Forsvarsproblemer og baklengsmål

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3201

    Jada, jada - men Nystuen har vært en tilvekst, Kippe trenger noen til å jobbe med hodet sitt, og Scheel har farta inne bare han får tillit og tid til å luke vekk juniorfeil.

    Kommentar

    • Patriot
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2010
      • 437

      Slapp av, Haglund og Bjarmann ser det samme som oss: Vi trenger to nye midtstoppere. Tipper de bruker tiden frem til sommervinduer på å finne en kvalitetsstopper.

      Kommentar

      • Herman
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 1101

        Opprinnelig skrevet av Ginola
        Litt spesielt at vi har 11 nye spillere som ikke var med på den grusomme høstsesongen i fjor, som har klart å spille på seg dårlig selvtillit på 5 kamper. Haglund burde klart å unngå dette.
        Det er sant, men husk at Johan og Palmi kommer fra dårlige høstsesonger med Stabæk, Westerberg var vel nokså langt nede på tabellen med Mjällby, PVM var ikke på benk engang i QPR osv osv. Så det er flere som ikke hadde gode opplevelser før oppkjøringen startet.
        Twitter

        Kommentar

        • Mariel
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Feb 2012
          • 26

          Ginola; mener du at *ringstad og ruben* er skyldig i at LSK tapte?

          mener du at *ringstad og ruben* er skyldig i at LSK tapte?

          Kommentar

          • Ginola
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2010
            • 549

            Opprinnelig skrevet av Mariel
            mener du at *ringstad og ruben* er skyldig i at LSK tapte?
            Nei. Har jeg skrevet det? Jeg mener at disse svekker laget når de byttes inn, og bidro svært lite på slutten.

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              Tror kanskje Sead burde forfremmes til kaptein ut sesongen og dirigere de bakre rekker. Kippe har ikke styrken mentalt.

              Kommentar

              • Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

                Det mest patetiske må vel være de som roper på esse, steffi og GRIS Kr. ERIKSEN.

                Kommentar

                • Herman
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2010
                  • 1101

                  Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                  Det mest patetiske må vel være de som roper på esse, steffi og GRIS Kr. ERIKSEN.
                  Enig. Jeg velger å stole på Haglund når han sier at Jeppe har vært en av Allsvenskans beste backer de siste sesongene. Noen har vel faktisk stemplet han som bomkjøp etter bare 5 kamper, og gir han tyn siden vi betalte for han. Det finnes nok av eksempler på spillere som trenger tid i ny liga og nytt land. Jeg er overbevist om at Jesper kommer til å bli en bra spiller for oss, må gi ham litt mer tid enn 5 faens kamper!
                  Twitter

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9453

                    Opprinnelig skrevet av Herman
                    Enig. Jeg velger å stole på Haglund når han sier at Jeppe har vært en av Allsvenskans beste backer de siste sesongene. Noen har vel faktisk stemplet han som bomkjøp etter bare 5 kamper, og gir han tyn siden vi betalte for han. Det finnes nok av eksempler på spillere som trenger tid i ny liga og nytt land. Jeg er overbevist om at Jesper kommer til å bli en bra spiller for oss, må gi ham litt mer tid enn 5 faens kamper!
                    Bare å se på Stefanutto. Han sugde apecum da han kom til oss, men ble bedre.

                    Kommentar

                    • Bibaboy
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 712

                      Vanskelig å gjøre noe med farta når du er 26 år. Han ble rundlurt av Håvard Nilsen mot Sølpa. I går valgte såvidt jeg så så Solskjær å sette Mostrøm på Jesper sin side. Utelukkende fordi han så store svakheter med Jespers fart. Han kommer til å få problemer hver gang vi møter på raske vinger. Vi trenger virkelig en klassespiller eller to i forsvaret om vi skal bli et topplag i Norge igjen.
                      Fugla Forever

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3201

                        Nei, Haglund skal definitivt IKKE gå. Men det jeg forventer av Haglund er at han tar grep og kaller inn de kreftene som skal til for å snu psyken hos mange av LSK-spillerne. Mange mener mental trening er noe stort og vanskelig, men det er stikk motsatt. Det handler om å bryte tankebaner, og det er slett ikke så vanskelig. Trekk på de ressursene vi har. Lasse Kjus sitter f.eks i styret. Jeg jobbet i reklamebyrå når Lasse var på topp, og hadde en av alpinlandslagets sponsorer som kunde. Der fikk jeg sett gutta på nært hold. Lasse var helt rå. 1 time før start virket han tung, treg og uinteressert - men 5 minutter før start var han skarp som en Stanleykniv. Få inn Lasse. Få Lasse til å fortelle om hva han gjorde og hvem som evt hjalp han og hvordan. Klipp sammen en dvd med Fuglas beste øyeblikk i år (for det har vært en hel del), og vis spillerne med Dropkick Murphys eller lignende på full guffe. Det behøver ikke være så vansklig, men vi trenger litt mer enn "jobba på". Vi trenger tro på egne ferdigheter, og at gutta innser at vi faktisk er et jævla bra lag!!!

