Nyheter februar 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Nyhetstråd Nyheter februar 2010

Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ):

Sitat:
    Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:

1. Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.
    2. Nyheter skal limes inn i sin helhet. Hvis bare en liten del av nyhetssaken angår LSK, er det imidlertid nok å lime inn denne delen.
    3. Nyheter fra lsk.no skal kun klippes og limes inn med overskrift, ingress og lenke til den aktuelle artikkelen på lsk.no.
    4. Alle nyheter skal ha lenker til originalsaken, eventuelt med informasjon om hvilken avis som siteres.
    5. Er det oppgitt en forfatter på nettsiden der nyheten hentes fra, skal artikkelforfatters navn komme med i innlegget.
    6. Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.
    7. Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.
    8. Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.
    Søstertråden (FAQ og diskusjon):

http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3758
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

Erling Knudtzon klar for LSK
    Mandag formiddag ble Erling Knudtzon klar for LSK. - Erling styrker oss, sier Torgeir Bjarmann.

Last edited by Håkon Henriksen; 01.02.2010, 13:32. Begrunnelse: Lagt til ingress.

Kommentar

• Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

Jeg både håper og tror at jeg klarer å ta steg videre som fotballspiller under Henning. Jeg har prestert klart best under hans veiledning. Jeg gleder meg nå til å ta opp det igjen og utvikle meg videre, sier spilleren selv.

Kommentar

• Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

Knudtzon: - Store forventninger til tiden i LSK

Kommentar

• Tvilling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 1483

Lyn.no ang dagens overgang

Knudtzon til LSK

01.02.2010, Petter Veland Det ble mandag formiddag klart at Erling Knudzon forlater Lyn til fordel for Lillestrøm.

Erling Knudtzon har gått til Lillestrøm. (Foto: Scanpix)

Erling har i samtaler med Lyn–ledelsen i vinter gitt utrykk for sitt ønske om å spille i Tippeligaen, og ikke vært spesielt interessert i å forlenge avtalen med Lyn som går ut i desember 2010. 21–åringen var ved siden av Tippeliga–spill også fristet av å gjenforenes med gamle lagkamerater og trenere. I tillegg ville han kunne bo hjemme og fortsette deltidsstudiene på samme sted, også etter et eventuelt bytte av klubb.

For Lyns del er dette en del av en totalvurdering – der det at spilleren har mindre enn ett år igjen av avtalen, samt at han selv ønsker seg videre – gjør at klubben har falt ned på dette. LSK har ved flere anledninger ønsket seg spilleren. Nå fant Lyn at tidspunktet var riktig. Dette handler om sportslige vurderinger opp mot økonomi.

– Spillermarkedet inneholder mange spennende kandidater, spesielt nå som det internasjonale overgangsvinduet lukker, sier Sportssjef Rolf Magne Walstad.

Det vil si at man ut i fra avtalen med LSK mener at man totalt sett kan komme styrket ut av dette, økonomisk som sportslig.

– Når det er sagt er det ingen gullgruve å selge spillere i Norge – men som alternativ til at en U21–spiller ender opp med Bosman–status er dette en bra avtale, sier Walstad – som takker Erling for innsatsen i Lyn og ønsker lykke til videre. Nå starter jakten på en ny ”LYN–ving”!

Lyn og Lillestrøm er enige om at innholdet i avtalen mellom klubben ikke kommenteres.

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

RB-papir

La Manga-avgjørelse i dag
            Åråsen: Otto Fredrikson har fått tilatelse til å snakke med den russiske toppserieklubben Spartak Nalchilk om kontrakt, men foreløpig er det ikke klart om LSKs finske keeper blir enig om en overgang.
            -Otto står fortsatt på lista over spillere som skal være med til La Manga. Hvis han ikke skal være med til Spania, må det skje noe i dag, sier Torgeir Bjarmann

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

RB

FORNØYD: LSK-trener Henning Berg reiser i morgen til La Manga med en tilnærmet skadefri spillertropp. Siste tilvekst i det som trolig er en endelig LSK-stall ble Lyn-spilleren Erling Knudtzon. FOTO: ROAR GRØNSTAD

En kant inn – kabalen løst

Kantspiller-jakten endte med at LSK kjøpte Erling Knudtzon for rundt én million fra Lyn. Nå reiser LSK-trener Henning Berg til Spania med komplett tropp.

