Forsvarsproblemer og baklengsmål

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6079

    #61
    Merkelig at en person som er totalt avhengig av synet i jobben sin venter til han er 30 før han gjør noe med synsproblemene... Forhåpentligvis viser det seg at dette er den eneste grunnen til at han er i en liten klubb som LSK .

    Kommentar

    • Mynten
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 484

      #62
      Må si jeg stiller meg de samme undrende spørsmålene som Holmiz gjør. Er det noen som kan bekrefte at det foretas synsundersøkelse ved legesjekk? Dersom synstest ikke blir utført blir jeg meget skuffet og bekymret.

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #63
        Opprinnelig skrevet av holmiz
        Først av alt, dette innlegget er IKKE ment som noen direkte kritikk av Logi. Som sikkert flere har fått med seg så har jeg stor sans for vår 1. keeper, og jeg mener at han er et selvsagt førstevalg! Logi er en ManneMann.

        Men i kveld kommer det altså frem at vi har spilt med en tidvis blind keeper som bakerste mann, ref intervjuet av Logi på tv2. Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skal mene om dette...! Metern spilte som kjent over lengrer tid (ræva) med brukket tå, nå dette - og hva blir det neste? At hele økonomiavdelingen til Sportsklubben lider av tallvegring? Det siste er ihvertfall ikke usannsynlig.

        Dersom det stemmer at vi hadde en keeper som stod bakerst som et soleklart førstevalg, som først i en alder av 30 år har innsett at synet ikke var bra nok, ja da forklarer det ganske mye. Det hjelper dessverre svært lite for en midtstopper å ha pers på 40m løp, dersom keeperen ikke kan se forskjell på deg og en hjort mellom stengene.

        Hvorfor har ingen sagt fra om dette tidligere?
        At du ikke har hørt det betyr ikke at "ingen har sagt i fra tidligere". Det er ingen automatikk at vi forumrunkere får vite alt - det vi vet, vet også resten av fotballnorge. (hvor vanskelig er det egentlig å få tilgang til forumet?)

        Om du var sportslig ansvarlig i LSK - ville du ønsket at alle dine konkurrenter visste at vi stilte med blind keeper?
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Lillestrøm Kirke
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 1470

          #64
          Opprinnelig skrevet av HSft
          Merkelig at en person som er totalt avhengig av synet i jobben sin venter til han er 30 før han gjør noe med synsproblemene... Forhåpentligvis viser det seg at dette er den eneste grunnen til at han er i en liten klubb som LSK .
          LSK har også tidligere hatt spillere med synsproblemer.

          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #65
            Opprinnelig skrevet av HSft
            Merkelig at en person som er totalt avhengig av synet i jobben sin venter til han er 30 før han gjør noe med synsproblemene...
            Er ikke mye man får gjort annet enn å bruke briller/linser før synes har stabilisert seg. Det kan skje når man er 20 år, 30 år, 40 år etc...
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • *46*

              #66
              Opprinnelig skrevet av Mynten
              Er det noen som kan bekrefte at det foretas synsundersøkelse ved legesjekk? Dersom synstest ikke blir utført blir jeg meget skuffet og bekymret.
              Det blir utført synstest, men lysforholdene i bobilen til Berg er ikke optimale. Så man har litt slingringsmonn

              Kommentar

              • okb
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2377

                #67
                Opprinnelig skrevet av holmiz
                Dersom det stemmer at vi hadde en keeper som stod bakerst som et soleklart førstevalg, som først i en alder av 30 år har innsett at synet ikke var bra nok, ja da forklarer det ganske mye. Det hjelper dessverre svært lite for en midtstopper å ha pers på 40m løp, dersom keeperen ikke kan se forskjell på deg og en hjort mellom stengene.

                Hvorfor har ingen sagt fra om dette tidligere?
                Hvis du hadde tatt deg tid til å lese litt om dette hadde du fått med deg at Stefan kom til LSK med fungerende syn. Han trodde at alt var OK. Det viste seg dessverre underveis at det ikke var slik. Kontaktlinsene han benyttet fungerte ikke optimalt. Det har han fått hjelp til, men til slutt valgte han og klubben operasjon. Dette kan vel bare være positivt?

