Forsvarsproblemer og baklengsmål

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars2
    Medlem
    Møteplager
    • Jul 2009
    • 89

    #21
    Opprinnelig skrevet av mooph
    Jeg er uenig i all denne kritikken av Nosa, kanskje noen her inne har lagt lista for høyt?
    Han bidro med mye fremover og hadde samtidig noen uheldige avleveringer. Ingen stor kamp, men pokker heller, det er f*** ikke noe i nærheten av stolpe. Det mest skuffende var at scoringa som aldri dukka opp og det må flere enn Nosa ta skylda for. Det var jo egentlig bare en periode i annen omgang vi kunne kalles direkte dårlige.
    Greit at lista legges høyere for Nosa enn for visse andre, men når Espen Søgård plutselig blir den beste ballfordeleren vår sentralt kan man ikke akkurat kalle det noen stor kamp.
    "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

    Kommentar

    • dollyholly
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2007
      • 965

      #22
      Opprinnelig skrevet av mooph
      Jeg er uenig i all denne kritikken av Nosa, kanskje noen her inne har lagt lista for høyt?
      Han bidro med mye fremover og hadde samtidig noen uheldige avleveringer. Ingen stor kamp, men pokker heller, det er f*** ikke noe i nærheten av stolpe. Det mest skuffende var at scoringa som aldri dukka opp og det må flere enn Nosa ta skylda for. Det var jo egentlig bare en periode i annen omgang vi kunne kalles direkte dårlige.
      Jeg vil si det så sterkt som at jeg aldri har sett en nr. 10 på LSK med så mange feilpasninger, det hjelper fint lite at han har godt driv når det ender i en feilpasning eller at han dribler seg bort. Skal ha pluss for frisparket(har vi forøvrig puttet på frispark siden Wehrmans dager?) Men er rimlig sikker på at han hever seg flere hakk til TILkampen, selv om jeg trur vi maks klarer uavgjort.

      Kommentar

      • El Caco
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2009
        • 2286

        #23
        19 år
        Fått draktnummer 10 (stort press)
        Media spør han om han er den nye Mikel
        Alle spår at han får en stor sesong
        Alle regner med ham

        Synes vi skal "give him a break". La han prosessere alt som skjer. Spillet vil komme, målene vil komme og poengene vil komme.
        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

        Kommentar

        • Bibaboy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 712

          #24
          I min verden er det en prestasjon å tape 3-0 for en middelmådighet som Aalesund. Aalesund er definitivt ikke blandt de beste offensive lagene i TL. Vi har riktignok en fordel av at vi skal spille halvparten av våre kamper på hjemmebane, men vi har faktiskk trent på kunstgress i hele vinter og er mer vant til det enn naturgress akkurat nå. Under oppkjøringen i vinter har vi stort sett møtt middelmådigheter. Vi slo Zenith som selvsagt er en bra prestasjon, men også her hadde vi flaks som ikke fikk fler i sekken. "LSK best i oppkjøringen" stod det å lese i flere nettaviser. De fleste lagene i TL har hatt mer kvalifisert motstand i vinter enn LSK. Mulig HB har gjort dette for å få selvtillit in i laget, men akkurat nå ser dette ut som en feilslått vurdering. Så lenge jeg kan huske så har LSK vært strålende når forsvaret vårt har vært gode. Må innrømme at det begynner å bli lenge siden jeg har vært trygg på at LSK ikke slipper inn billige mål slik som nettopp skjedde mot Aalesund. Jeg synes det er skremmende å se hvor tilsynelatende naivt vi av og til spiller i forsvar. Min oppfatning av LSK`s problem er utvilsomf forsvarsarbeidet. Klarer vi å få bukt med dette tror jeg vi kan vinne mange kamper fremover. Og løsningen mener jeg er en defensiv midtbanespiller som kan bidra til å stoppe motstandernes gjennomspill og også være en ballfordeler som spiller ball i lengderetningen. Når vårt førstevalg er Søgård på denne plassen så sier det veldig mye om kvaliteten vi har på denne plassen. Finnes det en gud hentes det inn en midbanespiller av kvalitet snarest.
          Fugla Forever

