Forsvarsproblemer og baklengsmål

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lovefool
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 495

    #41
    Hønefoss og Kongsvinger er langt dårligere enn oss.
    Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
    http://www.lovefool.org

    Kommentar

    • *46*

      #42
      Opprinnelig skrevet av Lovefool
      Hønefoss og Kongsvinger er langt dårligere enn oss.
      Humor kommer sjelden godt frem på Internett i skriftlig form.

      Kommentar

      • Lovefool
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 495

        #43
        Kongsvinger har vunnet totalt 3 kamper hittil i år. På 20 kamper. Hvis de klarer å vinne samme antall kamper på de neste 10 kampene, så har de fortsatt ikke tatt oss igjen. Det verste vi kan ende på er kvallik.
        Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
        http://www.lovefool.org

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          #44
          Opprinnelig skrevet av Lovefool
          Kongsvinger har vunnet totalt 3 kamper hittil i år. På 20 kamper. Hvis de klarer å vinne samme antall kamper på de neste 10 kampene, så har de fortsatt ikke tatt oss igjen. Det verste vi kan ende på er kvallik.
          Ser ikke hvordan vi skal greie å slå f.eks Sarpsborg, som faktisk spiller bra fotball.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7080

            #45
            Opprinnelig skrevet av Lovefool
            Det verste vi kan ende på er kvallik.
            Det kan bli ille nok!
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Lovefool
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2007
              • 495

              #46
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Det kan bli ille nok!
              Jeg sier ikke at det ikke blir ille. Jeg sier bare at det skal mye til for at vi havner på direkte nedrykk. En kvallik er absolutt ikke noe vi ønsker. Jeg har likevel troen på at vi klarer å komme oss vekk derfra, også i år. Du kan gjerne si at det er naivt, jeg velger å tro på HB. Han har ingenting å tjene på misnøye og negativ fokus fra fansen.
              Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
              http://www.lovefool.org

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                #47
                Kan vi nå være enige om at det lukter Adecco lang vei av oss, og at vi slipper inn langt mer enn det som bør være tillatt? Ja, jeg er skuffa også i kveld, noe jeg er langt på vei lei av.

                Vi kan, bør og skal være for gode for Adecco. Et spøkelse vi per i dag sliter noe jævli med å holde på betryggende avstand.
                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                • LSK N/B
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 830

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Lovefool
                  Hønefoss og Kongsvinger er langt dårligere enn oss.
                  Om trenden forsetter ut sesongen som i de 5 siste kampene:
                  HBK: 38 poeng
                  LSK: 29 peong
                  KIL: 20 poeng

                  KIL og SF går ned, også blir det kamp mellom oss, Stabæk og Molde om kvalikken. Mitt tips
                  03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                  Nei til NFF!

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Lovefool
                    Jeg sier ikke at det ikke blir ille. Jeg sier bare at det skal mye til for at vi havner på direkte nedrykk. En kvallik er absolutt ikke noe vi ønsker. Jeg har likevel troen på at vi klarer å komme oss vekk derfra, også i år. Du kan gjerne si at det er naivt, jeg velger å tro på HB. Han har ingenting å tjene på misnøye og negativ fokus fra fansen.
                    Er du sikker på det? Jeg er fryktelig lei av snillismen som råder blant oss supportere. Når laget ikke gidder bør vi si fra, ikke dra i gang nok en trudelutt med å-endinger med pomp og prakt. Vi er ikke heiagjeng for ungene våre her, vi er fotballsupportere som bruker masse penger på folk som knapt gidder prøve. Om vi sa fra om hva vi synes ville det svidd mye mer enn hva det gjør når Brann-fansen gjør det.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      #50
                      Hei hei. Vi slapp inn 3 mål borte mot et lag som spilte i Adecco i fjor. Neida, vi sliter ikke med hverken konsentrasjon, press på ballfører eller i forsvarsspillet. FKH er jo tross alt statistisk sett Norges beste hjemmelag denne sesongen.

                      Beklager, men det vi har vist i år er rett og slett ikke bra nok. Om Berg, LKE, Logi eller KFL har skylden får andre diskutere. Selv mener jeg at å slippe inn 3 billige ræva møkkamål mot et lag som sist sesong spilte Adecco, det er rett og slett ikke bra nok. Jeg driter i hvem som hadde skylda, neste kamp vil jeg se høyt press på ballfører, konsentrasjon i alle ledd og spillere som ofrer seg for laget!
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #51
                        1. målet: Flere FKH spillere får løpe seg fri uten at spillerne våre følger etter på frisparket. Dårlig markeringer

                        2. målet. Forsvaret vårt står høyt uten at det er press på ballfører. Prøver å sette ham offside, men dårlig samhandling i backrekka. Essediri hadde mulighet til å spille bort ballen, men ballen spretter uheldig på en ujevn matte. Uflaks.

                        3. målet. 4 (!!!) spillere står rett foran haugesundspiller som scorer. Ingen av dem plukker ham opp før pasningen kommer og han kan bredside den inn.

