LSK - Godset fredag 26/2-2010 kl. 16.00 i LSK-hallen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5099

    #81
    Uff, dette så urovekkende solid ut.

    Kommentar

    • El Caco
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2009
      • 2286

      #82
      Opprinnelig skrevet av Hexaphim
      Nydelig å kunne ta ut en spiller som Tarik, og så ha en erstatter som kan gå rett inn og briljere i Stian Ringstad. Dette har rett og slett vært en skikkelig oppløftende kamp.

      Så da blir det vel nedrykk i år!
      Vet, utrolig deilig følelse. Må si jeg er UTROLIG imponert over hvordan Berg har drillet laget i å presse ballfører. Aldri sett så bra jobbing gjennom _hele_ kampen! En herlig kamp!
      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        #83
        Så oppløftende at jeg blir bekymra

        Det er meget sjelden jeg er SÅ fornøyd med laguttak og bytter:

        Når Frode hviler et stivt lår, er Marius Johnsen den naturlige hodesterke og venstrebeinte midtstoppererstatteren, og gjorde, som Steinar, en framifrå jobb, særlig når Godset pumpa høye baller inn mot seksten. Den eneste lille feinschmeckerinnvendinga jeg har hatt mot backrekka har vært at Lasse ikke er venstrebeint, men når han i denne kampen kommer til innlegg, med venstre, en rekke ganger, betyr det at forsvarerne ikke kan ta for gitt at han alltid skjærer inn eller må snu og legge inn med høyra (selv om innlegga kunne vært mer trøkk i og bedre plassert).

        Midtbanen gidder jeg nesten ikke å kommentere sammensetninga av, men jeg må jo si at farta framover og også i forsvarsjobbinga på begge sider, fra en meget frisk Tarik og en Erling som kommer mer og mer inn i rollen sin, var veldig bra, samt at kanadisk-malawieren overbeviste stort når en tenker på at han kommer rett inn i en kamp for et ukjent lag.

        Endelig får vi et konsekvent valg av møtende og rettvendt spiss i Sundgot og Ujah (som begge skårer, Arild også med assist). Og når Sundgot går ut, blir han erstatta av rett mann, Bjørn, som både kan spille møtende og rettvendt, mens Occean brukes der han har sin (begrensede) kapasitet, rettvendt.

        Ut med Tarik, og inn med Stian Ringstad, som hvis han fortsetter som de siste par gangene han har spilt venstrekant, og får spilletid (som innbytter) og kamptrening, kan gjøre tapet av Tarik i juni mindre merkbart. Også Tokstad inn for Knudtzon de siste minuttene er et OK bytte.

        En annen sak jeg ikke kan la være å kommentere var hvor mange trekk Fugla klarte å holde ballen i driv framover, og hvor ofte de traff hverandre med pasningene. Hva har skjedd? Eller var det bare flaks og flyt akkurat i denne kampen? Uansett, mer av det samme, takk!

        gilbert

        Kommentar

        • Fotball24/7
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2008
          • 266

          #84
          Skal jeg sette fingeren på en liten ting i denne kampen, så synes jeg midtbanen vår er for lite flinke til å vri spillet hurtig. Ser at ballen ofte går tilbake til denne samme siden som den kom fra. Dette skal ligge automatisk i en hver midtbanegeneral synes nå jeg.

          Ellers synes jeg det var mye positivt å spore i denne kampen. Synes jeg så et LSK som ikke var så Forutsigbart.
          Dette er en ball

          Kommentar

          • Mauer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2007
            • 270

            #85
            TNT er grunnen til at jeg har trua på en god sesong!
            TNT er grunnen til at jeg har trua på topp 4!
            TNT er grunnen til at jeg har trua på at vi skal utfordre RBK om gullet og TNT er grunnen til at jeg tror Fugla tar medalje i år!

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #86
              Det gledet meg storligen i dag å se to kantspillere (Knudzon/Tarik) som støtt og stadig lå ute ved krittet. Skapte tidvis et enormt rom i midtforsvaret til Tomgodset. Og om backene forsøkte å trekke inn mot midten, fikk de store flater selv. Dette har jeg lengtet etter lenge!
              Knurr...

              Kommentar

              • mrognan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2008
                • 846

                #87
                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Mest skrevet fra kampen sålangt (dt.no): "Marius Johnsen header enkelt unna"

                Er han så god i dag, eller er innleggene fra godset så svake?
                1. omgang skapte Godset veldig lite, så da var det vel ikke så mye MJ gjorde. I 2.omgang slapp vi oss et par hakk ned og lot Godset spille litt mer. MJ tok unna det meste som kom, men det kunne hvem som helst gjort i denna kampen. Vi hadde så og si full kontroll defensivt.

