Treningskamp: LSK - Polonia Warszawa, La Manga, søndag 7. februar kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7080

    #81
    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Dersom du konkluderer med at han går langt utenpå Knudtzon ut i fra én treningskamp der han spilte 25 minutter, har du enten eksepsjonelt god greie på fotball eller skamtjukke Gamboa-briller.
    Knudtzon skal jeg ikke trekke inn i dette - svak debutkamp, men jeg tror han vil bli nyttig for oss.

    Om Gamboa er det å si at han har fått umiddelbar respekt i gruppa i kraft av sine fotballferdigheter. Han vil utvilsomt være en forsterkning for laget, spørsmålet er jo hvor mye det vil koste.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #82
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Om Gamboa er det å si at han har fått umiddelbar respekt i gruppa i kraft av sine fotballferdigheter. Han vil utvilsomt være en forsterkning for laget, spørsmålet er jo hvor mye det vil koste.
      Med tanke på at det kommer fra deg, er det verdt å legge litt vekt på det. Dette blir spennende!
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        #83
        Ut fra de signalene Henning har gitt (seinest i RB i dag, der han sier at det mer er et spørsmål om når en om Tony Ujah blir signert), for begge disse spillerne, er jeg sterkt frista til å føre inn både Ujah og GameBoy i lista over stallen for 2010 allerede. Det jeg har sett av begge øker bare denne fristelsen: Selv om jeg har sett Cristian Gamboa Luna bare de ganske få minuttene mot Polonia i går viste han prov på fart, initiativ og teknikk som gjør ham bedre egna på venstrekant enn de vi har hatt på den "uriasposten" de seineste åra. Det er tydelig fra alle rapporter at han på kort tid har overbevist med de samme ferdighetene på treningsfeltet.

        Så blir det naturligvis et spørsmål om økonomi, men selv med disse to er ikke stallen større enn 24 (dersom Otto reiser østover).

        gilbert

        Kommentar

        • El Caco
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2009
          • 2286

          #84
          Er ikke så nøye at venstrevingen vår er venstrebeint, så lenge han er en spiller av kaliberet ving!
          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

          Kommentar

          • Fotball24/7
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2008
            • 266

            #85
            Synes jeg ser at Ujah vinner en del på hodet, han har god timing i opphoppene og god spenst. Dette skal jo i utgangspunktet være en av forsene til Occean, så når Ujah da nesten viser til de samme kvalitetene på dette området og vi da kan plusse på gjennombrudshissighet, god 1 mot 1, god fart, bedre forståelse, og etter vært bedre treffprosent, så frister jeg meg inn på tanken ved å selge Occean og heller satse på Ujah.

            Vet dette er litt tidlig å spekulere i, men må si tanken har slått meg.
            Vil også tro vi kommer bedre ut av dette økonomisk, både på kort og lang sikt.
            Dette er en ball

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #86
              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              På hvilket grunnlag? Ikke mindre enn Bergs egne uttalelser om ham som jeg nå selv så små prov på i løpet av en drøy halvtime. Synes har er spennende og noe vi trenger mer av i form av sin åpenbart gode teknikk og fart. Og det er vel knapt noen hemmmelighet at Knudtzon ikke er noen utpreget tekniker/dribler?
              Godt det er Henning og ikke oss supportere som avgjør hvem som skal hentes til klubben. Jeg tviler på at hverken du eller jeg er i stand til å gjøre noen kvalifisert vurdering av hvor god Gamboa faktisk er, sett ut i fra de 25 minuttene han spilte i går. Jeg tilhører nok heller gruppen som venter med å vifte med sjekkheftet til han har vist mer. Husk at også Sasa Radulovic ble sett på som en lovende kant for noen år tilbake.

              Opprinnelig skrevet av trigz
              Knudtzon skal jeg ikke trekke inn i dette - svak debutkamp, men jeg tror han vil bli nyttig for oss.

              Om Gamboa er det å si at han har fått umiddelbar respekt i gruppa i kraft av sine fotballferdigheter. Han vil utvilsomt være en forsterkning for laget, spørsmålet er jo hvor mye det vil koste.
              Ingen ting er mer gledelig enn om vi har funnet en bra spiller i Gamboa. Dersom han har fart, teknikk og gode innleggsferdigheter er det lite som gleder meg mer enn at vi signerer en bra spiller på venstrekanten. Jeg tilhører vel kanskje den kritiske siden som ikke umiddelbart ønsker å hive kontraktsforslag etter nye spillere med en gang ordene teknikk og fart slenges på bordet.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Mauer
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 270

                #87
                Ser at Godset vant 4-0 over Polonia Warszawa idag.. Nå blir det kanskje litt feil å sammenligne, siden vi veit ikke om de stilte med det samme mannskapet som mot oss.. Men synes forsåvidt vi i det minste burde putta noen mål mot dem.

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2601

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Jesse Livermore
                  3-0
                  2-0
                  1-0
                  0-0

                  Hehe. OK førsteomgang der vi er solide bakover (Polonia med én sjanse) og skaper noen farligheter framover. Andre omgang er faktisk meget god. Fullstendig kontroll bakover og en håndfull gode målsjanser. Utrolig at Sundgot ikke scoret.

                  Mest interessant var Ujah, som fortsatte å vise seg fram.
                  Jeg synes også det er interessant at Henning Berg bruker en hel omgang på å trene på å ligge lavt og kontre. Bare det at han benytter kampene til sånt er positivt i og med at den eneste treneren vi har hatt med mer enn plan A siden før jeg kunne tenke noe i nærheten av taktikk var Uwe.

