Nyheter mai 2010 (midlertidig)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

Aftenposten.no

Johnsen usikker på Lillestrøm-fremtiden.

Vi får se hva som blir løsningen.

Tidligere Start-back, kristiansanderen Marius Johnsen, fikk noen små minutter på Sør Arena da Lillestrøm slo Start 3-2 torsdag.
    Men det er stort sett på benken Johnsens plass i LSK-laget har vært denne sesongen. For det var hjemme i Kristiansand at Johnsen fikk sin første kamp for sesongen.

Det er ikke rollen som innbytter han ønsker å ha.
    - Jeg er ikke fornøyd med å sitte og se på, det er så langt jeg vil strekke meg, sier Johnsen på spørsmål om hva han tenker om sin fotballframtid.
    - Men når det er sagt så er det gledelig å se måten vi har opptrådt defensivt på, så jeg skjønner jo at det ikke gjøres så mange endringer. Jeg må bare stå på så får vi se, sier den sympatiske 28-åringen og smiler.
    - Hva tenker du om en eventuell retur til Start?
    - Det får vi se på. Vi får se hva som blir løsningen.
    Etter å ha lagt bak seg en tid med et kne som har kranglet voldsomt er Johnsen nå såpass bra at han fint kan spille fotball og trene som vanlig igjen.
    - Jada, det funker i hvert fall. Det har vært ganske bra en stund, det er i alle fall greit til å spille fotball med, sier han.

Kommentar

• Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

Nettavisen.no

Ble frarådet å gå til Lillestrøm

Tarik Elyounoussi er glad han valgte å lukke ørene.

KRISTIANSAND (Nettavisen): Tarik Elyounoussi var en av eliteseriens største stjerner, scoret mål for det norske landslaget og var en mann storklubbene valfartet til Fredrikstad for å se spille fotball. Han endte til slutt opp med å signere for den nederlandske proffklubben Heerenveen.
      Men der stoppet også eventyret.
      Lite spilletid, hyppige trenerbytter og et nytt land gjorde at Elyounoussi mistrivdes. Da han valgte å komme tilbake til Norge for å få spilletid, var det mange som mente han ikke burde velge Lillestrøm. Det er han glad for at han ikke hørte på.
      - Mange var uenig med meg i valget om å gå til Lillestrøm, de trodde det var et fysisk lag som spilte drittfotball. Jeg er glad for at jeg er her og får være med på dette, Lillestrøm er et lag bestående av mye teknikk, fart, dødballstyrke. Dette laget har alt. Jeg er utrolig glad for at jeg valgte Lillestrøm, forteller Elyounoussi til Nettavisen.
      Ingen selvtillit
      Han kan ikke få skrytt nok av LSK-trener Henning Berg, som han trekker frem som en av årsakene til at både han selv og laget er i medgang om dagen.
      - Å være i LSK blir bedre og bedre for hver dag. Jeg har kommet meg kjempegodt inn i gruppa, og jeg er utrolig heldig som har Henning som trener. Han er kjempedyktig, forteller Elyounoussi.
      Han forteller at han i mangel på spilletid og tillit mistet totalt lysten på fotball under tiden i Nederland.
      - Da jeg kom til Lillestrøm. var gleden og selvtilliten helt på bunn. Jeg hadde nesten glemt hvordan det er å spille fotball med mye publikum, og det er det som er morsomt. Nå er selvtilliten tilbake, sier en blid Tarik, som spilte nok en god kamp mot Start torsdag.
      Elyounoussi nekter for at han tenker på å komme tilbake i landslagsvarmen, og krever å bli trodd på det.
      - Jeg tenker ikke så mye på landslaget. Jeg fokuserer på meg selv og mine prestasjoner for laget, og gjør jeg det så kommer fort de andre tingene av seg selv. For meg er det viktigste å få spilletid og matching på høyt nivå, hvis ikke synker selvtilliten og gleden. Jeg bruker hver trening og hver kamp til å utvikle meg, så får vi heller ta spill for landslaget som en bonus, forteller Elyounoussi.
      Blanke ark
      Han forteller at han er glad for tilliten Berg har vist ham, og ser frem til en ny sjanse i profftilværelsen i Heerenveen med tiden i LSK i bagasjen.
      - Det er positivt for meg å få en ny sjanse i Nederland. Heerenveen får ny trener i sommer, og for ledelsen der var det viktig at jeg skulle starte med blanke ark med den nye treneren, noe jeg tar som et godt tegn på at de fortsatt har troen på meg. Jeg har ikke gitt opp å virkelig lykkes der nede, jeg har tre år igjen av kontrakten, og nå vet jeg hva som venter meg. Med tanke på spilletiden jeg har fått her, og selvtilliten og gleden med fotball gjør at jeg tror det kommer til å gå bra for meg i Heerenveen, avslutter Elyounoussi.
      LSK-trener Henning Berg er glad for at Elyounoussi valgte å komme til Lillestrøm.
      - Tarik er en veldig god spiller, og nå begynner han å komme i veldig god form, noe vi selvsagt er veldig glade for. Det var derfor vi gjorde avtalen med Heerenveen. For Tarik var det bra å komme hit og få kamptrening, for oss var det bra fordi vi fikk en god spiller. Han blir bedre og bedre, noe som sikkert er ålreit for Tarik det og, så får han føle at han får utviklet seg og blir bedre. Økonomisk var det en ekstremt gunstig avtale for oss også, forteller Berg til Nettavisen.
      Berg er fornøyd med hvordan Elyounoussi har utviklet seg under tiden i LSK.
      - Jeg synes han har hatt en tilfredsstillende utvikling. Han trengte litt kamptrening da han kom, og trengte tid til å bli kjent med lagkamerater. Nå begynner vi å se Tarik spille på det store potensialet han har i seg, sier Henning Berg.

(Saken er forresten skrevet av hoyt)

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

RB

SPILLER FOR FRAMTIDA: Khaled Mouelhi sier han skal ta vare på sjansen søndag. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Spiller for karrieren

LILLESTRØM: Etter å ha tilbrakt det meste av sesongen på benk og tribune, kan Khaled Mouelhi (29) få sjansen fra start mot Strømsgodset søndag.

Per Morten Sødal
        Publisert 08.05.2010 kl 13:50 Oppdatert 08.05.2010 kl 15:37

Etter en til tider svak fjorårssesong har ikke tunisieren vært inne i varmen denne sesongen.
        Lørdagens formasjonstrening på Åråsen kan klare signaler om at midtbanespilleren er høyaktuell sentralt, ved siden av Espen Søgård.

