Klubben som holdt på å dø (og hvordan den ble reddet)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • runarM
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 565

    Klubben som holdt på å dø (og hvordan den ble reddet)

    Mulig dette er skrevet i affekt over 2 timers fullstendig ro fra mas (en baby sovende på skulderen, en 2-åring i senga og en kone på sofaen), Mr.Heineken i blodet og gleden ved å klare å se en hel treningsmatch i ettertid men med spenning uten å spoile resultatet på forhånd, men anyways:

    Vi var i ferd med å dø. Årelang utarming av elendig personalpolitikk, elendig mediatekke, elendig spill og folk som på tross av uttalt kjærlighet til klubben fremstod som såpass udugelige at selve inkarnasjonen av rævahet; Pellerud, fortonet seg som en OK løsning. Gamle, dyre spillere som jeg selv har vært med på å juble signeringen av. I beste fall en elendig spilleplan. Personalhåndtering i media. Økonomiske misligheter av beste sort. Hadde vi rykka ned med Nordlie fortsatt ved roret hadde løpet vært kjørt.

    Så sterk er kontrasten til dagens LSK at jeg ikke har ord. Jeg driter i om vi kommer på 1, 4, 7 eller 9-plass. Ok, ikke helt, men poenget er der. Vi er en ny klubb. Jeg ser en treningskamp mot et middelmådig Godset og er frelst. HB og TB, hvis det hadde vært mulig ville jeg båret frem deres barn. Vi har hurtige, tekniske, unge og billige spillere på nærmest enhver plass, kombinert med gamle ringrever som Legenden, gamle-pedersen og Kippe. Jeg klarer ikke sette opp preferert første-ellever lenger. Kanskje en preferert første-femtener. Men det forutsetter bytter underveis. Vi har tilsynelatende økonomien under kontroll. Vi har salgsobjekter i fleng. Når vi uttaler oss til media blir jeg snarer stolt en pinlig berørt. Vi har en plan med spillet vårt; vi klarer faktisk å variere mellom lange og korte pasninger, trøkk og finspill. Vi gjør spillere bedre. Vi er ettertraktet hos unge talenter som trenger en boost av karrieren.

    Bortsett fra skader på Nosa og Kippe, klarer jeg ikke engang mobilisere middels angst foran sesongen. Vi er i trygge hender. Så trygge hender som vi noen gang har vært så vidt jeg kan huske. Jeg lener meg rolig og ubekymret tilbake og lar HB og TB styre skuta.
    runarM
  • ragnarrock
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 937

    #2
    enig i veldig mye her.. (men dog usikker på hvorfor dette er en egen tråd ettersom det ikke igrunn inviterte til noen som helst annet enn at folk kunne lese trådstarters mening, menmen, fett nok)

    min største frykt for tiden.. og det er faktisk så ille at jeg har mareritt om det nesten hver kveld nå, og har fått søvn problemer.. er at Nosa blir skadet, eller at vi er idiotiske nok, og kåte nok på en "ok" slump med penger at vi selger han.
    for hvem ahr vi egentlig som kan fylle inn hans rolle?
    Arildo har vist at han kan være et artig alternativ, spesielt hvis han kriger som han gjorde idag, så kan det vurderes, men langsiktig, så er vel dette et dårlig alternativ, BBS kan kanskje følge i Arildo sine sko, men han har vel heller ikke nok erfarig på den plassen enda, selv om jeg håper at Legenden blir brukt til å lære opp BBS til hvordan man skal spille andre bedre så ofte som mulig..
    ellers er jeg litt redd rett og slett for hvem som kan steppe inn...
    kiko, espen, dosso.. NOPE:.. de er ikke kreative nok.... noen kreative forslag?!?!
    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

