Mobiliseringsnettverket - Nytt tiltak for å trekke folk til Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Mobiliseringsnettverket - Nytt tiltak for å trekke folk til Åråsen

    Mobiliseringsnettverket – Nytt tiltak for å trekke folk til Åråsen

    Vi er noen entusiastiske KFL-medlemmer som har bestemt oss for å gjøre litt ekstra for å støtte LSK og KFL. Vi har med bekymring sett tilskuertallet på Åråsen falle sakte, men sikkert, og derfor har vi opprettet et verktøy som skal hjelpe LSK og KFL i arbeidet med å trekke folk til Åråsen. Dette verktøyet har vi valgt å kalle Mobiliseringsnettverket. Målene er enkle: Få med enda flere på Kanarifeltet, få med enda flere på resten av stadion og få med enda flere medlemmer i Kanari-Fansen.

    Tanken er å samle flest mulig navn, telefonnummer og e-postadresser til ivrige LSK-fans i en base. Disse kan da kontaktes av LSK og/eller KFL når det trengs mobilisering til kamper. Det er ingen krav for å være med i nettverket – folk gjør det de kan/orker/gidder. Mottoet er: Alle monner drar! En billett solgt her, noen sms sendt der og en plakat heng opp – alt teller! Vi ønsker å vekke dugnadsånden i folk og få folk til å føle at de drar i samme retning for klubben vi alle er så glad i.

    Idéen bak opprettelsen av dette nettverket er å få folk til å føle et EIERSKAP til tilskuertallet (og dermed også klubbens økonomi). Sånn som det er nå, ligger alt ansvar hos LSK og KFL. Det er mange der ute som allerede er flinke til å dra med seg folk på kamp, men dette viktige arbeidet kan organiseres mye bedre og på den måten utvikles videre. Vi vil at LSK skal ha «agenter» over hele Romerike, som gjør det de kan for å promotere klubben.

    Mobiliseringsnettverket kan jobbe på mange forskjellige måter. Telefon, SMS, Facebook, «jungeltelegrafen», plakater osv. Vi ser for oss at LSK og/eller KFL kommer med ulike «oppdrag» til nettverket. Et eksempel på et sånt oppdrag kan være å fortelle flest mulig når billettsalget til Enga-kampen starter. «Kari fra Kløfta» kan da ta i bruk alle midler for å spre dette budskapet i sitt nærområde og sin omgangskrets.

    Første hovedmål for Mobiliseringsnettverket er å fylle opp Kanarifeltet og resten av Åråsen på LSK-VIF 4. juli. I samarbeid med LSK og KFL kommer vi tilbake med mer om den kampen om ikke så altfor lenge. Denne kampen er særdeles viktig og en stor mobilisering her er naturlig, og vi tror at en vellykket mobilisering til denne kampen også vil føre til økt oppslutning i de påfølgende kampene.

    Har DU lyst til å være med i Mobiliseringsnettverket og på den måten stille deg til disposisjon når LSK og/eller KFL trenger hjelp til mobilisering? Send en mail med navn, telefonnummer og e-postadresse til mobilisering@kfl.no!

    Mange er med allerede, så bli med du også! Det stilles som nevnt ingen krav til noen i nettverket, så det er du selv som avgjør hvor mye du har lyst til å gjøre for å hjelpe LSK og KFL.

    Sammen skal vi fylle Åråsen!

    Med vennlig hilsen

    Håkon Henriksen
    Iselin Myklebust Johannesen
    Håvard Malones
    Arild Myklebust
    Lars Raastad
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #2
    Bra tiltak! Oppfordrer alle som har LSK i sitt hjerte å bidrar her.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #3
      Har fått beskjed om at det dessverre var noen tekniske problemer knyttet til mail-adressen, så de som har forsøkt å melde seg på fram til nå, må gjøre det på nytt! Adressen er fortsatt mobilisering@kfl.no!

      Kommentar

      • Arild Myklebust
        Medlem
        Hoffnarr
        • May 2010
        • 43

        #4
        MOBILISERINGA TIL LSK-VIF 4.7 ER STARTA !!!
        Minner om at salget til LSK-VIF 4.7 starter tirsdag 25.5 på Åråsen. Rett etter kampen mot ODD er ferdig, ca kl 2050, kan du gå rett bort i billettlukene på Åråsen og kjøpe deg billetter til superkampen. Vi i mobiliseringsnettverket oppfordrer alle til å kjøpe mange billetter til Kanari-Feltet.Vil også takke for en meget bra mottakelse av nettverket,masse engasjerte folk klare til å jobbe for å fylle opp Åråsen mot VIF etc. Mere info kommer utover, nå skal vi først knuse ODD. Forza Fugla !!!