Vi følger LSK-Godset direkte, søndag klokka 18!

Den kampen kan bli starten på svært vitkige måneder for 29-åringen.
        – Ingen tvil om det. Jeg har ingen kontrakt neste sesong. Det er klart resten av dette året blir viktig for framtiden min som fotballspiller. Nå ser det ut til at jeg får en sjanse. Den skal jeg gjøre alt for å ta vare på, sier Mouelhi til rb.no
        Ingen av LSKs Bosmann-spillere er blitt tilbudt ny kontrakt så langt. Ifølge sportsdirektør Torgeir Bjarmann vil ikke det skje før etter sommeren.

Skadet
        Plass fra start på kanten mot Viking, samt noen korte innhopp, er blitt uttellingen i spilletid for Mouelhi til nå i år. Han føler imidlertid at han ikke har vært så langt unna flere minutter.
        – Jeg følte jeg var veldig nære laget, men så ble jeg skadet. Den satte meg ut et par uker, sier han, og peker på den høyre ankelen.
        Mouelhi kan gå inn for Nsaliwa Tamandani som er sliten etter et tøft kampprogram, uten altfor godt grunnlag, den siste tiden.
        – Vi har en bred tropp og mange strenger å spille på. Det er viktig for klubben.

Vurdering
        Trener Henning Berg tar ikke ut laget før i morgen. Han sier Mouelhi er ett av flere alternativ sentralt.
        – Vi drillet ”Kiko” i den rollen nå, slik at han i alle fall skulle være forberedt. Den største forandringen i situasjonen hans nå, er at han er skadefri. Han er en god spiller som gir oss andre kvaliteter enn det vi får med andre alternativer. Samtidig fulgte også "Tam” nøye med på det som skjedde. For han er det snakk om totalbelastningen, sier Berg.
        Treneren kan også dra inn Nosa Igiebor sentralt i banen og slippe Erling Knudtzon som hadde assist til seiersmålet mot Start til på venstrekanten.

Smell
        LSK-troppen er så godt som skadefri, selv om Tarik Elyounoussi fortsatt kjenner smellen i hofte-/ryggpartiet han pådro seg i torsdagens kamp. Men både Berg og den hurtige kantspilleren regner med at han blir kampklar.
        – Jeg kjenner det, men kampen skal gå fint å rekke, sier Elyounoussi.

Slik det så ut lørdag stiller derfor følgende 11 fra start (4-4-2): Stefan Logi Magnusson – Karim Essediri, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen – Tarik Elyounoussi, Khaled Mouelhi, Espen Søgård, Nosa Igiebor – Arild Sundgot, Bjørn Bergmann Sigurdarson.

Benken: André Hansen, Marius Johnsen, Stian Ringstad, Nsaliwa Tamandani, Erling Knudtzon, Olivier Occean og Anthony Ujah.

Kommentar

• KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

LSK.no

Tomåls-Arild tent foran Godset-kampen
          - Seieren i Kristiansand gav oss masse energi, sier «Legenden».

Kommentar

• KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

KEEPER-SUKSESS: Stefan Logi Magnusson holder stort sett buret rent for LSK, men på det islandske landslaget er han langt bak i køen. FOTO: LISBETH ANDRESEN

– Har større sjanse som midtstopper

LILLESTRØM: Stefan Logi Magnusson (28) har ikke akkurat stor tro på at han vil få sjansen til å spille mot blant annet Norge i EM-kvalifiseringen.

Å si at han betrakter landslagssjef Olafur Johannesson som en nær venn er virkelig å ta i.
            LSK-keeperen vet ikke engang om han vet hvor god sesong han har hatt så langt.
            – Jeg kan sende dvd-er av alle kampene våre, hvis han ønsker det. Men på de samlingene jeg har vært på har jeg vel snakket 30 sekunder med ham, til sammen, sier Magnusson til Romerikes Blad.
            LES MER: Mouelhi drillet i startoppstillingen!

Slik spilles Tippeligaen!
            Hvem blir årets spiller i LSK?
            LSKs toppscorere!

– Best

For Odd-keper Arni Gautur Arnason, Gunleifur Vignir Gunleifson og Fjalar Torgeirsson blir foretrukket foran 28-åringen.
            Det er han ikke enig i selv.
            – Jeg mener fortsatt jeg er den beste keeperen på Island. Men jeg har vel større sjanse til å komme i troppen som midtstopper. Det har jo landslagssjefen sagt at han mangler. Jeg tipper at jeg er et sted mellom nummer fire og seks på lista.

Disse står bak LSK-målene!
            LSKs kortoversikt!

Vil slippe Logi

LSK-trener Henning Berg sier først at han ikke har god nok oversikt over keepersituasjonen på sagaøya til å mene noe om at hans førstevalg blir utelatt fra landslagstroppen.
            – Men jeg vil ikke at han skal så mot Norge. Vi ønsker jo å kvalifisere oss, humrer han.
            Selv om han gjerne skulle vært med da våre beste menn gjester Island 3. september, har Magnusson selv et svært avslappet forhold til vrakingen.
            – Det hadde vært fantastisk å få muligheten, men det virker som han er fornøyd med de keeperne har valgt å bruke. For meg er uansett LSK det viktigste. Det er der jeg har all fokus.
            Og den har han hatt så langt denne sesongen. Med sju av ti kamper uten baklengsmål så langt topper han fjoråret glatt.
            Da holdt LSK nullen i kun én av de 30 seriekampene

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

Aftenposten

Krumtappen møter gamle lagkamerater

KRUMTAPPEN I LSK-FORSVARET: Her er det Kongsvingers Kai Risholt som får merke Steinar Pedersens duellstyrke på kroppen. Foto: Digitalsport

Lillestrøms Steinar Pedersen var på utlån i Strømsgodset forrige sesong. Nå er han krumtappen i landets beste forsvar.

Publisert: 09.05.2010 kl. 15:43 , endret: 09.05.2010 kl. 15:48
              Av: André Almløv

- Jeg er i bra slag for tiden og samarbeidet med de andre bak fungerer veldig godt. Nå gleder jeg meg til å møte Strømsgodset igjen, sier Pedersen.