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                          . Få inn Lasse. Få Lasse til å fortelle om hva han gjorde og hvem som evt hjalp han og hvordan.
                          Vi forsøkte dette med en annen tidligere alpinstjerne med vif-sympatier i forifjor om jeg husker rett, det hjalp ikke. Tvert i mot. Er det noe fotballnorge har nok av er det store idrettsnavn med tomme hjerner. Skal det jobbes med det mentale må det drives profesjonelt over tid, det holder ikke med motivasjonstaler fra premieskapet.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3201

                            Det er stor forskjell på Aamot og Kjus, og Kjus er dessuten Fugla-mann. Å kalle han tomhjerna er så dumt at jeg ikke burde kommentere det.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Det er stor forskjell på Aamot og Kjus, og Kjus er dessuten Fugla-mann.
                              Virker ikke som det er stor forskjell her:
                              Fotball og kulemager

                              Innsendt av Thomas, <webmaster@rosenborg.zzn.com> Hallo Kjetil og Kjuser'n!Har dere noen favorittlag i fotball? Mine favoritter er Rosenborg og Liverpool.For en god stund tilbake sammenlignet dere to kulemagene deres med hverandres, er dette noe dere gjør ofte? Eller har kulemagene forsvunnet?
                              :
                              Kjetil: Mine lag er Vålerenga og Liverpool. Og kulemagene er der ennå. Men vi sammenligner dem bare en gang i måneden.
                              Lasse: Vålerenga og Siggerud.


                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3201

                                Jeg ber om unnskyldning, Reka. Det er bare en mulig konklusjon: KJUS MÅ GÅ!!!

                                Kommentar

                                • Mynten
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 484

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                                  Kippe sier i VG - og jeg tror han har helt rett - at hovedproblemet er at laget mangler selvtillit. Kvaliteten er der i massevis, men mot slutten av kampene binder de seg. Løsningen trenger du ikke være rakettforsker for å se: 1) Gi kapteinsbindet til en som tør og vil, og som går foran med en vannvittig selvsikkerhet (reell eller ikke). 2) Mental trening. Jeg jobbet i flere år med trening og motivering av selgere, og vet hvor lite som skal til for å snu negative tankebaner. Vi snakker hverken mye tid eller vanvittig mye penger her!
                                  Det Kippe sier der er hakk i plata. Det har han nå sagt hver jævla sesong de siste årene. Dersom det virkelig er det som er problemet er det faktisk noe som er mulig å gjøre noe med. Det finnes masse kompetente folk der ute med som det går an å bruke, men da må klubben innse problemet først.

                                  Kommentar

                                  • holmiz
                                    The kjøkken-kanariz
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6064

                                    Slik jeg ser det, så er det ikke enkeltspillere som har skylda i problemene våre bakover. Et fotballag består av elleve spillere, og alle må fungere sammen, en lenke ekke sterkere enn det svakeste ledd osv.. Min påstand er at inntil vi får tak på en skikkelig midtbanespiller som klarer å holde laget samla, ala Bent Skammelsrud eller Berg hos bartepakket, så kommer vi til å slippe inn mål. Mange mål. Når hadde vi sist egentlig en skikkelig og dedikert sentral midtbanespiller?
                                    Hilsen Anders

                                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                    Kommentar

                                    • rælingen kanaris
                                      Kaptein Reketråler
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2005
                                      • 1446

                                      Opprinnelig skrevet av holmiz
                                      Slik jeg ser det, så er det ikke enkeltspillere som har skylda i problemene våre bakover. Et fotballag består av elleve spillere, og alle må fungere sammen, en lenke ekke sterkere enn det svakeste ledd osv.. Min påstand er at inntil vi får tak på en skikkelig midtbanespiller som klarer å holde laget samla, ala Bent Skammelsrud eller Berg hos bartepakket, så kommer vi til å slippe inn mål. Mange mål. Når hadde vi sist egentlig en skikkelig og dedikert sentral midtbanespiller?
                                      Tja, utifra mine kriterier viser vell Roger til tider at han er en skikkelig dedikert midtbanespiller, uten at jeg vet hva du legger i de ordene. Tror med andre ord at vi har spilleren her, men at hele laget må bli mer samspilt, samt at Roger må klare å levere litt jevnere.
                                      Custodes
                                      I med og motgang

                                      Kommentar

                                      • Pasi Rasimus
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Feb 2010
                                        • 226

