Forsvarsproblemer og baklengsmål

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Herman
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 1101

    Kippe synes ikke det er moro å spille, og vi synes ikke det er moro å se på ham spille. Blir det mer åpenbart hva som må gjøres ?!
    Twitter

    Kommentar

    • fjacob82
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 1507

      Kippe ryker vel på ett gult kort mot Haugesund så da er han uaktuell til neste hjemmekamp. Og da får vi forhåpentligvis se scheel og nystuen. Hvis ikke Pedersen får fornyet tillitt igjen da....
      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
      *Brasseberget*

      Kommentar

      • perrern80
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2006
        • 603

        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Jesper, som ga bort et gratis hjørnespark. Jeg visste det ville bli mål idet hjørnesparket ble idømt.
        Forsmaken kom på identisk dødball rett før, hvor godset fikk anullert pga offside.

        Kommentar

        • korset+kanaris
          Medlem
          Hoffnarr
          • Jun 2007
          • 46

          Når jeg tenker etter kan jeg ikke huske sist jeg så en av våre midstoppere lese spillet, bryte foran og sette igang ett angrep bakfra. Eller ta med seg ballen igjennom første pressledd for å skape overtall. Dette er viktig for å ta motstanderen i ubalanse. Eneste jeg ser er håpløse langpasninger slått på måfå under det minste press.
          Og en kaptein vil jeg se piske igang spillerne sine, idet minste prate og peke, styre. Ser ingenting av dette.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            Opprinnelig skrevet av korset+kanaris
            Eller ta med seg ballen igjennom første pressledd for å skape overtall.
            Steinar var da på flere hasardiøse dribleraid mot godset.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4384

              Jeg forstår bare ikke hvorfor vi ikke får skikk på forsvarsproblemene. Nå har vi hatt norges desidert dårligste forsvar i ca halvannen sesong, og det er ikke tegn til forbedring. Med så stor defensiv usikkerhet blir det automatisk vanskelig å vinne kamper. Det er på grensa til klin umulig. Jeg kjøper ikke argumentet med store utskiftninger. Sogndal var potte tett i hele fjor, bytta ut hele forsvaret i vinter, og er like potte tett i år. Hvorfor i alle dager skal ikke vi kunne få til noe som er i nærheten?? Jeg begynner å lure på om vi må kjøre generasjonskifte i de bakre rekker fullt ut. Uansett hvor mye Kippe har bidratt med i denne klubben, og hvor god han har vært, så har han i år ikke holdt mål. Og med tanke på alderen så har jeg problemer med å se for meg at han skal komme på et så bra nivå igjen som han har vært tidligere. Sorry, men vi kan fortsette å bruke spillere som ikke holder mål, bare fordi de har noe som man kan kalle legendestatus. En dag er det slutt, og det er nå! Det samme gjelder Steinar Pedersen. Kjempekar og alt det der, men han er ferdig.

              Jeg synes vi bør bygge forsvarsfireren rundt Scheel og Nystuen som stopperpar. Om det var tilfeldigheter som gjorde at vi holdt nullen borte mot Tromsø kan man spekulere i, men de spilte, og vi hadde stålkontroll. Noe må skje, og vi har ikke så mye å tape på det, hvor mye værre kan det bli?

              På grunn av at dette er noe som har vært et problem over lang, lang tid, så er jeg mye mer bekymret for dette enn at vi ikke scorer. Akkurat det tror jeg er tilfeldigheter og rett og slett en del uflaks. Målene vil komme. Men først og fremst MÅ vi få skikk på forsvarsspillet, og da må det skje drastiske endringer!
              ..................

              Kommentar

              • OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                Jeg forstår bare ikke hvorfor vi ikke får skikk på forsvarsproblemene.
                Er ingen fan av Lars Tjenås, men han skriver følgende om LSK:

                "LSK har et meget temposvakt forsvar.... (Det) lekker fra alle ledd". Han nevner bl.a. Scheel som bør få mer spilletid.

                Personally, I'd try

                Stoor - Nystuen - Scheel - Jeppe\Hoibråten.

