Nyheter mars 2010

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Nyhetstråd Nyheter mars 2010

Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ):

Sitat:
    Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:

1. Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.
    2. Nyheter skal limes inn i sin helhet. Hvis bare en liten del av nyhetssaken angår LSK, er det imidlertid nok å lime inn denne delen.
    3. Nyheter fra lsk.no skal kun klippes og limes inn med overskrift, ingress og lenke til den aktuelle artikkelen på lsk.no.
    4. Alle nyheter skal ha lenker til originalsaken, eventuelt med informasjon om hvilken avis som siteres.
    5. Er det oppgitt en forfatter på nettsiden der nyheten hentes fra, skal artikkelforfatters navn komme med i innlegget.
    6. Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.
    7. Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.
    8. Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.
    Søstertråden (FAQ og diskusjon):

http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=3758
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

lsk.no

Generalprøve på fredag

LSK.NO gir deg treningstidene til LSKs a-lag

Kommentar

• KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

Lillestrøm topper vintertabellen

JUBEL: Her jubler Lillestrømspillerne Arild Sundgot, Ujah og Karim Essediri etter mål i treningskampen mot Strømsgodset, mens Steinar Pedersen (t.h.) er på vei hjemover igjen. Fotballekspertene tror kanarifansen får mer å juble for i årets eliteserie. Foto: Reidar Talset, Digitalsport

- Jeg tror de kan gjøre det bra, sier TV 2-kommentator Øyvind Alsaker.

Lillestrøm er ubeseiret etter syv treningskamper denne vinteren. Henning Bergs gutter står med fem seire, to uavgjorte kamper og solide 14-5 i målforskjell. Laget har tatt 2,43 poeng i snitt per kamp, og det betyr tabelltopp på vår treningskamptabell.

- Noen lag har møtt lag som Sjakhtar Donetsk og FC København i treningskamper. Det er jo hinsides den kvaliteten andre lag har møtt. Men at Lillestrøm topper denne tabellen er interessant. Jeg tror de kan gjøre det bra. Det virker som de har fått på plass det de manglet, med hurtige kanter og en bakromsspiss, sier TV 2-kommentator Øyvind Alsaker.
      Tabel Ant. kamper Seier Uavgjort Tap Måldiff. Poeng Snittpoeng
      Lillestrøm 7 5 2 0 14-5 17 2,43
      Odd Grenland 6 4 2 0 7-2 14 2,33
      Start 7 4 2 1 19-9 14 2,00
      Kongsvinger 8 5 1 2 16-6 16 2,00
      Brann 8 5 1 2 14-7 16 2,00
      Haugesund6 3 3 0 8-3 12 2,00
      Stabæk 6 4 0 2 12-8 12 2,00
      Vålerenga 8 4 3 1 16-10 15 1,88
      Aalesund 6 3 2 1 14-7 11 1,83
      Viking 8 4 2 2 13-9 14 1,75
      Strømsgodset 7 4 0 3 16-11 12 1,71
      Rosenborg 8 3 3 2 14-12 12 1,5
      Molde 9 4 1 4 17-14 13 1,44
      Sandefjord 7 1 5 1 3-5 8 1,14
      Tromsø 7 1 3 3 9-13 6 0,86
      Hønefoss 6 0 2 4 0-7 2 0,33

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

LSK.no

Ny keepertrener inn portene på Åråsen
        Tirsdag ble Tom Albertsen ansatt som ny keepertrener i LSK.

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

LSK.no

Henning Berg storfornøyd med treneransettelse
          - Tom har gitt oss et meget positivt inntrykk, skryter Berg om den nyansatte keepertreneren.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Folkebladet

Fra TIL til LSK

Keepertrener Tom Albertsen er klar for å fylle Frode Grodås sine sko på Åråsen.

Publisert: 02.03.2010 kl. 20:08 , endret: 02.03.2010 kl. 20:12
            Av: André Almløv

32-år gamle Tom Albertsen ble i dag klar som ny keepertrener i Lillestrøm.
            Dermed kan Frode Grodås trekke seg tilbake og konsentrere seg helt om jobben på det norske landslaget. Albertsen har bakgrunn som keepertrener i Tromsø, og det var LSK-trener Henning Berg som kontaktet ham angående jobben.
            - Vi har kartlagt han i lengre tid og vært nøye i valget vårt. Han har jobbet som keepertrener i mange år. Sist i Tromsø i 2008. Han er en flink trener som har jobbet med mye forskjellig. Jeg er glad han nå skal starte i LSK, sier Berg i en pressemelding.

Stor klubb
            Albertsen er naturlig nok fornøyd med ansettelsen, og starter i jobben allerede mandag 8. mars.
            - Jeg er strålende fornøyd med å skrive under for Lillestrøm. Det blir utrolig spennende å jobbe i en så stor klubb, sier mannen som var med da Tromsø fikk bronse i 2008 og slapp inn minst mål i serien.

