Nyheter februar 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3235

Målgivende fra Tokstad da Norges G-19 slo Portugal

Ny skalp for G19-landslaget

En overtidsscoring av Stefan Johansen mot Portugal sikret G19-landslaget sin andre strake seier på La Manga.

Her jubler Stefan Johansen etter å ha satt inn seiersmålet på overtid.

Foto: Anders Hoven /Digitalsport

Tekst: Christer Madsen

Publisert: 7. februar 2010

Fredag ble Tyskland slått 2-1. Søndag var det Portugal som fikk svi med samme sifre mot Norge. En overtidsscoring av Stefan Johansen sørget for norsk jubel igjen.
    - Prestasjonen er bra og guttene skal ha all ære for god jobbing, men spillemessig var det litt dårligere i dag, sier assistenttrener Øivind Nilsen til fotball.no.

Falt etter pause

Norge tok ledelsen etter 35 minutter da Flamur Kastrati presset Portugals keeper til å gjøre en feil. Kastrati vant ballen og trillet den enkelt inn i det åpne målet. Etter hvilen var det Portugal som styrte det meste og utliknet etter 68 minutter.
    Men de norske guttene nektet å gi seg og på overtid skar Stefan Johansen inn fra venstre og satte ballen i mål.
    - Vi hang bra med i førsteomgang og klarte å flytte beina og vinne dueller. I andreomgang ble guttene slitne og orka ikke så mye. Vi falt litt i prestasjonene og Portugal fikk mye tid og rom, sier Nilsen.

Løftet seg mot slutten

Han er derimot fornøyd med at Norge løftet seg mot slutten av kampen.
    - Det siste kvarteret hevet vi oss bra og en fin prestasjon av Stefan Johansen sikret oss seieren, sier assistenttreneren.
    - Det var mange som var litt opp og ned i dag, men Simen Wangberg spilte godt i midtforsvaret og ryddet bra opp, sier Nilsen.
    Norges siste kamp i turneringen spilles mot Polen på tirsdag. Poeng i den kampen vil sikre de norske guttene turneringsseieren.

Kampfakta:
    Norge - Portugal 2-1 (0-1)
    Sted: La Manga
    Tilskuere: 200
    Dommer: Patrick Ittrich, Tyskland.
    Gule kort: Simen Wangberg, Norge og Danilo Pereira, Portugal.
    Mål: 1-0 Flamur Kastrati (35.min), 1-1 Muno Reis (68.min), 2-1 Stefan Johansen (90.min).
    Norge (4-3-3): Gudmund Kongshavn - Espen Knudsen, Simen Wangberg, Christian Landu Landu, Stian Ringstad - Markus Henriksen, Alexander Stockinger (Kristoffer Tokstad 59.min), Omar Elabdellaoui (Torstein Andersen Aase 75.min) - Jørgen Skjelvik (Ruben Gabrielsen 75.min), Thomas Lehne Olsen, Flamur Kastrati (Stefan Johansen 46.min).

NB! Ifølge dagens RB (papir) ga Kristoffer Tokstad den målgivende pasningen til Norges seiersmål, på overtid.

gilbert

Kommentar

• El Caco
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2009
      • 2286

Logi: - Ingen har sagt et eneste ord

Stefan Logi Magnusson gleder seg over at Island møter Norge i EM-kvalifiseringen.

- Det er ingen som har sagt noe ennå, og jeg tror ikke de tør heller.

http://www.lsk.no/?did=9121261
      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

LSK.no

LSK-TV: 10-1 til juniorene
        Man kunne tatt i bruk kuleramma søndag kveld. Du kan se alle de ti målene til LSK på LSK-TV

Kommentar

• general
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1150

PÅ PRØVE: Chrstian Gamboa fra Costa Rica involvert i kamp med rutinerte LSK-spillere som Steinar Pedersen, Espen Søgård og Arild Sundgot. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

Tror Gamboa er rett mann

LA MANGA: Christian Gamboas agent mener costarikaneren er rett mann for LSK.

- RETT MANN: George Ulloe er agent for Christian Gaamboa. Han mener den costaricanske landslagsspilleren er rett mann for LSK. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

Anthony Ujah er definitivt nærmere en LSK-overgang etter sin praktfulle omgang mot Polonia søndag.

– Spørsmålet er om vi henter ham nå, til sommeren eller neste sesong, sier LSK-trener Henning Berg.
          Både han og sportsdirektør Torgeir Bjarmann mener de har kontroll på spilleren. Men i dette gamet vet en aldri. At han kan bli attraktiv er åpenbart.

