Forsvarsproblemer og baklengsmål

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ragnarrock
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 937

    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Forsvarsproblemene våre er ikke kun et resultat av hvordan backfireren fungerer sammen med defensiv midtbane. For at vi skal tette igjen bakover må alle 11 på banen gjøre en innsats. FG og Bjørn gjør gode innsatser som førsteforsvarere, men når det er flere på midtbanen som ikke gjør sitt defensivt blir det hull som motstanderne kan utnytte.

    Det som blir utfordringen er å etablere to forsvarslinjer som tetter hullene og klarer å legge press på ballfører.
    enig! ser at på venstre siden så er hverken Bolly eller Ohi veldig erfarne på jobben bakover så langt.. jeg har ikke lagt så mye merke til Palmi sine egenskaper i så måte enda, men jeg husker iallefall hvilken insats Fønix la ned i antall meter han jobbet hjem for å prøve å lindre karim sine manglende forsvarsfibre... kan valgene fremmover på banen bli påvirket av de defensive egenskapene nå som det ser ut til at vi får kreativiteten på plass ellers i angrepet?
    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

    -RagnarRock-

    Kommentar

    • Rune
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 1229

      Såvidt jeg husker, så sto vi ofte mye høyere med forsvaret, da vi hadde Üwe som trener enn det vi gjør nå. Såvidt jeg husker, slapp vi inn veldig mye mindre mål også. (Mulig jeg husker feil)

      Kunne dette vært en løsning på forsvarsproblemene våre? Ramovic er veldig god i en-mot-en situasjoner.
      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3438

        Opprinnelig skrevet av Rune
        Såvidt jeg husker, så sto vi ofte mye høyere med forsvaret, da vi hadde Üwe som trener enn det vi gjør nå. Såvidt jeg husker, slapp vi inn veldig mye mindre mål også. (Mulig jeg husker feil)

        Kunne dette vært en løsning på forsvarsproblemene våre? Ramovic er veldig god i en-mot-en situasjoner.
        Jeg tror ikke vi har forsvarerne til å stå høyt per i dag da vi har for liten fart til å løpe opp gjennombruddspasninger, men det burde prøves ut som et alternativ til dagens begredligheter.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

          Opprinnelig skrevet av Rune
          Såvidt jeg husker, så sto vi ofte mye høyere med forsvaret, da vi hadde Üwe som trener enn det vi gjør nå. Såvidt jeg husker, slapp vi inn veldig mye mindre mål også. (Mulig jeg husker feil)


          Kunne dette vært en løsning på forsvarsproblemene våre? Ramovic er veldig god i en-mot-en situasjoner.
          We did, but a higher defensive line means that you need players who are like lightning as soon as the ball is played over the top. Shane Steffi, Andersson and PSA were in that league, and Kippe was a great deal quicker than he is now.

          As of press, Kippe has the turning circle of an oil tanker, even if he is unbeatable in the air.
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

          Alltid Celtic og LSK

          Kommentar

          • Marit
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2010
            • 885

            Hvorfor ikke spille in Ruben som midtstopper? Han er ikke akkurat førstevalget på midten lenger, og som Ruben-elsker hadde jeg likt å hatt han i førsteelleveren. Han har da en del kvaliteter som kan passe for en stopper, fysikken og duellstyrken alene... Og sånn forsvaret vårt har vært har vi vel neppe voldsomt mye å tape.
            Andas in och andas ut
            Orkar jag så orkar du

            Kommentar

            • Mikki Mifsud
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2005
              • 244

              Mtp vi har terpet det defensive arbeidet samt det store fokuset på å bygge opp bakfra gjennom hele vinteren er jeg overrasket over at vi har sluppet inn hele 24 mål på 9 kamper, rett og slett ikke holdbart - her må det fortsatt jobbes og terpes frem til seriestart.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7080

                Opprinnelig skrevet av Marit
                Hvorfor ikke spille in Ruben som midtstopper?
                100 % enig. Jeg mener han er en mulig arvtaker til Kippe.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3201

                  Når mange mener Kippe begynner å bli for tung og treg, så skal løsningen være en spiller som er enda tregere og dertil langt dårligere på hodet? Tror ikke det, nei.

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Når mange mener Kippe begynner å bli for tung og treg, så skal løsningen være en spiller som er enda tregere og dertil langt dårligere på hodet? Tror ikke det, nei.
                    Der den ene snart går av med pensjon har den andre akkurat blitt kjønnsmoden.. Ser du tegninga?