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Få inn Lasse. Få Lasse til å fortelle om hva han gjorde og hvem som evt hjalp han og hvordan. Klipp sammen en dvd med Fuglas beste øyeblikk i år (for det har vært en hel del), og vis spillerne med Dropkick Murphys eller lignende på full guffe. Det behøver ikke være så vansklig, men vi trenger litt mer enn "jobba på".
                                        LSK holder ikke 90 minutter+tillegg. Tror mye av dette går på det mentale. Om laget ligger på 90% innsats de siste minuttene, er det Molde utnytter. Fotball og alpint ligner i den grad at du skal holde helt til mål. Fysisk - og meltalt. Orke og stå distansen ut. I hodet og i kropp. Vet f.eks. Kitzbuhel er unnagjort på kun få minutter, men fy faen for en påkjenning det må være underveis. Her er Kjuserns vinkling på hans peptalk med gutta.

                                        Flaks er noe du gjør deg fortjent til og JA, Dorsin stod i offside, men LSK MÅ FAEN MEG BEGYNNE Å STÅ DISTANSEN UT.

                                        Kommentar

                                        • Ginola
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2010
                                          • 549

                                          Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
                                          LSK holder ikke 90 minutter+tillegg. Tror mye av dette går på det mentale. Om laget ligger på 90% innsats de siste minuttene, er det Molde utnytter. Fotball og alpint ligner i den grad at du skal holde helt til mål. Fysisk - og meltalt. Orke og stå distansen ut. I hodet og i kropp. Vet f.eks. Kitzbuhel er unnagjort på kun få minutter, men fy faen for en påkjenning det må være underveis. Her er Kjuserns vinkling på hans peptalk med gutta.

                                          Flaks er noe du gjør deg fortjent til og JA, Dorsin stod i offside, men LSK MÅ FAEN MEG BEGYNNE Å STÅ DISTANSEN UT.
                                          Det er bare så utrolig påfallende at vi aldri står distansen ut. Selv ikke med 7 nye spillere i 11ern står vi løpet ut. Synes det er veldig merkelig. Forsvaret vårt er ikke såååå dårlig. Det er klart mye ligger i hodet, men det er uansett utrolig skuffende at gutta ikke lærer. Normal lærer en av sine feil, men det ser ikke ut til at noe går inn i hodet på gutta våre. Feilene gjentar seg. og det er barnefeil vi gjør. Vi opphever offsider titt og ofte, vi bommer på enkle passninger og skaper livsfarlige overganger i mot, vi klarer ikke å støte opp i motstander, vi lar motstander få tid og rom til å prikke innlegg og gjennombruddspasninger, vi velger å stå høyt med forsvaret mot lag med raske spisser, vi sliter med å klarert fra eget forsvar...osv...osv...osv. Dette er feil som du ser på småguttelag.

                                          Jeg synes det er helt utrolig at et lag med voksne og profesjonelle spillere ikke klarer å rette opp i dette. Se på lag som feks Sogndal som klarer å tette igjen med et ny-komponert forsvar og unge spillere. Vi har rutine i bøtter og spann, men like vel klarer vi å kløne det til på de mest utrolige måter. Mental trening er viktig og Kjusern kan stå og fortelle så mye han bare orker om hvordan du skal stå distansen ut, men det bør være unødvendig å fortelle de gutta som spiller hva de gjør feil. Hvis de ikke skjønner det må de være stokk dumme. Bekymringsverdig at de aldri lærer. Kan de ikke bare klinke til i dueller, senke seg når de vet de vil få problemer med hurtige spisser, støte opp i motstander når de nærmer seg skuddhold, sikre kollegaen din når han går i press, markere mellom mann og mål i trengte situasjoner i egen 16meter, og for all del ikke la la motstander stå upresset å slå passninger inn i feltet og for guds skyld klarer ballen ut av egen 16 meter og til alle andre steder enn til midt på egen 16meter...

                                          Hvor vanskelig kan dette være? De har jo trent på dette siden de var 10 år gamle. Nesten 30 år med erfaring på enkelte spillere. og nei, det er ingen unnskyldning lenger at de ikke er samspilte. Det handler om ferdigheter, kløkt og innsats. De har garantert brukt masser av tid på å drille forsvaret. og selv om vi roterer på plassene bak så bør det sitte. Andre lag får dette til, hvorfor klarer ikke vi det? Jeg sier ikke at vi ikke får til noe som helst, for det gjør vi. Til tider så sitter det bra, men jeg må ærlig innrømme at jeg svært sjelden føler meg trygg når forsvaret vårt er presset eller ballen er i nærheten av vår 16meter. Det skjer så mye rart. Vær så snill gutter, tett igjen!!!!
                                          Last edited by Ginola; 25.04.2012, 09:57.

                                          Kommentar

                                          Working...