Fredrik spilte ikke på venstre. Han spilte først på høyre i 4-4-2, så som spiss i 4-4-2 med diamant på midten. Han hadde som vanlig et skyhøyt (for høyt) tenningsnivå, og dersom han skal bli toppspiller, må han lære seg å bruke vinnerviljen mer konstruktivt. Det samme gjelder Sesay, som begynner med grisespill og knuffing når det butter. Begge har et voldsomt potensial, men de MÅ lære seg å kanalisere energien riktig.
LSK2 sesongen 2010
Collapse
X
-
Han oppfører seg som en grinete drittunge. Han er sjukemeldt av fastlegen sin ut kontraktstia. Overhørte noen spørre han hvorfor han ikke spillte mot asle hjemme. Da svarte han; "gidder jo ikke detta".
Fått ett helt annet inntrykk av han det siste året. Med den innstillinga han viser for tia har vi ikke bruk for han i sportsklubben!Tar seg en pause til mars 2012..Kommentar
-
Trist kamp. Vi får en skjev start, og presterer å slippe inn 0-2 etter at Hasle/Løren i tiden mellom de to målene knapt var borti ballen. Med ok uttelling kunne vi scoret tre mål før pause. Fredrik hadde et skudd som ble reddet på streken, og vi traff stolpen to ganger.
Andreomgang er det bare å la passere i stillhet. Nitrist.
Rino må iallfall delvis ta 0-1 på sin kappe. Det var en corner på første stolpe, og han kommer ikke opp i duellen (men hvor var markeringen?!) Sjanseløs på 0-2, et frispark som endrer retning i muren. 1-3 kommer spissen alene gjennom og avslutter sikkert. 1-4 er selvmål. Han var ikke grunnen til at vi tapte.
Fredrik kommer aldri til sin rett, mye på grunn av at Hasle doblet på ham hver gang han hadde ballen, men også på grunn av at han gikk sur.
Edwin var en skandale å se på. Kan gis bort etter sesongen.
Tokstad gjorde en god kamp på backen. Gode valg med ballen, og en av de som hadde tempo på ballen. Herlig innlegg til 1-2.
Pål Steffen var solid fram til selvmålet. 1-3-målet skulle vært avblåst, spissen hekter Pål Steffen slik at han kommer ut av balanse, og får fritt leide mot mål. Selvmålet hans var bare klønete.
Tom Sadeh bidro med en del langpasninger, men var sent oppe i mange situasjoner og klarte aldri å ta styringen over midtbanen.
Mohammed Sesay var glimrende i den første kampen. Brukbar i denne også, men fortsatt for stor feilprosent.
Våre beste i dag:
-Marius Amundsen. 15 år, er han vel. Et enormt midtstoppertalent. Hadde full kontroll.
-Ohi. To mål og en åpenbaring etter at han kom inn på stillingen 0-2. Naturlig autoritet på banen, og meget god fysikk allerede, alderen til tross. Avslutningen på 2-4 var en nytelse. Hardt, kontant og klokkereint. Regner med at han blir fast på rekruttlaget til neste sesong, her har vi funnet gull.
All ære til Hasle/Løren, som jobbet ræva av seg og gjorde det vanskelig for oss hele veien. Spørsmålet er hvorfor ikke vi gjorde det samme...Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Ikke mange som blødde for drakta, sies det, men hvor mye støtte var det å hente i en av sesongens viktigste kamper for LSK? Ifølge rapportene var det en liten gjeng der med armene i kors, uten supportereffekter.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Edwin var en skandale å se på. Kan gis bort etter sesongen.
Pål Steffen var solid fram til selvmålet. 1-3-målet skulle vært avblåst, spissen hekter Pål Steffen slik at han kommer ut av balanse, og får fritt leide mot mål. Selvmålet hans var bare klønete.
Tom Sadeh bidro med en del langpasninger, men var sent oppe i mange situasjoner og klarte aldri å ta styringen over midtbanen.
-Marius Amundsen. 15 år, er han vel. Et enormt midtstoppertalent. Hadde full kontroll.
Marius Amundsen er like mye 15 år som Marius Johnsen. Du tenker på Høybråten. Marius Amundsen leverte like elendig som alle andre i dag, og jeg har absolutt ingen tro på at han hever seg nok neste sesong, altså hans siste som junior.
Opprinnelig skrevet av OlaDa bør treneren sparkes.