                Hva har vi å tape?
                Last edited by RSP; 30.04.2012, 08:44. Begrunnelse: Fjernet unødv. quoting.
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                Alltid Celtic og LSK

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2936

                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Jeg forstår bare ikke hvorfor vi ikke får skikk på forsvarsproblemene.
                  Jeg tror grunnen er at man ikke tør å sette ut spillere som Kippe på benken. Dette burde blitt gjort for lenge siden. Når en spiller underpresterer så til de grader bør han benkes. Når andre spillere gjør det blir de som regel det men ikke Kippe, og grunnen er statusen hans og at han er kaptein. Bullshit spør du meg. Status og kapteinsbånd er bare en større grunn til å prestere sitt ytterste hver kamp. Merkelig at ingen tør å sette han et par kamper på benken heller for han virker ikke som den som skriker høyest av raseri i gangene på Åråsen.
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3500

                    Nok en gang er det helt åpent bak i forsvaret vårt, og vi slipper inn 4 mål mot Brann på hjemmebane. Jeg visste på forhånd at denne kampen kom til å bli akkurat slik, fordi vi takler ikke lag som spiller direkte i bakrommet vårt gang på gang, og tester forsvaret vårt på fart. Vi så det samme i kampen mot Brann i fjor, og mot Brann i stortapet i vinter.
                    Forsvarsspill er egentlig ganske enkelt i mine øyne, og prinsippene er så enkle som at mister man press i ballfører fremover i banen, så må forsvarsfireren falle fort som faen for å hindre bakrom. I går skjedde dette flere ganger, og det var kun en individuelt god Espen Nystuen som hindret langt flere baklengsmål. Men, man kan ikke basere forsvarsspillet sitt på gode enkeltmannsprestasjoner, man må forsvare seg som ett lag.

                    Første pressledd hos oss fungerer til tider ganske bra, og i BBS og Fredrik Gulbrandsen har vi i alle fall potensiale til å sette bra trøkk fremst i banen. Det som alikevel ofte blir ett problem er at spesielt Fredrik har en tendens til å bli alt for utålmodig i presset sitt, og presser alene langt opp i banen, som gjør det enkelt for motstanderen å spille seg forbi han. Setter han presset langt inne å motstanderens banehalvdel, så er vi faktisk nødt til å trøkke etter med samtlige spillere.
                    Jeg mener alikevel at vi langt oftere bør starte presset samlet, der spissene setter inn presset omtrent ved midtsirkelen på hjemmebane, og på midtbanestreken på bortebane. Det skal aldri være mer enn 10-15 meter i mellom leddene, og i mellom der skal Roger balansere og plukke opp spillere som søker mellomrom. (f.eks Ojo i går). Dette er ekstremt viktig for at ikke Ojo skal dra ut midtstopperne våre på løpetur så ofte som ble tilfelle i går.

                    Det jeg egentlig ønsker å få frem med dette er at man kan enkelt skylde på forsvarsspillerne våre for det som skjer, men sannheten er at det som skjer kollektivt fremover i banen er så latterlig svakt om dagen, at forsvaret vårt blir satt på alt for mange prøver. Kippe/Nystuen holder ett mer enn høyt nok nivå, men de sliter når de gang på gang må i mann-mann dueller langs bakken. Backene våre derimot sliter mer med valgene sine, og tillater alt for ofte at kantspilleren for lov til å rettvende seg.

                    Ett godt angrepsspill starter med at forsvarsspillet fungerer, og da synes jeg det er skremmende at vi gang på gang tømmer oss fullstendig bak med 2 backer i angrep, når vi alt for ofte mister ballen på vei fremover i banen. Jeg begynner å bli dritt lei av Johan Andersson sine hælpasninger o'l, og mener at vi til ting sitter bør stå igjen med 4 mann i hver eneste angrep, der Roger balanserer for eventuelle backer som skal frem i banen for å skape overtall på kant.

