Lillestrøm SK - Sandefjord, Åråsen Stadion, søndag 02. mai kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

Opprinnelig skrevet av Rune
    Hallo! Virkelighetssjekk. Vi er Lillestrøm, ikke Barcelona.
    Fantastisk argumentasjon! Can't we all just get along?!

Kommentar

• GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

Og 11-1 i sjanser er i overkant, noe midt imellom TV2 og VGs telling virker mer riktig, som 7-1. Utenom straffa og Nosas stolpetreff var det rimelig lite annet som ihvertfall jeg vil kategorisere som store muligheter for LSK. Det er derimot fantastisk mye nesten.

Dødball, kontringer og enkeltprestasjoner. Men et pasningsspill som gjør at vi på ingen måte klarer å dominere selv en motstander som Sandefjord på hjemmebane.

Kommentar

• El Caco
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2009
        • 2286

11 målsjanser, 4 scoringer og en straffe imot der "forventet 6. plass" i Tippeligaen har en særs dårlig dag på banen, er et representativt lag for Norges toppdivisjon?

Hah!
        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Opprinnelig skrevet av Rune
          Uenig. Det laget vi møtte i går er representativt for nivået i Tippeligaen.
          Helt uenig. Lag som Haugesund er mye mer representativt for TL. Et lag vi hadde kjempeproblemer imot fordi de faktisk ville spille fotball. Og det er her LSKs utfordring ligger, å våge å spille mer på ferdighetene som ligger i troppen. Våge å gå ut å bestemme, ihvertfall på Åråsen.

Sandefjord tar kvalikplassen i år, vi har tre soleklare bunnlag i 2010.

Kommentar

• sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

Hvem skal assistpoeng? Mitt forslag:

1-0 Ingen (ballen blir stusset av en Sandefjord-spiller?)
            2-0 Tarik (spiller vegg med BBS)
            3-0 Ingen (tar med seg ballen fra midtbanen og gjør alt på egen hånd)
            4-0 Arild (udiskutabelt)

(En ting er at avisene/tv-selskapene er uenige om antall målsjanser, men de klarer heller ikke å være enige om hvem som var nest sist på ballen)

Kommentar

• norskpoker
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 399

Opprinnelig skrevet av sparwasser
              Hvem skal assistpoeng? Mitt forslag:
              2-0 Tarik (spiller vegg med BBS)
              Det der var veldig mye mer tilfeldigheter enn skills - i hvert fall så det sånn ut på tv. Ingen er nok et bedre alternativ enn Tarik her.

Kommentar

• knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9539

Opprinnelig skrevet av KFL41
                Syntes kortet til Søgård var ytterst billig, men ellers var han ok. Der kunne han nøyd seg med tilsnakk.
                Han fikk tilsnakk før, i duellen hvor han viste knotter. Det gule kortet var helt korrekt IMO da han saboterte kraftig en mulig overgang for tannløse Sandefjord.

Kommentar

• Kjølnerdomen
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jun 2008
                  • 148

Synes resultatet i går var meget flatterende, utfra at vi ikke evnet så skape noen særlig flere sjanser enn de vi faktisk scoret på (bortsett fra Nosas stolpeskudd + straffen).

Det vi så veldig tydelig i går, var at vi manglet en offensiv midtbanespiller, som evner å gjøre noe konstruktivt med kula - fortrinnsvis fremover på banen. Hverken Tam eller Søgård har dessverre ikke disse evnene i særlig grad.

Det jeg da etterlyser er ett bytte på et mye tidligere tidspunkt enn det HB gjorde i går. Om det er Tam eller Søgård som byttes, er egentlig hipp som happ, da ingen av de på noen måte spilte spesielt dårlig. Det som er problemet med HB (og norske trenere generelt) er at man tydeligvis må spille dårlig for å bli byttet ut. I går tror jeg det hadde vært bra å gjort ett taktisk bytte (som vi ser mye oftere i de store ligaene) tidlig i 2. omgang, og fått en en spiller med litt offensive kvaliteter (eller gjort omrokkeringer - Nosa inn på midten) - til tross for at ingen har spilt seg ut av laget...

Noen synspunkter på dette?
                  Last edited by Kjølnerdomen; 03.05.2010, 11:32. Begrunnelse: skriveleif

Kommentar

• Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5918

Opprinnelig skrevet av Kjølnerdomen
                    Synes resultatet i går var meget flatterende, utfra at vi ikke evnet så skape noen særlig flere sjanser enn de vi faktisk scoret på (bortsett fra Nosas stolpeskudd + straffen).
                    Jeg hadde ikke mulighet til å se kampen i går og måtte følge den på nett, men når Henning Berg påstår at vi scoret på fire av ti sjanser, så mener du det er helt feil?
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• ragnarrock
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 937

noen som har sett noe til børs/k-bok?
                      sitter fast i Oslo by med liten tilgang til RB..
                      *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• Kjølnerdomen
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Jun 2008
                        • 148

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                        Jeg hadde ikke mulighet til å se kampen i går og måtte følge den på nett, men når Henning Berg påstår at vi scoret på fire av ti sjanser, så mener du det er helt feil?
                        Hvis vi snakker reelle målsjanser, så ja - jeg er uenig med HB. Vi hadde noen skudd på mål, men som jeg ikke vil karakterisere som målsjanser. Må være de HB har telt med.

