Lillestrøm SK - Tromsø IL, Åråsen Stadion, søndag 21. mars kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • El Caco
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2009
    • 2286

Kamptråd Lillestrøm SK - Tromsø IL, Åråsen Stadion, søndag 21. mars kl. 18.00

Kanskje litt tidlig, men greit å komme seg forbi gårsdagens tap så da starter jeg denne.

Tror tempoet kan bli ganske høyt med kreative og temposterke midtbanespillere på begge lag. Stiller vel sannsynligvis med den samme 11'en, og håper/regner med sesongs første 3 poenger!

TNT trioen vil for første gang skinne og matta kommer nok til å se fin ut! Dette blir fest!!
    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

Vi må passe jævlig godt på Remi Johansen, Tommy Knarvik og Ruben Yttergård Jensen. Tar vi ut dem skal ikke Tromsø ha noe å stille opp med, men så har dem jo blitt et busemannlag på Åråsen. Vet ikke helt hva jeg synes om at vi får de to busemannlaga våre på rappen(Aafk på drittplasten sin og TIL hos oss), men det er vel greit å få det unnagjort.
    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Roll75
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2007
      • 834

Man får vel også se litt opp for Same-Sigurd, han er vel fortsatt med. Så må forsvarspillerne holde seg på beina i de avgjørende situasjonene. Får vi ned feilprosenten i pasningsspillet og ørlitegrann magi på topp, er vi der!

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

Opprinnelig skrevet av Roll75
        Får vi ned feilprosenten i pasningsspillet og ørlitegrann magi på topp, er vi der!
        Feilprosenten i pasningspillet vil naturlig nok synke når vi slipper å spille på Astroturf badet i fiskeslo.

Kommentar

• Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

Nå tror ikke jeg vi skal legge all skyld på plasten når det gjelder feilpassningene, for dette gjorde vi i hele fjor, også på egen bane og andre gressbaner.
          i kampen mot det storkjefta folkeslaget fra Nord er det bare seier som teller! alt annet vil være en forbanna katastrofe. Mulig litt av det dårlige spillet mot Aafk kan skyldes dårlig plast, men hele laget må heve seg om vi skal komme på rett kjøl nå. og det bør snus allerede førstkommende kamp mot TIL slik at vi fort som pokker kommer oss ut av sumpa.

KUN seier er bra nok i denne kampen!
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

Kommentar

• Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5918

Opprinnelig skrevet av Roll75
            Man får vel også se litt opp for Same-Sigurd, han er vel fortsatt med. Så må forsvarspillerne holde seg på beina i de avgjørende situasjonene. Får vi ned feilprosenten i pasningsspillet og ørlitegrann magi på topp, er vi der!
            Sigurd er med og ble matchvinner i helga etter fem uker med hofteskade.

Tromsø på Alfheim har man jo fått hull på, men tidlige baklengs bekymrer meg litt. Reginiussens mål på Åråsen i fjor etter to minutter (og før jeg kom meg inn på stadion) har jeg i friskt minne og sender en vennlig tanke til Schalke som har ryddet den mannen unna Tippeligaen ihvertfall.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

Jeg er litt bekymra for underlaget. I går spilte vi på en klovnematte uten sidestykke, men Åråsenmatta er vel ganske ujevn og bør bære preg av en tung vinter. Måten vi spiller på om dagen gir oss vel ingen fordeler på en potetåker?noen som har noe begrep om gresskvaliteten?
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

Matta er jevn og fin selv om den ikke er grønn. Den største utfordringen kommer hvis det blir nedbør inn mot og under kampen, da kan det bli veldig løst. Personlig er jeg ikke bekymra for gressmatta, selv om det som sagt kan bli et problem med mye nedbør.

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7154

Hjemme skal vi styre showet, punktum finale. Klarer vi å mønstre det samme trøkket som i første omgang i går skal Tromsø få kjørt seg.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5918

Opprinnelig skrevet av trigz
                    Hjemme skal vi styre showet, punktum finale. Klarer vi å mønstre det samme trøkket som i første omgang i går skal Tromsø få kjørt seg.
                    Med det laget Tromsø har i dag, bør det komme en betydelig forbedring av statistikken under. Vi som til stadighet mottar pepper fra mednordlendinger har et særlig behov for det, eller hva, Rovfugl?

Spoiler:
                    Dato Liga Siste innbyrdes oppgjør Resultat
                    02/08-09 Tippeligaen Lillestrøm - Tromsø 2-2
                    18/04-09 Tippeligaen Tromsø - Lillestrøm 1-1
                    27/09-08 Tippeligaen Tromso IL - Lillestrom SK 0-1
                    30/03-08 Tippeligaen Lillestrom SK - Tromso IL 1-1
                    16/09-07 Tippeligaen Lillestrom SK - Tromso IL 0-3
                    16/05-07 Tippeligaen Tromso IL - Lillestrom SK 2-1
                    23/10-06 Tippeligaen Lillestrom SK - Tromso IL 1-2
                    05/06-06 Tippeligaen Tromso IL - Lillestrom SK 1-0
                    24/09-05 Tippeligaen Lillestrom - Tromso 1-2
                    29/05-05 Tippeligaen Tromso - Lillestrom 1-1
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2199

Håper Edwin Får sjansen på topp i denne kampen.

Kommentar

• Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

Overser du cupen, så kan du ta med tre kamper til. 1 seier på de siste 13 møtene i serien er ikke voldsomt sterkt.