Skal du kritisere Bergdølmo får du i det minste møte opp og se kampene."I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."Kommentar
-
Men for en ordbruk da lille mann! Du har rett i at jeg ikke så kampen, men historien kjenner jeg, og "Bergomi" skal leverer bedre enn dette for at han får tilgivelse fra meg.Kommentar
-
La meg si det ganske klart; det er jævlig surt å stå på Lørenbanen i dag. Dårlig vær, dårlige spillere og elendig resultat. Dette er imidlertid ikke trenerens skyld, men spillerene sin.
Om ikke annet kan du i hvert fall ha respekt nok for de av oss som gidder å møte opp, til at du holder kjeft om hva du tror er grunnen til at dette ikke gikk veien."I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."Kommentar
-
Edwin var over to kamper blant våre absolutt svakeste. Ekstremt dårlig. Pål Steffen var ruskete hele veien i dag, ikke bare på selvmålet. Dagens rapport bør i hvert fall få de som fabler om førsteelleverplass for Andresen til å få opp øya. Sadeh har vært tragisk dårlig i de siste kampene jeg har sett ham.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Kommentar
-
har sett begge kampene. på meg virket det som de ikke hadde lyst til å vinne kampen sånn som de startet de første tjue idag,men kampen kunne fort fått et annet utfall hadde det blitt 2-2 på stolpeskuddet på slutten av første omgang men desverre falt de tilbake på nivå som de startet kampen med i 2 omgang.Kommentar
-
det er helt sant, f... ikke mange som blødde for drakta idag, og det skuffer meg sinnsykt. en skal være stolt over å kunne få lov til å spille for LSK, cog da skal man blø for drakta. skal ikke gå inn i dueller og tru at en ikke skal vinne duellen. sånn virket det som om det var idag.Kommentar
-
Nja. 2. divisjon hadde kanskje vært å foretrekke når alt kommer til alt, men dette er ikke krise. 3. divisjon blir vesentlig sterkere neste år etter at den går fra 24 til 12 avdelinger. Det er bare de seks øverste fra hver avdeling i år, samt de absolutte topplagene fra fjerde i år, som er med neste sesong. Det borger for høyere kvalitet.
I tillegg blir det vesentlig billigere å spille tredje, og aldersbegrensningene gjelder ikke. Det siste er ganske viktig hvis vi har mange overårige (over 21 år) spillere på benken i TL. I tillegg ser vi jo at annetlagene til tippeligaklubbene stort sett sliter i 2. divisjon - antakelig nettopp pga. aldersbegrensningene som gjelder der. For unge spillere er det kanskje bedre med tjue seire og gode opplevelser enn en evig kamp mot nedrykk.Kommentar
-
I tillegg blir det vesentlig billigere å spille tredje, og aldersbegrensningene gjelder ikke. Det siste er ganske viktig hvis vi har mange overårige (over 21 år) spillere på benken i TL. I tillegg ser vi jo at annetlagene til tippeligaklubbene stort sett sliter i 2. divisjon - antakelig nettopp pga. aldersbegrensningene som gjelder der. For unge spillere er det kanskje bedre med tjue seire og gode opplevelser enn en evig kamp mot nedrykk.
Men, det er noen gode poenger. Har jo fulgt LSK2 som oppmann i noen år og 2. divisjon er rett og slett veldig utfordrende. For å lykkes, det vil si holde plassen, kreves det mange gode spillere og spørsmålet er om LSK i det hele tatt vil ha en A-stall som har så mange etablerte gode spillere at laget i det hele tatt vil ha en sjanse i serien. Og som nevnt, kanskje spillerne vil ha det bedre med en serie hvor man faktisk vinner en del kamper, fremfor å hele tiden kjempe mot nedrykk.
3. divisjon kommer til å ble bedre neste år, lagene vil bli jevnere og utbyttet for de unge vil kanskje uansett bli like godt. For de spillerne som ligger i vannskorpa til å etablere seg på førsteelleveren til A-laget, så er 2. divisjon uansett ikke noen avgjørende kamparena. Treningene vil være minst like avgjørende, tempoet der vil være høyere og mer i forhold til hva man vil møte i Tippeligaen.
