Nyheter mai 2010 (midlertidig)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

lsk.no

Henning Berg: - Litt skuffet over kun ett poeng

Hovedtreneren oppsummerte på LSK-TV etter 2-2 mot Odd Grenland på Åråsen.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

TV2 Sport

Tarik kan bli værende i Lillestrøm

Men treneren vil helst ha ham tilbake til Nederland.

Lillestrøm/Bergen (TV 2 Sporten): Tarik Elyounoussi har spilt sin foreløpig siste hjemmekamp for Lillestrøm. Nå gjenstår kun bortekampen mot Molde 6. juni før Elyounoussi etter planen vender tilbake til Heerenveen, klubben han er utlånt fra.
      Selv er ikke den tidligere Fredrikstad-spilleren sikker på hva som skjer videre.

Har ikke hørt noe
      - Helt ærlig så vet jeg ikke. Jeg har ikke hørt noenting, jeg. Meningen var at jeg skulle spille frem til 9. juni. Utover det så har jeg faktisk ikke hørt noenting, sier Elyounoussi til TV 2 Sporten.
      - Hva vil du selv, da?
      - Jeg synes jo det er morsomt å spille her. Jeg har kommet skikkelig i gang og synes det har gått bedre for hver dag og hver kamp. Jeg trives veldig bra i Lillestrøm - det er en fin gjeng og en bra klubb. Men så klart har jeg ikke gitt opp drømmen i Heerenveen; jeg vil gjerne tilbake dit og vise meg frem der også.

Oppkjøringen starter
      Nå reiser Elyounoussi etter planen tilbake til Nederland for å delta i oppkjøringen.
      - Jeg snakket med treneren. Han ringte og sa at han veldig gjerne ville ha meg nedover. Han hadde visst sett meg mye før og hadde troen på meg. Det er veldig positivt, men jeg trives som sagt veldig godt her også.
      Elyounoussi har notert seg for tre mål og tre målgivende på 13 kamper i LSK-trøya denne sesongen.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Dagbladet

TAKKET FOR SEG MED SCORING: Tarik Elyounoussi har blitt bedre og bedre i LSK-trøya, noe som ga seg utslag i et vakkert mål mot Odd Grenland tirsdag kveld. Det var imidlertid 22-åringen sin siste kamp på Åråsen før turen går tilbake til Nederland og Heerenveen. Nå vil han spille seg til fast plass på skøytebyens fotballsstolthet og ta del i Norges kvalifiseringsvei til EM i 2012. Foto: Nina Hansen / Dagbladet

Tarik gleder seg til Heerenveen-returen

- Ny trener gir mulighet til å starte på nytt med blanke ark.

JØRGEN B. HOFF
        jbh@dagbladet.no

LILLESTRØM (Dagbladet): Lillestrøm - Odd Grenland 2-2.

Tarik Elyounoussi forlot Fredrikstad og Tippeligaen sommeren 2008 med spådommer om en stor utenlandskarriere foran seg. Mange trodde at nederlandske Heerenveen bare var et steg i retning av proffkontrakt i en av de store ligaene for Elyounoussi, som ble ansett som Tippeligaens heteste salgsvare.

Men ting gikk ikke helt etter planen for angrepstalentet, særlig ikke etter at Trond Sollied ble fjernet som trener i æresdivisjonsklubben i slutten av august i fjor. Han ble ikke vist særlig med tillit under Jan de Jonges midlertidige regjeringsperiode, og like etter erstatteren Jan Everse tok over, ble 22-åringen utlånt til Lillestrøm.

Det tok sin tid før det løsnet i tippeligacomebacket, men de siste ukene har Elyounoussi funnet mer og mer tilbake til sitt gamle jeg. Det fikk man et tydelig eksempel på da han initierte Lillestrøms comeback i kampen mot Odd Grenland med et viktig og vakkert reduseringsmål like før pause i en kamp som til slutt endte med 2-2 og poengdeling.

