Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Hjelpe meg. Leste referatet, erre mulig å bomme på mål fra 8 meter.
Så ut som Bolly herjet litt.
Den sjansen var stor ja. Ellers en forferdelig dårlig kamp av gutta, nesten flaut!
Bolly hadde tre gode sjanser, men effektiviteten stod Åkrene for i kveld.
Fritt etter hukommelsen stilte vi med
Hansen
Gabrielsen - Grodås - Andresen - Amundsen
Jacobsen - Karlsen - Rustadbakken - Ringstad
N'Kee - Ujah
Gutta tok tidlig initiativet i kampen, og hadde to sjanser før nullen sprakk etter fem minutter. Strømmenforsvaret forsøkte å rydde unna, men ballen endte i beina på Ringstad som forserte, vendte av en mann og la ballen langs bakken i langste. Presset fortsatte, sjansene kom, men vi måtte vente til det 25. minuttet før Ujah kom seg fri mot kanten av 16-meteren og limte ballen i lengste kryss. Lekkert. Få minutter senere la samme mann på til 3-0 etter et nydelig overlegg fra Robin "Beckham" Karlsen, før forsvaret tok kvelden. Før dommeren blåste av til pause kom MMX tilbake, og utlignet til 3-3. Først fikk en strømling gå lenge uten at verken Amundsen eller Andresen presset, fikk skutt, Hansen måtte gi retur og ballen ble satt inn på blank goal. De to andre målene kom også som resultat av slapt forsvarspill uten press, uten at jeg husker dem særlig godt i detalj.
I pausen kom Bolly, Hjelmtvedt og Heraqi inn for henholdsvis Ringstad, Karlsen og Ujah. Allerede etter to minutter tok vi igjen ledelsen da N'Kee stanget inn et hjørnespark fra Bolly. Tempoet falt veldig, MMX presset, mens vi kontret ofte, men uten resultat. Til min store irritasjon rotet vi bort flere overganger ved at ballføreren ikke evnet å slå en enkel pasning i bakrommet. Svakt. I det 72. minuttet lyktes gutta endelig, i hvert fall sånn halvveis, på en kontring da Bolly fikk tråklet forbi to forsvarere, skutt, slik at keeper måtte gi retur som Bolly la tilbake til Jacobsen som bredsidet ballen i mål fra rundt 16 meter. Noen minutter før slutt reduserte sølvtrøyene etter en dødball, igjen etter noe slapt forsvarsspill.
Hansen
Kommuniserer strålende, og dirigerer hele tiden de yngste, samtidig som han er flink til å rose Rustadbakken, Karlsen, Jacobsen og de andre juniorene. Ankepunktet er at han strengt tatt burde tatt et par av målene. Ingen av dem er keepertabber, men en keeper som alene er tenkt å redde 5-10 poeng iløpet av en sesong bør ta i hvert fall to av avslutningene som i dag resulterte i baklengsmål. Gabrielsen
Stødig, men virker ikke helt å ha roen i kroppen, selv på dette nivået, slik at han enkelt kan vende av en mann for å komme seg høyere opp på banen i oppbyggingsfasen. Men for all del, ingen blundere i dag. Grodås
Vanskelig å bedømme. Er vel egentlig midtbanespiller, men spilte stopper i dag. Andresen
Ser ut til å ha et stykke igjen før han er tilbake på sitt gamle nivå. Sammen med Grodås i midtforsvaret ble det mye rot i dag. Amundsen
Hva skal man si om Marius, egentlig? Har aldri overbevist meg i LSK-drakta og sliter selv på dette nivået. Har riktignok halvannet år igjen som junior, så det er jo fremdeles håp, men noen toppspiller kan jeg aldri i verden tenke meg at han blir. Gir tilsynelatende motstanderne altfor mye rom ved gjentatte anledninger. Jacobsen
Veldig god i dag, og kronet innsatsen med en finfin scoring i dag. Løper mye, og har brukbar fart. Karlsen
Robin er en snodig spiller. Jeg har flere ganger overhørt folk levne ham samme skjebne som Amundsen, altså at det aldri kommer til å bli noen toppspiller av ham. Selv er jeg ikke like pessimistisk, selv om jeg må innrømme at jeg farges av en begeistring lik den jeg har for spillere som Sundgot og Sigurdarson. Robin har en pakke av ekstremferdigheter som gjør at han utmerker seg på dette nivået. Han har et godt overblikk, en fin pasningsfot og slår gode dødballer. Hvis Pål Strand kunne bli en legende med sine strengt tatt begrensede ferdigheter, kan Karlsen også hevde seg med det repertoaret han allerede besitter. Men, for all del, ta dette med en klype salt. JFNash er Karlsen-fan. Rustadbakken
Det gleder meg å se Skedsmogutten Simen gjøre det bra. Ligger dypt defensivt og har kontroll. Er selvfølgelig ikke på Annan-nivå, men er faktisk ikke fryktelig mange steg unna å ta nivået til Mouehli og Søgård. Jeg mistenker for øvrig at han tjener hakket mindre enn førstenevnte også. Ringstad
BennyLem-alarmen tilsier at man kanskje burde slakte denne gutten, bare for å slippe maset. Den gang ei. Selv om det er drøyt å påstå kategorisk at han burde starte for a-laget, leverer han jevnt og godt hver gang jeg ser ham. Har en dødballfot som jeg kun synes Essediri matcher av de faste i elleveren. Ringstad-debatten på dette forumet blir ofte svart-hvitt. Enten argumenteres det for at han bør starte alle kampene med en selvfølgelighet som nesten er kapteinsbindet verdig, eller så virker det som at folk mener at han er talentløs, og burde holdes lengst mulig unna førsteelleveren. Jeg står et sted i mellom. Han er en av få som alltid leverer for andrelaget. Selv om nivået er lavt viser innsatsen at han snart fortjener noen lengre innhopp. N’Kee
Jobbet godt, og fikk en scoring. Men, N’Kee er siste års junior, og er per nå langt bak de fem spissene i a-stallen. Har et leit temperament, og gikk sent inn i flere dueller i dag, noe som, så vidt jeg husker, gjorde at han fikk et særdeles velfortjent kort. Jeg er ganske sikker på at han gjør best i å se seg om etter en annen klubb fra neste år av. Kan absolutt bli en brukbar spiller, men trenger nok litt andre utfordringer for å nå så langt. Ujah
Putter to, jager bakrom, hadde en i stanga og et par sjanser til. Bra med to mål, men det skulle egentlig bare mangle. Byttet ut til pause.
