Lillestrøm SK - Sandefjord, Åråsen Stadion, søndag 02. mai kl. 18.00
Collapse
X
-
Og 11-1 i sjanser er i overkant, noe midt imellom TV2 og VGs telling virker mer riktig, som 7-1. Utenom straffa og Nosas stolpetreff var det rimelig lite annet som ihvertfall jeg vil kategorisere som store muligheter for LSK. Det er derimot fantastisk mye nesten.
Dødball, kontringer og enkeltprestasjoner. Men et pasningsspill som gjør at vi på ingen måte klarer å dominere selv en motstander som Sandefjord på hjemmebane.Kommentar
-
11 målsjanser, 4 scoringer og en straffe imot der "forventet 6. plass" i Tippeligaen har en særs dårlig dag på banen, er et representativt lag for Norges toppdivisjon?
Hah!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RuneUenig. Det laget vi møtte i går er representativt for nivået i Tippeligaen.
Sandefjord tar kvalikplassen i år, vi har tre soleklare bunnlag i 2010.Kommentar
-
Hvem skal assistpoeng? Mitt forslag:
1-0 Ingen (ballen blir stusset av en Sandefjord-spiller?)
2-0 Tarik (spiller vegg med BBS)
3-0 Ingen (tar med seg ballen fra midtbanen og gjør alt på egen hånd)
4-0 Arild (udiskutabelt)
(En ting er at avisene/tv-selskapene er uenige om antall målsjanser, men de klarer heller ikke å være enige om hvem som var nest sist på ballen)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Synes resultatet i går var meget flatterende, utfra at vi ikke evnet så skape noen særlig flere sjanser enn de vi faktisk scoret på (bortsett fra Nosas stolpeskudd + straffen).
Det vi så veldig tydelig i går, var at vi manglet en offensiv midtbanespiller, som evner å gjøre noe konstruktivt med kula - fortrinnsvis fremover på banen. Hverken Tam eller Søgård har dessverre ikke disse evnene i særlig grad.
Det jeg da etterlyser er ett bytte på et mye tidligere tidspunkt enn det HB gjorde i går. Om det er Tam eller Søgård som byttes, er egentlig hipp som happ, da ingen av de på noen måte spilte spesielt dårlig. Det som er problemet med HB (og norske trenere generelt) er at man tydeligvis må spille dårlig for å bli byttet ut. I går tror jeg det hadde vært bra å gjort ett taktisk bytte (som vi ser mye oftere i de store ligaene) tidlig i 2. omgang, og fått en en spiller med litt offensive kvaliteter (eller gjort omrokkeringer - Nosa inn på midten) - til tross for at ingen har spilt seg ut av laget...
Noen synspunkter på dette?Kommentar
-
Jeg hadde ikke mulighet til å se kampen i går og måtte følge den på nett, men når Henning Berg påstår at vi scoret på fire av ti sjanser, så mener du det er helt feil?For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
noen som har sett noe til børs/k-bok?
sitter fast i Oslo by med liten tilgang til RB..*Kjempe gutta fighte gutta!!*
-RagnarRock-Kommentar
-
Det skal sies at vi hadde sikkert 70% ballbesittelse, men som nevnt i tidligere innlegg - vi manglet offensive krefter på midtbanen, noe som igjen resulterte i fryktelig mye dytting av ball sidelengs og bakover...Kommentar
-
Kommentar
-
Blir litt ot dette, men en ting jeg lenge har lurt på. Om en spiller skyter i stanga, og returen blir satt i tverliggeren før keeperen på magisk vis får slått til corner på det tredje skuddet. Teller man da 3 målsjanser? Det er jo kav umulig å score på alle tre, eller to av dem for den saks skyld.FerdigskåraKommentar
-
Så lenge man bommer på alle 3 må jo 3 sjanser telles. Dersom man derimot setter den første teller ikke de to andre.
Forøvrig er jo ikke et stolpeskudd en sjanse - et skudd i stolpen har jo ingen mulighet i det hele tatt til å gå i mål og er derav helt ufarlig.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Stolpeskudd kan så absolutt gå i mål og må dermed anses som sjanse.
Akkurat som en skudd på keeper er en sjanse, kan også gå via keeper og innKommentar
-
Fugla mot nye høyderKommentar
-
Første bud for at det er en målsjanse er selvfølgelig at avslutningen er innenfor ramma.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Handler ikke om å være Barcelona. Det laget vi møtte er ikke godt nok for tl, skulle bare mangle at vi kjørte over de, også på en dårlig dag.
Men man trenger en virkelighetsjekk hvis man mener det vi så i går er bra nok. Greit at vi vinner, men makan til dårlig spill til tider skal man lete lenge etter. Selvom vi puttet 4 så var det mye rart fremover på banen.
Dette handler ikke om å være negativ, men om å være realist og se hva som faktisk skjer utpå der.
I tillegg spilte de lenge jevnt med Aalesund i en kamp de hadde hele laget ute med sykdom i forkant av kampen. Molde ble også knust 3-1 på hjemmebane i serieåpningen. Så at LSK vinner 4-0 i en kamp vi skaper ett tosifret antall målsjanser, og slipper til ett langskudd er absolutt mer enn godkjent. Det er vel bare Strømsgodset som var i nærheten av det i sin 4-2 seier hjemme mot dette laget.
Nei, dette var rett og slett en av de mer imponerende hjemmekampene LSK har gjort mot antatt svakere motstand på lang tid.Kommentar
Kommentar