                Litt kjedelig med en match uten en eneste corner med tanke på det skytset vi har på dødball.
                Morten

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6079

                  #88
                  Synes folk er overaskende positive her. Kampen var ikke så veldig bra fra vår side. Selv er jeg veldig positiv pga at laget ser bra ut og potensialet er stort, men vi trenger noen flere kamper til å få satt spillet ordentlig.

                  Kommentar

                  • ragnarrock
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 937

                    #89
                    Enig med at vi kanskje er litt for posetive her...
                    Godset var vel et av veldig få lag som var enda dårligere enn oss ifjor?
                    Og jeg synes ikke at vi dominerte SÅ mye..
                    overasket meg hvor mye Logi hadde å gjøre til tider faktisk.

                    Men, jeg fikk også en godfølelse.. noe jeg tror at mange andre er enige i meg i.. er det verste som kan skje.. vi skal ikke ha god følelser, vi må kjempe på, jobbe blod hardt, og ikke ta ting forgitt!
                    Så nesten ut som om vi hadde FOR god stall til tider..
                    med untaket av den sentrale midtbanen vel og merke..er ikke så mange som kan tre inn i Nosa sin rolle når han blir skadet/karantene/solgt så, litt spent på å høre mere om denne tamtam vanskelige navn fra canada karen..

                    Arlid imponerte meg idag.. Sykt med insats på han, det er sjeldent!
                    tror han bør begynne å gå med et capteinsbind under drakta, virket nesten som om det var det som skulle til for å få litt liv i han igjen. god stemning!
                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                    -RagnarRock-

                    Kommentar

                    • bird
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Nov 2009
                      • 91

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Synes folk er overaskende positive her. Kampen var ikke så veldig bra fra vår side. Selv er jeg veldig positiv pga at laget ser bra ut og potensialet er stort, men vi trenger noen flere kamper til å få satt spillet ordentlig.
                      Synes folk skal få lov til å være positive etter matchen i dag. Vi ser et helt annet LSK enn det vi har gjort de siste par årene. Det er en plan med spillet, og Berg gjør gode taktiske disposisjoner undervis i kampen. Det begynner ikke minst å bli god dekkning på begge kanter! Hvem hadde trodd det for noen måneder tilbake?!

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        #91
                        Synes også han prøvespilleren virket meget solid, men jeg må si at Kiko overbeviste bra sammen med Nosa sentralt.

                        Kommentar

                        • Tor Hilmar
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Mar 2006
                          • 42

                          #92
                          Ganske fornøyd med denne kampen! Stallen ser ganske sterk ut. Det "laget" som varmet opp i pausen var ikke så verst det heller. Godset har også forbedret seg siden i fjor ut i fra resultater i treningskampene å bedømme. Men det som nesten er det mest gledelige er jo at stallen inneholder masse fart og teknikk

                          Som andre nevner her, så syns jeg midtbanen til tider var litt slapp i presset, særlig i 2.omgang. Det kan jo ligge litt at Kiko gikk ut og at prøvespilleren kom inn. Han så ganske spennende ut også, og det er helt riktig å se etter en sentral midtbanespiller nå.
                          Åråsen er våres hjem - vi er fugla!

                          Kommentar

                          • Arind
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2006
                            • 459

                            #93
                            Bra kamp, spesielt i første omgang. Gledelig å se gutta gjøre seg så uendelig mer spillbare enn i fjor, og presset på motstanders ballfører er mye mer kontant. Jeg er overbevist om at Tarik kommer til å gjøre en knallinnsats, og nå gjelder det bare for gutta å se at han omtrent er spillbar hele tiden....
                            Jeg gleder meg og håper dette positivismen fortsetter :twisted:
                            Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                            Kommentar

                            • andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

                              #94
                              Tarik ser ut til å väre frisk og fin, og blir knallbra når han får litt tid med laget. Får håpe Herenveen får solstikk og ikke önsker å satse på ham De som trodde vi fikk en offensiv primadonna uten defensiv kapasitet får revurdere. Gutten jobber godt også bakover, og sto for flere gode gjenvinninger höyt i banen. Begynner å gå seg til for Knudzon også nå. Kommer til å bli god for oss etterhvert. Kantparet Knudzon-Tarik er ganske vasst, da begge har offensiv kraft og fart, samtidig som de legger ned god jobb også bakover på banen. Gull.