                Det finnes andre toppspillere som benytter linser, og som sikkert har ubehag uten at du leser om det i nyhetene - eller at de ikke får kontrakt.

                Etter sesongen har han nå gjennomført en operasjon for å gjøre han bedre, og at han skal slippe ubehag. Han er ikke den første i rekken, og heller ikke den siste.

                Alt i beste hensikt. Pratet med Stefan i går og han ser bedre og bedre (etter operasjonen). Han er tilbake på sagaøya og har sluttet med de chilenske gruvebrillene ;-) Skal hilse til alle og ønske god jul. Han savner allerede Romerike!
                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av okb
                  Hvis du hadde tatt deg tid til å lese litt om dette hadde du fått med deg at Stefan kom til LSK med fungerende syn. Han trodde at alt var OK. Det viste seg dessverre underveis at det ikke var slik. Kontaktlinsene han benyttet fungerte ikke optimalt. Det har han fått hjelp til, men til slutt valgte han og klubben operasjon. Dette kan vel bare være positivt?

                  Det finnes andre toppspillere som benytter linser, og som sikkert har ubehag uten at du leser om det i nyhetene - eller at de ikke får kontrakt.

                  Etter sesongen har han nå gjennomført en operasjon for å gjøre han bedre, og at han skal slippe ubehag. Han er ikke den første i rekken, og heller ikke den siste.

                  Alt i beste hensikt. Pratet med Stefan i går og han ser bedre og bedre (etter operasjonen). Han er tilbake på sagaøya og har sluttet med de chilenske gruvebrillene ;-) Skal hilse til alle og ønske god jul. Han savner allerede Romerike!
                  Er kan klar til å trene når laget samles igjen etter jul?
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • okb
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2377

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av xeR
                    Er kan klar til å trene når laget samles igjen etter jul?
                    Jepp. Jeg var med under operasjonen og legen sa klart: To uker så er han tilbake. Kunne trent denne uken hvis han hadde benyttet beskyttelse foran øynene.
                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av okb
                      Jepp. Jeg var med under operasjonen og legen sa klart: To uker så er han tilbake. Kunne trent denne uken hvis han hadde benyttet beskyttelse foran øynene.
                      Strålende!
                      Da har vi fått både en "Ny" førstekeeper og en ny andrekeeper denne uka da. Du får hilse tilbake og si god jul.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av okb
                        ...
                        Etter sesongen har han nå gjennomført en operasjon for å gjøre han bedre, og at han skal slippe ubehag. Han er ikke den første i rekken, og heller ikke den siste.

                        Alt i beste hensikt. Pratet med Stefan i går og han ser bedre og bedre (etter operasjonen). Han er tilbake på sagaøya og har sluttet med de chilenske gruvebrillene ;-) Skal hilse til alle og ønske god jul. Han savner allerede Romerike!
                        Takker så meget for oppdatering og gode nyheter OKB! Etter å ha sett noen av baklengsmålene fra årets sesong i gårsdagens sending på tv2, så er det liten tvil om at dette kan vise seg å være ti skritt i riktig retning.

                        Det jeg reagerte litt på var Logi sine egne uttalelser i reportasjen, der han sier at han til tider faktisk har hatt problemer med å se selve ballen. Selv om det lukter journalistisk vinkling lang vei, så er det jo unektelig litt rart at ingen andre har stusset over dette på treninger, kamper etc. Uansett nok om det, dette er den kjipe snøen som falt i fjor, nå er det på tide å se fremover.

                        Jeg begynner faktisk å glede meg til neste sesong! Logi er i mine øyne en meget god keeper, og med dette tror jeg han tar enda flere steg i retning av å bli Tippeligaens beste keeper. Som nevnt før, jeg har trua på Logi - dette kan du gjerne bringe videre til han neste gang dere møtes!
                        Hilsen Anders

                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                        Kommentar

                        • Ginola
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2010
                          • 549

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av holmiz
                          Takker så meget for oppdatering og gode nyheter OKB! Etter å ha sett noen av baklengsmålene fra årets sesong i gårsdagens sending på tv2, så er det liten tvil om at dette kan vise seg å være ti skritt i riktig retning.

