Om spissene - og misbruk av Occean

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

Og han virket lett og spenstig i steget, slik han fremstod i vinter. Deilig å se den ballen gå inn!
    Knurr...

Kommentar

• Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

Opprinnelig skrevet av Leif A
      Og han virket lett og spenstig i steget, slik han fremstod i vinter. Deilig å se den ballen gå inn!
      Slik han fremstod i de ti minuttene han fikk idag, så fortjener han plassen til Arild i neste kamp. Arild spiller seg mer og mer ut av laget.

Han hadde noe bra, men virket fryktelig ukonsentrert idag.

Kommentar

• KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Slik han fremstod i de ti minuttene han fikk idag, så fortjener han plassen til Arild i neste kamp. Arild spiller seg mer og mer ut av laget.

Han hadde noe bra, men virket fryktelig ukonsentrert idag.
        Hadde det ikke vært for Sundgot hadde ikke Occean fått det målet i dag.

Kommentar

• Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

Opprinnelig skrevet av KrisB
          Greit nok, men dette er en av de dårligste kampen av Arild jeg har sett. På nivå med da han ble utleid til Hødd.
          Dette kommer fra en Sundgot-elsker!

Kommentar

• andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

Opprinnelig skrevet av KrisB
            Elsker Arild. Akkurat den situasjonen demonstrerer godheten i Arilds hjerte. Det er en tre mot to situasjon, og Gilbert har tre valg;

A) Avansere et par meter til, og forsöke å peise ballen inn fra 16 meter (Arild er garantert sugen på å putte en nå)
            B) Trille ut til Tarik, som har putta og er i stötet om dagen
            C) Trille ut til den keitete spisskonkurrenten som ikke er i samme flytsone, og behöver en kasse for selvtilliten.

På stillingen 3-0 vil ingen klandre deg for å forsöke på egen hånd, men Arild er godheten selv.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av BennyLem
              I dag var han stiv!

Mange gode involveringer, i tillegg til flott scoring.

Selve scoringen viser nok en gang at han kan mer enn å nikke. Godt løp, godt mottak, god balanse, og presis avslutning med venstre. Stivt!
              Når kommer tråden med krav om ny kontrakt til OO?

Kommentar

• glasgow
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1252

Håper Occean kommer inn og scorer noen mål i våres.
                Da kanskje han blir solgt når vinduet åpner.
                Spisser har vi nok av nå. Sats heller på de unge.

Kommentar

• norskpoker
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 399

Opprinnelig skrevet av glasgow
                  Håper Occean kommer inn og scorer noen mål i våres.
                  Da kanskje han blir solgt når vinduet åpner.
                  Spisser har vi nok av nå. Sats heller på de unge.
                  Det er ikke akkurat sånn at Occean er en gammel mann. Edwin ser i mine øyne ut til å ha et hode som aldri kommer til å gjøre han til en topp-spiss og hadde passet bedre inn i en tulleklubb som Hønefoss. Om det kun er økonomi det er snakk om er det like greit - om ikke bedre - å kvitte seg med Sundgodt. Nå scoret Occean på den første sjansen han fikk i år og da har han gjort seg fortjent til flere sjanser. Så får vi se hvordan det blir utover.

Kommentar

• *46*

Edwin er pr dags dato den svakeste spissen. Han mangler ganske mye på rett og slett god gammeldags fotball-klokskap. Han er på et lag som har som 9 andre utespillere som det skal samarbeides med. Da hjelper det ikke stort å ha til tider ekstreme indivduelle ferdigheter - som vi har sett noen ganger og de er gode de gangene han viser "de frem". Edwin kan bli god hvis han lærer seg å spille sammen med de andre, ikke bare tenke på at han skal lage mål selv.

Synes derimot at det er fire stk spisser som er gode i Sundgot, BBS, Ujah (5 for LSK2 i går?) og OO. Sundgot er vel den som har vist dårligst formkurve foran mål, men sett bort fra sist kamp gjort det bra som ballfordeler og oppspillspunkt.

