Odd Grenland - Lillestrøm SK 5/3-2010 kl. 17.00 på Skagerak Arena

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

Fryktelig svak andre omgang. Mye dårlig, lite bra. Burde vel forhåpentligvis være en indikasjon på hvor bunnivået vårt ligger. Synd å ha en så dårlig gjennomføring like før seriestart. Forhåpentligvis preger det ikke gutta all verden. Vi vil uansett være betydelig forsterka med Tarik tilbake mot Aalesund. I tillegg lever jeg i håpet om at prøvespillern er på vei enda, jeg synes ikke hverken Kiko eller Espen leverer godt nok for tiden.

Synes vi har lite kvalifiserte avslutninger, Odd har langt flere salver mot vårt mål selv om de ikke er veldig mye oftere i skuddposisjon. Trist å se Bergmann så skuddrett at i stedet for å klinke til fra 15 prøver han et pysete forsøk på å sentre tilbake. Synes i det hele tatt dette var litt tannløst.
    Lauken er vår venn!

Kommentar

• andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

Opprinnelig skrevet av veiron
      Det er så typisk at den lille tassen Myklebust skal finne målet mot LSK. Han var jo totalt vaksinert mot å score FOR Fugla.
      Jeg har sagt det siden han ikke fikk ny kontrakt. Myklebust setter 10+ i år.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

Uten å ha sett kampen tør jeg påstå at Søgård og Kiko samtidig på banen er drepende for offensiv samhandling og kreativitet.

Kommentar

• El Caco
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2009
          • 2286

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Uten å ha sett kampen tør jeg påstå at Søgård og Kiko samtidig på banen er drepende for offensiv samhandling og kreativitet.
          Ja. Og hvis det ikke blir noen Tamandani synes jeg Mouehli er valget å gå for sentralt med Nosa.
          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Synes vi har lite kvalifiserte avslutninger.
            Det har vel vært gjennomgangsmelodien i treningskampene også..?
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Det har vel vært gjennomgangsmelodien i treningskampene også..?
              Jeg vet ikke om jeg er helt enig i det. Hvert fall de siste to kampene mot Fredrikstad og Strømsgodset synes jeg vi har klart å skape en del og også komme med noen bra avslutninger selv om ikke alle har truffet kassa. Jeg er forsåvidt enig i at vi ikke har vært fryktelig giftige i de andre treningskampene, men ettersom det har vært betydelig bedre de siste to kampene hadde jeg nok kanskje forventet mer. Først og fremst fordi jeg synes vi kommer i en del gode posisjoner og vi gjør ofte mye riktig fram til vi er på 20 meter. Stadig står vi med ball på 20 meter og har ingen gode alternativer, ender ofte i et seint skudd i blokka, dårlige innlegg eller at vi ruller ballen tilbake igjen. Vi må være mer bestemte i hva vi foretar oss, mer presise i de avgjørende pasningene og ikke minst tørre å smelle til. Ujah har vist han har et tungt skudd, Björn har fått skryt for meget gode avslutninger på treninger og Sundgot hadde blant annet et fantomskudd mot Godset i fjor. Vi har spisser som burde kunne avslutte godt fra rundt 16 meter, men jeg synes ikke vi er flinke nok til å benytte oss av det.
              Lauken er vår venn!

Kommentar

• tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

Rønnern mener du virkelig at Espen er god nok for laget?Veit du er program forplikta til og si ja men

Kommentar

• Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Det kan til nød fungere dersom Nosa og Tarik spiller på de to siste plassene på midtbanen. Men jeg er for så vidt enig. Søgård er rett og slett for dårlig dersom vi ønsker å spille ball, mens Kiko kan fungere i en ren ryddegutt-rolle.

Kommentar

• LSK-supp.
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 1023

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Fryktelig svak andre omgang. Mye dårlig, lite bra. Burde vel forhåpentligvis være en indikasjon på hvor bunnivået vårt ligger. Synd å ha en så dårlig gjennomføring like før seriestart. Forhåpentligvis preger det ikke gutta all verden. Vi vil uansett være betydelig forsterka med Tarik tilbake mot Aalesund. I tillegg lever jeg i håpet om at prøvespillern er på vei enda, jeg synes ikke hverken Kiko eller Espen leverer godt nok for tiden.

Synes vi har lite kvalifiserte avslutninger, Odd har langt flere salver mot vårt mål selv om de ikke er veldig mye oftere i skuddposisjon. Trist å se Bergmann så skuddrett at i stedet for å klinke til fra 15 prøver han et pysete forsøk på å sentre tilbake. Synes i det hele tatt dette var litt tannløst.
                    Merkelig dette her.

