Nyheter februar 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

Nrk.no

- Vi skal utfordre RBK

Tarik Elyounoussi ble så imponert over sine nye lagkamerater at han tror Lillestrøm skal utfordre Rosenborg om seriegullet.

(Lillestrøm – Strømsgodset 2-0)

Elyounoussi ble så imponert over sine nye lagkamerater at han våger å si det Henning Berg ikke vil: Lillestrøm skal utfordre Rosenborg om seriegullet i 2010.

–Dette laget er bedre enn jeg trodde. Jeg synes vi spiller veldig god fotball. Vi bør kunne kjempe i toppen og utfordre Rosenborg om seriegullet, sier den utleide Heerenveen-proffen til NRK.

Akkurat det vil ikke trener Henning Berg være med på.

–Tarik har visst ikke vært med på målsettingsprosessen vår, sier Berg med et smil.

–Ambisjonen vår er å bli blant de seks beste. Rosenborg, Molde og Stabæk skiller seg ut, bak der følger et kobbel av lag, tror LSK-treneren.
    Han var godt fornøyd med det Lillestrøm viste mot Strømsgodset.

- Vi spilte veldig godt i første omgang. Etter pause var vi middels, sier Berg.
    24 sekunder

Tarik Elyounoussi brukte bare 24 sekunder på å vise at han kan bli en nyttig spiller for Lillestrøm. Helt alene med Strømsgodset-keeper Adam Larsen Kwarasey, valgte østfoldingen å servere Anthony Ujah – som scoret, men var i offside. LSKs nye venstrekant hadde også et par småfarlige avslutninger før Ujah sendte romerikingene i ledelsen etter en effektiv kontring på få touch.

Den nye nigerianske spissen imponerte sammen med midtbanejuvelen Nosa Igiebor – som i perioder herjet med et svakt Strømsgodset-lag. Rett før pause økte Arild Sundgot til 2-0.

Elyounoussi hadde en stor sjanse til å score ti minutter etter pause – etter en krempasning fra Nosa – men Godset-keeperen reddet. Likevel ga den tidligere FFK-spilleren et positivt inntrykk.

–Tarik gjorde en god kamp, mener Henning Berg.
    –Dette var gøy. Vi har et spennende lag med mye teknikk og speed, sier Tarik Elyounoussi.

Hva så med Strømsgodset? Savnet av Fredrik Winsnes så ut til å være merkbart.

Og Marcus Pedersen trenger å få hjelp fra småskadde Mohammed Keita og Jo Inge Berget på topp for drammenserne. Laget har nok å jobbe fram mot seriestart om to uker.
    (NRK)

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

LSK.no

LSK-TV: Her er målene til Ujah og Sundgot
      Vi gir deg målene og høydepunktene fra fredagens seier over Strømsgodset i LSK-hallen.

Kommentar

• KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

LSK.no

Kapteinen sto over - roser lagkompisene
        Frode Kippe sto over fredagens kamp. Han gir ros til resten av lagkompisene for 2-0 over Strømsgodset.

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

LSK.no

Steinar Pedersen: - Vi er i rute
          Med kun to uker igjen til seriestart er den robuste forsvarsspilleren ikke i tvil.

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

LSK.no

Ujah med ny fulltreffer mot Godset
            Anthony Ujah viste igjen hvilket funn han ser ut til å være for LSK. Fredag scoret han igjen for gultrøyene.

Kommentar

• KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

LSK.no

Marius Johnsen: - Det tok jo helt av
              Johnsen fikk 90 minutter og gleder seg over pangåpningen mot Strømsgodset.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

RB

FÅR STARTE: Prøvespillerne Joshua Obaje og Anthony Ujah (bildet) får prøve seg mot svenske GAIS

Ubeseirede LSK vant igjen

(LSK-Strømsgodset 2-0). Anthony Ujah og Arild Sundgot scoret hvert sitt mål da LSK vant en ny treningskamp.

LSK var klart best og vant en sterk seier over Tippeliga-konkurrent Strømsgodset. Scoringer av Anthony Ujah og Arild Sundgot før pause ga laget en komfortabel ledelse. Strømsgodset kom aldri skikkelig nær redusering de siste 45 minuttene, mens LSK hadde muligheter til å pynte på seierssiffrene.

Lillestrøm er fortsatt er ubeseiret i treningskampene. Om to uker starter Tippeligaen med bortekamp i Ålesund.

Offensiv kraft
                Trioen Nosa Igiebor, Tarik Elyounoussi og Anthony Ujah så ut til å finne hverandre fra første stund. Allerede etter kort tid satt Ujah ballen i nettet, men ble avvinket for offside.
                Onside var han imidlertid til de grader etter 27 minutter. Alene mot Adam Larsen gjorde 19-åringen ingen feil etter å ha blitt fint frispilt av spisskollega Sundgot.
                2-0-scoringen til Arild Sundgot kom etter et flott forarbeid av venstreback Lars Kristian Eriksen, Målkongen satte ballen i nettet fra fem-meteren.