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3201

                      Ser tegninga, men det er vel litt mer enn alder som teller her. Spørsmålet er om Ruben blir en kjempe som Kippe, en fighter som Nystuen, en pitbull som Steinar eller en moderne, spillende stopper som Scheel (vil bli). For meg er svaret på alle disse spørsmålene nei. Elsker innstillingen til Ruben, men det skal litt mer til.

                      Kommentar

                      • Stan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 1081

                        Problemet med at målene renner inn på tampen av kampene har vi hatt siden 2004 og Rösler. Kippe er fellesnevnern. Trenger ikke være rakettforsker for å se det?!

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Laget har skreket etter mental trening og utvikling i mange sesonger uten at noe er blitt gjort. Vi har faktisk ikke sett ut som et vinnerlag siden Rösler. Den gang var det iallefall forståelse for dette:




                          Nå har vel dette ligget brakk i mange år, og resultatet ser vi på banen. Fjørtoft skaffet oss en ufaglært "motivator" når det skar seg for Nordlie, vedkommende tok pengene og løp etter noen korte dager. Motivasjonsforedrag av vif-fan Kjetil Aamot hjalp vel heller ikke.

                          Bjarmann ser ut til å være grodd fast i 80-tallet og snakker om garderobeprat og å "snøre på seg skoene". Det er på tide å få opp øynene og innse at verden har gått fremover, Bjarmann! Vi kjøper inn gode spillere i fleng, men samtlige ser ut til å forvandle seg til nølende, nervøse vrak når de tar på seg den gule drakta. Da er det kanskje på tide å innse at vi har et problem som ikke kan løses ved å slå i garderobeveggen og la det gå en kule varmt?

                          Kommentar

                          • Bibaboy
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 712

                            Jesper Westerberg var nok en gangf en gedigen skuffelse. Og denne mannen har vi betalt penger for? Stoor var også dårlig men han skal få litt tid på seg. Kippe og Pedersen er jo i bestefall like raske som undertegnede. Vi må gjøre noe med forsvaret vårt. Jeg fatter ikke at de med midlene før sesongen ikke skaffet hurtighet i bakerste ledd. Vi har TL desidert tregeste forsvar. Nok en gang var det flaut å se mitt eget lag avslutte en fotballkamp. Vi bærer preg av at Bolly overhode ikke fungerer på topp. Det ville nok blitt en annen kamp med Bergmann på topp. Håper han er klar til lørdag. Da må vi ha 3 poeng. Hvis ikke begynner det å brenne et blått lys.... Huff og huff. Får assosiasjoner med de 3 tidligere år hvor nedrykk er mer sannsynlig en en plass midt på tabellen.
                            Fugla Forever

                            Kommentar

                            • Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

                              Tror vi snart kan begynne å konstatere med sikkerhet at problemet ligger i forsvaret. De snakker ikke sammen og de har ikke nødvendig dynamikk i samhandlingen. De klarerer i hverandre, eller som regel til motspiller. Fart finnes ikke bak der, men heller ikke god plasseringsevne eller evnen til å sette en offsidefelle. Markeringsspillet feiler, og sone har de aldri behersket.

                              Pengene er nå brukt på en invalid back og en dårlig back, samt en tidligere god spiller som nesten hadde lagt opp. Pedersens millionkontrakt går heldigvis ut snart. Den store mentale svakheten i forsvaret er dessverre Frode Kippe, men han skal vi vel slite med noen år til.

                              Kommentar

                              • Ginola
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2010
                                • 549

                                Vi fortjente ikke poeng i går, det er sjelden jeg har sett så mye feil. Gang på gang på gang. Og det var ikke bare forsvaret som var elendig. Det må da være mulig å spille fotball på bortebane? Roger gav bort ballen i farlige posisjoner nærmest kontinuerlig. Og stallen er skremmende tynn når vi må spille 90 min med Bolly på topp som viser absolutt null og niks. Han bidro ikke med noe som helst! Og så, når vi leder 2-1 og det er 6 min igjen, da setter han #¤*#*# ta meg innpå Ringstad og Ruben. Etter det får vi knapt låne ballen. Helt utrolig at han setter innpå spillere vi vet ikke er gode nok når det er 6min igjen. Da er det bedre å stå med slitne spillere. Det samme hendte mot RÆV når Haglund tok ut Roger. Lærer man aldri? Er så oppgitt at jeg ikke får sagt det. Forsvaret er tregt og passivt. Og fordi vi mangler fart i bakerste rekke er de livredde for å bli fraløpt med det resultatet a det er alltid en elelr annen nisse som senker seg og opphever offsiden. Vi manlger presisjon, vi er trege, vi er taktisk fullstendig på bærtur og spillerne har ikke trua på det de driver med. Er så oppgitt at jeg bare må le av hele greia. Skal det aldri ta sluttt?