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7080

            #25
            Det var jo mye prat om Tamandani, og jeg håper inderlig at vi henter ham. Han hadde et strålende innhopp mot Godset.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #26
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Det var jo mye prat om Tamandani, og jeg håper inderlig at vi henter ham. Han hadde et strålende innhopp mot Godset.
              I følge Tullebukk var han for dyr. Er vel ikke rart at vi ikke klarer å lønne en spiller som har spillt I AEK heller egentlig.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #27
                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                I følge Tullebukk var han for dyr. Er vel ikke rart at vi ikke klarer å lønne en spiller som har spillt I AEK heller egentlig.
                Håper noen tar til vettet og innser at forskjellen mellom bunnstrid og medaljeplass utgjør nokså mange kroner både på kort og lang sikt. Dessuten tror jeg han kan bidra til en raskere utvikling hos våre unge nigerianere.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Håper noen tar til vettet og innser at forskjellen mellom bunnstrid og medaljeplass utgjør nokså mange kroner både på kort og lang sikt. Dessuten tror jeg han kan bidra til en raskere utvikling hos våre unge nigerianere.
                  Det kommer veldig an på hva man krever. Er det snakk om 2-3 mill bør svaret være klart nei. Vi har brukt mye krefter på å få ned lønnsnivået i klubben, og det siste vi bør gjøre nå er å starte pengegalloppen på nytt.

                  Han kan eventuellt få en prestasjonsbasert lønn med gode bonuser.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • El Caco
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2009
                    • 2286

                    #29
                    Men var ikke problemet at vi har maks antall spillere i stallen?
                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                      Vi slo Zenith som selvsagt er en bra prestasjon, men også her hadde vi flaks som ikke fikk fler i sekken.
                      Jeg forstår meg ikke på de som hardnakket hevdet at seieren mot Zenith var mest flaks, samtidig som at man glatt overser at tapet for Vegvesenet da samtidig kan ha kommet av uflaks. Se headingen til Legenden som treffer 2,1 meter dritt i panna... Se skuddet til Nosa som skifter retning i Kippe og treffer keeperen i panna....

                      Ja vi hadde lengre perioder i kampen mot AAFK hvor innsatsen var dårlig, men nå må vi for f*** slutte å grave oss ned her! Ny kamp på søndag, og hva hadde vel vært bedre enn å reise kjærringa mot TIL?
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • Bibaboy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 712

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                        I følge Tullebukk var han for dyr. Er vel ikke rart at vi ikke klarer å lønne en spiller som har spillt I AEK heller egentlig.
                        Hvis han ble for dyr så ville uansett Gislason vært et myyye bedre alternativ enn det vi har fra før. Def. Midt er en ekstremt viktig posisjon og jeg er litt forundret over at det har blitt prioritert en spiss nr. 5 istede for et anker på midten.
                        Fugla Forever

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7080

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Leif A
                          Jeg forstår meg ikke på de som hardnakket hevdet at seieren mot Zenith var mest flaks, samtidig som at man glatt overser at tapet for Vegvesenet da samtidig kan ha kommet av uflaks. Se headingen til Legenden som treffer 2,1 meter dritt i panna... Se skuddet til Nosa som skifter retning i Kippe og treffer keeperen i panna....

                          Ja vi hadde lengre perioder i kampen mot AAFK hvor innsatsen var dårlig, men nå må vi for f*** slutte å grave oss ned her! Ny kamp på søndag, og hva hadde vel vært bedre enn å reise kjærringa mot TIL?
                          Helt enig. Jeg er alltid kritisk på LSKs vegne, men jeg kan knapt huske en kamp de siste årene der vi har tapt så klart, men hatt så vanvittig med marginer imot. Selv Rekdal innrømmet at AAFK hadde hatt griseflaks etter kampen. Håper ikke folk ser seg blinde på at det til slutt ble 3-0 på tampen av kampen. Resultatet sier definitivt ikke alt om kampen.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Bibaboy
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 712

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Leif A
                            Jeg forstår meg ikke på de som hardnakket hevdet at seieren mot Zenith var mest flaks, samtidig som at man glatt overser at tapet for Vegvesenet da samtidig kan ha kommet av uflaks. Se headingen til Legenden som treffer 2,1 meter dritt i panna... Se skuddet til Nosa som skifter retning i Kippe og treffer keeperen i panna....

                            Ja vi hadde lengre perioder i kampen mot AAFK hvor innsatsen var dårlig, men nå må vi for f*** slutte å grave oss ned her! Ny kamp på søndag, og hva hadde vel vært bedre enn å reise kjærringa mot TIL?
                            Jeg er ikke uenig i dine påstander Leif. Men når det gjelder kampen mot Zenith så hadde de 2 skudd i stanga og ett i tverliggeren og vi ble presset voldsomt tilbake i 2. omg. Og det skulle bare egentlig mangle. Derav mit utspill mht. flaks.