Jeg sier ikke at jeg ikke ville rykket opp med andrelaget, men det er ikke en så stor katastrofe at man ikke lyktes.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Avd 1: Fem til Hordaland og en til Sogn og Fjordane
Avd 2: Tolv (!) til Møre og Romsdal eller et av trønderfylkene
Avd 3: Seks til Rogaland og tre til Sørlandet
Avd 4: Fire til Nord-Norge og en til Valdres
Ikke bare er det dyrt, men vi vet jo av erfaring at tippeligalagene - alle gode hensikter og fagre løfter til tross - stort sett sender guttunger til slakt på sånne turer. Det er ikke talentarbeid.Kommentar
-
Kommentar
-
Fikk bare med meg 2. omgang av matchen i går. For meg virka det som om det største problemet var pasningskvaliteten til de to sentralt på midten. Edwin har tunellsyn og valgte konstant dårlige løsninger, da blir det fryktelig ødeleggende å ha han som linkspiller bak spissene. Sadeh på sin side slo noen rimelig presise langpassninger, men hadde så vidt jeg kunne se omtrent ikke en eneste vellykka passning langs bakken som gikk fremover. I tillegg er det tydelig at Sadeh sliter med tempoet selv på dette nivået.
PSA skuffa meg ganske mye. Han var ansvarlig for begge målene i 2. og sleit flere ganger med farta mot spissene til HL. Det er mulig disse spissene var ekstremt raske for jeg ble veldig overaska over hvor trege og tunge Amundsen og PSA virka. Disse har normalt god fart. PSA skulle nok hatt frispark på 3-1 målet, men burde uansett trøkka til ordentlig og ikke latt seg vippe av pinnen av en liten hekting.
Fredrik fikk ingen gode baller å jobbe med og lå omtrent som en venstreving selv om han var spiss. Har aldri sett en så frustrert og forbanna person før, men jeg synes ikke han virka som om han var irritert på lagkameratene sine. Han virka mer som om han generelt var ekstremt frustrert over å tape og ble så irritert at han revna skjorta si etter at han selv slo en feilpassning.
Ohi var den som viste seg positivt frem, uten at han presterte noe bedre enn jeg har sett tidligere. Ettersom vi spilte med en diamant kom han litt mer sentralt i banen enn det han ofte har gjort som ving og det virka som en rolle som passa han greit. Har veldig sans for denne spilleren og skjønner egentlig ike at han ikke har blitt brukt mer når vi har toppa juniorlaget.
Tokstad løp til tider inn i vanskelige situasjoner, men viste glimtvis hva som bor i han når han førte ballen oppover. Liker ikke å se han som høyreback og synes vi hadde hatt bruk for han sentralt i går. Hadde vært moro å se en midtbanetreer med Ohi - Sesay - Tokstad.Kommentar
-
Nja. 2. divisjon hadde kanskje vært å foretrekke når alt kommer til alt, men dette er ikke krise. 3. divisjon blir vesentlig sterkere neste år etter at den går fra 24 til 12 avdelinger. Det er bare de seks øverste fra hver avdeling i år, samt de absolutte topplagene fra fjerde i år, som er med neste sesong. Det borger for høyere kvalitet.
I tillegg blir det vesentlig billigere å spille tredje, og aldersbegrensningene gjelder ikke. Det siste er ganske viktig hvis vi har mange overårige (over 21 år) spillere på benken i TL. I tillegg ser vi jo at annetlagene til tippeligaklubbene stort sett sliter i 2. divisjon - antakelig nettopp pga. aldersbegrensningene som gjelder der. For unge spillere er det kanskje bedre med tjue seire og gode opplevelser enn en evig kamp mot nedrykk.
Det er kanskje ikke så ille til neste år som det kunne vært- men jeg er fortsatt ganske sikker på at LSK 2 hadde vært mest tjent med å være i andre! Jeg har sett og spilt noen kamper i 3. selv (ikke nå lenger, men spilte fast noen år)- og jeg møtte på mye rart!
Jeg er redd for at unge og lovende talenter fort velger andre klubber fremfor oss, når de stort sett bare spiller 2. lagskamper, og de heller ønsker matching i f.eks 2. divisjon..
Redd noen lovende kan forsvinne av den grunn?!
Dessuten så sier det seg selv, at gutta som kjemper om plass i første-11'ern, vil ha bedre av kontinuerlig matching i andre, fremfor tredje.. Det tro iallefall jeg!
Men jeg er langt fra helt uenig med degKommentar
Kommentar