Revansjesugne
              Strømsgodset har imponert hjemme denne sesongen, men har kun tatt ett poeng borte. Forrige runde kom det et resultat som kunne tyde på en aldri så liten formsvikt da laget tapte 0-4 mot Odd hjemme på Marienlyst.
              LSK-stopper Pedersen spilte halve fjorårssesongen i Drammen og tror laget vil komme sterkt tilbake.
              - De har et godt lag med mange gode spillere og er sikkert revansjesugne etter tapet mot Odd. Det blir nok en tøff kamp, sier Pedersen.

Formlag
              Pedersen ble sendt på utlån til Strømsgodset etter å ha slitt benken i de første kampene forrige sesong.
              Da han kom tilbake i august gikk han rett inn på LSK-laget og danner nå seriens mest gjerrige forsvar sammen med Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen og Karim Essediri.
              Lillestrøm har vært spesielt sterke hjemme der tre seirer, to uavgjorte og 13-1 i målforskjell har gitt laget selvtillit. At de tok sin første borteseier da Start ble slått 3-2 på torsdag viser at det er et formlag som venter Strømsgodset på Åråsen.
              - Vi snudde kampen på en sterk måte mot Start og viste veldig god moral. Det er en godfølelse i laget og vi har store muligheter til å ta nye tre poeng, sier Pedersen.

Tåler programmet
              Strømsgodset får en dag mer hvile etter forrige serierunde enn LSK, men det er det ingen i Lillestrøm-laget som klager over.
              - Vi er veldig godt trent og tåler dette kampprogrammet, sier Pedersen, og påpeker at det bare er en fordel med ny kamp så kort tid etter kamp, så lenge de tar med seg et så godt resultat som mot Start.
              - Det er veldig bra å komme inn i en god steam. Nå har vi en god hjemmeseier mot Sandefjord bak oss, og vant igjen borte mot Start. Det gir masse selvtillit i laget.

Moro med kamp
              Trener Henning Berg mener også at laget er klare for ny kamp, selv om det bare har blitt en skikkelig treningsøkt siden seieren mot Start.
              - Laget er i god form og vi vil heller spille kamp enn å trene. Det er mer moro. Godset har spilt bra bortsett fra sist kamp og blir en god utfordring. Vi har lyst til å gjøre det beste vi kan, sier LSK-treneren.

Mouelhi inn?
              Berg gjør neppe de store forandringene på laget, men det som synes sikkert er at Khaled Mouelhi, Tamandani Nsaliwa og Erling Knudtzon alle kjemper om samme plass i midtbaneleddet.
              Nsaliwa hviles trolig som en følge av belastningen han har vært utsatt for i forhold til treningsgrunnlaget, og på lørdagens trening var det derfor Mouelhi som spilte sentralt sammen med Espen Søgård.
              Berg kan derimot også velge å sette inn Knudtzon på kanten og trekke Nosa Igiebor inn sentralt.

Trolig lagoppstilling (4-4-2): Stefan Logi Magnusson – Karim Essediri, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen – Tarik Elyounoussi, Espen Søgård, Khaled Mouelhi, Nosa Igiebor – Arild Sundgot, Bjørn Bergmann Sigurdarson.

Kommentar

• KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

RB.no

VIL BLI: Tarik Elyonoussi legger ikke skjul på at han skulle ønske LSK-perioden skulle vart lenger. FOTO: SCANPIX

– Skulle ønske jeg kunne bli

ÅRÅSEN: Tarik Elyonoussis tid i LSK er snart over. Han vil ikke dra og hyller både klubben og fansen.

Tarik Elyonoussi spiller sin siste Tippeliga-kamp for LSK 5. juni borte mot Molde. Han kan få med seg en cupkamp 9. juni, men etter det er det slutt og tilbake til Heerenveen.
                Til TV2 etter kampslutt i kveld sier han at det blir trist.
                – Det er ingen som vilforlate dette laget nå. Det blir trist og jeg skulle ønske jeg kunne bli lengre, sier Tarik.

Ikke aktuelt

TV2-reporteren spør om han har sett på mulighetene for å bli på Åråsen.
                – Det er ikke aktuelt. De har sagt at de vil ha meg ned igjen og med ny trener så må jeg det, sier Tarik.
                Han sier i samme intervju at klubben og fansen har tatt ham i mot med åpne armer fra starten av.
                – Jeg slet litt med formen til å begynne med, men for hver kamp vi har spilt har det gått bedre og bedre. Det er deilig å spille utpå her i dag. Fansen er fantastisk, sier han.

Gikk ut i 100

LSK gikk ut i 100 på Åråsen i kveld med den forventingen at Strømsgodset skulle gjøre det samme.
                Etter 12 minutter scoret Steinar Pedersen LSKs første mål.
                Nosa Igiebor gjorde sitt første mål for sesongen da klokka sto på 19 minutter.
                Bjørn Bergmann Sigurdarson scoret på et av Nosa Igiebors innlegg da kampen hadde vart i 71 minutter.
                Strømsgodset fikk en utligning mot slutten, men det var aldri tvil om hvor poengene skulle havne

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

RB.no

FORNØYD MED ÉN OMGANG: LSK-trener Henning Berg var ikke så fornøyd med de siste 45 minuttene. FOTO: SCANPIX

Henning Berg: – Årsbeste

ÅRÅSEN: LSK spilte en fantastisk første omgang mot Strømsgodset. De siste 45 minuttene kontrollerte de inn til

Det var et heltent hjemmelag som valset over Strømsgodset fra start. Klokka viste 5 sekunder da den første corneren kom.
                  Dette skulle sette standaren for en fantastisk første omgang.
                  12 minutter var spilt da LSK fikk en av sine 14 cornere i kveld. Karim Essediri slår inn og Steinar Pedersen stanget inn ledermålet.
                  Syv minutter senere produserte de et flott angrep. Arild Sungodt fant Tarik Elyounussi som la inn til Nosa Igiebor. Nigerianeren kunne bare trille inn ballen etter mønsterangrepet.

Årsbeste i 1.omgang
                  Trener Henning Berg var meget fornøyd med laget før pause.
                  Det vi presterte i 1.omgang er nok årsbeste ja. Jeg er spesielt fornøyd med tempo og presisjonen i pasningsspillet. Samtidig er det defensive arbeidet godt. Vi presset Strømsgodset tilbake gjennom hele omgangen, sier Berg.
                  – Det virket heller ikke som dere var slitne etter seieren mot Start på torsdag?
                  Nei, og det er jeg også veldig fornøyd med. Vi har et godt støtteapparat som sørger for at spillerne er restituerte. Samtidig er er gutta blitt flinke mentalt, til denne jobben. Det viser også at vi er godt fysisk rusta for mange kamper på kort tid.