                    Roger er vår klart beste defensive spiller mann mot mann, men samtidig er han den som oftest skaper problemer for oss defensivt med sine mange balltap og lange føringer. Hvis han begynner å spille fra seg ballen i det han vinner den, så vil han blir en bauta for oss.

                    Mye frustrasjon her nå, men jeg har aldri vært mer bekymret for LSK enn jeg er nå om dagen. Jeg hadde håpet på å se fremgang i det vi driver med, men dette var to steg tilbake. Samtidig tror jeg Viking passer oss bedre som motstander, da de er langt mindre direkte enn Brann i angrepsspillet sitt. Men, om Hareide har sett kampen i går, så vil de opptre annerledes mot oss.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7092

                      Opprinnelig skrevet av bjarmann
                      Status og kapteinsbånd er bare en større grunn til å prestere sitt ytterste hver kamp. Merkelig at ingen tør å sette han et par kamper på benken heller for han virker ikke som den som skriker høyest av raseri i gangene på Åråsen.
                      Kan iallfall røpe at det gikk en kule varmt og vel så det i garderoben i går. Bjarmann og Kippe skjelte ut en samlet garderobe. Kanskje det er et godt tegn.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Kan iallfall røpe at det gikk en kule varmt og vel så det i garderoben i går. Bjarmann og Kippe skjelte ut en samlet garderobe. Kanskje det er et godt tegn.
                        Jeg håper Bjarmann snakket til troppen og Kippe til speilet.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • fjacob82
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 1507

                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Kan iallfall røpe at det gikk en kule varmt og vel så det i garderoben i går. Bjarmann og Kippe skjelte ut en samlet garderobe. Kanskje det er et godt tegn.
                          Skulle fa** meg bare mangle. Men hvor er tenninga under kamp? Hvor er killer mentaliteten under kamp? Hvor er stemmen som pusher laget og drar laget opp når det ligger nede?
                          Mange som setter spørsmålstegn ved Kippe nå (med rette), og da bør han begynne å bli tydeligere under kamp. Ikke bare i lukkede fora...
                          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                          *Brasseberget*

                          Kommentar

                          • Kanariz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 2507

                            Nå vi skulle hatt en trener med sinnet til Rekdal eller Røsler. Da hadde ingen turt å gjøre noe annet enn å gi 110% i neste kamp..

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9463

                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Kan iallfall røpe at det gikk en kule varmt og vel så det i garderoben i går. Bjarmann og Kippe skjelte ut en samlet garderobe. Kanskje det er et godt tegn.
                              Alright av deg å røpe detta. For vi vanlig dødlige sitter vel kun med inntrykket at ingen bryr seg (om anna enn å heve lønn).

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                Nå vi skulle hatt en trener med sinnet til Rekdal eller Røsler. Da hadde ingen turt å gjøre noe annet enn å gi 110% i neste kamp..
                                Vi hadde det... Tom Nordlie het han..
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • Bibaboy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 712

                                  Det eneste som hjelper er å bytte ut ihvertfall en av stopperne med en spillende kvalitets stopper med fart. Nystuen og Kippe er alt for like. Og usikkerheten i forsvarsrekka har nå smittet hele laget... Vi er ikke i nærheten av det vi presterte tidligere i år. Mot RBK og tildels Enga. Det må handles smart i Sommervinduet. Setter forøvrig store spørsmålstegn ved Haglunde investering av Westerberg. Han er rett og slett elendig. Vi har ikke råd til å kaste pengene ut av vinduet på denne måten. Håper på et par gode investeringer til tross for at jeg er usikker på om Haglund vet nok om det skandinaviske markedet.
                                  Fugla Forever

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                    Det eneste som hjelper er å bytte ut ihvertfall en av stopperne med en spillende kvalitets stopper med fart.
                                    Jeg vil ha en minst en ny stopper, jeg driter langt faen i om han er spillende eller ei, men jeg vil ha en stor og stygg jævel som faktisk tar duellene. Ikke en som står resignert å slår ut med arma hele tiden.