Mener å huske klart at de fleste her på forumet mener vi er fryktelig godt besatt på spissplass...

ja, vi har mange spisser, men ingen goalgettere.

På midtbanen holder som vanlig ikke Søgård mål dessverre. Kiko er overbetalt og irriterende å se på. Leverer han ikke i år bør han betales ut av kontrakten.
                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

Kontrakten hans går ut etter denne sesongen...

For øvrig mener jeg at både Ujah og Bergmann har goalgetter-potensiale.

Kommentar

• sholen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2009
                        • 381

Så akkurat klipp av målene på tv2sporten.no. Og det var ikke tvil om hvilket lag kommentaroren holdt med. Herregud. Tv2 er en møkkakanal (bortsett fra Morten Langli). Og om det ikke var ille med Semb, så har jo han blitt "erstattet" av Bohinen. Blir artig med bortekamper på Tv2Sport

Kommentar

• Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2602

Dette var helt greit. Ikke imponerende, men så gode har vi neppe blitt over vinteren heller, at vi kan rundspille Odd borte. Vi sleit med Kovacs uten Kippe og vi vil slite med Kovacs uten Kippe.

I tillegg har vi minst én svakhet bakover. Blir vi tatt i ubalanse er ikke føttene bak der hurtige nok til å kompensere. Jeg undret meg litt over at vi sendte tre mann høyt i banen med halvhjertet press rett før Odd gikk opp til 2-0. Det var virkelig unødvendig da ballfører absolutt ikke var under sterkt nok press til at to mann til burde sette til. Strekk i laget, pang! Er ikke overbevist over arbeidet vårt på defensive dødballer heller.

Vi er heller ikke voldsomt dekt på sentral midtbane, så jeg krysser fingrene for at vi henter (og omskolerer...) Jimmy Tamandi. Synes Søgård begynner å likne en kontinuitetsbærer som kan steppe inn ved behov, men kan jo håpe at han motbeviser meg og blir noe mer denne sesongen.

Offensivt er jeg ikke så bekymret i og med at vi scorer i omtrent hver kamp og har god dekning på spissplass, samt Nosa og Tarik. Selv om noen sier at vi skapte lite har vel Odd vært ganske gjerrige i vinter. Det er greit å huske. Vi kommer oss også i en del gode posisjoner, men den siste pasningen ble noe upresis i dag. Nosa hadde vel heller ikke sin beste kamp ut fra den ekstremt høye standarden han har satt i vinter.

En gullstjerne i boka går til Bolly som begynner å se ut som en skikkelig fotballspiller. Synes det var mye positivt med innhoppet hans og det gleder meg å kunne si det for andre gang på rad (tror jeg det blir). Var redd for at han skulle ebbe ut før han hadde begynt, men nå har jeg fått tro på gutten igjen.
                          Ferdigskåra

Kommentar

• *46*

Hadde Bjørkøy spilt i dag, hadde det nok stått 3-1.....

Edit:
                            Opprinnelig skrevet av Kimito
                            Vi er heller ikke voldsomt dekt på sentral midtbane, så jeg krysser fingrene for at vi henter (og omskolerer...) Jimmy Tamandi.
                            Den nærmest fotballinvalide svensken som spiller for FK Lyn med astronomisk lønn? Håper du mener Canadieren som var på prøvespill....

Kommentar

• Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

Tror nok mange trengte den her for å komme ned på jorda og tilbake til de realistiske tankene igjen. Samtidig må det sies at Odd et godt lag. LSK vil svinge voldsomt i prestasjonene i år, og mest sannsynlig holde til på midten av tabellen. Paradoksalt var "midt på tabellen" en drømmesituasjon i 2008 og 2009.

Skuffende av Berg at Kiko flyttes på kant, for å flytte Søgård inn sentralt, for å flytte Erling på feil kant. Berg har selv snakket varmt om venstrekanten Bolly, da bør han få slippe til når første og andrevalget er ute.

Også vil jeg si at Myklebust er en trivelig gutt som jeg unner all suksess i Odd.

Kommentar

• tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

Opprinnelig skrevet av *46*
                                Hadde Bjørkøy spilt i dag, hadde det nok stått 3-1.....

Edit:
                                Den nærmest fotballinvalide svensken som spiller for FK Lyn med astronomisk lønn? Håper du mener Canadieren som var på prøvespill....
                                Hadde Bjørkøy spilt så hadde det hvert en glede og tape 3-1.. Ønsker Bjørkøy masse lykke til med og komme tilbake.