Nykommer
                Etter pause satte Henning Berg inn canadieren Nsaliwa Tamandani (28). Den fysisk sterke sentrale midtbanespilleren hører hjemmei den greske storklubben AEK Athen hvor han inntil nylig var i førsteoppstillingen.
                28-åringen bet godt fra seg og hadde flere sterke aksjoner, både i form av brudd og ballbehandling.
                Etter pause kunne en annen nykommer, Tarik Elyounoussi, sørget for den perfekte LSK-debuten. Han ble spilt fri i feltet, men avslutningen med venstrebeinet var ikke god nok til å overliste Adam Larsen.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

VG

Intervju med Tarik i VG:
                  - Det var fint å spille igjen. Jeg har kommet til et godt lag med en blanding av gammelt og ungt. I tillegg er det veldig mye hyggelige mennesker her, sier han.
                  LILLESTRØM (VG Nett) Tarik Elyounoussi er glad for endelig å få spilletid - men gleder seg minst like mye til en ny sjanse i Heerenveen.

Kommentar

• KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

LSK.no

Tarik: - Vi bør kjempe i toppen
                    Tarik Elyounoussi viste utsøkt teknikk og lekre detaljer i debuten for LSK. - Det er et meget godt lag jeg har kommet til, skryter Tarik.

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

RB-papir

Kartlegging og kartlegging
                      Lillestrøm: -Kartlegging, bare kartlegging, sier Torgeir Bjarmann hver gang en ny spiller dukker opp på Åråsen.
                      I går hadde LSKs sportsdirektør tryllet fram Nsaliwa Tamandani, som spilte 45 minutter sentralt på midtbanen.
                      -Han er canadier og spilte på AEK Athen som seint som ved juletider.
                      -Hvor aktuelt er det å hente ham?
                      -Vi får ta en prat og finne ut hvvor aktuelt det er, sier Bjarmann.
                      Tamandani rakk å vise at han er en god spiller den tida han var på banen.

I går sto Frode Kippe over fordi han var stiv i låret. Han er klar mot Odd fredag.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

RB

TRE Å SE OPP FOR: Trioen Nosa Igiebor, Anthony Ujah og Tarik Elyounoussi ser alle pigge ut før årets sesong. ALLE FOTO: GEIR EGIL SKOG

En spenstig miks

LILLESTRØM (LSK –Strømsgodset 2-0). Nosa Igiebor, Anthony Ujah og Tarik Elyounoussi er en trio som får LSK-suppor-terne til å heve hodet 14 dager før seriestart.

Per Kristian Torvik
                        Publisert 26.02.2010 kl 23:00 Oppdatert 27.02.2010 kl 16:34

LIKTE SEG: Med kameraten Anthony Ujah foran seg og Tarik Elyounoussi til venstre var det tydelig at Nosa Igiebor likte seg på midtbanen.

– Dette var gøy. Her er det mange som har lyst til å spille god fotball, sa Tarik etter en forestilling som viste at det kan bli et nytt og annerledes LSK som spiller eliteserie i år.
                        – Jeg må si jeg er overrasket over tempoet, teknikken og fysikken i laget.
                        Tarik likte seg fra første dag på trening. Lysten til å komme i toppform til seriestarten er stor.
                        – Denne kampen var et bevis for meg at overgangen til LSK var riktig. Jeg vil vise meg fra min beste side og finne tilbake til det jeg kan.

Ambisjoner
                        Allerede i formiddag har Tarik reist med U21-landslaget til La Manga.
                        – Jeg har alltid likt meg på det laget. Jeg håper å spisse formen på et godt underlag i Spania.
                        – Drillo har etterlyst gode spillere som er i utlandet og ikke får mye spilletid til å komme hjem og spille seg i form?
                        – Jeg tenker ikke på a-landslaget nå. Men det er klart jeg har ambisjoner om det. Håper han liker det han får se av meg, sier Tarik.
                        Nosa Igiebor fant seg med en gang til rette med Tarik ute til venstre for seg.
                        – Vi fant raskt ut av det med hverandre. Han er som meg, en som har lyst til å ha ballen. Det gjør det lettere for meg å finne ham fra midtbanen, sa Nosa.

Gode bevegelser
                        Trener Henning Berg fikk kanskje mer ut av samarbeidet mellom trioen enn han hadde forestilt seg.
                        – Du kunne se at de likte å spille sammen. Før pause hadde vi mange gode bevegelser offensivt. Mye av det vi har jobbet med viser seg oftere og oftere.
                        – Ut fra det spillemessige overtaket burde dere skapt enda mer i 1. omgang?
                        – Vi manglet litt presisjon i avslutningene og det siste trekket. Men vi er på god vei.
                        – Kvaliteten falt etter pause?
                        – Vi var ikke like friske, samtidig som Strømsgodset hevet seg.
                        – Med så mye offensiv kraft, du er ikke redd for å tømme midtbanen?
                        – Både Erling Knudtzon og Tarik er flinke til å ta de defensive løpene når det trengs, så det er jeg helt trygg på at vi skal mestre, sier Henning Berg.

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

LSK.no

Eriksen kommer med advarsel
                          Forsvarsspilleren er storfornøyd med LSK om dagen, men han advarer mot å se seg blind på de sterke resultatene i vinter.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

lsk.no

Årsmøtet er i gang på Åråsen

LSK avholder nå sitt årsmøte på Åråsen. - Om to uker starter vi vår 36. sesong i den øverste divisjonen. Ingen andre kan slå den rekorden, sier LSK-leder Per Mathisen.

Kommentar

Working...