Blanke ark
        Dessverre for et Lillestrøm-lag i medgang, var det siste gang Åråsen-publikummet fikk se Elyounoussi i denne omgang. Etter bortekampen mot Molde på Aker Stadion 6. juni reiser han nemlig tilbake til Nederland med godt håp om en ny start.

- Jeg har kontrakt med Lillestrøm til 9. juni, og har ikke hørt noe utover det. Derfor planlegger jeg med at jeg skal tilbake til Heerenveen da, sier Elyonoussi til Dagbladet.

- Jeg trives veldig godt i Lillestrøm. Det er en fin klubb og en fin gjeng å spille sammen med. Jeg har fått mye kamptrening, kondisjonen har blitt bedre og selvtilliten har kommet tilbake. Dessuten vet jeg nå hva jeg kommer tilbake til i Heerenveen, og får nå en mulighet til å starte på nytt med blanke ark igjen. Det gleder jeg meg til, fortsetter han.

Ny trener
        Elyounoussi har tidligere gitt uttrykk for at han gjerne ville blitt værende på Romerike utover kontraktstiden, men signalene han har fått fra Heerenveen den siste tida, gjør at han nå også gleder seg til å reise tilbake til Nederland. Klubben har nå funnet en permanent trenerløsning i Ron Jans, som bytter beite etter åtte år i Groningen, hvor han blant annet var sjef for Erik Nevland i tre år.

Jans har nå vært i kontakt med Elyounoussi for å diskutere hvilke framtidsplaner han har for ham og for klubben. Det var en samtale 22-åringen leste mye positivt ut av. Under Jans tid i Groningen ble klubben koblet med flere tippeligaspillere, og Elyounoussi har et inntrykk av at den nye Heerenveen har god oversikt over det norske spillermarkedet.

- Jeg har fått snakket med den nye treneren, og fått høre hva slags planer han har for meg. Det som også er betryggende, er at han vet hvem jeg er ettersom han har fulgt meg tidligere. Dessuten virket han veldig opptatt av at jeg skal trives både på og utenfor banen, sier Elyounoussi til Dagbladet.

Landslagsambisjoner
        Med fornyet selvtillit og bedre fysiske forutsetninger, setter han seg nå to klare målsetninger i tida som kommer.

- Målet nå er å spille seg inn på laget til Heerenveen, og det er noe jeg kommer til å jobbe knallhardt for. Forhåpentligvis kommer også scoringene etterhvert. Dessuten vil jeg gjerne være med landslaget i den kommende EM-kvalifiseringen.

LSK-trener Henning Berg er fornøyd med det han har sett av Elyonoussi i LSK-drakt, og mener samarbeidet har vært fruktbart for alle parter. Selv om han nå må klare seg uten 22-åringens kloke fotballhode i den offensive fasen av spillet, har Berg erstattere klare i egne rekker.

- Vi har flere unge spillere som står klare til å overta. De fikk en del spilletid i fjor, men ikke har sluppet så mye til i år siden vi har fått etablert et godt lag og hatt få skader, sier Berg og nevner spillere som Kristoffer Tokstad, Stian Ringstad, Mathis Bolly og ikke minst Erling Knudtzon som kom fra Lyn foran årets sesong.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

Nettavisen

Dommeren slakter storskjermbruk

Brage Sandmoen liker dårlig at kontroversielle situasjoner ble vist i reprise.

Lasse Lønnebotn lasse.lonnebotn@nettavisen.no
          Publisert 26.05.10 07:43 | Sist oppdatert 26.05.10 08:00

ÅRÅSEN (Nettavisen): Flere spillere – på begge lag – var svært misfornøyd med Brage Sandmoens dømming på Åråsen tirsdag kveld. TV-ekspertene mente derimot han fortjente skryt. Meningene var mange om Sandmoen etter at han dømte to straffespark.