Kommentar

• Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2602

Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Den nærmest fotballinvalide svensken som spiller for FK Lyn med astronomisk lønn?
                                  Ferdigskåra

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Hadde Bjørkøy spilt så hadde det hvert en glede og tape 3-1.. Ønsker Bjørkøy masse lykke til med og komme tilbake.
                                    Ønsker han lykke til jeg også. Men det var bare han som manglet av spillere som har gått til Odd det siste året av LSK spillere som ikke laga mål... Synes han er en meget sympatisk person - det skal det ikke være noe tvil rundt. Håper han blir fult ut restituert etter behandlingen han fikk av i kampen mot FFK sist høst. Derimot gnager det meg litt at han forsvant.. Det skal jeg heller ikke legge skjul på.

Kommentar

• erikh
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2008
                                      • 443

jaja, godt lag vi moette i dag tror jeg. med det sagt;

Soegaard var forferdelig i dag. daarlig defensivt i den forstand at han skaper en ENORM mengde frispark imot, og mot lag som odd (les med fevang, kovacs et al) er det jaevlig dumt. offensivt var han ikke skapende, og en driiiit hoey feilprosent trekker voldsomt ned

kiko, daarlig i foerste omgang som kant, men spiller seg opp i andre naar han kommer inn sentralt. merkelig at man blir en bedre pasningsspiller pga at man staar noen meter til siden fra der man stod tidligere!?

bolly; positivt innhopp! ikke verst av mathis, viser litt i dag faktisk. veldig moro aa se. mer innvolvert enn paa lenge - keep it up!

nosa; under pari i dag. men det er nosa-pari det er snakk om. gjoer mye bra og er sentral i mye offensivt. scorer ogsaa paa hodet(!). litt sleivete i dag, og hoeyere feilprosent enn vanlig

ujah; godkjent. bevegelig og kommer igjen til store sjanser. denne gang mot en ekstremt gjerrig firer. burde putta i dag

berg; sjanseloest. feilvurdering aa rokkere paa midtbanen i generalproeven. tarik vil spille mot AaFK og da burde vi spilt som vi skal da, med en annen venstrekant. bolly hadde hatt godt av 90.

...det var det jeg rakk mens dama trommer med fingrene:-)

Kommentar

• kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2431

Vi hadde en veldig spillende første omgang. I andre var Odd veldig gode, bevegelige og holdt bredden. Vi hadde veldig stort mellomrom mellom midtbane og forsvar og oddrane kom lett til skuddsjanser.
                                        Det som er positivt er at vi nå klarer å slå pasninger til medspiller, dog på stillestående spillere. Ergo går det tregt fremover, selvom vi nå har flere hurtige spiller enn på lenge, ja kanskje enn på noensinne. Men absolutt fremgang. Som en skrev, vi har kanskje ingen super-goalgetter, enda vi har plenty med brukbare spisser. Det tror jeg henger sammen med "samhaindlinga" enda ikke sitter. Når vi klarer å spille på mann i bevegelse, noe som vil komme, vil vi ha et meget slagkraftig lag.

Kommentar

• kinstad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2007
                                          • 406

jeg fikk ikke med meg de første 16 minuttene, men det jeg så i første omgang var veldig posetivt. Odd kom sjelden nær ballen av et raskst og ballbesittende LSK. Meget god omgang, og morro fotball å se på. Eneste jeg bekymret meg over i pausen var nettopp viljen til å brenne av skudd. Virket som om de skulle spille seg helt inn i mål. Det tror jeg de kan se langt etter.
                                          Andre omgang bar tydelig preg av at dette var en treningskamp. Lavt tempo, og ikke noe spesiell vilje i noen av lagene. Svakt defensivt av Nosa og det var flere ganger jeg så spissen nede i forsvar i Nosa sitt sted, heller ikke fremover lyktes han i dagens andreomgang. Ellers taper vi mye i lufta, men det var vel også forventet. Sliter med innlegg fortsatt selv om Bolly viste seg fra en god side i dag. Odd var det beste laget i dag uansett og var cm unna både mål nr 3 og 4. Ser kuntsgress ikke var helt kjærkomment hos LSK spillerene også. Spiller vi slik som dette mot AAFK tror jeg vi taper, men det aner meg at den kampen får mye mer "flame on" over seg, så blir spennende å følge med videre.
                                          ________
                                          -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

Working...