Uansett om han mener Kiko er bedre enn alternativene, så burde han bare drite i hvem som blir satt på kanten mot Odd. Er jo 100% sikkert at Tarik tar en kantplass mot Aalesund. Derfor burde heller Kiko spilt i midten mot Odd for rett og slett finne arbeidsfordelingen enda litt bedre. Bli mer samspilte.
Odd Grenland - Lillestrøm SK 5/3-2010 kl. 17.00 på Skagerak Arena
Collapse
X
-
Uansett om han mener Kiko er bedre enn alternativene, så burde han bare drite i hvem som blir satt på kanten mot Odd. Er jo 100% sikkert at Tarik tar en kantplass mot Tromsø. Derfor burde heller Kiko spilt i midten mot Odd for rett og slett finne arbeidsfordelingen enda litt bedre. Bli mer samspilte.
Enig ;-)Kommentar
-
Ønsker å imponere
På sikt har Odd-keeper Andreas Lie (22) som mål om å overta keeperplassen fra Arni Gautur Arason (34). I generalprøven mot Lillestrøm i dag får han sjansen til å vise seg fram i Arasons skadefravær.
Arason måtte forlate banen med en skulderskade i landskampen mot Kypros onsdag. Hvor lenge islendingen blir å se på sidelinjen, er usikkert. Arason kom hjem til Norge sent i går kveld. Da TA pratet med Odds fysioterapeut, Kenneth Martinsen, tidligere på dagen - hadde han lite å komme med.
- Islendingene mistenker at det er snakk om en leddskade i skulderen. Dette finnes i forskjellige grader, så jeg aner ikke hvor lang tid det vil ta, sier Martinsen.
- Er seriestarten i fare?
- Jeg aner ikke. Først må vi få sjekket Arason når han kommer hjem.
ROLIG FAGERMO
Dag-Eilev Fagermo er optimistisk med tanke på å få Arason klar til seriestarten mot Stabæk neste helg.
- Jeg tror ikke det er noen krise. Jeg har fått en beroligende sms fra ham, så vi håper på det beste, sier Fagermo.
Odd-treneren mener det er bra for Andreas Lie å få sjansen.
- Lie har ikke spilt så mye i vinter, så det er bra matching for ham, mener Fagermo, som er fornøyd med det 22-åringen har vist så langt i sin Odd-karriere.
- Det ser bra ut. Han er en flott gutt som er god med beina. Det er i feltet han har utviklingspotensial, sier Fagermo.
- JEG GLEDER MEG
Lillestrøm-kampen blir Lies første på Skagerak arena. Han gleder seg til generalprøven på sin nye hjemmebane.
- Det blir litt annerledes ettersom kampen spilles på stadion. Jeg gleder meg veldig. Det gjelder å benytte seg av de sjansene jeg får, og jeg er klar for å utfordre Arason om keeperplassen. Som alle andre håper jeg på spilletid utover i sesongen, sier Lie.
22-åringen kom til Odd forrige måned og er fornøyd med sine første uker i klubben.
- Det har gått greit. Den første tiden har gått mye med til å bli kjent med lagkameratene, og jeg har fått et positivt inntrykk. Sportslig så er jeg imponert over nivået på treningsfeltet, sier Lie.
- PRESTISJEKAMP
Verken Odd eller Lillestrøm har tapt i vinterens treningskamper. Derfor mener Odd-trener Fagermo det er litt prestisje i oppgjøret.
- Det er en liten prestisjekamp. Vi er på hjemmebane og skal gå offensivt til verks. Vi skal angripe. Lillestrøm er ikke så ulike Stabæk, så det er en fin motstander vi har i generalprøven, sier Fagermo.
Magnus Lekven har spilt U21-landskamp på La Manga denne uken. Dermed kan det være duket for Håvard Storbæk på midtbanen.
- Håvard trenger matching og kan få sjansen fra start, sier Fagermo.
Trolig Odd-lag (4-3-3): Andreas Lie - Anders Rambekk, Morten Fevang, Fredrik Semb, Torjus Hansén - Håvard Storbæk, Jone Samuelsen, Simen Brenne - Magnus Myklebust, Peter Kovacs, Bentley.
Egen kommentar: Lillestrøm ikke ulike Stabæk. Tiiimes they are a Changin'FerdigskåraKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Helt klart. Trygve og Ole K sitter klare fra 16:30.
Kommentar
-
Planer om å se kampen på Sumo, men kan ærlig innrømme at lysten forsvant litt når Kippe og Tarik ikke spiller.Kommentar
-
Kommentar
-
Er typ ganske stor overdrivelse det du gjør av det jeg skrev bøffel.. litt av lysten forsvant.Kommentar
-
Kommentar
-
Hvor mye jeg enn hater å se Kiko på kant så er det vel forståelig i dag når unggutta har hatt nok en landslagssamling. Synes det nesten har vært for mange av dem, svært lite vi har fått sett både Ringstad og Tokstad i gul drakt i oppkjøringa. Bolly virker å være langt unna dessverre.
Uansett er det synd at man ikke får drillet en midtbanekonstellasjon mer.Kommentar
-
Gleden av å se Kiko på kanten er for meg ikke så stor, dessverre.Kommentar
-
Ikke bli for superfan nå da. Man kan ikke kreve at alle skal være superentusiastisk til en treningskamp hvor vi har to av våre beste spillere ute. Jeg teller ned til kampen jeg, men respekterer at ikke alle ser absolutt alt.FerdigskåraKommentar
-
Jeg gleder meg faktisk til å se om tendensene fra samarbeidet med Essediri fortsetter med Kiko på høyre. Ikke tro at Kikos siste seriekamp på høyre er spilt. HB kommer til å vurdere Kiko mot Knudtzon i flere kamper i løpet av sesongen og det kommer til å drive enkelte til vanvidd.
Tipper en tråd med navn som "Kiko er ingen høyrekant" eller "Kiko er en sentral midtbanespiller!" kommer til å dukke opp etter første kamp hvor han starter eller kommer inn på høyre og vi taper, spiller uavgjort eller dårlig. Spår også at sutrefaktoren kommer til å være skikkelig høy i tråden.FerdigskåraKommentar
-
Jeg har iallefall tatt noen pils på pubben , snakket fotball med briter og Italienere og sitter klar med kald pils og ikke minst TV2sumo her på Cebu (Filippiene).
Synd kampen starter midnatt (lokal tid) og jeg må opp imorgen tidlig ,men dette skal man få med segTankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg overKommentar
-
Kommentar