                            Og er enig i at det var motsatt mot Aalesund. Jeg står imidlertid fast på at vi trenger en Def.mid. Det er virkelig et sykdomstegn at Søgård er førstevalget.
                            Fugla Forever

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                              Jeg er ikke uenig i dine påstander Leif. Men når det gjelder kampen mot Zenith så hadde de 2 skudd i stanga og ett i tverliggeren og vi ble presset voldsomt tilbake i 2. omg. Og det skulle bare egentlig mangle. Derav mit utspill mht. flaks.

                              Og er enig i at det var motsatt mot Aalesund. Jeg står imidlertid fast på at vi trenger en Def.mid. Det er virkelig et sykdomstegn at Søgård er førstevalget.
                              Fort gjort å være enig, hadde det ikke vært for en liten men ikke ubetydelig detalj: Søgård var den som jobbet med hjertet utenpå drakta i den svakeste perioden av kampen mot AAFK...

                              Og dette kommer fra en som for mindre enn et halvt år siden uttrykte sine tvil ved behovet for å beholde Søgård.
                              Ja det finnes helt sikkert bedre defensive midtbanespillere, men når budsjettet er 60 mill, så får vi mer for pengene med Espen enn med andre.
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • Bibaboy
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 712

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Leif A
                                Fort gjort å være enig, hadde det ikke vært for en liten men ikke ubetydelig detalj: Søgård var den som jobbet med hjertet utenpå drakta i den svakeste perioden av kampen mot AAFK...

                                Og dette kommer fra en som for mindre enn et halvt år siden uttrykte sine tvil ved behovet for å beholde Søgård.
                                Ja det finnes helt sikkert bedre defensive midtbanespillere, men når budsjettet er 60 mill, så får vi mer for pengene med Espen enn med andre.
                                At Søgård var den beste spilleren i denne kampen sier endel om Espen, men det sier også en hel del om at resten av laget ikke var i nærheten av å spille opp mot sitt beste. Innsatsen til ES skal selvsagt belønnes, men på lang sikt er han definitivt ikke god nok hvis LSK har ambisjoner om noe annet enn en middelhavsfarer i tippeligaen. Det holdt til en 2. plass og noen 4. plasser når vi spilte "tupp og mæl" fotball. I dag spiller LSK i hovedsak gjennom midtbanen og ikke over. Da er behovet for en ballfordeler av klasse vesentlig viktigere enn det var før.
                                Fugla Forever

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  #36
                                  Selvfølgelig er ballfordeleren ekstremt viktig, men jeg tviler særdeles sterkt på at Espen Søgård var tiltenkt den rollen da han ble tilbudt ny kontrakt. Og jeg tviler ikke noe mindre på at han er tiltenkt den rollen i laget i dag.

                                  Espen var best på laget i perioder av kampen mot Vegvesenet fordi det på det tidspunktet var mange som oppførte seg som umotiverte, og LSK ble presset bakover. Og det er da klubbspilleren med det store hjertet kommer til sin rett og kan gjøre det han kan best: løpe som ei harabikkje og gi sitt ytterste for å rive opp motstanderens spill.

                                  Jeg gleder meg til den dagen kommer at LSK ikke trenger en spiller med de egenskapene. Men jeg føler ikke helt at klubben er der ennå......
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    #37
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      #38
                                      *host host*

                                      Etter at Tarik forlot oss så kan vi trygt konstatere at vi suger balle i forsvar. Vi kan gjerne slå sammen min og superbøffel sin tråd, uten at jeg tror det hjelper oss nevneverdig.

                                      Heihei jævla adecco. Fy faen.
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • Lovefool
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 495

                                        #39
                                        Kom igjen da, folkens. Vi rykker ikke ned. Kampen i dag var ræva. Ingen tvil om det. Men vi rykker ikke ned.
                                        Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
                                        http://www.lovefool.org

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Lovefool
                                          Kom igjen da, folkens. Vi rykker ikke ned. Kampen i dag var ræva. Ingen tvil om det. Men vi rykker ikke ned.
                                          Hva er det som tilsier det? Vi Har ikke spilt fotball på de 5 siste kampene.

                                          Kommentar

                                          Working...