        Kommentar

        • OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

          #5
          Tar med meg 4 stk tol Søpla kampen. Klarer ikke flere i en bil
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

          Alltid Celtic og LSK

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #6
            Skal prøve og få med meg alle jentene på laget til minste jenta ,da blir det 14 stk på juniorkanaris feltet+noen foreldre.Oppfordrer andre til å gjøre det samme.

            Kommentar

            • Zinke
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Mar 2006
              • 240

              #7
              Mobiliseringen når England. Minst 5 fra fotballøya kommer for å se LSK leke med enga 4.juli.
              Zinke

              Kommentar

              • OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

                #8
                Jeg tok med 3 stk fra Glasgow til Søpla kampen og 2 stk kommer fra Leeds denne uka for å se LSK mot Ræv.

                Men, ærlig talt... det hadde vært veldig digg om klubben (som har lansert et bra tiltak med LSK kortet) kunne gå litt lengre og tilby kjøp en få en billett gratis til "mindre kamper".

                Dette tiltak funker i Leeds United bla.
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                Alltid Celtic og LSK

                Kommentar

                • Arild Myklebust
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • May 2010
                  • 43

                  #9
                  Mobiliseringsnettverket tar form !!!

                  Siden vi nå har kommet oss gjennom VIF-kampen er det på tide å gjøre opp litt status for mobiliseringsnettverket i KFL og LSK. Helt siden vi starta opp rundt 1. mai har vi samla navn og tlf.nr til folk som kan hjelpe til med å få flere folk på Åråsen. I denne omgang har vi konsentrert oss om folk som kan hjelpe til med å få flere folk på Kanari-Feltet, med kampen mot Vif som det store satsingsområdet. Med fasit i hånd må det sies å ha blitt veldig vellykka.
                  - Vi har nå ca 300-350 stykker med navn og tlf.nr, dette er da kun folk som står på kampene. Dette er er jo meget bra, og etterhvert skal man jo også begynne å få med ivrige sittefolk. Ser over at oppsalkanari kjører på, så får vi mange av den sorten blir det bra.

                  - Helt siden det ble klart at salget til Vif-kampen starta tirsdag 25.5 har det egentlig vært en eviggående aksjon med pushing på telefon, sms, nett etc. Hovedsaken har vært å få hver enkelt person til å kjenne et eieforhold til tilskuertallet på Åråsen. Det gjør man IKKE ved noen tørre e-poster og nyehetsbrev, men med knallhard overbevisning og pushing om hvorfor DIN innsats er viktig for det samla tilskuertallet. Det ble sikkert kjørt 4-5 massive sms-runder med viderepushing som mål, det ble holdt noen ringerunder og det ble tatt initiativ mot media(spesielt Romerikes Blad ) KFL og LSK for å få dem til å pushe kampen. Noen la kanskje merke til artikkelen der Per Mathsien, Stefan Logi og Jan J og Sykkel kjører opp "hatet " i RB 5 dager før kampen. RB kjørte også nedtelling mot derbyet, noe som Aftenposten var jævlig flinke til før VIF-LYN-kampa, og som jeg er sikker på førte til flere folk på Åråsen 4.7. Ellers ble det vel hengt opp plakater i Lillestrøm og KFL var med og pusha hele tida, blant annet med den meget vellykka " Flyktningaksjonen " der noen titalls flyktninger fikk stå med KFL. På den siste var LSK med og hjalp til bra, men ellers var det vel dessverre ikke mye som skjedde. Jeg fikk med meg at de hadde noen små annonser i RB og reklame på egen nettside.