Flott angrep
                  71 minutter er spilt når dagens kanarifugl, Bjørn Bergmann Sigurdarson avsluttet et nytt fantastisk angrep. Nosa la inn fra venstre. Det var Sigurdarson og stupheadet vakkert inn 3-0.
                  Berg var fornøyd med eleven sin.
                  Bjørn gjorde nok en god kamp for oss. Moro at han scoret i dag igjen.
                  Godset fikk en redusering på sin eneste sjanse i kampen etter et selvmål fra Lars Kristian Eriksen uten at det bekymret LSK - treneren.
                  Vi var veldig solide bakover igjen. At Strømsgodset kom litt mer med i kampen, hadde sammenheng med at vi ledet. Jeg synes likevel vi hadde kontroll.
                  Men han var likevel ikke enig i at de var fullstendig overlegne.
                  – Nei, Strømsgodset er et bra lag.
                  Det kan være at Strømsgodset er et godt lag, men i dag var LSK rett og slett flere nummer for store og rundspilte dramenserne gjennom nesten hele kampen.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

Dagbladet

STUP: Bjørn Bergmann Sigurdarson (t.v.) stupte inn 3-0 bak SIFs Kim Andre Madsen og keeper Adam Larsen etter det som var Lillestrøms beste angrep etter hvilen. Foto: Eirik Førde/Digitalsport

- Høy klasse over Lillestrøm

Berg mener første omgang mot Godset var årsbeste.

JØRGEN B. HOFF
                    jbh@dagbladet.no
                    SPORT.NO

I STORSLAG: Veteranforsvarer Steinar Pedersen har vært i sitt livs form denne våren. Mot Strømsgodset var LSK-spilleren først på Karim Essediris presise dødball, og sendte vertene i ledelsen etter 12 minutter.
                    Foto: Kyrre Lien / Scanpix

FRITT SPILLEROM: Lars Sætra (t.v.) og Glenn Andersen (t.h.) ble passive tilskuere til at Nosa Igebor uforstyrret kunne spasere inn 2-0 til Lillestrøm. Det var tidvis klasseforskjell på Åråsen.
                    Foto: Kyrre Lien / Scanpix

(Dagbladet): Lillestrøm - Strømsgodset 3-1.

Det var neppe mange tippere som så nødvendigheten av å gardere kamp nummer fire på kupongen - Lillestrøm mot Strømsgodset. Hjemmesterke romerikinger mot bortesvake drammensere var på papiret en sikker «H», og oppgjøret skulle også forløpe seg slik i praksis.

Det var klasseforskjell fra første fløytestøt fra dommer Terje Hauge, og kampen var i realiteten avgjort da Nosa Igiebor trillet inn 2-0 fra kort hold etter 19 minutter.

Da hadde Steinar Pedersen allerede stanget vertene i føringen mot gamle lagkamerater i Godset.

Særlig den første halvtimen på Åråsen var et tydelig bevis på at Lillestrøm blir å regne med i medaljekampen når status skal gjøres opp etter 30 serierunder i november.

LSK-trener Henning Berg tenker imidlertid ikke tabell etter 11 kamper, der «kanarifuglene» er å finne på en foreløpig bronseplass etter at flere resultater gikk deres vei søndag kveld.
                    - Vi ser ikke på tabellen så tidlig. Vi er fornøyde med spillet, og det vi presterer i første omgang i dag, er noe av det beste vi har gjort så langt i år. Det var det høy klasse over, sier Berg til TV 2 Sporten.

- Uheldige
                    Lillestrøm fikk fritt leide på venstresida der bortelagets høyreback Krister Aunan smertelig fikk erfare at det er nivåforskjell på Tippeliga og 2. divisjon. Den tidligere Randaberg-spilleren slet voldsomt mot «Nosa» Igiebor og Lars Kristian Eriksen, som stadig doblet på kantene.

Etter to tidlige baklengsmål og gult kort på Aunan, så Godset-sjef Ronny Deila seg nødt til å gjøre en rokkering på backplass: Aunan ble flyttet over på venstresida, mens kaptein Glenn Andersen tok over på høyreback.

Dermed fikk gjestene bedre defensiv struktur, men kampen var allerede så godt som tapt før lagene gikk i garderoben ved pause.
                    - Jeg synes vi var veldig uheldige, men også udyktige til å begynne med da vi fikk to tidlige mål imot oss. Det preger kampen veldig. Jeg synes gutta jobber steinhardt, men vi taper for et bedre lag i dag, erkjenner Deila overfor TV 2 Sporten.

Offensiv eksplosjon
                    Vertene slet med å finne tilbake til tempoet og rytmen fra første omgang etter hvilen, men hadde i det minste enda et mønsterangrep å by egne tilhengere på da Arild Sundgot spilte Nosa fri på venstresida etter 71 minutter.

Den nigerianske playmakeren tok venstrefoten i bruk da han lette etter alternativer foran mål, og fant Björn Bergmann Sigurdarson, som stupte inn 3-0.

Strømsgodset pyntet på resultatet drøyt ni minutter seinere da Lars Kristian Eriksen, under press fra Lars Sætra, satte Marcus Pedersens avslutning i eget mål. Seieren var imidlertid aldri truet - den fjerde strake i løpet av ni maidager.

Det defensive har vært på stell hele sesongen. Nå sprudler også LSK offensivt.
                    - Vi har slitt med å score mål. Nå blir det bare flere og flere mål for hver eneste kamp, så det er fantastisk å være med på dette her, sier Tarik Elyounoussi, som snart reiser tilbake til Heerenveen og Nederland.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

RB

VIL BLI: Steinar PEdersen håper hans gode sesong vil sørge for ny kontrakt på Åråsen. FOTO: SCANPIX

Ønsker seg ny kontrakt

ÅRÅSEN: Steinar Pedersen topper RB-sportens børs. Men han står uten kontrakt når sesongen er over.

LSKs midtstopper Steinar Pedersen har gjort en meget god sesong. Mot Strømsgodset i kveld spilte han også bra.
                      12 minutter var spilt når han gjorde sitt tredje mål for året.
                      Jeg vet at Karim Essediri pleier å slå en god serve. Jeg tok et av mine vanlige innløp og kom først på ballen. Jeg traff godt med panna og det var deilig å se ballen gå inn, forklarte Pedersen etter kampslutt.

