Robert Koren

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Joppe
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Dec 2003
    • 173

Robert Koren

Stakkars gutt...lurer på om han har kink i nakken i dag :roll:
    Hva er det som gjør at vi ikke klarer å spille gjennom midten mer enn det vi gjør nå? Greit med lange baller og jeg ser hensikten med å presse og flytte lager høyere opp på banen...men når vi har handlet inn Koren så MÅ HAN JO BRUKES til det han er god til...nemlig å ha ballen i beina, utfordre og slå geniale pasninger. Klart at noe er hans egen skyld også, men hvor mye gidder du å engasjere deg når alt går over hodet ditt...jeg så mot Enga at han virkelig var frustrert...noen få ganger ble han spilt opp av Werni, bl.a da Strand kom rundt på kanten. Koren er en så god spiller som MÅ ha ballen i beina og som sjelden mister den...
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

spillere som koren, påsan og stoffe er gode nok ballspillere til at vi burde klare å ha et bedre spill langsbakken. Det er på tide å finne andre strenger å spille på nå. VIF klarte å demme opp for vårt luftangrep og da hadde vi ikke mye-
    Seriegull 2016!!!

Kommentar

• marcusse
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • May 2004
      • 5

Spillestil og spillerkjøp

er veldig enig i dette.
      Da de nye spillerne ble kjøpt inn, hadde jeg virkelig troa på en ny spillestil med mer underholdende fotball. Men hva er poenget med å kjøpe en tekniker som Koren når ballen slås over han?

Har ikke sett noen stor forskjell fra i fjor. De gangene vi ruller opp på kanten, rundspiller vi jo alle! Hvorfor bruke 1 1/2 omgang mot vålerængen for å finne ut det??

Må begynne å bruke midtbanen mer. greit at sundgot er bra på hodet men...

Vi ble jo fortalt at spillerstilen skulle forandres med de nye spillerne. Må innrømme at jeg ikke har så sett så altfor mye av dette.

Kommentar

• Kay
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 763

Sakser denne fra en annen tråd...

Jeg må også få ut min frustrasjon vedr. Koren og kommentarer som "hva skal vi med Koren når vi bare slår ballen over hode på han" Jeg så den føste kampen til Koren i LSK drakt, og la ut mine meninger her på forumet(disse er vist blitt slettet nå ?), kort oppsumert var min mening at han ikke var vesentlig bedre enn Wehrman. Etter å ha sett Wehrman i dag står jeg fortsatt for det. Koren viser potensiale og tidvis høy klasse. Men han må også selv påta seg ansvar for de lange ballene. Han må gjøre seg spillbar, det nytter ikke å legge seg rett bak spissene og tro at man skal få ballen i beina fra et presset forsvar. Koren har blitt bedre etter hvert og han må få tid til å komme seg inn i LSK spillet. Det at han selv har "klaget" over de lange ballene finner jeg også litt merkelig. Enda mer overasket ble jeg over en spesiell situasjon i kampen mot VIF da han var spillbar for Werni, men pekte istede på spissene våre slik at Werni endte opp med å slå den lannge ballen.

Kommentar

• Fuglen
          Medlem
          Hoffnarr
          • May 2004
          • 52

Til dere som mener at vi nesten tilnærmet kun slår langt - tenk dere godt om - i flere matcher i år har vi spilt ballen langs bakken i mange trekk, men dessverre ikke skapt nok press fremover. Derfor er jeg helt uenig i at Koren har kink i nakken.

Korens problem er at han er altfor sjeldent spillbar. Bare se på Kasey i dag, mye mer spillbar. Han var tom. nede i forsvar og henta ballen. Det har jeg ikke sett siden Solbakken og Bohinen herjet ! Så Koren må involvere seg mer i spillet, ikke gjemme seg som han ofte gjør. Feks. på innkast ved midtbanen, nesten hver gang så er det Søgård som løper og gjør seg spillbar. Lenger frem på banen er det Sundgot som gjør det. Koren er en glitrende spiller, men er dessverre for ofte unna selve spillet, og det helt uavhengig lange baller eller ikke.

Nå er det 3 poeng i bunnkampen på søndag som gjelder !!
          Fuglen - LSK fan siden 76

Kommentar

• Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

Stemmer at vi ikke har slått så mye langt i år. Koren har ikke imponert meg så langt,(sannheten er at han begynner å lukte flopp) så jeg kunne tenkt meg noe helt nytt mot Sogndal...

4-4-1-1 med Søgård og Wehrman sentralt, Gylfi bak Arild og Andersson på høyre back, Thorud på venstre back. Winsnes eller Berget på høyre flanke.

Kommentar

• Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

Kasey er tydeligvis interessert i å vise at han har den rette innstillingen, og at han fortjener en plass på banen. Det skal bli spennende å se hva trenerne gjør i forhold til laguttaket til neste kamp. Kanskje Koren hadde hatt godt av en kamp på sidelinjen?
              Knurr...