                  - Hva skjedde så 4. 7 ?
                  For første gang på nesten 2 år fylte vi stadion og Feltet. Ok, det var noen hundre ledig på hele stadion, men det betyr ikke en dritt. Over 11000 er fullt på Fort Åråsen, thats it ! Kampen ble jo en grusom affære, og har vært en faen så hard pille å svelge, men det var sinnsykt deilig å vise at vi i LSK og KFL kan greie å fylle stadion, attpåtil etter fellesferien hadde starta. Dagen før hadde vi hatt et lyd og lysshow på treninga som spillera synes var jævlig kult. Moro å få " mobiliseringsordre" fra Simen i UFC noen uker før treninga. Bra initiativ fra den kanten. På kampdagen var det kanonkult fra tidlig på dagen. Busser og maxitaxier fra Øvre/ Nedre Romerike, Hadeland, Asker og Aurskog ned til puben.Nesten 25 lag i Quizen og tale fra Bjarmann, massivt med folk på puben og en gammal klassiker, synging på uterserveringa. Fra 1730-1815 var det nesten nonstop synging på uteserveringa mot storgata, fikk med folk utafor puben også, litt 90-tallsfeeling over det der. Martins og KFL hadde rett og slett en knalldag her, med knallomsetning, masse happy folk og lite eller ikke noe tull. Fuglatoget var også veldig bra, mye folk som sto å kikka med store øyne da toget karra seg oppover til Åråsen. Stadionopplevelsen var jo som alle veit delt, men vi kan jo dessverre ikke gjøre noe med det sportslige.

                  - Uansett var det som sagt de personlige initiativene som var det mest morsomme. Mye folk ala Zinke denne gangen og gledelig nok MYE folk mellom 13 og 18 som skulle pushe folk med på kamp. Rundt meg på tribunen sto sikkert 20 stk i 15-16årsalderen fra Lørenskog, Asker og Hadeland. Nye og ivrige kanaris, herlig å se.

                  Ok, hva lærte man så av VIF-kampen ?

                  Jeg vil påstå at dette var selve stjerneeksempelet på at en massiv folkelig innsats gjør at Åråsen blir full på store kamper ala VIF. Hadde man brukt like stor innsats på en liten kamp ala f.eks Hønefoss hadde det vært 7-8000 der i stedet for 6000. ALTSÅ : Både på små og store kamper er det altså helt vitalt viktig at det blir mobilisert i alle ledd. på små kamper er man også avhengig av at LSK lager spesielle tiltak for å få med flere på de " upopulære " tribunene ala Felt I på nordea, Diadora, ytre RB etc.
                  Argumentet om at sportslig resultater har så mye å si for et lag som LSK er PISSPREIK fra ende til annen. I 2006 og 2007 var det en blodhard jobbing for å få folk på kamp, selv om vi leda serien. Vi her på forumet har skjønt det, KFL har skjønt det, mannen i gata har skjønt det, men LSK-styret henger etter. Vi går rett på sakens desidert viktigste kjerne :

                  LILLESTRØM SPORTSKLUBB MÅ FÅ EN SJEF FOR PERSONMARKEDET FORT !!!!!
                  LSK har over 100 millioner i omsetning uten å ha en eneste person som jobber daglig mot personmarkedet.Dette gjør at LSK, vår klubb, sakker akterut i forhold til den livsviktige jobben som det er å folk engasjert i klubben vår, gå på kamp. kjøpe utstyr, lage pressestunts, selge sesongkort etc. Dette gjør til slutt det at det blir mindre og mindre folk på kampa som igjen gjør at det blir mindre presse, noe som til syvende og sist gjør at enkeltpersoner og sponsorer mister piffen. Se på den artikkelen jeg her skriver om mobiliseringa til VIF. Tenk deg du har en en glødende engasjert flink markedsmann eller kvinne som dag ut og dag inn jobber knallhardt for å få flere folk på kampa, kjøpe sesongkort, utvikle tribunelivet,ringe pressen, ta en kopp keffe med viktige personer i klubbene på Romerike som kan få med 50 stk på neste kamp etc. Det hadde med 100 prosents garanti blitt julaften ganske så fort og lønna hadde tjent seg inn i løpet av noen måneder. Per Mathisen uttalte i RB lørdag 8. mai at man så på mulighetene for å ansette en sjef for personmarkedet. NÅ er det på tide å sette opp farten, for her taper klubben penger for hver dag som går. Bare i høst er det mange kamper ala Ålesund, Viking, Molde og Start som lette blir 5900-kamper med null jobbing, men over 7000 med god jobbing. I tillegg kan en økning av sesongkortsalget på bare usle 500 personer ekstra utgjøre over en million kroner. Det MÅ bli slutt på at KFL og noen enkeltpersoner skal stå for den pushinga, kreativiteten og gutsen som fins, mens selve klubben, de med penger og ressurser ikke gjør en dritt. Det er LSK som skal stå i bresjen for mye med stort engasjement og så skal vi andre følge etter.Håper at min skepsis er feil og at LSK-styret tar til vettet og ansetter en ny personmarkedsjef fort som faen. Viktig at vi alle står på med press i denne saken, vi gir oss ikke før han/hun er ansatt, dette er våre rettigheter som medlemmer. Men vær saklige, pubprat hjelper ikke en dritt.
                  NB !!! Dette er IKKE ment som noen av de som jobber i administrasjonen i LSK, de har altfor lite, og feil fordelte ressurser. Styret i LSK er de som bestemmer dette.