Aldri vært bedre
                      Steinar Pedersen troner helt øverst på RB-sportens spillerbørs etter 11 kamper.
                      – Er dette din beste sesong noensinne, Pedersen?
                      Tja, jeg er ihvertfall godt fornøyd med hva jeg har prestert hittil i år, og jeg føler meg egentlig bedre enn noen gang.

Vil fortsette på Åråsen
                      Steinar Pedersen hadde en noe turbulent sesong i fjor, hvor han ble utleid til nettopp Strømsgodset i vårsesongen. Hans kontrakt går ut etter inneværende sesong.
                      Fjorårssesongen har jeg lagt bak meg. Jeg er kjempefornøyd med å være på Lillestrøm nå, og ønsker å fortsette karrieren her. Men jeg har ikke snakket med LSK ennå, så alt dette må tas med han som står der, sier Pedersen og peker på Sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

Forhandler ikke før sommeren
                      Bjarmann, sesongens beste spiller står her som bosman-spiller neste år. Når får han ny kontrakt?
                      Steinar har spilt bra i år, ingen tvil om det. Vi har 5 bosman-spillere i stallen vår, men vi kommer ikke til å gå i forhandlinger med disse før til sommeren. Dette er av økonomiske hensyn. Vi vet ikke nå hvilke ressurser vi har til neste år, og må vente litt lengre før vi tar våre vurderinger. Uansett vil vi ha samtale med alle disse spillerene etterhvert.
                      Trener Henning Berg, ønsker Pedersen med seg videre.
                      – Steinar er sportslig kvalifisert. Det er det ikke noe tvil om. Men det også økonomi i bilde her. Jeg håper selvfølgelig denne biten ordner seg så Steinar fortsetter hos oss også neste år.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Fædrelandsvennen

Sigurdarson i storform

LSK-Godset 3-1: Den unge LSK-yndlingen kan bli neste eksport fra Åråsen.

Publisert: 09.05.2010 kl. 21:54 , endret: 09.05.2010 kl. 22:35
                        Av: André Almløv

19-åringen Bjørn Bergmann Sigurdarson har allerede spilt seg inn i Lillestrøm-tilhengernes hjerter, men nå begynner navnet hans å høres også utenfor Åråsen.

Med sin oppofrende spillestil har sammenligningene allerede blitt gjort med landsmannen Heidar Helguson, som nå nyter profftilværelse i England takket være storspill i Lillestrøm på slutten av 90-tallet. Bjørn Bergmann Sigurdarson har alle forutsetninger til å følge i Helgusons fotspor. I dag var han banens gigant og scoret ett mål da Strømsgodset ble slått 3-1 på Åråsen.
                        - Jeg vil bare spille her og gjøre det så bra som mulig. Foreløpig har jeg ingen større mål enn det, sier spissen, som så langt har scoret tre mål siden han spilte seg inn blant Henning Bergs elleve utvalgte.

Ønsket i United
                        Sigurdarson kom til Lillestrøm fra islandske Akranes i desember 2008. Året før var han ønsket til treningsopphold hos selveste Manchester United. Grunnen ti det ser man tydelig i Lillestrøm nå. I tillegg til å være robust i duellspillet og god på hodet, er han meget rask og har det som skal til for å få ballen i mål. Suksessen han nyter nå tar han med stor ro.
                        - Når laget spiller godt er det enklere for meg å gjøre det bra, sier unggutten.

Få landskamper
                        19-åringen har vært innom det islandske U19-landslaget, men har så langt ingen U21-kamper. A-landslaget tenker han ikke på.
                        - De ville ha meg til å spille U21-kamp for litt siden, men han der beordret meg til å stå over på grunn av at jeg ikke var helt skadefri, sier 19-åringen og peker på trener Henning Berg, som sammen med fysisk trener Geir Kåsene har holdt Sigurdarson i stramme tøyler for å unngå at skaden skal komme tilbake.

Mye skadet
                        Sigurdarson har nemlig slitt med skade omtrent siden han ankom Lillestrøm. Problemet har sittet i bekkenet, og først like før jul ble det kartlagt eksakt hvor skaden befant seg. Dermed ble det rolig opptrening mens de andre trente hardt.
                        - Jeg slet med skade i bekkenet i hele fjor, og fant ut av det i november. Siden har jeg trent meg opp sakte men sikkert. Det var tøft å sitte alene i treningsrommet mens de andre trente sammen, men nå får jeg betalt for tålmodigheten, sier Sigurdarson, som vi sikkert får høre mye mer til i tiden som kommer.

Kommentar

• KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

LSK.no

Pedersen: - En perfekt uke
                          Steinar Pedersen var sterkt delaktig i 3-1 seieren mot Strømsgodset søndag kveld. Resultatet gjorde LSK-uka fullkommen med ni poeng av ni mulige.

Kommentar

• Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

Årsbeste!

I hvert fall den første halvtimen i følge Henning Berg. Den halvtimen langt på avgjorde kampen og kfl.no kunne traske inn blide og fornøyde inn i mixed zone og snakke med Henning, Karim og Steinar.

Skrevet av Ronnie Hallén

Det var et Fuglalag som stormet i angrep så fort dommeren hadde satt i gang kampen og det var morsom fotball LSK bød på i første omgang. Vel fortjent var det også at LSK gikk til ledelse med 2-0 etter scoringer av Steinar og Nosa. Henning var, ikke overraskende, godt fornøyd etter kampen.

- Vi gjør en veldig god førsteomgang og den første halvtimen mener jeg er årsbeste. Vi er gode offensivt, men også veldig sterke defensivt, så selv om vi ga fra oss ballen på midten flere ganger, skapte de ingenting. Andre omgang viste at vi har mer å jobbe med, spesielt det å være offensive i hodet selv om vi leder 2-0. Vi lot oss kanskje prege litt av ledelsen.

- Tarik er på lånt tid og forsvinner snart, har du gjort deg opp noen tanker om hvem som kan gå inn og erstatte ham.

- Nå har ikke Tarik forsvunnet ennå, vi har ham ennå noen kamper. Vi skulle gjerne beholdt ham, men det har vi ikke råd til. Han har vært en god avtale for oss både sportslig og økonomisk, men det har det også vært for Tarik og Herenveen. Han er en bedre spiller nå enn da han kom til oss, men hadde vi fått beholde ham hele sesongen, ville han kommet tilbake som en toppspiller.

- Hva med erstatterne? Hvem er aktuelle?

- Vi har Kiko, Ringstad og Bolly som alle kan bekle en kantrolle.