Klassekeeper
            Nå gleder Albertsen seg til å ta fatt på jobben med keeperne Stefan Logi Magnusson og André Hansen.
            - André er en meget spennende keeper og han har et voldsomt potensiale. Stefan er en toppkeeper som har vist at han presterer på høyt nivå over tid. Han er virkelig en klassekeeper. Jeg gleder meg til å komme i gang og begynne å jobbe med gutta på treningsfeltet, sier han i pressemedlingen.

Kommentar

• sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

G19-uavgjort mot Slovakia

Kristoffer Tokstad kom inn som reserve og fikk med seg sluttminuttene, da G-19 landslaget spilte uavgjort 1-1 mot Slovakia tirsdag kveld.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

TV2 Sport

TV 2 Sporten har spurt et utvalg av våre eksperter og kommentatorer om hvem de mener er de beste overgangene hittil.
                Øyvind Alsaker, kommentator:

2) Anthony Ujah - Lillestrøm
                - Som representant for en spillertype LSK sårt trenger, en hurtig bakromsspiss. Med raske kanter på plass og en Tarik som kan fungere i flere roller, får vi se et nytt og moderne lag på Åråsen denne sesongen. Ujah vil nok svinge i prestasjonene med sine 19 år, men det han har vist i vinter er fryktinngytende! Exit Ijeh fra Tippeligaen – enter Ujah!?
                Morten Langli, TV 2 kommentator:

2) Anthony Ujah, Lillestrøm
                - En lynrask nigerianer. Han er god med begge bein, og har vært kjempegod i treningskampene for Lillestrøm. Jeg tror at Ujah rask kan vise seg å bli årets komet i Tippeligaen.

4) Tarik Elyounoussi, Lillestrøm
                - Jeg så ham nå sist for LSK mot Godset, og Tarik imponerte meg virkelig. Enorm radius, og løp mye hjemover. Jeg håper og tror han blir en hit i Tippeligaen fremover. Får han en god vår, så kan han bli A-landslagsspiller igjen. I Lillestrøm får Tarik tillit, og det er akkurat det han trenger nå.

Kommentar

• morten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2156

Henning Berg har oppdatert
                  LSKs hovedtrener er en ivrig blogger. Nå oppdaterer han deg på ståa i stallen, vinteren, den nye og den avtroppende keepertreneren, og ikke minst Kanarifansen.

Badekar
                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• morten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2156

Grodås takker for seg
                    Keeperlegenden Frode Grodås har avsluttet sin jobb på Åråsen og takker for seg på LSKblogg.no
                    Badekar

Kommentar

• KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

LSK.no

Edwin er tilbake!
                      Nigerianeren er aktuell for fredagens generalprøve.

Kommentar

• KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

LSK.no

Kun innhopp for Tokstad
                        Kristoffer Tokstad og Stian Ringstad er opptatt med landslagsoppdrag.

Kommentar

• McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5104

TV2Sporten om terminliste, fordeling av serieåpning/avslutning og 16.mai. Artikkelen omhandler egentlig Hønefoss, men avslutter med følgende avsnitt om oss.

LSK avslutter borte for tredje år på rad

Men TV 2 Sporten var naturlig nok nødt til å sjekke om terminlisten stemmer i forhold til det Vestlund forklarte over, i forhold til det å få hjemme- og bortekamper i de «viktige» rundene.
                          I Lillestrøms tilfelle stemmer det definitivt ikke. På Åråsen hadde man ikke hjemmekamp i fjor, og man får det heller ikke i år. Det er helt greit for klubbens sportslig administrativ leder, Torgeir Bjarmann.
                          At Lillestrøm for tredje år på rad skal spille borte i sesongavslutningen har han mindre forståelse for.
                          - I siste serierunde så skjønner jeg at vi ikke får hjemmekamp, ettersom vi har naturgress. Det er helt greit for oss. 16 mai fikk vi heller ikke, men det mest graverende synes vi det er at vi ikke fikk hjemmekamp i siste serierunde for tredje år på rad. Det er vi ikke fornøyd med, sier Bjarmann til TV 2 Sporten.

- En konsekvens av føringer

Ifølge Vestlund er det imidlertid en konsekvens av at Lillestrøm skal legge en ny gressmatte, og har lagt en del føringer i andre deler av sesongen.
                          - Legger du mange nok føringer i spilleplanen så blir det en naturlig konsekvens. Vi setter ikke opp runde for runde, dette er et matematisk tallsystem. Jo flere forhold du legger til grunn i midten av sesongen, jo mer blir du bundet. Om du legger føringer for tre-fire kamper midt på sommeren, så får det en betydning for begynnelsen og avslutning på sesongen. Når du får føringer fra 16 lag så bli det noen forhold å ta hensyn til, påpeker Vestlund.

