Tilskuere

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CocaJerry
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2532

    Tilskuere

    Mange (til og med Lillestrøm supportere) klager og snakker nedsettende om at Lillestrøm har for få tilskuere.
    Ut ifra innbyggertall så har Lillestrøm ett respektabelt tilskuertall som vi kan være stolte av.

    (gjennomsnitlig tilskuertall, plassering, antall innbyggere)
    Rosenborg 17 623 (7., 156 161 )
    Vålerenga 16 405 (3., 529 846)
    Brann 14 799 (2., 239 209)
    Viking 13 401 (4., 113 991)
    Aalesund 10 495 (13., 40 295)
    Start 9415 (1., 76 066)
    Fredrikstad 8623 (8., 70 418)
    Lillestrøm 8063 (6., 14 000 i Lillestrøm by, 41 000 i Skedsmo kommune)
    Lyn 6960 (5., 529 846)
    Molde 6154 (9., 24 124)
    Ham-Kam 5606 (10., 27 439)
    Tromsø 5455 (11., 62 558)
    Odd Grenland 4851 (14., 50 676)
    Bodø/Glimt 4552 (13., 44 414)

    Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!
  • Do'h
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 1891

    #2
    Snittet har blitt lavere enn i fjor right?

    Jeg syns ikke det er bra nok.
    Stadion vår, med tanke på at vi ligger i den sentrale delen av Norge og har en stor haug med supportere så burde stadion vår egentlig vært full (nesten) hver kamp.
    Alt for mange supportere som bare påstår dem holder med LSK men aldri støtter dem i kamp.
    Også skuffende med alle de idiotene som bare kommer på lsk-rbk, lsk-vif og lsk-brann og dropper å støtte fugla i resten av kampene.
    LSK FOR GULL 2006

    Kommentar

    • CocaJerry
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2532

      #3
      lol :lol:

      Kommentar

      • Bolsen3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 1061

        #4
        Opprinnelig skrevet av Do'h
        Snittet har blitt lavere enn i fjor right?

        Jeg syns ikke det er bra nok.
        Stadion vår, med tanke på at vi ligger i den sentrale delen av Norge og har en stor haug med supportere så burde stadion vår egentlig vært full (nesten) hver kamp.
        Alt for mange supportere som bare påstår dem holder med LSK men aldri støtter dem i kamp.
        Også skuffende med alle de idiotene som bare kommer på lsk-rbk, lsk-vif og lsk-brann og dropper å støtte fugla i resten av kampene.
        Jeg syns snittet til LSK er noe av det beste i norsk fotball. Se på alle andre byene, de er jo mye større enn Lillestrøm. Til og med når man tar med Skedsmo er vi mindre enn mange.

        Kan virkelig ikke skjønne dem som skal klage på snittet vårt! I år ligger vi forløpig på over 8000. Hvis det holder ut sesongen vil det være vårt klart største snitt siden jubel-året 1977. La meg også minne deg om at etter 1977 er det største snittet vi har hatt 7114, og det var i fjor, en sesong vi havnet på 7ende plass!

        Det er historieløst å påstå at "snittet er elendig" per dags dato. Husker du hvordan det var for 5 år siden? I år 2000 var snittet på 4687. I 1998 var snittet 3933. Jeg synes heller vi skal glede oss over at snittet til LSK har vist en positiv utvikling de siste åra, istedet for å syte å klage (noe alt for mange LSK-tilhengere har en lei tendens til å gjøre).

        Du klager også over at alt for mange sier de heier på LSK men ikke kommer på kamp, og at noen bare kommer på storkampa. Nevn EN klubb hvor så ikke er tilfelle? Nevn en eneste klubb hvor det kommer like mange folk på storkampa som de vanlige kampene. De argumentene du trekker fram der er generelle fakta som gjelder hele fotball-verden. Det har alltid vært mange falske supportere, og storkampa trekker alltid flere folk enn ellers, slik har det alltid vært og det vil alltid være sånn....

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          #5
          LSK er en av fotballens storheter i Norge. LSK er det laget som har ligget lengst sammenlagt i toppserien i Norge. Lillestrøm gjorde om klubben fra amatør- til proffklubb på 70-tallet, noe som førte til at mange mislikte klubben fordi de ble litt for snobbete. Her var det Janteloven for alle penga.