– En attraksjon
          Når det gjelder Christian Gamboa er hans agent, George Ulloe, av den oppfatning at den costaricanske landslagsspilleren er rett mann.
          – Han er rask, teknisk god og en meget kvalifisert høyrekant, sier han.
          Ulloe har vært med da Christiano Bolanos ble hentet til Start og Celso Borges til Fredrikstad.
          – Gamboa kan bli en attraksjon, mener George Ulloe.

– Kartlegging
          Henning Berg er også fornøyd med det han har vist.
          – Han blir med oss resten av uka. Dette er en nyttig kartlegging for oss, å se gode spillere på gress på denne tida av året. Om vi tilbyr ham kontrakt er for tidlig å si nå, sier Henning Berg.

Seriegull 2016!!!

Kommentar

• gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

LSK vurderer i følge dagens papir-RB å leie ut Dosso til Strømmen(MMX).
            Finnes det ingen grenser lenger?
            Last edited by Grusom B; 09.02.2010, 21:06. Begrunnelse: Kom igjen a, det er ikke alle som er flytende i latin, tenker jeg vi sier.
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

Edwin opereres nå
              Mens resten av LSK-spillerne er på La Manga skal Edwin Eziyodawe gjennom en operasjon i dag.

Håkon Henriksen
              -
              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
              -
              ALT FOR FUGLA

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

RB

STYGT: Her får Marius Johnsens ankel en solid stempling i kampen mot polske Polonia. FOTO: DIGITALSPORT

Trente for fullt i dag

LA MANGA: Marius Johnsen er utrolig nok tilbake på banen bare to dager etter denne monstertaklingen.

Per Kristian Torvik
                Espen Bolstad

Publisert 09.02.2010 kl 13:14 Oppdatert 09.02.2010 kl 13:29

TILBAKE: Marius Johnsen er tilbake i trening igjen etter den stygge taklingen. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

Det som så ut til å kunne bli en stygg kneskade for Marius Johnsen søndag kveld er langt mindre alvorlig enn først antatt.
                I dag trente LSK-backen nesten for fullt med laget – og nektet seg ikke susende skudd med begge bein.
                – Jeg våknet i morges og følte meg helt fin. Så jeg tenkte det var greit å prøve, sier Marius.

– Lovende
                Det gikk bra i 90 minutter.
                – Nå får vi se hvordan reaksjonen blir i ettermiddag. Men det ser lovende ut, sier fysioterapeut Geir Kåsene.
                Han vil ikke stå som mirakelmannen som har fått Marius Johnsen frisk på rekordtid etter at ankelen både ble vridd og tråkket på av en polsk motstander.
                – Dette har mindre med meg å gjøre. Fakta er nok at Marius har vært heldig. Jeg så bildet av taklingen. Der virker det som han er forberedt på hva som kunne komme og var i ferd med å legge seg bakover og over på siden. Det kan være det som har gjort skaden mindre enn en skulle tro, sier Kåsene.
                – Kan han spille mot Zenith fredag?
                – Jeg vil i alle fall ikke utelukke det. Vi får se hvordan han reagere på treningen her i dag.

Brutal takling
                Det var i treningskampen mot Polonia Kristiansanderen ble nær kvestet:
                I det 65. minutt ble han grisetaklet av spissen til Polonia som stemplet Johnsen med strakt bein i ankelen. Johnsen måtte hjelpes av banen.
                Den stygge taklingen førte også til at dommer Brage Sandmoen reduserte Polonia til ti mann.

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

LSK-TV: Johnsen allerede tilbake
                  Tirsdag var Marius Johnsen allerede tilbake på treningen. - Jeg la meg på siden når taklingen kom. Det reddet nok ankelen min, sier han selv.

Kommentar

• 007

Vi rykker aldri ned, vi rykker aldri ned.......