Kommentar

• El Caco
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2009
                          • 2286

Opprinnelig skrevet av Lars
                          Overser du cupen, så kan du ta med tre kamper til. 1 seier på de siste 13 møtene i serien er ikke voldsomt sterkt.
                          Joda. Keep the faith! 4-1! Du leste det her først

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7154

Opprinnelig skrevet av El Caco
                            Joda. Keep the faith! 4-1! Du leste det her først
                            Deilig at du har jinxa kampen så tidlig i uka. Da ser jeg fram mot Hønefoss i runde tre
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Brutus
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Jun 2004
                              • 86

Da var serien i gang, og man registrerer at TIL tippes lavt av de fleste. Bakgrunnen for de lave tipsene er at vi har mistet to sentrale spillere, og at man ikke vet om de nye vil slå til. Men Tore Reginiussen hadde ingen spesielt god sesong i fjor, og var mye skadet. Heller ikke Morten Moldskred hadde noen god sesong, muligens fordi han var umotivert? At Joel Lindpere ikke fikk fornyet kontrakten har ikke svekket laget.

I kampen mot Rubin Kazan (2-1) for et par uker siden var våre tre beste spillere ifølge Nordlys nykommerne Fredrik Björck, Mbodji Kara og George Mourad, som spilte spiss i et 4-1-4-1 system. Også den nye backen Jason Wade North (landslagsspiller for Australia) spilte en meget god kamp. I denne kampen manglet vi både Tom Høgli, Ruben Yttergård Jenssen og Sigurd Rushfeldt.

Til gårsdagens kamp mot Hønefoss hadde verken Mourad eller Kara fått arbeidstillatelse fra UDI, men vi regner med at det ordner seg i løpet av uka. I denne kampen spilte vi 4-3-3, med Tom Høgli som indreløper og Jason North som høyreback. Hele laget spilte meget godt, og Hønefoss kom ikke til en eneste målsjanse.

RYJ har erobret den sentrale midtbaneposisjonen sammen med Tommy Knarvik, med Mbodji Kara som defensivt anker mellom midtbaneleddet og forsvarsfireren.

Når det gjelder kantspillerne, har alle omkring TIL vært bekymret for at de ikke er gode nok. Men i vinterens treningkamper har både Mo Ahamed, Remi Johansen og Mads Reginiussen gjort meget bra kamper på kantene. Johansen scoret et flott mål mot Rubin Kazan og la corneren til det andre, som gikk inn via en motspiller. I går hadde han assist til begge scoringene. Mo Ahamed var også god i går, og hadde blant annet et skudd i stolpen. Reginiussen har vært dominant i flere treningskamper. Jeg er ikke lenger redd for at kantene ikke holder mål, akkurat på disse plassene har TIL også andre lovende unggutter på gang (Hans Norbye, Thomas Drage).

Etter min mening er TIL ikke svekket i forhold til 2009. Vi har et homogent og velspillende lag, som jeg tror vil hevde seg godt i årets serie. Jeg tror at TIL havner blant de seks beste i år også, for fjerde år på rad. Ikke minst fordi vi nå endelig har fått en solid økonomi, og kompetente folk i økonomistyringen.
                              Last edited by Brutus; 15.03.2010, 17:20.
                              DIXI

Kommentar

• lobolars
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Mar 2010
                                • 64

Allergisk mot venstrebeinte spillere.

Er B&B allergiske mot spillere som er bra med venstra.Eriksen som jo er høyrebeint sier jo selv til RB at han er best med høyra.Men han spiller der han får beskjed om av treneren.
                                Tenk hvilke godbiter han kan servere med riktig bein.Så jo igår hva han fikk til med galt bein.Nei,Eriksen på høyre og en venstrebeint spiller på venstre back.Marius eller Ringstad.Er ikke vanskelligere enn det.LSK er vel eneste laget i tippeligaen som ikke bruker riktig bein på riktig side.
                                Men nå må vi jo prøve noe så tror detta kan bli bra.Tap mot Tromsø,og vi er i samme sørpa som ifjor.Forza fula

Kommentar

• El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

Opprinnelig skrevet av lobolars
                                  Er B&B allergiske mot spillere som er bra med venstra.Eriksen som jo er høyrebeint sier jo selv til RB at han er best med høyra.Men han spiller der han får beskjed om av treneren.
                                  Tenk hvilke godbiter han kan servere med riktig bein.Så jo igår hva han fikk til med galt bein.Nei,Eriksen på høyre og en venstrebeint spiller på venstre back.Marius eller Ringstad.Er ikke vanskelligere enn det.LSK er vel eneste laget i tippeligaen som ikke bruker riktig bein på riktig side.
                                  Men nå må vi jo prøve noe så tror detta kan bli bra.Tap mot Tromsø,og vi er i samme sørpa som ifjor.Forza fula
                                  Henning vet best, ingen protest!

Kommentar

• Mauer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2007
                                    • 270

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    Jeg er litt bekymra for underlaget. I går spilte vi på en klovnematte uten sidestykke, men Åråsenmatta er vel ganske ujevn og bør bære preg av en tung vinter. Måten vi spiller på om dagen gir oss vel ingen fordeler på en potetåker?noen som har noe begrep om gresskvaliteten?
                                    Måten vi spiller på om dagen er jo nettopp det man må gjøre på en potetåker - LANGE BALLER! Mot Ålesund synes jeg forsvaret vårt pumpa opp lange baller alt for ofte! Det går ikke med det mannskapet vi spiller med nå! Sundgot vant alt for få førsteballene, og spissa hang eller ikke med på andreballene!

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Deilig at du har jinxa kampen så tidlig i uka. Da ser jeg fram mot Hønefoss i runde tre
                                      Den vinner vi jo med minimum tre mål.

Kommentar

• El Caco
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2009
                                        • 2286

Opprinnelig skrevet av reka
                                        Den vinner vi jo med minimum tre mål.
                                        Detta blir gull!!!

Kommentar

Working...