                          Det jeg reagerte litt på var Logi sine egne uttalelser i reportasjen, der han sier at han til tider faktisk har hatt problemer med å se selve ballen. Selv om det lukter journalistisk vinkling lang vei, så er det jo unektelig litt rart at ingen andre har stusset over dette på treninger, kamper etc. Uansett nok om det, dette er den kjipe snøen som falt i fjor, nå er det på tide å se fremover.

                          Jeg begynner faktisk å glede meg til neste sesong! Logi er i mine øyne en meget god keeper, og med dette tror jeg han tar enda flere steg i retning av å bli Tippeligaens beste keeper. Som nevnt før, jeg har trua på Logi - dette kan du gjerne bringe videre til han neste gang dere møtes!

                          Håper han blir bedre på langskudd og mer aggresiv i feltarbeidet. Han har alltid vært svak på langskudd, og i høst var han også merkelig passiv i feltarbeidet. Hvis han slet med tåkete syn har jeg forståelse for at han var passiv... :S

                          Kommentar

                          • rono
                            Medlem
                            Bøffel
                            • Dec 2006
                            • 36

                            #73
                            Nok en gang et tragisk baklengsmål i mot oss. Syntes Logi som har fått operert øya sine (eller har han det?) virker mer passiv og usikker enn noen gang. Står limt på streken og ser vettskremt ut når det kommer innlegg som han enkelt kunne plukket ned før det blir baklengsmål! Regner med at den nye svenske keeperen vi signerte står mot Fredrikstad!

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6079

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av rono
                              Regner med at den nye svenske keeperen vi signerte står mot Fredrikstad!
                              Mener å huske at han viste en del klare svakheter i kampen mot ull/kisa, men har ikke tenkt så mye på det, så jeg husker ikke så godt.

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Mener å huske at han viste en del klare svakheter i kampen mot ull/kisa, men har ikke tenkt så mye på det, så jeg husker ikke så godt.
                                Det var vel bare en situasjon han kunne ha løst på en bedre måte; en høy poler inn mot mål som han burde kunne tatt i fast grep. Virket litt ubesluttsom akkurat der, og lot en enkel ball virke litt for spennende før han til slutt fistet den over. Ellers hadde han jo ikke akkurat all verdens å gjøre.
                                Dessuten var han langt mer aktiv med å styre forsvaret enn det Logi normalt er.
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1252

                                  #76
                                  På tide og blåse liv i denne tråden igjen.

                                  Forsvar forsvar forsvar..............................

                                  Nå ser vi jo problemet igjen. I alle treningskamper og senest i dag mot Godset.

                                  Man kan skylle på synet til keeper og skadel blablabla. Det lekker i forsvaret.

                                  Hva driver de egentlig med på trening.

                                  Har talt opp og i løpet av 30 serierunder i serien

                                  2009 slapp LSK inn 50 mål ( holdt nullen i 1 utrolig kamp )
                                  2010 slapp LSK inn 44 mål.

                                  det er 1,56 mål i snitt pr 60 kamper )

                                  Vi har "store navn " i trenerteamet når det gjelder forsvarsspillere.
                                  Jobbes det nok med det defensive....

                                  Er det forsvarsspillere vi trenger fremfor midtbanespiller.l

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    #77
                                    Holdt jo nullen i 2. omgang selv om det skjedde glipper da også. 1. omgang var preget av den grusomme formasjonen og derav forvirring. Endte opp med en forsvarsrekke som stod plantet på 16-meteren med et hav av rom foran seg.

                                    Kommentar

                                    • glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1252

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Holdt jo nullen i 2. omgang selv om det skjedde glipper da også. 1. omgang var preget av den grusomme formasjonen og derav forvirring. Endte opp med en forsvarsrekke som stod plantet på 16-meteren med et hav av rom foran seg.

                                      Sytes uansett tallene er klare. Vi lekker.

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av glasgow
                                        Sytes uansett tallene er klare. Vi lekker.
                                        vi stinker lut og er rævva ,noen må gå.

                                        Kommentar

                                        • Stan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2006
                                          • 1081

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                          vi stinker lut og er rævva ,noen må gå.
                                          Vi må slutte å spare oss til fant. At noen i klubben mener ambisjonene ligger blant topp 6, viser total skivebom på hva som er realistisk mål. Noen må gå ja, gjerne før vi rykker ned!

                                          Kommentar

                                          Working...