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  Opprinnelig skrevet av Ginola
                                  Vi fortjente ikke poeng i går, det er sjelden jeg har sett så mye feil. Gang på gang på gang. Og det var ikke bare forsvaret som var elendig. Det må da være mulig å spille fotball på bortebane? Roger gav bort ballen i farlige posisjoner nærmest kontinuerlig.
                                  Jeg er enig med deg i det meste du skriver, men tror i utgangspunktet byttet med Ruben kunne vært positivt hvis han hadde fått mer definerte defensive oppgaver. Jeg er også skuffet over at vi nok en gang blir for opptatt av å gå fremover i banen når vi leder mot slutten av kampen. Roger sitt håpløse forsøk på gjennombruddspasning i forkant av 2-2 er helt unødvendig, og burde istedenfor endt med en lang runde via eget forsvar for å få tiden til å gå. Det må gå an å holde hodet litt mer kaldt med så kort tid igjen, og ikke fosse fremover med alt vi har, og dermed gi Molde muligheter til å ta oss i ubalanse.

                                  Kommentar

                                  • Ginola
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2010
                                    • 549

                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Det må gå an å holde hodet litt mer kaldt med så kort tid igjen, og ikke fosse fremover med alt vi har, og dermed gi Molde muligheter til å ta oss i ubalanse.
                                    Enig, så enig. 2-2 komemr etter horibelt forsøk på å komme seg i angrep. Taktisk er det strykkarakter. Og når vi da i tillegg ikke klarer å komme opp i motstanderen blir det helt håpløst. Selv savnet jeg noen klasseredninger fra sead i går. 1-0 og 3-2 var ikke umulig å redde. På 1-0 setter han seg på kne fremfor å stikke ut foten til siden. Men skylder ikke på Sead, for all del. det er taktisk vi svikter. og som du sier så er i utgangspunktet ikke byttet med ruben så galt. Nå har han kommet inn 2 ganger på tampen av kamper som vi har ledet, for deretter ende opp med 0 eller 1 poeng når dommeren blåser av kampen...

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3201

                                      Kippe sier i VG - og jeg tror han har helt rett - at hovedproblemet er at laget mangler selvtillit. Kvaliteten er der i massevis, men mot slutten av kampene binder de seg. Løsningen trenger du ikke være rakettforsker for å se: 1) Gi kapteinsbindet til en som tør og vil, og som går foran med en vannvittig selvsikkerhet (reell eller ikke). 2) Mental trening. Jeg jobbet i flere år med trening og motivering av selgere, og vet hvor lite som skal til for å snu negative tankebaner. Vi snakker hverken mye tid eller vanvittig mye penger her!

                                      Kommentar

                                      • Ginola
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2010
                                        • 549

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Kippe sier i VG - og jeg tror han har helt rett - at hovedproblemet er at laget mangler selvtillit. Kvaliteten er der i massevis, men mot slutten av kampene binder de seg. Løsningen trenger du ikke være rakettforsker for å se: 1) Gi kapteinsbindet til en som tør og vil, og som går foran med en vannvittig selvsikkerhet (reell eller ikke). 2) Mental trening. Jeg jobbet i flere år med trening og motivering av selgere, og vet hvor lite som skal til for å snu negative tankebaner. Vi snakker hverken mye tid eller vanvittig mye penger her!
                                        Litt spesielt at vi har 11 nye spillere som ikke var med på den grusomme høstsesongen i fjor, som har klart å spille på seg dårlig selvtillit på 5 kamper. Haglund burde klart å unngå dette.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4073

                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Kippe sier i VG - og jeg tror han har helt rett - at hovedproblemet er at laget mangler selvtillit. Kvaliteten er der i massevis, men mot slutten av kampene binder de seg. Løsningen trenger du ikke være rakettforsker for å se: 1) Gi kapteinsbindet til en som tør og vil, og som går foran med en vannvittig selvsikkerhet (reell eller ikke). 2) Mental trening. Jeg jobbet i flere år med trening og motivering av selgere, og vet hvor lite som skal til for å snu negative tankebaner. Vi snakker hverken mye tid eller vanvittig mye penger her!
                                          Det er åpenbart at laget mangler selvtillit!
                                          Men la nå FOR FANDEN ikke det bli en unnskyldning for at vi har Norges tregeste og svakeste midtstoppere!! Det er vel ikke så rart at laget mangler selvtillit når alle vet at enhver motspiller med bare litt fart og teknikk så enkelt som bare det løper fra midtforsvaret vårt.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...