          At RævBK i nyere tid har framstått som en proffklubb i Europeisk sammenheng har derimot blitt møtt med applaus fra store deler av Norge, ikke minst i Akersgata.

          Mange i KFL synes vi skal være stolte av publikumstallet på Åråsen pga av innbyggertallet i det som må være en av Norges minste byer :lol: Men jeg er redd for at dette kan bli en sovepute og at man slutter å tenke nytt for å skaffe enda fler publikum til stadion. Den dagen vi setter oss ned og er fornøyd med alt i og rundt klubben har vi tapt!
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • Anders_Bakken
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 542

            #6
            Blir vel mer riktig å bruke innbyggertallet på Romerike synes nå jeg...da blir straks snittet dårligere i forhold...

            Kommentar

            • Do'h
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 1891

              #7
              :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
              LSK FOR GULL 2006

              Kommentar

              • Sem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2005
                • 1626

                #8
                Opprinnelig skrevet av Anders_Bakken
                Blir vel mer riktig å bruke innbyggertallet på Romerike synes nå jeg...da blir straks snittet dårligere i forhold...
                Hvis vi skal ta med hele Romerike bør vi vel utvide områdene for andre lag også? Ham-Kam har vel nedslagsfelt utover Hamar? Molde har kanskje noen supportere utenfor bykjernen? Osv... Synes det er greit å ta med Skedsmo, men ville kanskje vært drøyt å regne utfra hele Romerike. Eller?

                Tilskuertallene er vel ikke verst, men man skal aldri være fornøyd. Vi må hele tiden etterstrebe en utvikling. Med festfotball og ytterligere sportslig utvikling, bør vi kunne regne med høyere tall i framtiden...

                Kommentar

                • Bolsen3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 1061

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                  LSK er en av fotballens storheter i Norge. LSK er det laget som har ligget lengst sammenlagt i toppserien i Norge. Lillestrøm gjorde om klubben fra amatør- til proffklubb på 70-tallet, noe som førte til at mange mislikte klubben fordi de ble litt for snobbete. Her var det Janteloven for alle penga.

                  At RævBK i nyere tid har framstått som en proffklubb i Europeisk sammenheng har derimot blitt møtt med applaus fra store deler av Norge, ikke minst i Akersgata.

                  Mange i KFL synes vi skal være stolte av publikumstallet på Åråsen pga av innbyggertallet i det som må være en av Norges minste byer :lol: Men jeg er redd for at dette kan bli en sovepute og at man slutter å tenke nytt for å skaffe enda fler publikum til stadion. Den dagen vi setter oss ned og er fornøyd med alt i og rundt klubben har vi tapt!
                  Vi skal selvfølgelig alltid sette oss nye og forbedrede mål, men jeg missliker at folk sier det er så dårlig nå, når det var kun halvparten så mye folk for noen år tilbake. Vi må være fornøyd med at tilskuersnittet vårt har blitt bedre, samtidig må vi også se framover og få enda flere til kampene..

                  Kommentar

                  • CocaJerry
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2532

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                    LSK er en av fotballens storheter i Norge. LSK er det laget som har ligget lengst sammenlagt i toppserien i Norge. Lillestrøm gjorde om klubben fra amatør- til proffklubb på 70-tallet, noe som førte til at mange mislikte klubben fordi de ble litt for snobbete. Her var det Janteloven for alle penga.

                    At RævBK i nyere tid har framstått som en proffklubb i Europeisk sammenheng har derimot blitt møtt med applaus fra store deler av Norge, ikke minst i Akersgata.

                    Mange i KFL synes vi skal være stolte av publikumstallet på Åråsen pga av innbyggertallet i det som må være en av Norges minste byer :lol: Men jeg er redd for at dette kan bli en sovepute og at man slutter å tenke nytt for å skaffe enda fler publikum til stadion. Den dagen vi setter oss ned og er fornøyd med alt i og rundt klubben har vi tapt!
                    Vi skal selvfølgelig alltid sette oss nye og forbedrede mål, men jeg missliker at folk sier det er så dårlig nå, når det var kun halvparten så mye folk for noen år tilbake. Vi må være fornøyd med at tilskuersnittet vårt har blitt bedre, samtidig må vi også se framover og få enda flere til kampene..
                    Helt enig, og nå som det er slutt på endeløse langballer bort til intet så og vi har fått en trener som klarer å si noe annet enn "fokus", så er det store muligheter for å få flere til å bli Lillestrøm supportere.