To situasjoner som i andre kamper mest trolig ville blitt vinket videre av dommeren.
          - Jeg er helt trygg på at begge situasjonene var straffe, selv etter å ha sett reprisene på TV. I den første er det holding i trøya, i den andre holdes det rundt angriperen som bringer ham ut av balanse, sier Sandmoen til Nettavisen.

- Regler er regler
          - Vi prøver å ta for det vi ser, og når vi ser det, dømmer vi. Det er tett og tøft og armer og bein overalt, men i denne kampen så jeg to situasjoner, og da dømte jeg, fortsetter han.
          Også situasjonen der LSK fikk et nytt forsøk fra 11-metersmerket, etter at Arni Gautur Arason først reddet Arild Sundgots straffe, er Sandmoen sikker på.
          - Den er klar. Han beveger seg for tidlig ut fra streken. Jeg vet at det sjelden blåses på det, men regler er regler.

(Regler er regler, men dette mente Brage Sandmoen var greit tidligere i sesongen.)

Viste repriser på skjerm
          Selv ville Sandmoen rette en kritikk mot LSKs medieavdeling, LSK Media, som på storskjermen viste repriser av de omdiskutable situasjonene.
          - Det er opp til NFF å gjøre noe med det, men det er klart at du som dommer blir utsatt for et ekstra press når publikum har anledning til å se situasjonene i reprise. Jeg merket publikums reaksjoner utpå der.
          Ifølge arrangementsbestemmelsene til NFF, har hjemmelagene ikke lov å vise repriser av kontroversielle episoder. På Åråsen bidro reprisene på storskjermen til å hisse opp stemningen – særlig da Odd fikk straffe.
          Like etter at reprisene rullet over skjermen, ble gjenstander fra tribunen kastet mot Odds spillere. Og særlig Peter Kovacs fikk høre det av LSK-fansen.

Støtte av Kovacs
          Peter Kovacs, som scoret det første, skaffet straffen til 2-0 og for øvrig ofret seg på alle dødballer imot, var stort sett imponert over Sandmoens dømming:
          - Jeg synes det er riktig at dommeren skal dømme for holding, sånn sett er begge straffene riktig dømt. Men Lillestrøms straffe synes jeg er mer tvilsom. Det er kanskje holding, men fotball er også en fysisk sport der man må regne med litt kroppskontakt, sier Kovacs til Nettavisen.
          Mens Odd-trener Dag-Eiliv Fagermo mener at begge straffene var riktig dømt, og ga Sandmoen ros, var LSK-trener Henning Berg mer patriotisk:
          - Jeg er uenig i den vi fikk mot oss. Kovacs rygget inn i Kippe og falt. Det er ikke straffe, sier Berg.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

VG

- Vanskelig å skjønne dommerne

Av Aslân W.A. Farshchian 26.05.2010 kl. 07:57 Kilde: VG NETT

ÅRÅSEN (VG Nett) Dommerne får kjeft uansett om de dømmer rett eller gjør feil. På Åråsen skjønte spillerne lite da Brage Sandmoen fulgte reglene.

"Alle" vil at dommerne skal slå ned på holding i feltet. Problemet oppstår imidlertid når det oppfattes at reglene ikke praktiseres lik. Og slikt følte Lillestrøm- og Odd-spillerne det etter tirsdagskampen på Åråsen:

To straffespark for holding, og det ene ble tatt om igjen fordi Arni Gautur Arason var for raskt ute av streken. Ifølge regelboka helt greit, men det er ikke alle som dømmer på det.

- Det er vaskelig å skjønne hva dommerne mener, sier Odd-stopper Fredrik Semb til VG Nett.

- Skjer hele tiden
            Det var han som forårsaket straffesparket som ga Lillestrøm to sjanser til å utligne til 2-2. Han sto bak Frode Kippe og holdt armene rundt. Samtidig holdt Kippe i Semb.

- Det er greit nok, men dette ser vi jo i tippeligakamper hele tiden. Skal det blåses hver gang vi ser disse tingene, da skal det blåses for mange straffer, sier VG Live-kommentator Jan Erik Aalbu, og oppsummerer sakens kjerne.

