Én meter tråd

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2601

    Én meter tråd

    Synes det er på tide å få en mindre amper tråd om Olivier Occeans bidrag til klubben. Det er en ny sesong i gjære og den eksisterende tråden ble startet på et tidspunkt da alt så ut som gjørme, Occean hadde vondt i tåa og kanarifuglene bykset rundt som forvirrede spirrevipper heller enn å fly i formasjon.

    Etter tre mål på tre treningskamper, riktignok mot laber motstand, er det flere som antyder at det går mot en ny vår for kanadieren. Bokstavelig talt gjør det definitivt det, men i overført betydning også?

    Jeg synes vi så enkelte eksempler på hva Henning Berg prøver med Occean i kampen mot GAIS i dag. Fremspillet fra Nosa til målet var et nydelig eksempel. Løskruttet fra Occean etter stikkeren fra Ringstad var et litt magrere ett.

    Det oppsummerer da også kjernen i Olivier Occeans kvaliteter som spiller. Du får gjerne enten eller. Noen ganger ser det ut som han har spist skipperspinat i en uke, rister av seg motspillere knaller ballen i mål med fot eller hode. Andre ganger møter han ballen like hardt som han header og setter i gang et raid på tvers eller bakover med bukkenakke og roter det til fullstendig.

    I prinsippet burde det være klart; Occean bør ligge lengst mulig fremme på banen, alltid. Det tror jeg også Henning Berg tenker, og siden Occean faktisk kan få fart på fotbladene har jeg tro på at mannen kommer til å bli viktig i år, dersom han holder seg skadefri. Han kommer nok også til å frustrere fortsatt, men med (forhåpentligvis) en sesong på øvre halvdel er det lettere å tilgi sånt, spesielt dersom han begynner å score tidlig.

    At Occean kan score på hodet er hevet over en hver tvil og med det samarbeidet som begynner å tegne seg på høyresiden og med Ringstad og/eller nytt venstrebein på andre siden, samt Essediris fabelaktige dødballfot, kan det bli riktig så bra.

    Nå gjenstår det å se om vi klarer å komme til mange cornere og innlegg fra kantene mot kvalifisert motstand, men med Nosas pasningsevner, i tillegg til ovenfornevnte potensial, bør mye ligge til rette for at Occean går mot en god sesong.

    Håper det bærer mot en fin sesong for oss og Occean og håper vi kan holde diskusjonen om spilleren på et fornuftig nivå. Ark og fargestifter noen?
    Ferdigskåra
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #2
    Occean er en klassespiller når han blir brukt riktig, fint å se at både trener og fans ser dette ;-)

    Kommentar

    Working...