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      #11
                      Og stemningen har vært utrolig mye bedre etter at vi fikk utvida feltet. Derfor er det jo litt skuffende at mange som opplevde den elektriske stemninga på Vif-kampen velger å holde seg hjemme mot Aalesund.

                      Det er jo nettopp sånne kamper som burde verve flere til å komme oftere!
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • pal
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 422

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                        Og stemningen har vært utrolig mye bedre etter at vi fikk utvida feltet.
                        Her må jeg faktisk si meg delvis uenig. Jeg synes ikke stemningen generelt på KFL-feltet har vært noe bedre siden utvidelsen. Ofte står vi mindre tett enn før, noe som gjør at opplevelsen av stemning blir noe utvannet. Sånn sett opplevde jeg stemningen på gamle tretribunen som enda bedre - f.eks. var stemningen bedre da vi slo RBK 3-1 i cupen i 1993 enn da vi slo dem 3-2 i fjorårets cup. Dette er selvsagt veldig subjektivt, men poenget mitt er at det er morsommere å stå trangt!

                        Når det er sagt, så kan det nok hende at opplevelsen av stemning for resten av stadion er blitt bedre, og det betyr jo også veldig mye. Pluss at vi ser ut som vi er flere, noe som også er viktig.
                        hilsen pål

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                          Mange i KFL synes vi skal være stolte av publikumstallet på Åråsen pga av innbyggertallet i det som må være en av Norges minste byer
                          Heder og ære til de som går ut med fanen høyt hevet og snakker positivt om Sportsklubben, vi trenger flere av de.......


                          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                          Den dagen vi setter oss ned og er fornøyd med alt i og rundt klubben har vi tapt!
                          Tror ikke det er noe problem med den enorme mengden sjølpissere vi har i KFL. Selv om vi har tidenes trøkk på stadion, historisk godt oppmøte på bortekampene, høyeste snitt siden ørtenfjørten, 3 U-21 spillere i troppen, en trener med humør, ordnung og morsomt spill, en eier av LSK AS som har spenn og en fanzine som sparker rumpe, så er det for noen fremdeles det viktigste at "man ikke er fornøyd". Jeeezzzz.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • e.d
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 688

                            #14
                            Er det noen supportere som bare kommer mot VIF, RBK og Brann så synes jeg ikke vi skal klage på dem. Det er udelt positivt at de kommer på 3 kamper. Kommer de på fler er det selvfølgelig enda bedre,

                            Det går fint å være fornøyd med den utviklingen som er nå og samtidig arbeide videre for at vi skal bli fler. Jeg tror ikke det at man er fornøyd er en sovepute. Et pedagogisk ordtak sier at annerkjennelse av det bestående er en forutsetning for positiv endring.

                            Det betyr at skal man formidle egne frustrasjoner må man gjerne gjøre det, men det fører ikke til noe konstruktivt for noen andre.

                            Stemninga i år har vært bra den og jeg synes KFL gjør en god jobb. Men det som betyr noe er hvordan LSK har spilt, og ingen kan si noe annet enn at dette har vært en positiv vårsesong.
                            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                            Kommentar

                            • bøllefrø
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2004
                              • 462

                              #15
                              Nå har vi jo hatt de to største publikumskampene (vif og rbk) hjemme i vårsesongen, i tillegg til frekstad som jo alltid stiller mannsterke på bortebane. Tror derfor vi kanskje må se at snittet kommer til og snike seg ganske godt ned på 7-tallet før sesongen er over. Hvis gutta klarer å henge med i toppen, er det selvsagt en annen sak. Men med tapet før ferien, er jeg redd at rekken av gode kamper nettopp bare var det - en rekke gode kamper. Tror lsk i år er litt for ujevne til å kjempe helt i toppen (måtte jeg ta feil og bli slått til jorden i oktober) og da kan vi slite litt med å fylle tribunene mot lag som odd, tromsø, glimt etc - kanskje de store høstkampene blir mot viking, brann og start. Men ingen av disse har jo vært av de "helt store" som kampene mot vif eller rbk.