Vær glad han dømmer likt for begge parter.

Den samme debatten kom rundt Odds 2-0-scoring, hvor Peter Kovacs fikk straffe etter å ha blitt holdt av både Arild Sundgot og Frode Kippe.

- Forskjeller mellom dommerne
            Kovacs (198 cm) har tidligere uttalt at dommerne er blitt mer observante på holding etter debatten rundt Rosenborgs bruk av Anthony Annan (175 cm) som oppasser på motstanderens beste hodespiller.

- Men jeg er ikke vant til at dommerne blåser i min favør, i 95 prosent av tilfellene får jeg frispark mot meg. Og det skjer mye holding i feltet som dere ikke ser, sier han.

Frode Kippe mener det er vanskelig å vite hva det blir slått ned på.

- Det er forskjeller fra dommer til dommer, og det går også i perioder. Når det blir snakk om holding, blir det også slått mer ned på. Nå er vi inne i en periode med fokus på holding, men dette endrer seg nok.

Enighet blant dommerne
            Kippe mener også norske dommere er strengere enn kolleger i andre land.

- Det er sikkert fokus på det i andre land også, men det er sjelden man ser det blir blåst straffespark for holding i utlandet, sier Kippe.

Dommer Brage Sandmoen mener det er enighet mellom norske dommere om hva som skal gi straffespark og ikke.

- Vi er enige, men så kommer det an på hva dommeren ser, sier Sandmoen.

(VG NETT 26.05.2010 kl. 07:57, Sist oppdatert 26.05.2010 kl. 08:12 )

ÅRÅSEN (VG Nett) Dommerne får kjeft uansett om de dømmer rett eller gjør feil. På Åråsen skjønte spillerne lite da Brage Sandmoen fulgte reglene.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

LSK-TV: Tarik vil gjerne spille mer for LSK

Gårsdagens kamp kan ha vært den siste på Åråsen for Tarik Elyounoussi.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

Kippe: - Må finne ut hvordan slå defensive lag

Men kapteinen gleder seg over LSKs moral.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

lsk.no

- En statistikk vi skal være stolte av

Lars Kristian Eriksen oppsummerer vårsesongen.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

RB: Børsen LSK - Odd

Lillestrøm – Odd 2-2 (1-2)

Publisert 26.05.2010 kl 21:39 Oppdatert 26.05.2010 kl 21:44

Åråsen.
                    Mål: 0-1 (17) Peter Kovacs, 0-2 (str. 30) Morten Fevang, 1-2 (43) Tarik Elyounoussi, 2-2 (str. 60) Khaled Mouelhi.
                    Gult kort: Nosa Igiebor, Karim Essediri, Arild Sundgot, LSK. Håvard Storbæk, Odd.
                    Tilskuere: 6.025.
                    Målsjanser: LSK 5, Odd 2.
                    Cornere: LSK 11, Odd 0.
                    Dagens kanarifugl: Tarik Elyounoussi.

LSK 4-4-2:

STEFAN LOGI MAGNUSSON 4
                    Sjanseløs da Kovacs satte inn 1-0. Gikk feil vei på Fevangs straffe. Utover det hadde han ingenting å gjøre før pause. Fikk enda mindre å gjøre i andre omgang. Offensiv og god i det han foretok seg i feltet. Uproblematisk med ballen i beina. En kamp han aldri fikk vist seg fram.

KARIM ESSEDIRI 6
                    God offensivt selv om Odd hadde lagt en ekstra mann på ham. Gode dødballer gjennom hele kampen. To av dem førte til mål, men flere kunne vært utnyttet bedre. Snakket unødvendig på seg gult da han aldri ga seg med protestene. Fikk krampe etter 75 min. og forsvant litt etter det.

STEINAR PEDERSEN 6
                    Rakk ikke å blokkere avslutningen fra Brenne og ballen gikk via ham og til Kovacs før 0-1. Klarte seg ellers godt i alle dueller med den storvokste spissen. God til å sette fart med ballen da LSK jaktet mål. Slo også mange gode pasninger da han var med i angrep.