    -RagnarRock-

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #3
      Opprinnelig skrevet av ragnarrock
      enig i veldig mye her.. (men dog usikker på hvorfor dette er en egen tråd ettersom det ikke igrunn inviterte til noen som helst annet enn at folk kunne lese trådstarters mening, menmen, fett nok)

      min største frykt for tiden.. og det er faktisk så ille at jeg har mareritt om det nesten hver kveld nå, og har fått søvn problemer.. er at Nosa blir skadet, eller at vi er idiotiske nok, og kåte nok på en "ok" slump med penger at vi selger han.
      for hvem ahr vi egentlig som kan fylle inn hans rolle?
      Arildo har vist at han kan være et artig alternativ, spesielt hvis han kriger som han gjorde idag, så kan det vurderes, men langsiktig, så er vel dette et dårlig alternativ, BBS kan kanskje følge i Arildo sine sko, men han har vel heller ikke nok erfarig på den plassen enda, selv om jeg håper at Legenden blir brukt til å lære opp BBS til hvordan man skal spille andre bedre så ofte som mulig..
      ellers er jeg litt redd rett og slett for hvem som kan steppe inn...
      kiko, espen, dosso.. NOPE:.. de er ikke kreative nok.... noen kreative forslag?!?!
      Signer han derre gærningen som viste seg frem på midten i dag. Da klarer vi oss greit, også i Nosas fravær.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • runarM
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 565

        #4
        Opprinnelig skrevet av ragnarrock
        enig i veldig mye her.. (men dog usikker på hvorfor dette er en egen tråd ettersom det ikke igrunn inviterte til noen som helst annet enn at folk kunne lese trådstarters mening, menmen, fett nok)
        Hvis ikke den totale åpenbaringen av klubbens frelse er verd en egen tråd, skal jeg med glede motta kort i alle valører.
        runarM

        Kommentar

        • ragnarrock
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 937

          #5
          nei, klarer meg ikke med bare en tommel opp.. må skrive litt.. hehe

          jeg må si at jeg er enig med samtlige som synes at Henning og Torgeir, ja, la oss gjerne kalle dem B-gjengen... de har frelst oss. FY FAEN så mye posetivt de har dratt med seg.
          SEFF har jeg som alle andre små ting som skremer meg litt.. men sammenlignet med tidligere år så er jeg så posetiv og håper at jeg også virker konstruktiv.. atte hjælp!

          Forøvrig ikke enig at han tamtam nødvendigviis kan fylle tomrommet til Nosa, ettersom ha ene er en offensiv 19åringen og den andre er en defensiv (dog ved første intrykket jævelig god) 28åring.... vi bygger vel enda for fremtiden? vi har ikke glemt at våre frelsere hadde en 5årsplan? og vi nå bare er på andre året?
          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

          -RagnarRock-

          Kommentar

          • Xavi
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 1275

            #6
            Er skraasikker at vi tar seriegull innen de 3 neste aarene. B-Gjenen skal foere LSK inn i en ny gullalder!
            Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
            Anders, Tidligere styremedlem KFL

            Kommentar

            • ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

              #7
              Måtte Bjarmann være med å bidra til gullet han hadde fortjent med aldri fikk.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #8
                Dette sa Bjarman om klubben på et nettmøte for mange år siden:
                Hvorfor er Lillestrøm blandt topplagene år etter år etter 10-år?
                petter, Oslo

                Torgeir Bjarmann: Mye av det er basert på tradisjoner, og ledelsen har vært dyktig til å fornye spillerstallen hver gang det ser ut til å gå gal vei. Hver gang bygges den opp til å holde mål i Tippeligaen. Forskjellen på gamle og nye Lillestrøm er tidligere ble det kjøpt etablerte stjerner, mens nå vi må finne unge talenter og lage dem til stjerner.

                Dette ville han sikkert svart i dag også. Det er ingen tilfeldighet at klubben har holdt seg i toppen i en mannsalder (vurdert ut fra livsstilen til enkelte av oss), og vil fortsette å kapre ærerike 4. og 7. plasser i nye mannsaldere fremover. Prosjekt Martin og lignende idioti ville neppe fått innpass i klubben vår, og møbelsønnen ville uansett fått smake øksa om han ikke leverte.

                Kommentar

                • Vidarw
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Apr 2006
                  • 67

                  #9
                  Spillestil

                  Men det som gleder meg aller mest er at vi spiller flott fotball
                  Gampefotballens tid er forhåpentligvis forbi...

