Nyheter mai 2010 (midlertidig)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

RB

SEIER I 2004: Arild Sundgot (til venstre) feirer sitt hat trick i bortemøtet med Brann i 2004. Pål Strand og Espen Søgård kommer jublende til i en kamp LSK til slutt vant 5-1. FOTO: ARNE RISTESUND

– En deilig følelse når det blir helt stille på Brann stadion

Morten Svesengen
    Publisert 14.05.2010 kl 22:00 Oppdatert 16.05.2010 kl 14:41

ÅRÅSEN:LSK hadde en periode bedre uttelling på Brann stadion enn på Åråsen. Men nå er det seks år siden Arild Sundgot og lagkameratene sist vant i Bergen.

LSK har ikke vunnet på Brann stadion siden Sundgot jublet for hat trick da LSK vant 5-1 i 2004.

Det avsluttet en imponerende hvor LSK alltid fikk med seg poeng på sine besøk til Bergen. På ti seriekamper fra 1995 til 2004 endte det 7-3-0 i LSKs favør. Ikke engang hjemme på Åråsen kan LSK vise til en liknende statistikk.
    Nåværende sportsdirektør Torgeir Bjarmann var med på de aller fleste av disse kampene, og han husker godt opplevelsene fra Bergen.

– Jeg likte alltid å spille i Bergen. Det er en deilig følelse når det blir helt stille på Brann stadion. Da vet du at det ligger an til et et godt resultat, sier Bjarmann.

Hat trick på 19 minutter
    Arild Sundgot har også mange gode minner fra Bergen. Han var den store helten sist LSK slo Brann borte – 27. juni 2004.
    Etter at Raymond Kvisvik ga hjemmelaget ledelsen etter seks minutter, gjorde Sundgot hat trick i løpet av 19 minutter. Til slutt sto det 5-1 på resultattavla. En av dagens Brann-spillere, Gylfi Einarsson scoret også for LSK den kvelden.
    – Det føles ikke så lenge siden, men seks år er jo lang tid. Vet ikke hvorfor vi ikke har vunnet i Bergen etterpå. Flere av kampene har vært jevne, men Brann har klart å vippet kampene til sin fordel, sier Sundgot.

Uansett gir bortekampene mot Brann positive vibrasjoner.
    – Det er morsomme kamper å spille. Det er alltid stor entusiasme på tribunene – i hvert fall før vi avgjør kampen, sier LSK-toppscoreren med et smil om munnen.

VI FØLGER KAMPEN FRA 20.00

Röslers to mål i snøvær
    LSK-kaptein Frode Kippe er også en av LSK-spillerne som har vært med å vinne flere ganger enn han har tapt på Brann stadion. han ser fram til søndagens 16. mai-kamp.
    – Brann i Bergen er en av de mest morsomme kampene vi spiller hver sesong. Det blir en tøff kamp i år også. Det handler om å være gode defensivt, mener Kippe.

Espen Søgård husker spesielt en kamp mot Brann i Bergen.
    – Det var da Uwe Rösler scoret to mål i snøværet i en kamp vi måtte vinne, sier Søgård og snakker om kampen som endte med LSK-seier 2-1 i 2002.

Glemmer statistikken
    LSK-trener Henning Berg er aller mest opptatt av det som skal skje i morgen kveld.
    – Det som har skjedd får vi gjort lite med uansett om det er positivt eller negativt. Jeg er opptatt av den kampen vi skal spille nå. Gjør vi en bra kamp der vet jeg at muligheten for å vinne er god. Vi vet det blir en vanskelig kamp. Brann har variert denne sesongen. I noen kamper har de vært gode, i andre ikke fullt så gode. Derfor er det viktigst for oss at vi spiller en god kamp selv, og det har jeg tro på at vi gjør, sier Berg.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

lsk.no

Her er laget som møter Brann

Henning Berg har tatt ut følgende startellever mot Brann klokka 20:00.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

RB

SKUFFET: LSK-trener forstår ikke hvorfor dommeren la til fem minutter i kampen mot Brann. Foto: Tom Gustavsen

Skjønte lite av tillegget

BERGEN: Lillestrøm-trener Henning Berg forsto lite da dommer Tommy Skjerven la til fem minutter.