Det skal sies at vi hadde sikkert 70% ballbesittelse, men som nevnt i tidligere innlegg - vi manglet offensive krefter på midtbanen, noe som igjen resulterte i fryktelig mye dytting av ball sidelengs og bakover...

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Resultatmessig må man si seg fornøyd. Men med tanke på de 6000+ på tribunen (som skulle vært mange fler) er det vanskelig å ikke irritere seg over spillet i første omgang.

Kommentar

• Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                            noen som har sett noe til børs/k-bok?
                            sitter fast i Oslo by med liten tilgang til RB..

Kommentar

• Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2602

Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                              Blir litt ot dette, men en ting jeg lenge har lurt på. Om en spiller skyter i stanga, og returen blir satt i tverliggeren før keeperen på magisk vis får slått til corner på det tredje skuddet. Teller man da 3 målsjanser? Det er jo kav umulig å score på alle tre, eller to av dem for den saks skyld.
                              Godt spørsmål. Kan prøve å finne ut.
                              Ferdigskåra

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

Opprinnelig skrevet av Kimito
                                Godt spørsmål. Kan prøve å finne ut.
                                Det MÅ jo telles kun som en sjanse, i beste fall en sk. gigantsjanse.

Kommentar

• superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

Opprinnelig skrevet av reka
                                  Det MÅ jo telles kun som en sjanse, i beste fall en sk. gigantsjanse.
                                  Så lenge man bommer på alle 3 må jo 3 sjanser telles. Dersom man derimot setter den første teller ikke de to andre.

Forøvrig er jo ikke et stolpeskudd en sjanse - et skudd i stolpen har jo ingen mulighet i det hele tatt til å gå i mål og er derav helt ufarlig.
                                  Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Rovfugl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 3672

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Så lenge man bommer på alle 3 må jo 3 sjanser telles. Dersom man derimot setter den første teller ikke de to andre.

Forøvrig er jo ikke et stolpeskudd en sjanse - et skudd i stolpen har jo ingen mulighet i det hele tatt til å gå i mål og er derav helt ufarlig.
                                    Så et skudd som går stang inn anses ikke som mål?

Stolpeskudd kan så absolutt gå i mål og må dermed anses som sjanse.

Akkurat som en skudd på keeper er en sjanse, kan også gå via keeper og inn
                                    DØ FOR FUGLA!!!
                                    http://www.fluefiskebloggen.no
                                    LSK er min religion
                                    Ujah er min gud

Kommentar

• mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                      Så dersom en spiller får ballen på 5 meter foran åpent mål så er det ingen sjanse om skuddet treffer stolpen ?
                                      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                        Så et skudd som går stang inn anses ikke som mål?

Stolpeskudd kan så absolutt gå i mål og må dermed anses som sjanse.

Akkurat som en skudd på keeper er en sjanse, kan også gå via keeper og inn
                                        Et skudd som går i stolpen og spretter ut igjen, som Nosas i går, har 0% sjanse for å gå i mål. Et skudd som går stang inn er derimot scoring og ikke målsjanse. Det samme gjelder selvsagt alle avslutninger som går over eller utenfor - har du noengang sett en fotballspiller skyte over og og score?

Første bud for at det er en målsjanse er selvfølgelig at avslutningen er innenfor ramma.
                                        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3501

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                          Handler ikke om å være Barcelona. Det laget vi møtte er ikke godt nok for tl, skulle bare mangle at vi kjørte over de, også på en dårlig dag.

Men man trenger en virkelighetsjekk hvis man mener det vi så i går er bra nok. Greit at vi vinner, men makan til dårlig spill til tider skal man lete lenge etter. Selvom vi puttet 4 så var det mye rart fremover på banen.

Dette handler ikke om å være negativ, men om å være realist og se hva som faktisk skjer utpå der.
                                          Dette Sandefjord laget holdt lekestue med vif i 70 minutter, og burde ledet den kampen klart før vif fikk med seg 3 VELDIG heldige poeng, de var nære på å ta med seg både 3 og 1 poeng fra Bergen.
                                          I tillegg spilte de lenge jevnt med Aalesund i en kamp de hadde hele laget ute med sykdom i forkant av kampen. Molde ble også knust 3-1 på hjemmebane i serieåpningen. Så at LSK vinner 4-0 i en kamp vi skaper ett tosifret antall målsjanser, og slipper til ett langskudd er absolutt mer enn godkjent. Det er vel bare Strømsgodset som var i nærheten av det i sin 4-2 seier hjemme mot dette laget.
                                          Nei, dette var rett og slett en av de mer imponerende hjemmekampene LSK har gjort mot antatt svakere motstand på lang tid.

Kommentar

Working...