Morten Svesengen
              Martin Holterhuset

Publisert 02.02.2010 kl 07:43 Oppdatert 02.02.2010 kl 07:44

AVTALEN I BOKS: Erling KNudtzon har skrevet under en treårskontrakt med LSK og Torgeir Bjarmann. FOTO: OLE KRISTIAN BAKKENE / LSK.NO

LSK-stallen 2010

Keepere: Stefan Logi Magnusson, André Hansen, Otto Fredrikson. Forsvar: Steinar Pedersen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Marius Johnsen, Lars Kristian Eriksen, Lunan Ruben Gabrielsen, Karim Essidiri. Midtbane: Khaled Mouelhi, Hassane Dosso, Nosa Igiebor, Mathis Bolly, Stian Ringstad, Kristoffer Tokstad, Espen Søgård, Erling Knudtzon (fra Lyn). Angrep: Olivier Occean, Arild Sundgot, Bjørn Bergmann Sigurdarson, Edwin Eziyodawe, Fredrik Gulbrandsen. Aktuell: Anthony Ujah og Joshua Obaje (fra Nigeria). På vei ut: Otto Fredrikson vurderer overgang til russiske Spartak Nalchik.

– Vi er fornøyd med den troppen vi har, men samtidig har vi sett etter en kantspiller som er litt annerledes enn de vi allerede har. I Erling har vi fått det, og det er vi veldig fornøyd med, sier LSK-trener Henning Berg.
              I morgen reiser han til treningsleiren på La Manga med en komplett spillertropp med 23 friske spillere.

Ville kjøpe i august
              Den siste tilveksten i spillertroppen kjenner Berg godt fra tida i Lyn. Det var han som før 2007-sesongen hentet Ullern-gutten til hovedstaden.
              I går hentet han 21-åringen for andre gang i sin trenerkarriere.
              – Vi prøvde å hente ham til Åråsen allerede i august, men da fikk vi det ikke til. Nå lyktes vi, sier Berg.
              Etter det RB-sporten kjenner til, måtte LSK betalte omkring én million kroner for å få ham ut av Lyn-kontrakten som varte ut 2010.
              Overgangen blir i sin helhet betalt av LSK IInvest AS hvor LSK selv eier 17 prosent. I tillegg er det inngått en avtale med investeringsselskapet som gir klubben en del av overgangssummen den dagen han eventuelt blir solgt videre. Ingen på Åråsen vil kommentere innholdet i Knudtzon-avtalene.
              – Det er en god avtale for klubben, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

– Gjennombruddskant
              Knudtzon har spilt 66 tippeliga kamper for Lyn – mange av dem under Bergs ledelse. Ifølge LSK-treneren kan han spille både på høyre- og venstresiden på midtbanen.
              – Han trives best på høyre, men han kan brukes på begge sider. Som type er han mer en gjennombruddskant enn innleggskant, sier Berg.
              I går formiddag skrev Knudtzon under på en treårskontrakt med LSK. Han ser fram til å bli gjenforent med trener Berg, sportsdirektør Bjarmann og fysisk trener Geir Kåsene.
              – Jeg har store forventninger til meg selv og til klubben. Lillestrøm er en klubb jeg håper å utvikle meg videre i. Jeg har tro på at LSK vil være med å dominere norsk fotball i årene som kommer, sier Knudtzon til Romerikes Blad.
              Selv mener kantspilleren at han spilte sin beste sesong i Lyn under Henning Bergs ledelse.

Første trening i dag
              – Jeg liker måten Henning vil spille fotball på og han har en lederstil som passer meg bra. Jeg vet hva han står for som trener. Det gir meg også en trygghet, forteller hurtigtoget.
              Den gjennombruddshissige kantspilleren fikk bare høre positive ting om klubben da han forhørte seg med Lars Kristian Eriksen og André Hansen.
              I dag deltar han på sin første trening med ny lagkamerater.
              – Det blir spennende og jeg gleder meg til å komme i gang.