FREDRIK VESTGÅRD OG MORTEN SVESENGEN
        Publisert 16.05.2010 kl 22:40 Oppdatert 17.05.2010 kl 01:21

(Brann – Lillestrøm 1-1). For Berg og hans mannskap glapp nemlig seieren da Petter Vaagan Moen skrudde inn et frispark på overtid av overtiden.
        – Jeg skjønner ikke hvorfor dommeren la til så mye som fem minutter. Jeg føler det er alt for mye, sier Henning Berg til rb.no

Vi fulgte kampen her.

Tvilsom til frisparket
        Også frisparket Brann scoret på, forsto han lite av.
        – I forhold til linjen dommeren hadde hele kampen, synes jeg frisparket var billig. Det var flere situasjoner i førsteomgang hvor flere Brann-spillere skulle hatt gult kort, poengterer Berg.
        Treneren er selvsagt bitter over den sene Brann-scoringen.
        – Det var ikke ufortjent at Brann scoret og fikk ett poeng kampen kampen sett under ett, men det er jo fryktelig bittert å få mål i mot på den måten så sent i kampen, sier han.

– Brukte for lite ball
        Etter at Nosa Igiebor sendte LSK i ledelsen, tok Brann over det meste av initiativet i kampen og trykket på mot LSKs mål.
        Henning Berg syntes hans gutter gjorde for lite med ballen når de hadde den.
        – Vi brukte ballen for lite, og resultatet ble at vi fikk et unødvendig stort trykk mot oss. Vi burde holdt ballen mer i laget, det må vi ta lærdom av, fastslår Berg.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

lsk.no

- Vi fortjente alle tre

Khaled Mouelhi var ikke i tvil. Alle poengene skulle ha vært med hjem til Lillestrøm.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

lsk.no

Løp mot fansen for å takke dem

Nosa Igiebor scoret på Brann stadion og tok veien mot LSK-fansen.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

Henning Berg: - Ikke trøtte bein

Derfor ble det ikke gjort flere bytter.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

- Utrolig skuffende

Bjørn Bergmann Sigurdarson var en slagen mann etter at Brann satte inn utlingningen nesten seks minutter på overtid.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

lsk.no

Henning Berg: - Meget billig frispark

- Vi var ikke rolige nok med ballen, mente Henning Berg etter 1-1 i Bergen.

Kommentar

• Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

LSK-TV: Se intervjuer fra Brann stadion

LSK.NO gir deg videointervjuer fra Brann stadion.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

lsk.no

En kamps karantene for Nosa

Norges Fotballforbund har ilagt Nosa Igiebor en kamps karantene etter utvisning mot Hauerseter.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

lsk.no

Full respekt for minnemarkering

Kanari-Fansen fikk hard medfart på Brann stadion da Bjarne Bergs bortgang ble markert.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

lsk.no

Brumunddal i morgen

Onsdag kveld spiller LSK mot Brumunddal i 2. runde av cupen. Vi gir deg reiseinformasjon

Kommentar

• Vegar Hjermundrud
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 423

En kamp karantene for Belsvik

Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

RB

SER CUPMULIGHET: Henning Berg tror LSK har langt større mulighet til å vinne cupen enn å ta seriegull. I kveld venter Brumunddal på bortebane i andre runde. foto: roar grønstad

Klare for årets tittelmulighet

ÅRÅSEN:LSK-trener Henning Berg har for lengst delt ut seriegullet til Rosenborg. I cupen har han imidlertid langt større tro på et trofé til Åråsen.

Per Morten Sødal E-post

Publisert 18.05.2010 kl 22:00 Oppdatert 19.05.2010 kl 17:28

FØLG BRUMUNDDAL – LSK LIVE HER!

I kveld starter LSK på der andre av de seks trinnene som kan føre dem til tiårets tredje cupfinale.

Trener Henning Berg tror mulighetene er gode.
                              – Så klart er det avhengig av trekning, men vi har gode muligheter til å gjøre det veldig bra i cupen. Sjansene for å vinne den er langt større enn å ta seriegull, sier LSK-treneren til Romerikes Blad.

Økonomisk gunstig
                              Seriegullet har Berg for lengst utbasunert at havner i Trondheim. Til tross for mye uavgjort og trenerspekulasjoner har han ikke endret mening.
                              – Rosenborg har ikke tapt ennå, og så langt har de klart å holde usikkerheten rundt treneren borte. Det virker som de fungerer godt sammen. Men en cupseier er innenfor rekkevidde. Det vil ikke bare være gunstig for sportslig sultne spillere og fans, men også en god olje for klubbkassen.
                              – Å gå langt i cupen er klart økonomisk gunstig for oss, ingen tvil om det.