- Dersom Ringstad og Bolly er aktuelle, hvorfor har de da ikke fått flere sjanser?

- Begge jobber godt på treningene, men de er ikke på nivået hvor jeg synes de bør spille bare for å spille. Vi har også en god treningsperiode i VM-pausen hvor de får sjansen til å spille seg inn på laget og er de gode nok, skal de også få spille.

- Du setter Kiko inn sentralt i dag, mens Tam settes på benken. Dine vurderinger bak det...

- Tam er sliten, han har ikke det grunnlaget som skal til ennå. Det er bare noen dager siden forrige kamp og tempoet i Tippeligaen er mye høyere enn han er vant til fra den greske ligaen. Så vi valgte vi friske bein med Kiko, en vurdering som jeg synes ga resultater. Kiko spilte en meget god kamp i dag.

En annen gjenganger på forumet er bruken av Nosa på kanten. Henning har følgende forklaring bak dette valget.

- Akkurat nå føler vi at vi får mer ut av Nosas offensive egenskaper på kanten. Han er god en mot en, en posisjon han settes opp oftere i på kanten enn sentralt. Se på backen til Godset i dag, Nosa lekte med ham. Han er flink til å dra seg inn på banen og komme i skuddposisjon. Når vi da har en god sentral midtbane med Espen, Kiko og Tam som alternativer, er det lett å sette Nosa på kant.

- Og så noen ord om BBS da.

- Han er en meget god spiller som endelig er blitt skadefri og da ser alle andre også hvor god han er. Han har alt som en fotballspiller skal ha, fart, hodestyrke, teknikk, muskler og en meget god fotballforståelse. Han er veldig flink til å spille frem de andre på laget i gode posisjoner.

Steinar og Karim har begge vært langt ute i kulden i LSK, nå er de nøkkelspillere. Selv om Henning var den som leide ut balnt annet Steinar i fjor, hevder han at han ikke er overrasket over deres posisjon i laget nå.

- Nei, egentlig ikke, jeg har hatt troen på begge to. Steinar vurderte vi først og fremst som back i fjor, men kom tilbake til en rolle som midtstopper som han har taklet meget bra. Så bra at vi kommer til å tilby ham en ny kontrakt. Begge to har fantastiske holdninger i forhold til treningsarbeidet og det å holde kroppen sin i form. De har mange gode år foran seg på banen.

- LSK har vært dønn solide i år. Tredjeplass når vi går inn i den andre tredjedelen av sesongen, supporterne gleder seg til kampene og vi nekter å tape. Er vi der du trodde før sesongen?

- Vi har en målsetning om å være topp seks denne sesongen, men det er alltid vanskelig å vurdere dette før sesongen, selv om jeg synes vi hadde en god vinter. Nå har vi en trygghet i laget som er godt for spillerne å kjenne på. Det er godt for klubben og godt for dere supportere. Vi har utviklet oss mye siden i fjor, spesielt mentalt, det viste opphentingen vi gjorde i Kristiansand.

- Vannvittig feiring etter kampen?

- Ja, det var veldig spesielt, både det å vinne borte og måten vi gjorde det på, sånn sett var kampen i dag en enorm prestasjon med tanke på den utladningen vi hadde for bare noen dager siden. Men, vi har mer å jobbe med og skal bare bli bedre utover sesongen.

Scorer mål og har det gøy.
                            Fotballivet smiler til Steinar om dagen. Han vet det ikke selv, men LSK er veldig interessert i å beholde ham videre, selv ønsker han å fortsette å spille på øverste nivå og gjerne i LSK. Her mener jeg det bør være muligheter for at man skal klare å bli enige.

- Steinar, for ett år siden, så du for deg at du skulle fortsette i LSK etter kontraktslutt?

- Nei, det gjorde jeg absolutt ikke. Leid ut fordi jeg ikke var blant førstevalgene som back, jeg trodde ikke at jeg skulle være i en posisjon hvor jeg skulle fortsette i LSK. Men, ting endrer seg. Jeg kom tilbake og fikk tillit som midtstopper og hadde en god høstsesong og har fått spille på meg tryggheten på den plassen i hele vinter og det har bare fortsatt så langt denne sesongen. Så lenge jeg leverer på stabilt høyt nivå, tror jeg LSK i hvert fall vil snakke med meg om en ny kontrakt.

Undertegnede spurte så om hvordan Steinar synes han og Frode utfyller hverandre, før jeg kom på at jeg stilte dette spørsmålet litt tidligere i sesongen. Og dermed vet jeg svaret! Steinar er den spillende midtstopperen, mens Kippe tar seg av luftduellene og går først i krigen....

- Vi har i tillegg en god kjemi og er blitt godt kjent med hverandre, det gjelder hele forsvarsfireren som nå har fått spilt sammen i lengre tid. Men, jeg må få si at i dag irriterer jeg meg over baklengsmålet. Seieren var god, det er gøy å vinne og spesielt når jeg scorer, men at vi slipper inn det tullemålet kjenner jeg nå at det irriterer meg...

- Er vi et topplag?

- Vi er et topplag! Det er ingen grunn til å si noe annet, vi har vel faktisk fått litt dårlig betalt for kampene våre denne sesongen og med uttelling som vi burde hatt, ville vi ligget helt på toppen. Vi får bare jobbe knallhardt fremover, så blir dette en veldig hyggelig sesong.

Sterk av motgangen!
                            Messediri ble veldig overrasket over kallenavnet han har fått fra flere supportere og ditto godt fornøyd når jeg forteller ham om posisjonen han har fått blant fansen. Han har i likhet med Steinar, vært gjennom perioder hvor han ikke så for seg videre karriere i LSK, men den tiden er nå over, han oser av trygghet på banen og det er vel knapt en spiller i LSK som har den løpskapasiteten som Messediri fremviser nå om dagen.

- Det er klart, jeg er i en helt annen posisjon nå en i begynnelsen av karrieren i LSK, men nå er jeg ferdig med den perioden og i etterkant kan man si at jeg er blitt sterkere av å oppleve akkurat det. Nå er jeg trygg på meg selv, offensiv i hodet.

- I utgangspunktet en offensiv spiller, som nå er back, hvordan er det?

- Jeg er ikke ukjent med denne posisjonen, jeg spilte det på landslaget til Tunisia. Den største forskjellen er at Tippeligaen har vi en ganske stram defensiv organisering og det kreves mer av en back i forhold til posisjonering osv. Men, jeg har en offensiv rolle i laget og Henning ønsker at jeg skal bidra ofte med løp fremover på banen. Men, jeg må bruke hodet og se når jeg kan gå fremover og når jeg bør holde igjen.