Kommentar

• sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

U21-tap mot Sveits
                            Det norske U21-landslaget tapte 1-2 mot Sveits på La Manga

LSKs "leiesoldat" Tarik Elyounoussi spilte hele kampen, mens André Hansen voktet det norske buret i andre omgang og Erling Knudtzon kom inn som reserve i det 68. spilleminutt.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

lsk.no

Myklebust: - Blir spesielt å møte LSK

Det er kun et par måneder siden Magnus Myklebust var LSK-spiller. Fredag spiller han for Odd Grenland i generalprøven.

Kommentar

• mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

Da har Nosa signert til ut 2012
                                Fugla mot nye høyder

Kommentar

• KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

LSK.no

Nosa: - God følelse å signere
                                  Det var en glad og fornøyd Nosa Igiebor som signerte en ny kontrakt med LSK.

Kommentar

• gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3235

Ringstad og Tokstad med da G-19 vant

- En veldig lovende gjeng

Trener Nils Johan Semb er full av lovord om årets G19-landslag. Torsdag tok laget nok en seier da Slovakia ble slått 2-1.

Kampfakta:
                                    Slovakia - Norge 1-2 (1-1)
                                    Sted: Senec stadion, Slovakia
                                    Tilskuere: 50
                                    Gule kort: Kristoffer Tokstad, Norge. Radoslav Gondol, Slovakia.
                                    Mål: 1-0 Zoltan Agh (15.min), 1-1 Simen Wangberg (30.min), 1-2 Joshua King (str, 82.min).
                                    Norge (4-3-3): Lars Cramer - Vegar Eggen Hedenstad (Gjermund Åsen 61.min), Simen Wangberg, Espen Knudsen, Stian Ringstad - Kristoffer Tokstad (Omar Elabdellaoui 68.min), Abdissalam Ibrahim (Christian Landu Landu 61.min), Markus Henriksen - Stefan Johansen, Thomas Lehne Olsen (Joshua King 46.min), Jørgen Skjelvik (Flamur Kastrati 68.min).

gilbert

Kommentar

• morten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2156

STIV: Frode Kippe er stiv i låret. Derfor hviler han for andre kamp på rad. Men LSK regner at han blir klar til kampen mot Aalesund. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

Generalprøve uten kapteinen

ÅRÅSEN:LSK møter Odd i dag uten Frode Kippe. Han har fortsatt vondt i låret. Tarik Elyounoussi er heller ikke med.

– Tarik spilte 90 minutter for U21-landslaget mot Sveits onsdag. Det er nok for ham. Frode velger vi å hvile. Vi tar ingen sjanser nå, sier trener Henning Berg.
                                      Bortsett fra disse to stiller LSK med spillere som etter alt å dømme er mannskapet mot Aalesund i seriepremieren neste søndag.
                                      – Forsvaret blir det samme som mot Strømsgodset. Marius Johnsen vikarierte veldig br for Kippe sist. Det er betryggende at han er kommet i så god form.
                                      Arild Sundgot og Anthony Ujah ser ut til å ha kapret de to spissplassene.
                                      – Oliver Occean har spilt mye og er nær en plass. Edwin Eziyodawe blir med til Skien som innbytter og blir fort aktuell igjen etter sin operasjon. Bjørn Bergmann Sigurdarson velger vi å matche forsiktig en stund til.

LIVE: Vi følger Odd – LSK fra klokka 17.00!

Kvalifisering

I og med at Tarik Elyounoussi hviler, flyttes Erling Knudtzon over på venstre flanke, Khaled Mouelhi på høyre, mens Espen Søgård spiller sentralt sammen med Nosa Igiebor.
                                      Tarik spiller helt sikkert mot Aalesund. Dermed kan kveldens kamp mot Odd raskt bli en kvalifisering mellom Espen Søgård og Khaled Mouelhi om hvem som skal spille sentralt sammen med Nosa.
                                      Akkurat nå ser Mouelhi ut til å være nærmest. Men det er en utfordring Søgård gjerne tar.

LIVE: Vi følger Odd – LSK fra klokka 17.00!

Godt grunnlag

Henning Berg mener LSK har et godt grunnlag til å starte serien neste helg.
                                      – Vi har fått jobbet mer med detaljer enn i fjor, og framfor alt sluppet skader.
                                      – Og hatt de beste resultatene av alle i Tippeligaen?
                                      – Vi får ikke poeng i treningskamper. Men det er klart at det er bedre å vinne enn å tape også om vinteren.
                                      – Odd i Skien i generalprøven?
                                      – Passer oss utmerket. Vi spiller på en rask kunstgressbane, som den i Ålesund også er. Odd har også mange typer som er lik dem vi møter i AAFK. Siden vinteren har vært så kald, at det har vært umulig å trene ute, får vi en prøve på det nå, sier Henning Berg.
                                      PS: De som ikke spiller i Skien i kveld, får kamp søndag, kl. 13.00. Da kommer Eidsvold Turn på besøk i LSK-hallen.
                                      Badekar

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

lsk.no

Ujah gleder seg til generalprøven

Med fersk kontrakt i boks og tre mål på fem kamper er Anthony Ujah klar for generalprøven klokka 17.

Kommentar

Working...