Kommentar

• Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

Opprinnelig skrevet av norskpoker
                      Om det kun er økonomi det er snakk om er det like greit - om ikke bedre - å kvitte seg med Sundgodt.
                      Gratulerer, du tok hjem kretsmesterskapet i meningsløst. Hva er det du prøver å komme frem til? Og når du først skal skrive tull kan du jo i det aller minste stave navnet hans riktig.
                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• norskpoker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 399

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Gratulerer, du tok hjem kretsmesterskapet i meningsløst. Hva er det du prøver å komme frem til? Og når du først skal skrive tull kan du jo i det aller minste stave navnet hans riktig.
                        En skrivelfeil gjør at du ikke ser poenget? Det sier i så fall veldig mye mer om deg enn det gjør om meg. I følge skattelistene fra i fjor har Sundgot dobbel så høy inntekt som det Occean har i tillegg til at han er noen år eldre. Om vi skal tenke økonomi blir det da billigere for oss å beholde Occean enn Sundgot.

Var det fryktelig vanskelig å forstå?

Kommentar

• *46*

En skrivelfeil gjør at du ikke ser poenget? Det sier i så fall veldig mye mer om deg enn det gjør om meg. I følge skattelistene fra i fjor har Sundgot dobbel så høy inntekt som det Occean har i tillegg til at han er noen år eldre. Om vi skal tenke økonomi blir det da billigere for oss å beholde Occean enn Sundgot.

Rent økonomisk er nok det bedre butikk, men sportslig? Man kvitter seg ikke med en legende... Sagt på en annen måte - Sundgot presterer jevnt og godt. Greit, han hadde en helt elendig dag på søndag hva det gjelder mottak og avleveringer. Det retta han veldig godt opp i når han ga OO tidenes mulighet til å spille på seg selvtilit og et mål i sekken på overtid.

Hvis OO fortsetter å prestere på det nivået han gjorde på søndag (gitt at det er hans nivå i år), synes jeg det vil være surt om han ikke fortsetter i klubben. Forventer ikke mål hvert 5 min, men måten han involverte seg i spillet. Vi så ikke en OO som forsøkte å rygge seg gjennom forsvaret.

Sundgot som jo også er uten kontrakt når året er forbi - det ville vært surt om han spiller i ei annen drakt neste år. Skal være ærlig å si at jeg ville fått en syrlig, vond smak i munnen hvis jeg hadde sett Sundgot i ei annen klubbdrakt.

Eneste som pr dags dato ikke presterer - er som tidligere nevnt Edwin. Det kan dog endre seg. Man skal huske på at Edwin hadde ei dårlig sesongoppkjøring med skade og påfølgende opperasjon, mens de andre spissene har kjørt en full sesongoppkjøring uproblematisk. For håpe han kommer tilbake senere i år bedre enn noen sinne og med forståelse av hva samspill på banen betyr for fremgang på banen.

Kommentar

• andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

Om jeg husker rett signerte vel Arild ny kontrakt i 2008. Kan vel regne inn SOF der. Forøvrig er Occean hypen etter SF kampen ganske drøy. Han putter i en situasjon der det skal være mål, etter framspill fra nettopp Arild. SF hadde blottlagt seg bakover. Man kan spørre seg om det hadde blitt mål dersom OO hadde fått ballen i Arilds posisjon, og Arild og Tarik gikk på løp. Mannen har laangt dårligere passningsspill og overblikk enn Arild.

På sine ti minutter gjør han det helt greit, men viser fortsatt at det går for sent når han får ballen feilvendt, og er sløv på å presse ballfører. Å bytte Arild med Occean betyr at vi blir dårligere i banespillet og dermed skaper færre sjanser. Mulig at Occean er litt vassere i avslutningene om dagen, men om vi tar historien i betraktning, kommer Arild til å putte igjen, any day. Inntil da prioriterer jeg de delene Arild tilfører spillet fremfor Occeans rettvendte egenskaper.