.
                    NFF vil fjerne kvalifiseringskampene

Går for ny ordning i 2011.
                    Se Tippeligaen gratis på din iPhone! Last ned i App Store her!
                    La Manga (TV 2 Sporten): På forbundstinget vil NFF fremme forslag om å fjerne kvalifiseringskampene i de tre øverste divisjonene. Nils Johan Semb er overbevist om at forslaget går gjennom.
                    - Uten disse kampene får vi renere linjer. Det vil være mulig å spille ut i desember og på den måten tilnærme oss samme syklus som de andre europeiske ligaene, sier Semb til TV 2 Sporten.
                    Han mener endringen utelukkende vil være positiv for norsk fotball.
                    - Da slipper 2. og 3. divisjonslagene å vente på at tippeligalagene skal bli ferdige før de skal ut i sine kvalifiseringskamper, sier Semb.
                    Berg støtter forslaget
                    Han får støtte av Henning Berg.
                    - Absolutt et godt forslag. Også med tanke på lag som skal spille europacup. På den måten kan vi strekke sesongen og være forberedt til oppgavene, sier Henning Berg.
                    Nils Johan Semb mener det må være opp til klubbene å bestemme om to eller tre lag skal rykke direkte ned fra Tippeligaen. Selv heller han mot tre lag ned og opp.
                    - Litt for å bevare spenningsmomentet i seriespillet, sier Semb.
                    Skeptisk Tørum
                    Knut Tørum i Start rynker pannen over den tanken.
                    - Da får vi veldig gjennomnstrømning av lag opp og ned. Det vil også være en økonomisk utfordring i bildet.
                    Tørum er åpen for forslaget, men har sansen for dramatikken på høsten. Nils Johan Semb er ikke enig.
                    - Vi mister drama i noen kamper på høsten, men på sikt vil dette gagne fotballen i Norge, avslutter han.

Kilde (her kan du også se TV2-intervjuet som saken er skrevet ut fra):
                    http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...e-3132192.html

Kommentar

• gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3235

Tap for G19 mot Polen

Etter to flotte seire over Tyskland og Portugal, begge med 2-1 til Norge, tapte G19-landslaget 1-3 for Polen i den siste kampen, og ble dermed nr. 2 i turneringa etter Polen. Kristoffer Tokstad spilte hele kampen som høyre indreløper, mens Ruben Gabrielsen fikk spille høyre back siste halvtimen.

gilbert

Kommentar

• morten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2156

Landslagsgutta er tilbake
                        Ringstad, Tokstad og Gabrielsen er tilbake i LSK.

Badekar
                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• mrognan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 850

Fredrikson klar for Russland

La Manga: Otto Fredrikson ble i går enige med den russiske klubben Spartak Nalchik.

Otto Fredrikson skrev i går under en treårskontrakt med den russiske eliteserieklubben Spartak Nalchik.
                          – Dette blir en stor utfordring for meg og et steg oppover i karrieren, sa Otto Fredrikson i går kveld på telefonen fra Tyrkia, der laget er på treningsleir.

Riktig tidspunkt

Spartak Nalchik ble nummer 11 i den russiske serien i fjor og har ambisjoner om å gjøre det bedre i år.
                          – Klubben har vært oppe i fire år. Den er profesjonelt drevet. Så inntrykket mitt er meget godt.
                          Otto mener det er det riktige tidspunktet for ham å reise ut.
                          – Jeg satser på å være i den finske landslagstroppen. Gjør jeg det bra i Russland, er det fint for meg.
                          – Snakker du russisk?
                          – Noen få ord. Jeg satser på å lære meg de viktigste glosene for å kunne dirigere forsvaret.

Takker supportene

– Hva synes du om at Frode Grodås forsvinner, fordi han ikke kan være landslagstrener samtidig som han er keepertrener i LSK?
                          – Nå er ikke jeg klubbleder, så jeg vet ikke hva som er foregått. Men for meg personlig virker det rart at han ikke fortsetter. Jeg kjenner ingen keepere som ikke har vært veldig fornøyd med den jobben han gjør.
                          Ottos familie blir i Lillestrøm foreløpig.
                          – Vi liker oss i Lillestrøm. Jeg vil gjerne takke alle LSK-supportere og alle som har støttet meg i fire fine år på Åråsen, sier Otto Fredrikson.
                          Sportssjef Torgeir Bjarmann er glad for at det løste seg for Fredrikson.
                          – Vi er veldig glade for at det har løst seg med keepersituasjonen, og at Otto har funnet seg en klubb som han har lyst til å spille for. Vi takker for den jobben som Otto har gjort både på og utenfor banen. Det har vært veldig bra innsats fra han hele veien. Vi ønsker Otto lykke til videre i Russland, sier Bjarmann til LSK.NO.
                          Morten

Kommentar

• KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

LSK.no

Fredrikson: - LSK har en plass i mitt hjerte
                            Neste stopp er Russland og Spartak Nalchik for Otto, men han utelukker ikke et gjensyn med Åråsen.