                  For laget å bli vant til å forsvare seg over tid, uten å bli frustrert eller panisk over ikke å ha ballen, kan være ganske verdifullt.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Mauer
                    Ser at Godset vant 4-0 over Polonia Warszawa idag.. Nå blir det kanskje litt feil å sammenligne, siden vi veit ikke om de stilte med det samme mannskapet som mot oss.. Men synes forsåvidt vi i det minste burde putta noen mål mot dem.
                    Kampen idag var Polonia sin tredje kamp på tre dager, og i går slo de Zenit fra Russland 1-0, så det kan være mange tilfeldigheter her.

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Mauer
                      Ser at Godset vant 4-0 over Polonia Warszawa idag.. Nå blir det kanskje litt feil å sammenligne, siden vi veit ikke om de stilte med det samme mannskapet som mot oss.. Men synes forsåvidt vi i det minste burde putta noen mål mot dem.
                      I følge RBs man i Spania så har Polonia en tropp på 35-40 spillere der nede, og de bytter spillere hele tiden. Han så ikke dagens kamp, men ting kan altså tyde på at det var et litt annet Polonia-lag denne gangen.
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        #91
                        For de som ønsker å sammenligne.

                        Polonia mot LSK:

                        Polonia Warszawa (1. omgang) (4-4-2): Radosław Majdan - Radek Mynář, Tomasz Jodłowiec, Łukasz Skrzyński, Mariusz Zasada - Daniel Mąka, Krystian Feciuch, Łukasz Piątek, Marcelo Sarvas, Janusz Gancarczyk - Filip Ivanovski.

                        Polonia Warszawa (2. omgang) (4-4-2): Radosław Majdan - Marek Sokołowski, Daniel Ciach, Piotr Dziewicki, Tomasz Brzyski - Adrian Mierzejewski, Andreu Guerao Mayoral, Łukasz Trałka, Damian Jaroń - Daniel Gołębiewski, Milan Nikolić.



                        Polonia mot Strømsgodset:

                        Polonia: Majdan – Sokołowski (46, Jaroń), Dziewicki, Skrzyński, Brzyski (46, Zasada) – Trałka (46, Feciuch) – Gancarczyk, Ciach, Sarvas (71, Gołębiewski), Roberto (46, Mąka) - Nikolić.


                        Kilde: Polonia Warszawas hjemmeside

                        Det som jeg reagerer på er at Polonia bruker Milan Nikolić. Spissen som stemplet Marius Johnsen og fikk direkte rødt kort av dommer Brage Sandmoen.

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av sparwasser
                          Det som jeg reagerer på er at Polonia bruker Milan Nikolić. Spissen som stemplet Marius Johnsen og fikk direkte rødt kort av dommer Brage Sandmoen.
                          Litt mye Polonia nå, men må man sone kamper etter rødt kort i treningskamper a? Spillte han mot Zenit også?

                          Kommentar

                          • sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Serbern
                            Litt mye Polonia nå, men må man sone kamper etter rødt kort i treningskamper a?

                            Ser ikke slik ut.

                            I Norge er det vel slik at rødt kort i en treningskamp automatisk fører til karantene/soning, jfr. denne saken fra 2009:


                            Jeg tenkte også på Simen Brennes utvisning mot Rosenborg på La Manga i 2007, og hvor han i ettertid ble ilagt 2 kampers karantene. Noe som også førte til at Brenne måtte stå over seriepremieren mot Fredrikstad.

                            Hva reglene er i Polen aner jeg ikke, men nevnte Nikolić spilte kampen mot Zenit. Kom inn som reserve mot slutten av 2. omgang.

                            For øvrig er jeg helt enig med deg, dette handler alt for mye om motstanderlaget Polonia.

                            Kommentar

                            • antikris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 520

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Serbern
                              Kampen idag var Polonia sin tredje kamp på tre dager, og i går slo de Zenit fra Russland 1-0, så det kan være mange tilfeldigheter her.

                              Og godset slo vel Polonia 4-0.. Hva sier det om oss?

                              Kommentar

                              • El Caco
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2009
                                • 2286

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av antikris
                                Og godset slo vel Polonia 4-0.. Hva sier det om oss?
                                Vi spilte da bra fotball, og hvis du hadde fulgt med så sa HB at den kampen så var fokuset på det defensive og ballinnhav. Utenom det så hadde vi nok av sjanser til å vinner på 3 og 4-0. SIF klarte tydeligvis å sette sjansene sine den kampen. Alle har sine dager på foran mål.
                                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                Kommentar

                                • Jesse Livermore
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Nov 2009
                                  • 93

                                  #96
                                  Det sier vel ikke stort mer enn at vi møtte et uthvilt Polonia-lag, mens Godset møtte et lag som spilte sin tredje kamp på tre dager.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Jesse Livermore
                                    Det sier vel ikke stort mer enn at vi møtte et uthvilt Polonia-lag, mens Godset møtte et lag som spilte sin tredje kamp på tre dager.
                                    Nå hadde de også med en tropp på 35 pers. Tre førsteelvere.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • Jesse Livermore
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Nov 2009
                                      • 93

                                      #98
                                      Mange av spillerne spilte alle kampene. Og uansett, dersom de hadde fordelt spilletiden jevnt: De dårligste av de 35 er nok ikke akkurat klassespillere.

                                      Kommentar

                                      Working...