Hva er poenget med en giftigere avslutter foran mål om vi skaper langt færre sjanser? Selv om Arild ikke har utnyttet sine sjanser i det siste, bidrar han til å skape sjanser for andre. Ollie er langsom i spillfasen og får ofte skylapper på. Arild finner snart goalen igjen, og da kan ikke Occean konkurrere på noe område.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Sem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2005
                              • 1626

Jeg synes ikke det blir riktig å ta helt av etter Occeans innsats i helga. Jeg er helt enig i at han hadde mange gode involveringer og skårte et bra mål.

Men vi må huske på at det var helt på slutten av kampen, han kom inn mot et lag i total oppløsning og hadde mye plass med sine (overraskende) friske bein.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Sem
                                Jeg synes ikke det blir riktig å ta helt av etter Occeans innsats i helga. Jeg er helt enig i at han hadde mange gode involveringer og skårte et bra mål.

Men vi må huske på at det var helt på slutten av kampen, han kom inn mot et lag i total oppløsning og hadde mye plass med sine (overraskende) friske bein.
                                Helt enig, men han virket meget frisk. Har sett han komme inn i liknende situasjoner før, men aldri i en slik form. Og er ikke det bra? At man har enda en spiss i form å sjonglere med?

Kommentar

• Sem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2005
                                  • 1626

Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Og er ikke det bra? At man har enda en spiss i form å sjonglere med?
                                  Jo, det er jo strålende!

Men han er ikke nødvendigvis noe førstevalg av den grunn.

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

4-0 målet mot Sandefjord var jo som å kaste blår i øyene på mange som liker å kritisere enkeltspillere: Forumets utskjelte Kiko bryter glimrende foran en Sandefjordspiller og slår en presis pasning til Sundgot som rykker vilt og bruker farta si i kontringen, deretter slås kula ut til Occean som lurer kjemperompa på ræva med sin eminente fotballforståelse og hamrer inn 4-0.

Forøvrig er det mange som mener at Sundgots pasning til Occean var en "kompisgreie". Selvfølgelig ikke: Gilbert så at forsvareren på venstre side begikk en feil og begynte å rygge for å skaffe seg overblikk, og at han derfor hverken kunne avskjære ballen eller Occean.

Kommentar

• Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

Opprinnelig skrevet av reka
                                      4-0 målet mot Sandefjord var jo som å kaste blår i øyene på mange som liker å kritisere enkeltspillere: Forumets utskjelte Kiko bryter glimrende foran en Sandefjordspiller og slår en presis pasning til Sundgot som rykker vilt og bruker farta si i kontringen, deretter slås kula ut til Occean som lurer kjemperompa på ræva med sin eminente fotballforståelse og hamrer inn 4-0.

Forøvrig er det mange som mener at Sundgots pasning til Occean var en "kompisgreie". Selvfølgelig ikke: Gilbert så at forsvareren på venstre side begikk en feil og begynte å rygge for å skaffe seg overblikk, og at han derfor hverken kunne avskjære ballen eller Occean.
                                      I tillegg til å rygge trakk han også over mot venstre. Antagelig hadde han vært inne på forumet her og lest om hvor elendig OO visstnok skal være, og mente vel at det ville være riktig å hjelpe til med å dekke opp Tarik som kom på høyre side.
                                      Knurr...

Kommentar

• kimmern
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 1174

OO ser mye bedre trent ut nå enn for 1 og 2 sesonger siden. Det er bra, også får vi se om han kan levere/ta vare på sjangsene i flere kamper på rad enn 1.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2009
                                          • 1606

Tragisk at ikke Ossea' ble brukt i alle disse uavgjortkampene. Da kunne vi vært en gullkandidat fortsatt. Trur eg.

Kommentar

Working...