                              Men uansett er tallet på vei i positiv retning. Må huske at mange av de lagene som nå har sterk vekst i publikum er lag som har handlet inn store stjerner samtidig som de er stabile i toppen. Vif hadde aaldri hatt det snittet uten all medieomtalen som kommer med spillerkjøpene, og hvis de ikke hadde vært en seriøs utfordrer til seriegull. Folk er ikke dummere enn som så - de vil gjerne følge litt ekstra med et lag (da går de på matcher) som det svinger rundt og som gir dem en fair sjanse til å oppleve 90 minutter ekstase og glede. Så enkelt er det.

                              Tror det viktigste i år er at vi holder hjemmestatistikken sånn noenlunde, med f.eks. 10-11 seire på Åråsen i løpet av 2005 er det grantert mange som har hatt gode opplevelser, og da selges det flere sesongkort, prates mer etc.

                              Bølger i vann.

                              Kommentar

                              • fugla4ever
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Jul 2005
                                • 212

                                #16
                                håper det enn gang kommer 10 000 til hver kamp.da hadde det vært stemming da

                                Kommentar

                                • mr.Jordbakke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3845

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av e.d
                                  Det betyr at skal man formidle egne frustrasjoner må man gjerne gjøre det, men det fører ikke til noe konstruktivt for noen andre.
                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  Tror ikke det er noe problem med den enorme mengden sjølpissere vi har i KFL.
                                  Er det meg dere sikter til?
                                  Kjenner meg i hvert fall ikke igjen, men hver gang jeg åpner munnen (eller taster her da) føler jeg Rønnern tar til seg alt i værste mening. Det får være hans sak. At jeg ønsker enda flere på bortematcher har i hvert fall ikke med frustrasjon å gjøre.


                                  Samma for meg. Jeg skal jo se kampen uansett.

                                  "Jeg holder aldri kjeft, jeg holder aldri kjeft, jeg holder aldri kjeft, holder aldri kjeft!" (melodi:God save the Queen) :twisted:
                                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                  Mvh
                                  Mr.Jordbakke

                                  Kommentar

                                  • danhen
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Mar 2004
                                    • 111

                                    #18
                                    LSK har hatt en fin stigning i tilskuertallet de siste årene. Dog ikke like mye som forholdsvis nyopprykka lag som Start, Ålesund, FFK osv. Men, hvis man teller KUN i forhold til Lillestrøms innbyggertall gjør man en stor feil. Har dere glemt Romerikesprofilen? LSK er HELE Romerikes fotballlag. Først da har vi et kjempe potensialet med hele 240.000 innbyggere i regionen. Det tilsvarer Bergen by. I tillegg så vet vi at mange i Oslo også holder med Fugla. Positivt er det også at Lillestrøm som by ekspanderer nokså kjapt og dermed befester sin posisjon som Romerikes hovedstad. Jeg tror det er viktig for interessen rundt LSK kontra Enga, at Lillestrøm fremstår som en mer selvstendig by, og ikke bare en soveby for Oslo.

                                    Kommentar

                                    • *LILLESTRØM SK*
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • May 2004
                                      • 166

                                      #19
                                      Nå får dere gi dere, var ikke lenge siden det sto i avisen at klanen hadde nesten 2.000 medlemmer på romerike. Da må vi regne med romeriket til enga og. Piss, fugla er kun Lillestrøm by!!!!!!!!1
                                      Å tenke før man snakker, er som og tørke seg i ræva før man driter

                                      Kommentar

                                      • CocaJerry
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2532

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av *LILLESTRØM SK*
                                        Nå får dere gi dere, var ikke lenge siden det sto i avisen at klanen hadde nesten 2.000 medlemmer på romerike. Da må vi regne med romeriket til enga og. Piss, fugla er kun Lillestrøm by!!!!!!!!1
                                        nesj. Det virker som det er det , men alle de som holder med VIF og kommer fra Romerike er en gjeng med bønder ifølge VIF, og burde derfor egentlig holdt med Lillestrøm (hvis de hadde anelse om hvor de kom fra). rap :wink:

                                        Kommentar

                                        Working...