Husker fjoråret
                              I kveldens kamp venter andredivisjonslaget Brumunddal som har gjort det bra i romeriksavdelingen.
                              – De har noen sterke resultater. Blant annet slo de HamKam borte. Jeg registrerte også at de tapte knepent for KFUM Oslo på søndag. Det er et godt lag som vi må være skjerpet mot, tror han.
                              Berg husker godt fjorårets andrerundekamp. De ble Strømmen slått med et nødrop – etter ekstraomganger.
                              – Vi hadde jo også straffesparkkonkurranse. Og skulle kveldens kamp gå helt dit, er heller ikke treneren bekymret.
                              – Nei, vi har jo Stefan (Logi Magnusson) i mål. Han er veldig god å straffer.
                              – Men da er det vel litt verre med dem som skal skyte dem?
                              – Arild (Sundgot) har misset én og Tam (Tamandani Nsaliwa) har satt én av to, så det er jeg ikke bekymret over.

Nosa ute
                              Nosa Igiebor er den eneste spilleren som er uaktuell til kampen. Han må stå over etter han fikk rødt kort mot Hauerseter i første runde.
                              På gårsdagens trening merket ikke Berg noe til spillere med ekstra tunge bein etter 90 minutter på et svært tungt underlag i Bergen.
                              – 17. mai-toget var grei restitusjon kanskje? Det var ikke noe unormalt. Og Brumunddal hadde også kamp på søndag, sier treneren.
                              Berg trenger heller ikke å bekymre seg over kort tid til neste kamp. Den er ikke før tirsdag da Odd Grenland gjester Åråsen.

Kommentar

• Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

Fikk skryt av Berg

Si din mening
                                Del på Facebook
                                Del på Twitter

Berg har alltid vært en av heltene, ettersom jeg er Manchester United-supporter, sier Raymond Lundquist. Foto: Stein-Erik Stormoen

Brumunddal – Lillestrøm 1–6: Før pause ble Dala og Raymond Lundquist tatt på fart av Lillestrøm. Etter kampen gikk Henning Berg bort til høyrebacken og skrøt av nivåhevingen hans i 2. omgang.

Publisert: 20.05.2010 kl. 08:12 , endret: 20.05.2010 kl. 08:14
                                Av: Stein-Erik Stormoen

Før pause ble Dala og Raymond Lundquist tatt på fart av Lillestrøm. Etter kampen gikk Henning Berg bort til høyrebacken og skrøt av nivåhevingen hans i 2. omgang.
                                Erik Wettermark satte inn Raymond Lundquist på høyrebacken for bedre å kunne matche tunge Lillestrøm i lufta.
                                Samtidig visste han at det var sjanser for at Lillestrøms venstrekant kunne hete Erling Knudtzon.
                                – Så vidt jeg har hørt er han Tippeligaens raskeste spiller på 40 meter. Jeg gledet meg ikke til å møte ham, smiler Lundquist.
                                Og tempoet ble også synlig.
                                Hele Dala ble tatt på fart av Lillestrøm.
                                – Vi trodde vi var gode på overganger, vi. Men dette var nivå¬forskjell, smiler assistenttrener Karsten Thune.
                                – Håndterte det veldig bra

Og en av dem som fikk trøbbel, var høyrebacken fra Ottestad.
                                – Han slet litt i første omgang. Erling er hurtig og god, og var veldig på i dag. Derfor fikk backen deres også litt tyn fra våre supportere, sier LSK-trener Henning Berg til HA-sporten.
                                Men etter hvilen var det annerledes.
                                – Han håndterte det veldig bra, og det var imponerende hvordan han klarte å løfte seg til 2. omgang, sier Lillestrøm-treneren, som sa nettopp det til Lundquist etter kampslutt.
                                – Berg kom bort og skrøt av 2. omgangen min. Han mente jeg måtte være sterk mentalt, og var imponert over at jeg klarte å holde fokus mot Tippeligaens kanskje raskeste ving, sier Lundquist.
                                Berg en av heltene