- Denne sesongen har vært veldig god, både for deg og for laget. Hva er grunnen til denne forvandlingen?

- Først og fremst at vi har trent godt hele vinteren, beholdt en stamme i laget og at vi fikk en god start. Det er en helt annen tryggeht i laget nå enn i fjor, hvor vi hele tiden kjempet mot nedrykk. Nå vet vi at et tap ikke gjør at vi havner i sumpa igjen, men vi vet også at vi er så gode at vi kan slå hvem som helst.

- Ser du for deg en lengre karriere i LSK?

- Jeg satser på det, så lenge kroppen er med og jeg tar var på den, ser jeg ingen grunn til at jeg ikke skal ha en lang karriere, gjerne i LSK.

- Jeg stiller deg det samme spørsmålet, jeg stilte Steinar. Er vi et topplag?

- Det er ikke tilfeldig at vi ligger der vi ligger. Vi har fortjent hvert eneste poeng vi har fått så langt, faktisk har vi fortjent enda bedre enn det vi har fått. Godset har nesten ingenting i dag, scorer på en tilfeldighet, mens vi har flere sjanser til å score flere enn tre.

Med det så takker kfl.no for seg i dag. Vært en stund siden sist, men dette er et rent overskuddsforetak, så vi tar det når vi har tid og lyst....

Fra hele redaksjonen: God Natt!

Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7135

Mer fra LSK.no:

Søgård: -Ikke lett å forsvare seg mot oss

Kippe: - Marcus Pedersen må vokse opp

LSK aldri truet mot Strømsgodset
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

RB: Børsen LSK - Strømsgodset

LSK – Strømsgodset 3-1 (2-0)

Åråsen. Mål: 1-0 (12) Steinar Pedersen (Karim Essediri), 2-0 Nosa Igiebor (Tarik Elyounoussi), 3-0 (71) Bjørn Bergmann Sigurdarson (Nosa Igiebor), 3-1 (79) selvmål Lars Kristian Eriksen. Gult kort: Krister Aunan, Strømsgodset. Tilskuere: 6.776. Målsjanser: LSK 6, Strømsgodset 3. Cornere: LSK 14, Strømsgodset 3. Dagens kanarifugl:Bjørn Bergmann Sigurdarson.

LSK 4-4-2:

STEFAN LOGI MAGNUSSON 4
                                Slurvet uvanlig med mye med utspillene og tilbakespillene. Som regel ga han seg selv trøbbel med ballen i beina fordi han ikke tok seg god nok tid. En gang produserte han på egen hånd en sjanse for gjestene. Sikker i klypene på skudd. En god redning. Ellers svært lite å gjøre.

KARIM ESSEDIRI 6
                                Åpnet med et par lave dødballer før han serverte Pedersen med et ferdigscoret frispark. Drivende god offensivt gjennom det meste av kampen. Kom til mange innlegg som det stort sett var bra kvalitet på. Generelt god kvalitet på de mange dødballene. Null problem defensivt.

STEINAR PEDERSEN 6
                                Litt balanseproblemer på glatte sko i starten, men sto godt på beina i resten av kampen. Sørlendingen var i både full balanse og godt driv da han kontrollert headet inn 1-0 på Essediris frisparkservering. Løste alt han var involvert i defensivt med stor ro og autoritet.

FRODE KIPPE 5
                                En uvanlig rolig aften for kapteinen. Tok seg greit av det lille som kom i hans nærhet. Mest involvert med ballen i beina. Pasningsjobben som fulgte, løste han bra. Fin kombinasjon av korte og lange pasninger. Er blitt flink til å bryte foran angrepspillerne. Solid kamp.

LARS KRISTIAN ERIKSEN 6
                                Startet som vanlig på venstrebacken. Men før pause var han knapt på egen side av midtstreken. Sammen med Nosa nærmest terroriserte han høyresiden til Godset. Færre offensive bidrag utover i 2. omg. Løper enormt mye og merket naturlig nok kjøret mot slutten. Fikk krampe

TARIK ELYOUNOUSSI 7
                                Før pause var han over alt. Høyre, venstre og i midten. Det spilte ingen rolle. Tarik ville ha ballen hele tiden, og han gjorde stort sett noe fornuftig med den. I tillegg gjorde han en kjempejobb defensivt. Flott løp i forkant og pasning til Nosas første seriemål. Orket ikke like mye i 2. omg.

ESPEN SØGÅRD 5
                                Tok jobben som balansepunkt sammen med Mouelhi da omtrent alt av LSK-spillere fosset framover før pause. Gjorde da en meget viktig og oppofrende jobb på de mange kontringsmulighetene som kom. Kunne spart seg noen farlige tversoverpasninger. Ellers god pasningskvalitet.

KHALED MOUELHI 5
                                Inn fra start for første gang siden 5. april. Ville mye og jobbet hardt, men slet tydelig med selvtilliten i starten. Slo for mange feilpasninger på tvers. Men de feilene veies opp av hans enorme vilje og evne til å stoppe Godsets angrepsforsøk. Naturlig at kampen endte med krampe.

NOSA IGIEBOR 6
                                Måtte gå ut med magesmerter sist. I første omgang var det nok Godsets forsvarere som hadde det mest smertefullt. Sammen med eriksen laget han trøbbel hver gang han hadde ballen. Fikk sin første scoring da han satte inn Elyounoussis innlegg. Fin assist etter pause.

ARILD SUNDGOT 6
                                Avsluttet måltørken og avgjorde kampen mot Start. Havnet i regissørrollen i går. Tredje sist på både 2-0 og 3-0 etter flotte og kloke pasninger. Spilte også fri spisskollega Sigurdarson. Kom ikke til sjanser selv, men gjorde meget god jobb som servitør. Viktig defensiv.

BJØRN BERGMANN SIGURDARSON 7 BB
                                Begynner for alvor å spille seg varm i LSK-trøya etter alle skadeproblemene. Vinner absolutt alle dueller, også de som i utgangspunktet ser tapt ut. En voldsom blanding av stor styrke og fin teknikk som gjør juniorspilleren til en av seriens mest spennende. Til slutt fikk han også målet.

INNBYTTERE:

OLIVIER OCCEAN
                                (14 min. for Sigurdarson).
                                Kom inn da Sigurdarson fortjente hvile. Det ble mest nesten i et kvarter hvor det handlet mest om å bli ferdig.