                              Sundgot er dyktig med afrikanske wonderboys. Han finner en god link med en gang, uavhengig av om makkeren heter Ujah, Edwin eller Nosa. Han har antakeligvis en liten afrikaner i seg. Assisten hans i dag er nyydelig.

                              Kiko-Nosa på midten fungerer knallbra i dag. Nosa får også mere frihet fremover når vi har kantspiller med god kapasitet både fremover og bakover. Kiko befester vel posisjonen som def. midt i dag, DERSOM ikke denne sykt fete ballspilleren fra AEK signerer. God spiller asss. Har Kikos gode egenskaper i forhold til arbeidskapasitet, overblikk og passningsspill, men er også sjefen i duellspill og drar seg enkelt forbi motspillere med ball. Har langt större offensivt potensiale enn Khaled.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                              Kommentar

                              • bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2925

                                #95
                                Si meg snør det inni LSK hallen? Banen er jo så jævla hvit. Virker som vi har finni gull i Ujah. Angrepsrekka vår virker meget sterk med Bergmann, Edwin, Arild og Tarik osv. Får vann i munn med tanke på at de kommer til å herje denne sesongen med Nosa som ballfordeler
                                I år så tar vi alt

                                Kommentar

                                • Seb.R
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 4159

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                  Si meg snør det inni LSK hallen? Banen er jo så jævla hvit.
                                  Lyset i hallen reflekteres i plastikkgresset. Banen er på ingen måte hvit.
                                  www.sebastianramsland.com
                                  www.twitter.com/sebramsland

                                  Kommentar

                                  • KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

                                    #97


                                    Bildegalleri: LSK-Godset
                                    LSK.NO gir deg bildegalleri fra LSKs seier mot Strømsgodset.

                                    Kommentar

                                    • Slakter Fjes
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2006
                                      • 288

                                      #98
                                      Det er rett og slett merkelig å se TE i Sportsklubbens drakt, og selv over to omganger var det vanskelig å bli vant til tanken, men gutten viser i små glimt at han er alt for god for denne ligaen, og kommer til å bli en hit for deilige LSK frem til sommeren.

                                      Også Ringstad, da! Så dere hvordan han formelig skled forbi godset-spillerne så fort han fikk ballen i bena? Hver eneste gang? Dette kommer til å bli stort.
                                      "And I never thought this life was possible.
                                      You're the yellow bird that I've been waiting for."
                                      Bright Eyes - Poison Oak

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #99
                                        Ser kampen i opptak nå. I det 48. minutt er Ujah klart onside (minst 1 meter) når Arild spiller ham totalt alene med keeper. Hadde linjedommeren gjort jobben sin, kunne vi mest sannsynlig notert Ujahs andre scoring, og Sundgots andre assist. Radarpar.

                                        Kommentar

                                        • mooph
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 1496

                                          Opprinnelig skrevet av Lars
                                          Ser kampen i opptak nå. I det 48. minutt er Ujah klart onside (minst 1 meter) når Arild spiller ham totalt alene med keeper. Hadde linjedommeren gjort jobben sin, kunne vi mest sannsynlig notert Ujahs andre scoring, og Sundgots andre assist. Radarpar.
                                          Den der linjedommeren var forøvrig det mest talentløse jeg har sett hittil; lat, ukonsentrert og en drøss feilvurderinger. Makan! Håper jeg skremte'n med passende ukvemsord.

                                          Tarik...dæven, det går kjapt unna! ... også bakover!

                                          Arild. Treeeig som en trailer i islagt oppoverbakke, men gutten kan jaggu levere. Skaper både tårer og jubel den karen.

                                          Knudzon... Beveg deg da mann! Ta initiativ! Du kan da så godt så. Blir nok god denna gutten når han blir kvitt prestasjonsangsten. God nærteknikk.

                                          Nosa. Balansefantomet. Blei lat i andre omgang. Fy, fy.

                                          Eriksen. Du verden til finter i andreomg, hva fikk han å drikke i pausen? Glapp et par ganger mannen sin defensivt, godset burde hatt 1 mål. Må konse hele tia vettø!

                                          Midten bak. Stort sett. Imponerende kontroll av sørlendingene, familieforsvar virker. Godt at ikke Kippers må tvinges til å spille hver kamp.

                                          Forøvrig var Ringstad god. Rykk som f...., ballihatt med de blå. Bare sistepasningen som ikke stemte.
                                          Fugla mot nye høyder

                                          Kommentar

                                          Working...