. Tvert i mot, de forsøkte å dra i gang sanger og god stemning.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1251

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem

                            Hovedproblemet for oss på felt O på sittan i 2009 var ikke gjengen på Felt P, men derimot sulliker fra RBK, Søpla osv. som sitter på vår tribune i fullt taperantrekk. De skaper kvalme før, under og etter match. Påfallende at LSK ikke bryr seg om dette, selv om det skaper trøbbel for trofaste sesongkortinnehavere.

                            .
                            Slik er det jo for oss på bortebane også. Mange LSK-venner som sitter andre steder enn vg nedre f.eks

                            Kommentar

                            • fjacob82
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 1507

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Hva Grønlund og sharia-domstolen hans finner på er ikke godt å si, men det er neppe fornuftig. LSK ligger på nivå med moralpolitiet på Grønland, og skal bestemme hva som er "anstendig" antrekk og supportersanger. Folk stemples son nazister etc. hvis de ikke følger skriften. Skremmende. Mullah Grønlund. Flytt til Grønland.

                              Hovedproblemet for oss på felt O på sittan i 2009 var ikke gjengen på Felt P, men derimot sulliker fra RBK, Søpla osv. som sitter på vår tribune i fullt taperantrekk. De skaper kvalme før, under og etter match. Påfallende at LSK ikke bryr seg om dette, selv om det skaper trøbbel for trofaste sesongkortinnehavere.

                              Gjengen på Felt P gjorde inenting negativt jeg kunne observere i hele 2009, og jeg sitter på nabofeltet. Tvert i mot, de forsøkte å dra i gang sanger og god stemning.
                              Ufattelig provoserende å sitte på felt O med sesongkortet, og se en jævla søpla apekatt sitte rett foran meg og juble og hoie som om noen nettopp kasta en banan til han. Opplevde ingen problemer med gutta på felt P. Tvertimot veldig fornøyd med innsatsen til gutta.
                              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                              *Brasseberget*

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9413

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Hva Grønlund og sharia-domstolen hans finner på er ikke godt å si, men det er neppe fornuftig. LSK ligger på nivå med moralpolitiet på Grønland, og skal bestemme hva som er "anstendig" antrekk og supportersanger. Folk stemples son nazister etc. hvis de ikke følger skriften. Skremmende. Mullah Grønlund. Flytt til Grønland.
                                Et vagt valgt eksempel med tanke på at LSK faktisk kan bestemme hva som foregår på sin eiendom, eller?

                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Gjengen på Felt P gjorde inenting negativt jeg kunne observere i hele 2009, og jeg sitter på nabofeltet. Tvert i mot, de forsøkte å dra i gang sanger og god stemning.
                                Selve eksistensen av ultras på felt p er negativ i følge Tribunereglementet ( http://lsk.no/?did=9119797 ) man forholder seg til.

                                § 4 - Ultrasgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som kommer uniformert som eller for øvrig opptrer som ultras vil bli bortvist fra Åråsen.

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av glasgow
                                  Slik er det jo for oss på bortebane også. Mange LSK-venner som sitter andre steder enn vg nedre f.eks
                                  Stemmer. Jeg har for eksempel alltid gjort det mot Lyn, men da gjelder enkle regler:
                                  1. Nøytralt kledd.
                                  2. Sivilisert oppførsel (i den grad det er mulig med den fotballen LSK leverer. Tenk gomen Uwe sitt famøse bytte av Mifsud som snudde 3-1 til 3-3)

                                  Folk med bart og trygdeslipp bryter disse prinsippene på Åråsen hvert år uten at noen av Grønlunds lakeier reagerer.

                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  Et vagt valgt eksempel med tanke på at LSK faktisk kan bestemme hva som foregår på sin eiendom, eller?
                                  Helt klart. Men LSK er ikke lik Grønlund. Jeg benytter min rett som medlem av LSK og KFL til å benytte en hver anledning til å jobbe mot Grønlund. Hvorfor finnes i en rekke tråder.

                                  Jeg er tilhenger av å stenge ute folk, men kun de som faktisk har gjort noe. Hvis noen byr opp til dans så steng de gjerne ute av Åråsen på livstid. Men det er noldus å stenge ute folk fordi de lager en egen banner, atpåtil med støtte til LSK.

                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  Selve eksistensen av ultras på felt p er negativ i følge Tribunereglementet ( http://lsk.no/?did=9119797 ) man forholder seg til.

                                  § 4 - Ultrasgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som kommer uniformert som eller for øvrig opptrer som ultras vil bli bortvist fra Åråsen.
                                  Denne formuleringen er så vag at den blir håpløs. LSK bør heller utestenge de som blir tatt for lovbrudd.
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • Petter Ø
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3008

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    Helt klart. Men LSK er ikke lik Grønlund. Jeg benytter min rett som medlem av LSK og KFL til å benytte en hver anledning til å jobbe mot Grønlund. Hvorfor finnes i en rekke tråder.
                                    Så årsmøtet var ikke en anledning?
                                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                    Kommentar

                                    • okb
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2377

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Helt klart. Men LSK er ikke lik Grønlund. Jeg benytter min rett som medlem av LSK og KFL til å benytte en hver anledning til å jobbe mot Grønlund. Hvorfor finnes i en rekke tråder.
                                      Da synes jeg du er überfeig ved å gjemme deg bak et nick på et debattforum. Det er nærmest respektløst.
                                      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                        Så årsmøtet var ikke en anledning?
                                        Forumet treffer flere, og ikke minst bredere.

                                        Kjernen i KFL som drar på møter er litt for mye 99,9% enige for min smak.

                                        Opprinnelig skrevet av okb
                                        Da synes jeg du er überfeig ved å gjemme deg bak et nick på et debattforum. Det er nærmest respektløst.
                                        Nå er det nå engang slik at de som startet dette forumet ønsket anonyme deltakere. På den gamle LSK-lista skrev vi med fullt navn, og det var egentlig på mange måter mer ryddig. Flere av de gamle her kan sikkert skrive under på at jeg ikke var mindre kritisk da, så å kreve fulle navn her på forumet vil ikke stoppe undertegnede.

                                        Men det er strengt tatt en annen debatt om man skal være anonym her eller ei.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        Working...