Kommentar

• fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1274

Kasey fortjener å starte mot Sogndal, men vi må også ha med Koren.
                Etter min mening synes jeg vi kan prøve han i en rolle foran Kasey og Søgard, men rett bak Sundgot. I tillegg vil jeg ha Gylfi på høyre og Andersson på backen. Vet ikke om folk er enig, men Kasey fortjener ihvertfall en ny mulighet!

Kommentar

• Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

Hvorfor Koren være med? Hva har han prestert hittil som ikke andre kan levere? Et sleivspark som endte som en genial målgivende mot FFK...?
                  Tror det kan være en god ide å sette han på benken så han forstår at han faktisk må levere selv, og ikke bare skylde på spillestil. Men han kostet vel så mye at han bare brukes... :?
                  Knurr...

Kommentar

• Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

Vi kan jo prøve med Werhman og Søgård SMB !!!!

:o

.
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

Kommentar

• Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

Dette er jeg SÅ enig med! Dette er riktig start11

Baron/Misund
                      Andersson, Andresen, Kippe, Thorud
                      Gylfi, Wehrman, Søgård, Strand
                      Koren
                      Sundgot

Kommentar

• Anders_Bakken
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 542

Herrejemini!! Sette ut den beste fotballspillern vi har...nå få dere faen meg gi dere!!Så og si den eneste spillerene som det er litt driv i når han setter fart framover....

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7154

Helt enig med Anders Bakken. Er det mulig? Koren må ha ballen RETTVENDT og ikke minst med MEDSPILLERE PÅ LØP for å vise hva han kan. Mot Vålerenga så jeg også flust med eksempler på at medspillere ikke er gode nok til å forstå trekkene hans og dermed mister ballen. Han er en genial fotballspiller, men hva har vel det å si så lenge gampene i forsvaret, med unntak av Shane, ikke er interessert i annet enn å klarere høyt og langt?

Gi ham ballen! Å sette ham ut av laget er det dummeste jeg har hørt på flere måneder. La Wehrman fore Koren og Søgård løpe og plukke opp baller og tackle.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• LSK-supp.
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 1023

Opprinnelig skrevet av Ola
                            Dette er jeg SÅ enig med! Dette er riktig start11

Baron/Misund
                            Andersson, Andresen, Kippe, Thorud
                            Gylfi, Wehrman, Søgård, Strand
                            Koren
                            Sundgot
                            Enig i disse bortsett fra at jeg vil se Orjinta isteden for Andresen, og Shane isteden for Thorud

Andresen har IKKE gjort det bra i år, vi har ikke råd til å gi en spiller matchtrening/erfaring på a-laget, jeg driter i om han er fra romeriket og er ung og lovende, han gjør det ikke bra nok NÅ, og det er det som teller.

Thorud kommer i samme kategori som Andresen.
                            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

Den ene mener at han er den eneste spilleren med driv når han setter fart fremover med ballen, mens den andre presiserer at han aldri får ballen...

Fleip til side: Javisst er han den beste spilleren teknisk og muligens også taktisk sett, men hva hjelper det når ingen av de andre på banen skjønner hva slags hjelp han trenger?
                              Skal de andre 10 settes ut istedet kanskje?

Men nå har jeg sett flere forslag om å flytte han fremover på banen. Det er ihvertfall verdt ett forsøk, og er muligens bedre enn å sette han ut?
                              Knurr...

Kommentar

• Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

Satt å studerte kampen på Hamar, der jeg så at Koren kom veldig godt ut av kampen. Ble kanskje veldig sliten mot slutten. Han hadde bra driv, løp med ballen mot 16, ble felt, bortsett fra 2 utrolige dårlige skudd forsøk, så var det mye positivt. Jeg har fortsatt veldig stor tru på Koren.

Hadde han fått lov til å holde litt på kula og lekt med den så ville han blomstret ut fullt.

Gull? Hvor ble det av Koren???

Kommentar

• fugla_4_ever
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 467

Det perfekte laget:

Baron
                                  Anderson-Pål Steffen-Kippe-Shane
                                  Berget-Wehrman-Koren-Påsan
                                  Sundgot (møtende)-Gylfi

Kommentar

• Busk
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Jan 2004
                                    • 134

Morsomt å se hvordan folk henger seg på det andre sier. Koren har vært Gud hele tiden, men hvis en sier at Koren har vært dårlig, så er "alle enig" i det. Hvis vi skulle spille 4-4-2 i dag, er jeg ikke i tvil om at Koren og Einarsson er det beste alternativet sentralt. Dem var gode på Hamar!!
                                    Den som trenger en pause er Espen Søgård. Han har slitt i de par siste kampene. La han få en kamps hvile og still med denne midtbana mot Stabæk:

Strand Koren Wehrman Einarsson Berget
                                    www.koren-robert.com

Kommentar

• Joppe
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Dec 2003
                                      • 173

Koren på rundens lag i Nettavisen, så noe bra må han ha gjort.
                                      Håper i får se ham i kjempeslag til helga :lol:

Kommentar

• Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

Koren var aldeles konge mot kamma, spør du meg. Han og Gylfi fucka Espen Haug opp fullstendig.
                                        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

Working...