Kommentar

• morten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2156

LSK.no

Skademarerittet snart over
                - Jeg er utrolig gira på å komme tilbake, sier Pål Steffen Andresen.
                Badekar
                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

Otto ikke med til La Manga

lsk.no har publisert troppen til La Manga: http://www.lsk.no/?did=9120721
                  Der er ikke Otto med. I dagens papir-RB sto det at det kunne skje et eller annet i forhold til den russiske klubben han har vært i kontakt med. Har det da skjedd?
                  Vet ikke om nyhetstråden er rett sted for denne meldingen, men jeg mener det er en nyhet at Otto ikke er med til Spania.
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

lsk.no

Knudtzon med til La Manga

Onsdag reiser LSK til Spania på treningsleir. Med er LSKs nye kantspiller

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

RB-papri

Otto ikke til La Manga
                      Åråsen: Otto Fredrikson blir ikke med LSK til La Manga. Den Finse Landslagsspilleren var i hele går i Tyrkia og forhandlet om kontrakt med den russiske toppserieklubbe Spartak Nalchik.
                      - Går det i orden for ham,må vi forhandle med russerne. Men det er ikke snakk om store summer. Blir de ikke enige, kan Otto dukke opp på treningsleiren seinere, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

lsk.no

Avreise La Manga

I morgen tidlig reiste LSK-spillerne mot sydligere strøk

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

TV2 Sport

(TV 2 Sporten): TV2 og NRK har i samarbeid med Norges Fotballforbund og Norsk Toppfotball satt opp sendeskjemaet for Tippeligaens sju første runder.
                          Serierunde 5:
                          10/4 NRK1 17:00 Lillestrøm – Stabæk
                          (Merk at LSK kun vises én gang ila. de første 7 rundene)

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

RB-papir

Fra landskamp til trening med LSK
                            LA Manga: Christian Gamboa (20) spilte A-landskamp for Costa Rica mot Argentina forrige uke (tap 2-3)
                            I går kveld kom han til La Manga for å trene med LSK.
                            -Dessverre var ikke Messi med, sa Gamboa, som er fristet av europeisk fotball.
                            Han kan spille forsvar og på kanten, og skal være en teknisk god spiller, som også har spilt U20-landskamp.
                            -Det var veldig kaldt her, mente ungguttet om LA Manga temperaturen, ganske uvitene om hva som evntuelt venter ham i Norge.

Last edited by Skinke; 04.02.2010, 09:58. Begrunnelse: La til link

Kommentar

• KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

RB-papir

Edwin skal kneopereres
                              La Manga: Edwin Eziyodawe ble likevel ikke med til La Manga. Da han kjente litt til skaden han har slitt med. , ble det bestemt at han skal opereres.
                              -Edwin skal ha et lite inngrep i kneet. Jeg regner at han er klar til å trene med laget om tre-fire uker, sier fysio Geir Kåsene.

Last edited by RSP; 04.02.2010, 20:42. Begrunnelse: Lenke.

Kommentar

• sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

Nosa tildelt trøye nummer 10.
                                - Jeg føler meg veldig beæret, sier spilleren.

Berg: - Tieren fører med seg ansvar
                                Ikke alle kan ha nummer ti i LSK.

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

LSK.no

Se Polonia-LSK på LSK-TV
                                  Søndag spiller LSK treningskamp mot polsk motstand.

Kommentar

• KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

RB-papir

En lynrask tekniker
                                    La Manga: Christian Gamboa, den costaricanske landlagsspilleren som synes det var kaldt i spania da han kom til La Manga onsdag kveld, hadde fått varmet seg i løpet av natta. Han viste seg å være en kjapp tekniker på banen.
                                    -Ingen tvil om at han er en god spiller. Nå skal vi se nærmere på ham her i La Manga, så må vi vurdere om vi skal hente ham til LSK etter det, sier trener Henning Berg.

Kommentar

• morten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2156

Foto: Geir Egil Skog

Signerte tidenes sponsoravtale

LILLESTRØM: Lillestrøm Sportsklubb og Nordea er enige om det som er tidenes beste sponsoravtale for klubben.

På en pressekonferanse på Åråsen fredag bekreftet LSK og Nordea det papirutgaven til Romerikes Blad skrev allerede 5. januar: LSK har inngått tidenes sponsoravtale med banken.

Nordea vil dermed pryde brystkassa til LSK-spillerne også den kommende sesongen. Foreløpig strekker avtalen seg over ett år, men det er inngått en opsjon om mulig forlengelse i ytterligere to år.