Det føltes naturligvis godt.
                                – Det var stort. Berg har alltid vært en av heltene, ettersom jeg er Manchester United-supporter. Det blir nok ingen overgang med det første, men likevel gøy, smiler backen, som forklarer at han etter pause klarte å ta ut mer rom når Knudtzon ikke hadde ballen og at det på den måten var lettere å stoppe hurtigtoget.
                                – Få Hennig til å ringe Erik

– Moro å se at Raymond hevet seg. Han tok nesten luven av Knudtzon etter pause, sier Dala-trener Erik Wettermark. Lundquist har vært litt ute av laget i sesonginnledningen.
                                Han forteller at det er skuffende ikke å spille, men klager ikke av den grunn.
                                – Wettermark er veldig flink til å ta ut laget ut fra ventet kampbilde. I dag skulle jeg inn for å hjelpe til i lufta. Jeg synes ikke Frode Kippe kom til så mange ganger. Men kanskje jeg skal få Henning til å ringe Erik og skryte litt av meg så jeg får spille neste kamp, gliser «Super-Raymond», før han igjen blir alvorlig.
                                – Jeg er storfornøyd med å få være en del av laget, og så lenge Brumunddal berger plassen i divisjonen er jeg glad.
                                Like glad var han ikke over resultatet i går. Lundquist synes seks baklengsmål ble litt mye.
                                – Jeg er veldig fornøyd med opplevelsen, men ikke resultatet. Samtidig må vi tenke på at Lillestrøm stilte med nesten fullt lag, og da skal det være forskjell, sier Lundquist.

Knurr...

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                  Administrator
                                  • Nov 2003
                                  • 6411

Kanari-kafé mandag 24. mai kl 10.30

2-pinsedag er det igjen duket for Kanari-kafé! KFL ønsker alle velkomne til siste trening før Odd besøker Fort Åråsen.

Skrevet av kfl.no

På menyen denne dagen er det:
                                  - Pastasalat
                                  - Baguetter (Velg mellom ost & skinke, og salami & ost)
                                  - Kake
                                  - Kaffe
                                  - Brus
                                  Vel møtt til trening og god stemning!

Log på Facebook for at starte med at dele og komme i kontakt med dine venner, din familie og folk, du kender.
                                  Håkon Henriksen
                                  -
                                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                  -
                                  ALT FOR FUGLA

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Ujah i strålende form

Med to nye mål mot Brumunddal er Anthony Ujah et reelt alternativ når Henning Berg skal velge spisspar mot Odd Grenland.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

lsk.no

Henning Berg: - Vinnermentalitet

Hovedtreneren gleder seg over klubbens 13. strake kamp på rad uten tap.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

lsk.no

LSK-TV: Opplev cupoppgjøret her

Se alle målene og alle høydepunktene fra 6-1-seieren over Brumunddal.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

RB: Børsen Brann - LSK

Publisert 18.05.2010 kl 10:27 Oppdatert 20.05.2010 kl 14:02

Brann – Lillestrøm 1-1 (0-0)

Brann stadion.
                                          Mål: 0-1 (50) Nosa Igiebor, 1-1 (90) Petter Vaagan Moen.
                                          Gult kort: Yaw Ihle Amankwah, Brann.
                                          Tilskuere: 17.085.
                                          Målsjanser: Brann 8, LSK 4.
                                          Cornere: Brann 14, LSK 3.

LSK 4-4-2:

STEFAN LOGI MAGNUSSON 7 BB
                                          Vartet opp med fire gode redninger før pause som hindret hjemmeledelse. Måtte hente fram noen redninger av høy klasse også i 2. omg. Særlig redningen da Huseklepp kom alene var sterk. Sjanseløs på 1-1. Litt for forsiktig i feltarbeidet i starten, men hevet seg utover i kampen.

KARIM ESSEDIRI 5
                                          Flink til å bli med offensivt når sjansen bød seg. Innleggene hans var også stort sett gode. Sov litt da han lot både Solli og Mjelde få sjanser med hodet i 1. omg. Etter hvert besto jobben hans stort sett i å renske unna fra eget felt. Der bidro han med sin del av klareringene.

STEINAR PEDERSEN 7
                                          Feilvurderte en gang da Huseklepp kom inn bak ham før pause. Ellers hadde han god kontroll på landslagsspissen. Den i forsvaret som løste problemene best kampen sett under ett. Headet vekk mange av innleggene, langpasningene og dødballene som ble pumpet inn i LSK-feltet.