Last edited by JFNash; 05.07.2010, 22:40.
Begrunnelse: Uthevet navnene for å gjøre innlegget mer oversiktlig.
"I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."
Merkelig plassering av Grodås som stopper. Utrolig gledelig at Hjelmtvedt er tilbake fra skadeplagene sine, la oss håpe han holder seg skadefri. Det vil i så fall styrke juniorlaget sine interkrettsmuligheter betraktelig.
På tribunen, sammen med ei flott jente, naturlig nok. Jeg savnet også Tokstad som etter min mening bør være enda næmere a-lagsinnhopp. Johnsen var heller ikke å se. Det er mulig at Johnsen og Tokstad satt på benken, men det var umulig å se fra andre siden av banen, med lav sol i fleisen.
Opprinnelig skrevet av HSft
Takk for en utmerket rapport.
Merkelig plassering av Grodås som stopper. Utrolig gledelig at Hjelmtvedt er tilbake fra skadeplagene sine, la oss håpe han holder seg skadefri. Det vil i så fall styrke juniorlaget sine interkrettsmuligheter betraktelig.
Takk for skryt fra en som har levert langt mer matnyttige rapporter enn meg.
På tribunen, sammen med ei flott jente, naturlig nok. Jeg savnet også Tokstad som etter min mening bør være enda næmere a-lagsinnhopp. Johnsen var heller ikke å se. Det er mulig at Johnsen og Tokstad satt på benken, men det var umulig å se fra andre siden av banen, med lav sol i fleisen.
Har ikke Johnsen og Tokstad slitt litt med noen småskader?
Grodås Spilte Venstre Back, som han også ofte har gjort på Juniorlaget i år.
Marius Amundsen spilte stopper og gjorde en utmerket jobb i dagens kamp, Bruker sin utrolige hurtighet og rydder opp i stor glans, Han er et A-lagsmatriale med den hurtigheten og Meget god 1 mot 1 defensivt, Vært en av de beste på Juniorlaget også.
Nå er det Robin Karlsen som har den dype rollen i dette laget mens Rustadbakken har en mer friere rolle som også gjør at han scorer mye mål, det samme har de på Juniorlaget.
Nivået i dagens kamp var meget bra da Strømmen stilte med tilnærmet lag fra A-stallen. med blant annet: Nordnes, Andreassen, Djupsland, Garcia, Jakirovic, Haugstad, Rexhaj, Waters, Yabre
Fredrik G, er ikke spille klar for LSK før 6.7. etter utlånsavtalen med LYN
Grodås Spilte Venstre Back, som han også ofte har gjort på Juniorlaget i år.
Marius Amundsen spilte stopper og gjorde en utmerket jobb i dagens kamp, Bruker sin utrolige hurtighet og rydder opp i stor glans, Han er et A-lagsmatriale med den hurtigheten og Meget god 1 mot 1 defensivt, Vært en av de beste på Juniorlaget også.
Nå er det Robin Karlsen som har den dype rollen i dette laget mens Rustadbakken har en mer friere rolle som også gjør at han scorer mye mål, det samme har de på Juniorlaget.
Nivået i dagens kamp var meget bra da Strømmen stilte med tilnærmet lag fra A-stallen. med blant annet: Nordnes, Andreassen, Djupsland, Garcia, Jakirovic, Haugstad, Rexhaj, Waters, Yabre
Fredrik G, er ikke spille klar for LSK før 6.7. etter utlånsavtalen med LYN
Takk for oppklaringer.
