Og han virket lett og spenstig i steget, slik han fremstod i vinter. Deilig å se den ballen gå inn!
Om spissene - og misbruk av Occean
Collapse
X
-
Han hadde noe bra, men virket fryktelig ukonsentrert idag.Kommentar
-
Hadde det ikke vært for Sundgot hadde ikke Occean fått det målet i dag.Kommentar
-
Kommentar
-
A) Avansere et par meter til, og forsöke å peise ballen inn fra 16 meter (Arild er garantert sugen på å putte en nå)
B) Trille ut til Tarik, som har putta og er i stötet om dagen
C) Trille ut til den keitete spisskonkurrenten som ikke er i samme flytsone, og behöver en kasse for selvtilliten.
På stillingen 3-0 vil ingen klandre deg for å forsöke på egen hånd, men Arild er godheten selv."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Kommentar
-
Det er ikke akkurat sånn at Occean er en gammel mann. Edwin ser i mine øyne ut til å ha et hode som aldri kommer til å gjøre han til en topp-spiss og hadde passet bedre inn i en tulleklubb som Hønefoss. Om det kun er økonomi det er snakk om er det like greit - om ikke bedre - å kvitte seg med Sundgodt. Nå scoret Occean på den første sjansen han fikk i år og da har han gjort seg fortjent til flere sjanser. Så får vi se hvordan det blir utover.Kommentar
-
Edwin er pr dags dato den svakeste spissen. Han mangler ganske mye på rett og slett god gammeldags fotball-klokskap. Han er på et lag som har som 9 andre utespillere som det skal samarbeides med. Da hjelper det ikke stort å ha til tider ekstreme indivduelle ferdigheter - som vi har sett noen ganger og de er gode de gangene han viser "de frem". Edwin kan bli god hvis han lærer seg å spille sammen med de andre, ikke bare tenke på at han skal lage mål selv.
Synes derimot at det er fire stk spisser som er gode i Sundgot, BBS, Ujah (5 for LSK2 i går?) og OO. Sundgot er vel den som har vist dårligst formkurve foran mål, men sett bort fra sist kamp gjort det bra som ballfordeler og oppspillspunkt.Kommentar
-
Gratulerer, du tok hjem kretsmesterskapet i meningsløst. Hva er det du prøver å komme frem til? Og når du først skal skrive tull kan du jo i det aller minste stave navnet hans riktig.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Var det fryktelig vanskelig å forstå?Kommentar
-
En skrivelfeil gjør at du ikke ser poenget? Det sier i så fall veldig mye mer om deg enn det gjør om meg. I følge skattelistene fra i fjor har Sundgot dobbel så høy inntekt som det Occean har i tillegg til at han er noen år eldre. Om vi skal tenke økonomi blir det da billigere for oss å beholde Occean enn Sundgot.
Var det fryktelig vanskelig å forstå?
Hvis OO fortsetter å prestere på det nivået han gjorde på søndag (gitt at det er hans nivå i år), synes jeg det vil være surt om han ikke fortsetter i klubben. Forventer ikke mål hvert 5 min, men måten han involverte seg i spillet. Vi så ikke en OO som forsøkte å rygge seg gjennom forsvaret.
Sundgot som jo også er uten kontrakt når året er forbi - det ville vært surt om han spiller i ei annen drakt neste år. Skal være ærlig å si at jeg ville fått en syrlig, vond smak i munnen hvis jeg hadde sett Sundgot i ei annen klubbdrakt.
Eneste som pr dags dato ikke presterer - er som tidligere nevnt Edwin. Det kan dog endre seg. Man skal huske på at Edwin hadde ei dårlig sesongoppkjøring med skade og påfølgende opperasjon, mens de andre spissene har kjørt en full sesongoppkjøring uproblematisk. For håpe han kommer tilbake senere i år bedre enn noen sinne og med forståelse av hva samspill på banen betyr for fremgang på banen.Kommentar
-
En skrivelfeil gjør at du ikke ser poenget? Det sier i så fall veldig mye mer om deg enn det gjør om meg. I følge skattelistene fra i fjor har Sundgot dobbel så høy inntekt som det Occean har i tillegg til at han er noen år eldre. Om vi skal tenke økonomi blir det da billigere for oss å beholde Occean enn Sundgot.
Var det fryktelig vanskelig å forstå?
På sine ti minutter gjør han det helt greit, men viser fortsatt at det går for sent når han får ballen feilvendt, og er sløv på å presse ballfører. Å bytte Arild med Occean betyr at vi blir dårligere i banespillet og dermed skaper færre sjanser. Mulig at Occean er litt vassere i avslutningene om dagen, men om vi tar historien i betraktning, kommer Arild til å putte igjen, any day. Inntil da prioriterer jeg de delene Arild tilfører spillet fremfor Occeans rettvendte egenskaper.
Hva er poenget med en giftigere avslutter foran mål om vi skaper langt færre sjanser? Selv om Arild ikke har utnyttet sine sjanser i det siste, bidrar han til å skape sjanser for andre. Ollie er langsom i spillfasen og får ofte skylapper på. Arild finner snart goalen igjen, og da kan ikke Occean konkurrere på noe område."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Jeg synes ikke det blir riktig å ta helt av etter Occeans innsats i helga. Jeg er helt enig i at han hadde mange gode involveringer og skårte et bra mål.
Men vi må huske på at det var helt på slutten av kampen, han kom inn mot et lag i total oppløsning og hadde mye plass med sine (overraskende) friske bein.Kommentar
-
Jeg synes ikke det blir riktig å ta helt av etter Occeans innsats i helga. Jeg er helt enig i at han hadde mange gode involveringer og skårte et bra mål.
Men vi må huske på at det var helt på slutten av kampen, han kom inn mot et lag i total oppløsning og hadde mye plass med sine (overraskende) friske bein.Kommentar
-
4-0 målet mot Sandefjord var jo som å kaste blår i øyene på mange som liker å kritisere enkeltspillere: Forumets utskjelte Kiko bryter glimrende foran en Sandefjordspiller og slår en presis pasning til Sundgot som rykker vilt og bruker farta si i kontringen, deretter slås kula ut til Occean som lurer kjemperompa på ræva med sin eminente fotballforståelse og hamrer inn 4-0.
Forøvrig er det mange som mener at Sundgots pasning til Occean var en "kompisgreie". Selvfølgelig ikke: Gilbert så at forsvareren på venstre side begikk en feil og begynte å rygge for å skaffe seg overblikk, og at han derfor hverken kunne avskjære ballen eller Occean.Kommentar
-
4-0 målet mot Sandefjord var jo som å kaste blår i øyene på mange som liker å kritisere enkeltspillere: Forumets utskjelte Kiko bryter glimrende foran en Sandefjordspiller og slår en presis pasning til Sundgot som rykker vilt og bruker farta si i kontringen, deretter slås kula ut til Occean som lurer kjemperompa på ræva med sin eminente fotballforståelse og hamrer inn 4-0.
Forøvrig er det mange som mener at Sundgots pasning til Occean var en "kompisgreie". Selvfølgelig ikke: Gilbert så at forsvareren på venstre side begikk en feil og begynte å rygge for å skaffe seg overblikk, og at han derfor hverken kunne avskjære ballen eller Occean.Knurr...Kommentar
-
Tragisk at ikke Ossea' ble brukt i alle disse uavgjortkampene. Da kunne vi vært en gullkandidat fortsatt. Trur eg.Kommentar
Kommentar