FRODE KIPPE 6
                                          Ikke lett for en stor mann på det vanskelige underlaget. Så ikke alltid komfortabel ut med ball, men kom seg unna problemene. Feilvurderte da han trodde ballen skulle gå ut og Huseklepp plukket den opp. Ryddet godt opp etter pause. Straffet hardt av dommeren før 1-1.

LARS KRISTIAN ERIKSEN 5
                                          Var med på LSKs beste angrep før pause da han serverte Sigurdarson etter et flott løp på venstresiden. Ellers mest defensivt arbeid før pause. Slet litt med plasseringen på Branns kontringer. Frisk offensivt i starten av 2. omg. Hans skuddforsøk åpnet for Nosas ledermål.

TARIK ELYOUNOUSSI 4
                                          Så ikke ut til å trives i det hele tatt på det bløte underlaget i første omgang. Lite involvert. Lyktes heller ikke de gangene han hadde ballkontakt. Noe bedre etter pause, men denne gangen ble det mest defensivt arbeid for Tarik. Byttet ut da det ble tungt å flytte beina fort nok.

ESPEN SØGÅRD 5
                                          Fikk mye juling av Eirik Bakke i starten uten at det ble mer enn frispark av det. Måtte ut og lappe sammen et kutt i hodet to ganger i 1. omg. Det hemmet ham ikke i resten av kampen. Jobbet utrettelig i noe som i først og fremst ble en forsvarskamp for LSKs to sentrale på midten.

KHALED MOUELHI 5
                                          Ny sjanse fra start sentralt. Løp mye i jakten på ball før pause, og han fikk tak i ganske mange av dem. Slurvet med noen pasninger i farlig posisjon, men ryddet opp i mer trøbbel enn han skapte. Klarerte bra. Sov da Huseklepp kom alene gjennom på utkast fra keeper etter corner.

NOSA IGIEBOR 6
                                          Soner cuputvisning i 2. runde og fikk spille. Kom ikke mye med innledningsvis da Brann kjørte på. Fikk mer ballkontakt utover i 1. omg. Bidro til omgangens største sjanse. Scoret selv sikkert på den eneste i 2. omg. Oppofrende og hardtarbeidende defensivt. Avsluttet som spiss.

ARILD SUNDGOT 5
                                          Slet med å få tak i ballen i starten. Ikke alltid på tærne når ballen kom. Mye bedre i slutten av første og starten av andre omgang. Kombinerte godt med Sigurdarson ved flere anledninger. Ble flyttet ned da Brann presset for utlikning. Viktig jobb som hodespiller på defensiv dødball.

BJØRN BERGMANN SIGURDARSON 6
                                          I likhet med Sundgot trengte han litt tid på å komme inn i kampen. Men jobbet seg inn. Nær på halvvolley midt i 1. omg. Flott prestasjon. Fikk to sjanser til før pause uten å ha marginene med seg. Gjorde en imponerende jobb defensivt da LSK kjempet for å holde på ledelsen.

INNBYTTERE:

ERLING KNUDTZON
                                          (15 min. for Elyounoussi).
                                          Inn for å demme opp på høyresiden da Brann presset på. Klarte sin del av jobben.

DOMMER

TOMMY SKJERVEN 4
                                          La lista høyt da han lot Bakke slippe unna gult for hasardtaklingen etter 20 sek. Lot også neste Brann-spiller slippe unna, men straffet korrekt Amankwah for holding langt ut i 2. omg. Holdt en fin og rettferdig frisparklinje i kampen begge veier helt til han ga Brann det svært billige frisparket som ga 1-1.

ANALYSEN
                                          Vertene var best fra start, men klarte ikke å omsette sjansene sine i et tidlig stormløp. Isteden kom LSK mer med, og Sigurdarson kunne med flyt scoret tre før pause. Mål ble det rett etter hvilen da Nosa Igiebor plukket opp restene av Lars Kristian Eriksens skudd inne i feltet og satte inn 1-0. Romerikingene fortsatte å styre noen minutter, men utover i 2. omg. ble laget baktungt. Først og fremst fordi klareringene ikke gikk langt nok. I tillegg maktet ikke LSK å holde ballen oppe. Akkurat da det så ut som LSK skulle bryte rekken med kamper uten seier i Bergen, fikk Brann det billige frisparket som Petter Vaagan Moen omsatte i mål.

Vurdert av Morten Svesengen

Kommentar

Working...