                                    Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                    Nystuen og Kippe er alt for like. Og usikkerheten i forsvarsrekka har nå smittet hele laget... Vi er ikke i nærheten av det vi presterte tidligere i år. Mot RBK og tildels Enga. Det må handles smart i Sommervinduet. Setter forøvrig store spørsmålstegn ved Haglunde investering av Westerberg. Han er rett og slett elendig. Vi har ikke råd til å kaste pengene ut av vinduet på denne måten. Håper på et par gode investeringer til tross for at jeg er usikker på om Haglund vet nok om det skandinaviske markedet.
                                    Enig i det meste, men jeg tilgir Haglund når det gjelder Westerberg. Han var tross alt en meget god back i allsvenskan, men det er tydelig at nivået generelt sett er lavere der. Når det gjelder oversikt over det skandinaviske markedet og evnen til å kjøpe spillere så er vel dette en av Haglund sine styrker. Mener iallefall at han har høstet ros for sin evne til å hente gode spillere.
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • mats
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 621

                                      Synes Hagelund svarer bra for seg. Han innrømmer faktisk at vi er dårlig, og har noe å jobbe med. De tidligere trenerne på dette tidspunktet har kommet med mange unnskyldninger.

                                      Mye sagt om Jeppe de første kampene, men han var faktisk med å bidro fremover de kampene vant.

                                      For andre kamper på rad har Roger veldig mange feilpassninger.. det er han som har en horibel feilpassning før 3-2,da er alle man på vei fremover.. og forsvaret er da ikke organisert..

                                      Til onsdag... Inn med Jeppe og nye keeper- Logi sprer usikkerhet...

                                      Kommentar

                                      • OppsalKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2008
                                        • 1881

                                        Løsningen er enkelt...

                                        Rett etter sesongen begynte, så pekte jeg på svakheten i LSK sitt forsvar. Nemling paret Kippe og Pedersen. Begge er på den feil siden av 30 år, og blir aldri noe bedre. De har regjert over et lag som lekker mål som faen. Som sentralestoppere, så må de ta hovedparten av skyda her. De har spilt 3 år sammen og levert få clean sheets.

                                        Problemene i bakerste ledd er ganske enkelt identifisert:
                                        Mangel på tempo
                                        Usikkerhet og mangel på kommunikasjon mellom spillerne
                                        Mangel på en leder.

                                        Nystuen var utrolig nok for meg, blant LSK beste. Han vant de fleste dueller og var kjapp nok til å rydde opp etter Kippe. Kippe kan dominere i lufta, men så snart at andre lag får ballen på bakken så blir han voldtatt.


                                        Vi har hentet Scheel som sitter på benken og lurer på hva som han må gjøre for å få spilletid. Midtforsvaret
                                        leverer dårlig kamp etter dårlig kamp.


                                        Hva som skjer i verste fall om vi dropper Kippe?
                                        He gets to know that no-one in the team is irreplaceable? It sends a message to the whole team that they need to sharpen their ideas?
                                        We conceed goals....?

                                        Its not as if this is an unknown phenomenon for LSK anno 2012.
                                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                        Alltid Celtic og LSK

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6082

                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          Enig i det meste, men jeg tilgir Haglund når det gjelder Westerberg. Han var tross alt en meget god back i allsvenskan, men det er tydelig at nivået generelt sett er lavere der. Når det gjelder oversikt over det skandinaviske markedet og evnen til å kjøpe spillere så er vel dette en av Haglund sine styrker. Mener iallefall at han har høstet ros for sin evne til å hente gode spillere.
                                          Det tok de fleste 45 min av første treningskamp å se at Westerberg ikke var god nok. De fleste, og meg inkludert, håpet at dette var som følge av hard trening, manglende tilvenning til laget og lignende. Om dette faktisk er hans nivå, så burde definitivt Haglund kjent så godt til spilleren etter å ha sett han flere år at han valgte en annen spiller. At han kommer fra en annen liga og dermed er vanskeligere å vurdere er ikke noen unskyldning, de fleste gode kjøp gjør man fra andre ligaer, så dette må vi klare.

                                          Kommentar

                                          Working...