Jeg synes fremdeles ikke at verken Grodås eller Amundsen var spesielt solide. Når det gjelder Amundsen har jeg riktignok ikke sett ham spille mer enn rundt regna 10 kamper, så det kan godt hende at jeg uttalte meg litt forhastet.
Svakt av meg å blande rollene til Rustadbakken og Karlsen, og det beklager jeg. Likevel synes jeg faktisk at Karlsen lå høyere enn Rustadbakken i går, og at sistnevnte hentet mye, godt inne på egen banehalvdel. Hvis dette er surr, beklager jeg det.
Nå har jeg veldig lite kjenskap til dette Strømmenlaget, men ifølge altomfotball.no har de spillerne du nevner i snitt startet to kamper hver, for et lag som riktignok ligger på syvende, men som er nærmere bunn enn topp. Jeg måler selv de unge etter en slags egendefinert "god nok til å spille for a-laget"-skala, og selv om det er brutalt hardt for juniorene, så mener jeg at det er dét som er den interessante målestokken når man spiller på andrelaget. Til det å være holder verken det Andresen, Amundsen eller Grodås leverte i går, etter min mening. Offensivt var gutta gode, og det er mulig at det kunne kommet enda tydeligere frem, men defensivt står jeg fortsatt på at det ikke holdt mål.
BennyLem-alarmen tilsier at man kanskje burde slakte denne gutten, bare for å slippe maset.
Takk for omtanken, men å fortie sannheten gavner vel ingen? Andre enn søpla, barter etc.
De fleste her inne antar jeg, i likhet med Benny, er interesserte i å få LSK til å prestere. Da er det best om de som har kunnskaper deler det med andre.
De fleste oppegående personer har allerede oppfattet at Ringstad er et stort talent, som definitivt burde spille mer.
Hyggelig at du kommer med nok en observasjon som trekker i samme retning. Faktisk, jeg kan omtrent ikke huske at Ringen har prestert dårlig i år. I serieoppkjøringen ble han fremhevet, på 2.-laget er han blant de beste i samtlige kamper, og når han endelig fikk sjansen mot FCK, så leverer han da også.
Opprinnelig skrevet av JFNash
Den gang ei. Selv om det er drøyt å påstå kategorisk at han burde starte for a-laget, leverer han jevnt og godt hver gang jeg ser ham. Har en dødballfot som jeg kun synes Essediri matcher av de faste i elleveren. Ringstad-debatten på dette forumet blir ofte svart-hvitt. Enten argumenteres det for at han bør starte alle kampene med en selvfølgelighet som nesten er kapteinsbindet verdig, eller så virker det som at folk mener at han er talentløs, og burde holdes lengst mulig unna førsteelleveren. Jeg står et sted i mellom. Han er en av få som alltid leverer for andrelaget. Selv om nivået er lavt viser innsatsen at han snart fortjener noen lengre innhopp.
Det kan muligens virke slik, men selv ikke undertegnede eller lobolars har foreslått at Ringstad skal bli kaptein og fus i alt.
Jeg er som deg - pragmatisk. Ringstad burde ha blitt matchet forsiktig i våres. Kanskje startet halvparten av kampene (avhengig av form/prestasjoner), og fått innhopp i resten. Om han skal bli virkelig fast-fast, så må han levere over tid.
De virkelige ekstremistene finner du nok i den andre leieren. Anti-Ringen/Pro-alt-Berg-Gjør. 99,9% som de også er kjent som.
Synes det ar påfallende at en spiller som Ringstad aldri spiller, men Elling stadig får sjanser. For ikke å snakke om den tragiske, underpresterende og overbetalte Kiko på kant.
Frihet for Ringen!
Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
Skedsmo leder 2-1 til pause mot et veldig ung Lsk lag,hvor Bolly og Damh er di eneste fra A stallen. Lsk mål Lasse Lund. Merkelig det virker nesten som vi ikke vil rykke opp .
Merkelig det virker nesten som vi ikke vil rykke opp .
Er vel uttalt fra Berg at man ikke er sikker på om man ønsker å rykke opp. Bakgrunnen er en eller annen regel om hvor mange a-lags spiller som kan benyttes på andre lag i 2 divisjon. Husker ikke i detalj hva reglen gikk ut på.
Starta med følgende 11:
Emil André Jahr
Torje Slettli, Mads Dahm, Eivind Damstuen, Sondre Jakobsen
John Raymond Haraldsen, Fredrik Witzøe, Mergim Hereqi, Mathis Bolly
Lasse Lund Olsen og Shina Michael Babajide
Var 2-1 til Skedsmo når jeg takka for meg, hvis vi tar poeng i denne kampen blir jeg meget overrasket. Ikke mye som tydet på det etter første 40 i hvert fall.
3 x N'kee, 2 x Gulbrandsen, Bolly og Rustadbakken.
Utrolig kamp av juniorlaget som spilte fantastisk fotball,vi spilte med 10 mann i hele andre omg grunnet bytter og skader.Skal jeg trekke frem noen så må det bli målscorerne+Ruben og ikke minst Cesay som var utrolig god på midten.Les resten på Lsk.no.
Kommentar