ERLING KNUDTZON
                                (1 min. for Mouelhi).
                                Fikk overtidsminuttene da Mouelhi måtte ut med krampe.

DOMMER

TERJE HAUGE 5
                                Bortsett fra at Glenn Andersen burde fått et gult kort i andre omgang dømte Hauge prikkfritt i en kamp han hadde full kontroll på – og som av den grunn aldri ble vanskelig.

ANALYSEN
                                LSK klar favoritt mot et Strømsgodset uten borteseier. Og de innfridde det stemplet fra start. LSK satte gjestene under et enormt trykk fra første spark, og det var bare et tidsspørsmål før målet måtte komme. Strømsgodset var knapt over midtbanen de første 20 minuttene. Det ble en lang rekke med cornere og frispark, men det skyldes meget godt og variert angrepsspill. Forskjellen på lagene ute på banen var langt større enn to mål, men litt iver, unøyaktighet og slitne bein utover i kampen gjorde sitt til at drammenserne slapp heldig fra Åråsen-besøket resultatmessig. 1. omg. var klart årsbeste fra Bergs menn.

Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

Kommentar

• Superstefan
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 2180

Kippe: - Pedersen er en sutrekopp

ÅRÅSEN (VG Nett) Frode Kippe (32) var ikke veldig imponert over Strømsgodsets stortalent Marcus Pedersen (19) etter søndagens kamp. - Han sutret og grein i nitti minutter, sier LSK-kapteinen.
                                  DÅRLIG STEMNING: Frode Kippe (t.h.) mener at Marcus Pedersen er en sutrekopp. Her er de to i en duell på Marienlyst stadion sist sesong. Foto: Scanpix

Kippe og Lillestrøm-forsvaret hadde veldig god kontroll på Strømsgodset som skapte minimalt på Åråsen, og Kippe mente etterpå at Pedersen brukte altfor mye krefter på å sutre.

- Han prater mer enn han spiller. I dag gikk han rundt på banen og sutret og grein i nitti minutter, og sånn går det ikke an å holde på. Han må vokse opp, sier Kippe til lsk.no.

Pedersen mener Kippes uttalelser slår tilbake på ham selv.

- Hehe. Det er vel ikke bare jeg som skal vokse opp - han snakker nok litt om seg selv der, sier 19 år gamle Pedersen om sin 32 år gamle motspiller til VG Nett.

Han synes ikke at tonen mellom de to var noe dårligere enn den han pleier å ha med andre midtstoppere på motstanderlagene.

- Når du er spiss, så skal du jo krangle med midtstopperen. Det er ikke noe poeng å være bestevenner under kampen.

- Skjønner du hvilke episoder Kippe sikter til?

- Jeg ble holdt av ham inne i feltet, og sa ifra til dommeren. Da begynte han å blande seg inn, og etter det var det en del episoder. Men Frode Kippe kan få snakke så mye han vil - jeg har ikke noen spesiell oppfatning av ham, sier Pedersen.

- Så du kommer ikke til å legge om stilen etter oppfordringen fra Kippe?

- Hehe - nei, det kommer jeg ikke til å gjøre.

ÅRÅSEN (VG Nett) Frode Kippe (32) var ikke veldig imponert over Strømsgodsets stortalent Marcus Pedersen (19) etter søndagens kamp. –? Han sutret og grein i nitti minutter, sier LSK-kapteinen.
                                  Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Kimito
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 2602

Artikkelskribent på intervjutur hos kolleger på huset.

Derfor kan LSK ta medalje

- Henning Berg og Torgeir Bjarmann fikk arbeidsro. Derfor har de nå suksess, mener Ivar Hoff.

Lillestrøm stormer mot toppen av Tippeligaen etter nok en sterk seier. Søndag ble Godset slått 3-1 på Åråsen, og LSK overtok tredjeplassen etter 11. serierunder – med kun ett nederlag i Tippeligaen så langt.

Tidligere Lillestrøm-trener og nåværende LSK-medlem Ivar Hoff tror han vet årsaken til suksessen.

- Verken fansen, ledelse eller mediene skrek etter nytt blod. De fikk arbeidsro når det stormet rundt dem
                                    - Fikk arbeidsro
                                    - Henning Berg og Torgeir Bjarmann overtok et lag der spillerne trodde de var bedre enn det de var. Han fikk strukturert laget og fikk arbeidsro. Verken fansen, ledelse eller mediene skrek etter nytt blod. De fikk arbeidsro når det stormet rundt dem, sier Hoff i mandagens Fotballunsj.

Hoff skryter også av Lillestrøms nye signeringer.

- Torgeir Bjarmann bruker kontaktnettet han skaffet seg i Lyn og har gjort en kjempejobb på spillerfronten, mener han.

- Fakta ødelegger enhver diskusjon
                                    TV 2-ekspert Mini Jakobsen tror Lillestrøm kan ta medalje i årets serie.

- Fakta ødelegger enhver diskusjon. Henning Berg er en strålende trener. Lillestrøm kan helt klart ta medalje – ikke minst fordi lag som Molde, Stabæk og Viking så langt har sviktet, sier han.

Hoff tippet før sesongen Lillestrøm på medaljeplass.

- Ja, jeg gjorde det – på grunnlag av høstsesongen i fjor og spillet de viste i treningskampene. De har masse kvalitet i laget – ikke minst har LSK to rutinerte stoppere i Kippe og Pedersen, og en ringrev i Sundgot på topp, mener han.

KAN GLISE: Henning Berg. Foto: Ekornesvåg, Svein Ove/SCANPIX

Spår 16. mai-thriller
                                    Mens LSK opplever suksess – ser krisen ut til å bli større og større i Brann.

- Jeg trodde virkelig at Brann skulle få bedre resultater, sier Mini og den ambisiøse klubben fra Bergen.

- Nå blir Brann – Lillestrøm 16 mai virkelig en thriller, mener han.

Ferdigskåra

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

lsk.no

- Kanskje det beste vi har gjort i år

Lars Kristian Eriksen brukte store ord da han skulle beskrive 3-1 seieren hjemme mot Strømsgodset.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

lsk.no

Tarik: - Dette blir bare bedre og bedre

Tarik Elyounoussi strålte etter at LSK klatret opp til medaljeplass.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

lsk.no

Solid av Kiko

Godt comeback fra tunisieren.

Kommentar

Working...