Kommentar

• KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

LSK.no

Otto Fredrikson til Russland
                              Torsdag kveld ble det klart at Otto Fredrikson har skrevet under en treårskontrakt med Spartak Nalchik. - Jeg er godt fornøyd, sier Otto.

Kommentar

• KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

RB-papir

Gamboa med til Norge
                                Åråsen: Christian Gamboa blir med til Norge lørdag.
                                -Etter det får vi se hva som skjer, sier trener Henning Berg.
                                -Jeg vet ingenting. Agenten min tar seg av det, sier Gamboa. Hvis LSK velger å si nei, vil spilleragent George Ulloe sannsynligvis skjekke om andre klubbe i Norge er intressert.

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

LSK.no

Se LSK-Zenit på LSK-TV
                                  Fredag kveld spiller LSK mot vinnerne av UEFA-cupen i 2008. På sidelinjen står den gamle Roma-treneren Luciano Spalletti.

Kommentar

• El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

Ujah og Gamboa: - Vi vil bli i LSK

Det er liten tvil når man prater med LSKs prøvespillere om hvor de vil være. Begge har også velkjente rådgivere.

Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

RB.no

KRIGSRÅD: Nosa Igiebor (t.v.) og Khaled Mouelhi diskuterte hvordan de skal spille i morgen da de skjønte de skulle spille sentralt på LSKs midtbane.

Mouelhi i favorittposisjon

LA MANGA: Khaled Mouelhi er tilbake i favorittposisjonen sentralt på midtbanen etter å ha spilt mye på venstrekanten sist sesong.

– Jeg liker meg best sentralt og håper å vise at det er min beste plass på laget. Men jeg har begynt å finne meg til rette som kantspiller også, sier Mouelhi.
                                      Han er Bosman-spiller til høsten og er klar over at han må prestere på et høyere nivå enn han gjorde i fjor for å få fornyet tillit i LSK.
                                      I morgen møter Mouelhi og LSK det russiske storlaget Zenit.
                                      – Du får Nosa Igiebor ved siden av deg. Hvordan ser du på det?
                                      – Han er en meget god spiller som jeg gleder med til å spille sammen med. Bare vinden vil gi seg. Dette er jo nesten kaldere enn i Norge, sa Moulehi mellom vindkastene i La Manga i går.

Gamboa fra start

Trener Henning Berg sier han har gode sentral midtbanespillere i Mouelhi, Igiebor, Søgård og Hassane Dosso, selv om sistnevnte stiller sist av kvartetten akkurat nå.
                                      – Espen Søgård har spilt mye og hviler fra start. Jeg vet at Mouelhi kan være en meget god sentral midtbanespiller.
                                      – Du bruker Christian Gamboa fra start. Har han imponert?
                                      – Han har gjort det så bra at vi vil se hvordan han spiller når han starter. Vi begynner å få en bred og god tropp, som gir en god sammenligning. Det blir interessant å se ham.
                                      – Arild Sundgot og Olivier Occean spiller spisser igjen. Er det de to du foretrekker på topp?
                                      – Arild var skadet i desember og begynnelsen av januar og trenger kamptrening. Det passer godt at han spiller mye når Bjørn Bergmann Sigurdarson matches forsiktig og Edwin Eziyodawe er nyoperert hjemme i Norge. Occean behøver også et visst antall kamper for å komme i form.

Ungutter på topp

– Får vi se Bergmann og Anthony Ujah, som imponerte mot Polonia, i morgen?
                                      – Jeg regner med at begge får spilletid.
                                      – Hva legger du vekt på i kamp mot en så god motstander som Zenit?
                                      – Dette er sannsynligvis det beste laget vi kommer til å møte i treningskampene. Vi må fortsette å jobbe med det defensive, skape en god samhandling, ligge i forkant i vurderingene og få til noen bra brudd og overganger, sier Henning Berg, som presenterer dette laget mot Zenit fredag kveld (4-4-2):

Stefan Logi Magnusson – Karim Essediri, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen – Erling Knudtzon, Khaled Mouelhi, Nosa Igiebor, Christian Gamboa – Olivier Occean, Arild Sundgot.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

lsk.no

Berg: - Møter et russisk topplag

Fredagens treningsoppgjør på La Manga mot Zenit vil gi LSK god motstand.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

lsk.no

LSK-TV: Stefan og André som levende vegg

Denne uken har Stefan Logi Magnusson og André Hansen gjort sakene bra på treningen.

Kommentar

Working...