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #10
                    Henning og Torgeir fremstår som en åpenbaring for meg. Det er absolutt gøy å vinne serien og cupen, men for meg så er ikke sportslige det viktigste for meg. Jeg liker det att LSK er en klubb alle hater, men i de siste årene føler jeg at vi har blitt hata av feil årsaker. LSK har fremstått som en sutreklubb (Riseth, Tom, Fjøra), en klubb der vi står å syter og klager til media. En klubb der en spillerkontrakt ikke betyr en dritt (Dan Anton og Påsan). en klubb der dårlige sportslige resultater er alle andre enn spiller og treners feil. Det liker jeg ikke.

                    LSK skal bli hata for at vi er en annerledes klubb, en klubb som gikk veier ingen andre hadde gått før, fysisk tøft spill. Henning Berg fremstår som en mye mer mediavennlig type som har fokus på seg selv og på laget. Det liker jeg.

                    Vi har fått rydda opp i stallen ved å frigi spillere som ikke har annet enn positive ting å si om klubben når de drar. Det gleder meg! Vi satser på ungdommen, vi er moderate i pengebruken, vi tenker oss omm en, to, tre og fire ganger før vi bruker penger. Det er slutt på den tia vi lager gråstein av gull, nå er det heller det motsatte. Det liker jeg.

                    Nå har vi mange gode spillere, vi har mange spiller som kommer til å bli vanvittig gode. Før har jeg alltid vært redd for at vi skal selge våre beste spillere (Zane, Kristinsson, Koren, Stoffe, Heinz, Mifsud etc). Denne frykten sitter jeg ikke med lengre. Selger vi våre beste spillere nå så er jeg helt trygg på at HB/TB fanger opp nye talentfulle spillere. Det liker jeg.

                    Før var vi helt låst mot ett system der alle bevegelser var innøvd ned til minste lille cm, uten mulighet for å tenke selv. Spillerene hadde fått beskjed om hva de skulle gjøre. Dette uavhengig av kampbildet. Hvis de ikke gjorde dette var det ubrukelige idioter eller tjukke i huet. Nå har vi en god offensiv plan og en god defensiv plan. Men vi har også rom for kreativ frihet, noe som gjør oss uforutsigbare. Vi er ikke i mål ennå, men man ser konturene av ett lag som virkelig kan spille festfotball. Det liker jeg.

                    Nå går det mot seriestart og vi har hatt en god oppkjøring, fallhøyden kan bli stor. Men det er ikke så farlig, jeg føler at jeg er i ferd med å få tilbake det LSK jeg forelska meg i for mange år siden. Det liker jeg.

                    LSK, jeg elsker deg! <3 <3 <3 <3
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Vidarw
                      Men det som gleder meg aller mest er at vi spiller flott fotball
                      Gampefotballens tid er forhåpentligvis forbi...

                      Er ikke "flott fotball" en fotball som gir oss flest mulig poeng?

                      Jeg savner det som Svein Mathisen beskrev så bra i boka si om hvordan det var å spille på Åråsen.
                      "Lillestrøm tok avspark og fikk corner.... Så støva det veldig foran mål.., og så jubla Frank Grønlund for scoring".

                      Praktfullt!
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7080

                        #12
                        Helt fra første gang jeg pratet med Henning Berg, tre dager før RBK-kampen i 08, har jeg visst at han er en mann med en plan. Folka som krevde hodet hans på et fat midtsommers i fjor håper jeg rødmer over det i dag. LSK har noe på gang.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2601

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Folka som krevde hodet hans på et fat midtsommers i fjor håper jeg rødmer over det i dag. LSK har noe på gang.
                          Run Forrest, run!
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • runarM
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 565

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Er ikke "flott fotball" en fotball som gir oss flest mulig poeng?

                            Jeg savner det som Svein Mathisen beskrev så bra i boka si om hvordan det var å spille på Åråsen.
                            "Lillestrøm tok avspark og fikk corner.... Så støva det veldig foran mål.., og så jubla Frank Grønlund for scoring".

                            Praktfullt!
                            Vel og bra og vakkert nok, men en kløktig gjennombruddspasning til en LSK-spiller som faktisk løper ifra et måpende forsvar, en spiss som rundlurer to midtstoppere, en overgang der man ikke stopper opp på midtbanen fordi vi bare har spillere som ikke klarer å dempe ballen er heller ikke å forakte :-)
                            runarM

                            Kommentar

                            Working...