                        Alt i alt er det elendig forsvarspill på målene. Det går på enkle ting som å plukke opp folk på dødball og et dårlig forsøk på å sette en spiller i offside. Vi var i tillegg heldige med flere offsideavgjørelser til assistentene idag.

                        Kommentar

                        • *46*

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av KFL41
                          1. målet: Flere FKH spillere får løpe seg fri uten at spillerne våre følger etter på frisparket. Dårlig markeringer

                          2. målet. Forsvaret vårt står høyt uten at det er press på ballfører. Prøver å sette ham offside, men dårlig samhandling i backrekka. Essediri hadde mulighet til å spille bort ballen, men ballen spretter uheldig på en ujevn matte. Uflaks.

                          3. målet. 4 (!!!) spillere står rett foran haugesundspiller som scorer. Ingen av dem plukker ham opp før pasningen kommer og han kan bredside den inn.

                          Alt i alt er det elendig forsvarspill på målene. Det går på enkle ting som å plukke opp folk på dødball og et dårlig forsøk på å sette en spiller i offside. Vi var i tillegg heldige med flere offsideavgjørelser til assistentene idag.
                          Stort sett enig, men husk en ting - Haugesund er ikke noe dårlig lag! De har spilt ganske bra i år og har tatt større skalper enn LSK i år for å si det sånn... Spørr feks Åge Hareide hvordan han synes det var på Haugesund stadion i 2010 for Viking?

                          Uansett må det strammes opp!

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            #53
                            Mål må komme ut av noen ting men som Myhre(ja han er idiot) at LSK er skremmende når motstanderen angriper. De følger kun ball og ikke mann. Når da 4 Haugesundspillere løper seg fri så klarer ikke jeg å argumentere mot.

                            Kommentar

                            • Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

                              #54
                              Det var klovner i kamp på alle tre målene, og klovn på benken som ikke bruker de beste spillerne.

                              Men rykke ned gjør vi ikke i år. Kanskje etter neste sesong?

                              Kommentar

                              • *46*

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Ola
                                Det var klovner i kamp på alle tre målene, og klovn på benken som ikke bruker de beste spillerne.

                                Men rykke ned gjør vi ikke i år. Kanskje etter neste sesong?
                                Jeg kan ikke se noen frelser på benken - hvem ser du?

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Ola
                                  Det var klovner i kamp på alle tre målene, og klovn på benken som ikke bruker de beste spillerne.

                                  Men rykke ned gjør vi ikke i år. Kanskje etter neste sesong?
                                  Hvem var de beste som ikke spilte - merkelig uttalelse. Klovnen, er det deg?
                                  Neste sesong er vel litt tidlig å snakke om eller?

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #57
                                    Det virker ikke som gutta gjør noen avtaler på dødballer imot. For mange motspillere får lov å rykke seg frie, det synes ikke som noen har ansvar for de enkelte.
                                    Både første og sistemålet mot i dag er eksempler, ingen tar ut folka som putter.
                                    (Ved andremålet til HFK har forøvrig Esset utur, ballen spretter i ei tue og hopper over foten hans)

                                    Det er også problemer med å følge lange løp, virker som folk på midten er så opptatt av sona si at forsvaret ofte blir i undertall bak.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      #58
                                      Først av alt, dette innlegget er IKKE ment som noen direkte kritikk av Logi. Som sikkert flere har fått med seg så har jeg stor sans for vår 1. keeper, og jeg mener at han er et selvsagt førstevalg! Logi er en ManneMann.

                                      Men i kveld kommer det altså frem at vi har spilt med en tidvis blind keeper som bakerste mann, ref intervjuet av Logi på tv2. Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skal mene om dette...! Metern spilte som kjent over lengrer tid (ræva) med brukket tå, nå dette - og hva blir det neste? At hele økonomiavdelingen til Sportsklubben lider av tallvegring? Det siste er ihvertfall ikke usannsynlig.

                                      Dersom det stemmer at vi hadde en keeper som stod bakerst som et soleklart førstevalg, som først i en alder av 30 år har innsett at synet ikke var bra nok, ja da forklarer det ganske mye. Det hjelper dessverre svært lite for en midtstopper å ha pers på 40m løp, dersom keeperen ikke kan se forskjell på deg og en hjort mellom stengene.

                                      Hvorfor har ingen sagt fra om dette tidligere?
                                      Last edited by holmiz; 21.12.2010, 09:54. Begrunnelse: oppstramming av eget innlegg
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                                        Først av alt.....
                                        Ikke et problem. Vi så jo på TV for et par sesonger siden at Heinz stoppet alle skudd med bind for øynene. Tror ikke Logi har noe særlig svakere intuisjon.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          #60
                                          Midtbanespillere uten fungerende knær, keepere uten syn. Legesjekken hos LSK er vel blitt legendarisk i Europa? Håper bildene de venter på av den nye keeperen ikke er av ungene hans.

                                          Kommentar

                                          Working...