FRODE KIPPE 5
                    Ble selv dratt av Kovacs da spissen fikk straffe i duellene med ham og Sundgot. Fikk selv straffe da han en Odd-spiller holdt rundt ham i feltet og slik sett var det greit med uavgjort. Klarte seg godt i duellene defensivt og klarte å hindre gjestene sjanser utover de to de scoret på.

LARS KRISTIAN ERIKSEN 5
                    Den eneste av LSK-spillerne som virkelig ble satt på prøve defensivt mot en god Bentley. Fikk en stri tørn der, men kom rimelig godt fra de mange vanskelige duellene. Rakk ikke tilbake etter et offensivt løp for å hindre Odd-vingen innlegget som skapte 0-1-målet. God på offensiven.

TARIK ELYOUNOUSSI 6 BB
                    Dette kan ha vært hans siste kamp på Åråsen. Litt anonym i åpningen, men etter at Odd hadde tatt ledelsen våknet han til liv. Ga viktige bidrag i LSKs jakt på poeng. Flott redusering med venstrebeinet. Løp enormt og skapte mye selv om han ble sliten mot slutten.

ESPEN SØGÅRD 5
                    En slitekamp som normalt passer Fet-gutten bra. Mye involvert med ball i kampen. Åpnet med ro og god pasningskvalitet. Presisjonen varierte mer da det ble mindre plass og mer oppjaget i jakten på utlikning og seiersmål.

KHALED MOUELHI 5
                    Løp mye mellom og hadde ikke så mye ballkontakt i starten. Kom mer med etter hvert. Gjør mange rare valg med ballen. Varierer fra det enkle og fornuftige til det håpløse. Virker stresset når han skal slå avgjørende pasninger. Kald og sikker da han satte straffen etter Sundgots bom.

NOSA IGIEBOR 5
                    Slurvet med pasning da han var i ubalanse høyt i banen før Odd kontret inn 1-0. Hadde mye ball etter hvert og var alltid farlig. Men lyktes aldri helt på siste tredjedelen. Ett skuddforsøk rett utenfor. Kom for seint inn i duellen med Samuelsen og fikk gult som betyr karantene.

ARILD SUNDGOT 5
                    Nappet to ganger i trøya til Kovacs før straffen. Mye involvert i LSKs offensiv etter at laget kom under med to mål. Valgte stort sett fornuftige løsninger og spilte blant annet gjennom Sigurdarson. Fikk sjansen fra straffemerket. Gikk for kraft og bommet. Mest luftdueller i 2. omg.

BJÖRN BERGMANN SIGURDARSON 5
                    Kom ikke ordentlig inn i kampen før Odd ledet 2-0. Da fikk han vist sin enorme styrke og sitt steg ved flere anledninger. Fikk tre store sjanser, men klarte ikke å sette noen av dem. Burde scoret på minst en av dem. Skal ha kreditt for måten han skapte den siste på.

SUM 11 MANN: 57

DOMMER

BRAGE SANDMOEN 4
                    Kom etter hvert voldsomt i sentrum. Dømte to straffespark som isolert sett sikkert kan forsvares, men kampledelsen hans generelt gjorde alle andre usikre på hvor linja lå. Kortene han ga var helt greie. Men i sum en altfor varierende prestasjon.

ANALYSEN
                    Odd tradisjonelt en vrien motstander for LSK på Åråsen. Sju år siden forrige hjemmeseier før denne kampen. Starten på kampen i går ble heller ingen enkel reise. Odd straffet LSK på en kontring og utnyttet straffesparket de fikk. Det ga LSK et tøft utgangspunkt, men hjemmelaget reiste seg på en god måte og satte gjestene under voldsomt trykk inn mot pause. Reduseringen var veldig fortjent. Det var også utlikningen selv om Kippe sjelden får straffe etter slike forseelser. LSK hadde en halvtime på å sette inn seiersmålet, men klarte ikke å opprettholde det samme trykket. Virket etter hvert ganske slitne etter kjøret.

Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

lsk.no

JET-motstanderne er klare

I midten av juli spiller LSKs juniorlag JET på Hamar. Nå er motstanderne klare.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

RB

– Vi viser god mental styrke

ÅRÅSEN: Til tross for nok en uavgjort kamp er Torgeir Bjarmann godt fornøyd med moralen i laget.

Karoline Carlsen
                        Publisert 26.05.2010 kl 22:00 Oppdatert 27.05.2010 kl 12:52

I denne ukas LSK-magasin møter RB-sportens Morten Svesengen sportsdirektør Torgeir Bjarmann på Åråsen.
                        LSK har ikke tapt siden serieåpningen mot Aalesund, og er i ferd med å etablere seg i toppen av eliteserien.

– Kommer tilbake
                        Til tross for at det ble nok et uavgjort resultat for LSK, er sportsdirektøren fornøyd med opphentingen i kampen mot Odd.
                        – Jeg er fornøyd med moralen i laget, vi kommer tilbake og viser at vi har god mental styrke, sier Bjarmann.
                        Han er imponert over laget sitt «stayer-evne».
                        – Vi hadde håpet på tre poeng, men sånn som kampen utviklet seg er vi fornøyd med ett poeng, sier sportsdirektøren.

Framtiden
                        LSK skal spille mange viktige kamper i juli, og det er flere spillere som kan forsvinne i tiden framover.
                        Tarik Elyounoussi er en av dem, han skal tilbake til Heerenveen etter VM-pausen.
                        – Vi kan ikke hente inn noen nye spillere før 1.august, men muligheten til å beholde Tarik er der fortsatt. Det er en dialog mellom oss, spiller og Herenveen, sier Bjarmann.

Se Bjarmann snakke om flere av Bosman-spillernes framtid i LSK-magasinet:

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

lsk.no

Uten tap på Åråsen i vårsesongen

LSK avsluttet vårens hjemmekamper med 2-2 mot Odd Grenland. - Det har blitt den hjemmebanen vi har prøvd å bygge opp, sier Stefan Logi Magnusson.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

lsk.no

André Hansen for Norge

Denne uken ble André Hansen likevel tatt ut på det norske U21-landslaget. Dermed kan han være med fra start mot Ungarn i morgen.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

lsk.no

Derbymatch mot Strømmen i kveld klokka 19

- Det blir moro å spille derbymatch. Vi gleder oss, sier Magnus Powell.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

Banket Strømmen

LSK-juniorene vant 4-1 over Strømmen i LSK-hallen torsdag kveld.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

- Unikt uttak for LSK

Denne uken ble tre LSK-unggutter tatt ut på ungdomslandslagene, og i tillegg to spillere i utfordrergruppene.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Møter Høland lørdag klokka 15

Med et snitt på 6,2 mål per kamp er det en gjeng med selvtillit som møter en av fjorårets opprykkskandidater lørdag ettermidag.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

lsk.no

Bergdølmo: - Det er ikke bare å sette ut skoene

André Bergdølmo tar i bruk et sitat fra kompisen Dennis Schiller når han skal beskrive 3. divisjonsjobben som skal gjøres.

Kommentar

• gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3218

Fire mål av Ujah mot Høland

Anthony Ujah skårte fire av målene da LSK2 slo Høland 7-2

Kristoffer Tokstad, Mathis Bolly og Colin N'kee skårte ett hver.

gilbert

Kommentar

• Robin-lsk
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2007
                                          • 1341

Den officielle klubhjemmeside for F.C. København med nyheder, kampe, spillere, billetter og meget mere.

Den 26. juni kommer Lillestrøm SK på besøg på Nummer 10 for at spille træningskamp. Opgøret spilles klokken 16.00.
                                          UFC JUNIORS

Kommentar

Working...