Hvor stor avtalen er rent økonomisk er det foreløpig ingen som vil si, men både klubben og Nordea bekrefter at avtalen er mer verdt enn den forrige.

Etter det RB-sporten kjenner til dreier det seg om en avtale verdt rundt seks millioner kroner i året.

Alle draktsponsorene på plass
                                      Foruten Nordea-avtalen er alle draktsponsorene på plass. Øie betaler i overkant av to millioner for sin avtale. De seks øvrige sponsorene, Net Com, Åkrene Mek. Verksted, Axa, Riis Bilglass, Peab og Skedsmo Betong (ny) betaler 1 – 1,4 millioner kroner for sin plass på LSK-drakta.

I tillegg er rundt 140 bedrifter i klubbens sponsorpool. De aller fleste av dem betaler ifølge markedsdirektøren en inngangsbillett på mellom 150.000 og 300.000 kroner for å være med.

Totalt skal LSKs sponsorinntekter være 38-39 millioner kroner i 2010.

Uten hovedsponsor i 2003
                                      Det har ikke alltid vært så gode dager for Lauritsen og hans markedsstab. Tilbake i 2003 viste kalenderen juli før de klarte å få hovedsponsoren på plass.

– Jeg husker godt hvordan vi slet med det i 2003. Men det har skjedd enormt mye i markedet siden den gang. Vi har jobbet systematisk siden 2000 for å bygge opp et nettverk av sponsorer som kan dra nytte av hverandre. De som går inn som sponsorer hos oss nå, forventer stort sett at de skal gå i pluss, sa Lauritsen til RB-sporten i januar.

Medieinntekter (8-9 millioner) og billettinntekter (13,5 millioner kroner) er klubbens øvrige inntekter i et budsjett som vil gå i balanse på rundt 60 millioner kroner i 2010.
                                      Badekar
                                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

TV2 Sport

ALDRI IGJEN: Kahled Muehli tjener utrolige 3 millioner i året hos Lillestrøm. I dag lovde Lillestrøm at slike kontrakter ikke skal skrives igjen, da de undertegnet en ny hovedsponsoravtale. Foto: Aas, Erlend/SCANPIX

Tidenes sponsoravtale for Lillestrøm

LSK lover å bruke pengene forsvarlig.

Lillestrøm har signert tidenes sponsoravtale for sesongen 2010, og får rundt 6 millioner kroner. Men Nordea vil også ha mer igjen for pengene i året som kommer.
                                        – Vi håper at LSK igjen skal bli et topplag, og kjempe om de tre øverste plassene. Kanskje kommer det litt tidlig allerede denne sesongen, men det bør bli bedre enn i fjor, sier Nordeas prosjektmanager, Morten Lewiner Langseth, som ikke hadde noen problemer med å skrive under en ny avtale med Lillestrøm.
                                        – Vi hadde ikke blitt med videre uten at vi fikk noe igjen for det, slår han fast.
                                        For klubbformann Per Mathisen var de seks millionene helt avgjørende for å opprettholde klubbens ambisjonsnivå om å nærme seg toppen igjen. De går rett inn i driften – og skal ikke brukes til å handle nye spillere for.

– Ser oppover
                                        – Vi har vært gjennom en hestekur, og kan så smått begynne å se oppover igjen. Og det er med stor glede at vi har fått hovedsponsoren på plass, sier han.
                                        Lillestrøm var for noen år siden blant Norges aller mest hardtsatsende klubber, noe kontrakten til Khaled Mouehli er et bevis på. Etter det TV 2 erfarer skal tunisieren, som ikke kan kalles mer enn en gjennomsnittlig Tippeligaspiller – ha en årslønn på over tre millioner kroner.
                                        – Slik kontrakter vil aldri bli skrevet i Lillestrøm igjen. Nå er vi inne i en ny tid – men ikke dermed sagt at vi ikke skal være med å hevde oss. Lillestrøm skal snart være et topplag igjen, slår Per Mathisen fast.
                                        – Vi hadde nok vært adskillig mer tilbakeholdne med å skrive en ny avtale hvis LSK hadde fortsatt sin økonomiske linje fra noen år tilbake, men vi kan stå inn for måten klubben drives på nå, avslutter Nordeas Langseth.

Kommentar

Working...