                  De navna og tlf.nr vi har i "mobiliseringsbasen" kan sendes til LSK og KFL ved interesse. Dette må jo være en gedigen fordel og mulighet for begge parter. Hvis man greier å engasjere folk i nettverket på en positiv måte ( ala Zinke og hundrevis av andre på VIF-kampen ) kan det blir flere kamper denne høsten det blir mye folk på Feltet og Åråsen. I tillegg er det en meget, meget god base i forhold til det å selge sesongkort. Jeg er positiv til slutt. Vi har tross alt et godt lag, et bra stadion og ro i rekkene blant spillere, trenere, ledere og fans. DET er et godt utganspunkt etter krangleårene 08 og 09, viktig bare at LSK ikke går i motsatt retning og "sovner i timen ". Ønsker alle LSK-fans en stor Fuglahelg og seier over RBK. FORZA FUGLA !!!
                  Mvh Arild Myklebust

                  Kommentar

                  • CFD
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2319

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Arild Myklebust
                    ......
                    Vi går rett på sakens desidert viktigste kjerne :

                    LILLESTRØM SPORTSKLUBB MÅ FÅ EN SJEF FOR PERSONMARKEDET FORT !!!!!
                    Send inn Søknad og CV med en gang! Hvis du ikke få personer på kamp så er det ingen som gjør det..
                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #11
                      Mobilisering: Stabæk borte 29. august

                      Mens vårsesongen for det meste inneholdt kjipe langturer, er høstsesongen stappfull av spennende storkamper på Østlandet. Enga på Ullevaal og Godset i siste kamp er åpenbare satsningsturer, men allerede 29. august møter vi Stabæk i Telenor Arena. Denne kampen er perfekt for en en skikkelig mobilisering!

                      - Folk er tilbake fra ferie.

                      - Det er en av de korteste turene, dvs at det er mulig å bli mange hvis man går inn for det.

                      - Kampen spilles mest sannsynlig søndag 18.00, som er det klart beste tidspunktet for å få til et godt oppmøte.

                      - Gode forutsetninger for å lage kjempestemning i hallen. Dessuten får vi litt etterlengtet motstand på tribunen.

                      - Kampen er viktig for Trekampen, som gir det beste laget i Stor-Oslo 100.000 kroner til yngres avdeling.

                      Vi oppfordrer KFL til å satse på denne kampen som høstens første store mobilisering, og kommer selvfølgelig til å hjelpe til med mobiliseringa der det trengs!

                      Med vennlig hilsen

                      Mobiliseringsnettverket

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        #12
                        Kfl behøver ikke klage så mye på Lsk sin markedsføring før kampa så lenge det fortsatt er Hønefoss kampen som er på dems egen forside,dette er rett og slett pinlig av kfl.

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #13
                          Forskjellen er at KFL er en frivillig organisasjon uten ansatte, mens LSK er en bedrift med 40-50 ansatte og 60 mill. i omsetning. Man kan sette helt andre krav til LSK enn til KFL.

                          Men ja, KFL burde kanskje oppdatert forsida si litt oftere. Allikevel er det ingen stor sak, spør du meg.

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            #14


                            Hjelp oss i 2011
                            Nå kan du være med å bidra til at LSK klarer å fylle Åråsen i 2011. Onsdag 10. november ønsker LSK deg på plass for å finne de gode ideene.

                            Av: Ole Kristian Bakkene | Foto: Aleksander Neely

                            Til tross for at sesongen ikke helt riktig er over har LSK nå startet planleggingen av en ny sesong. Dermed ønsker LSK at du er med neste onsdag når det inviteres til møte på Åråsen konferansesenter. Temaet er hvordan LSK kan fylle Åråsen i 2011.
                            - LSK ønsker å sette i gang tiltak for å få flest mulig til våre hjemmekamper neste år, og i den forbindelse ønsker vi at så mange som mulig er med på et møte der vi alle skal være kreative, sier Anita Eriksen i LSK.
                            - Sammen skal vi finne fram til de beste ideene som skal bidra til å nå våre mål om at Åråsen skal være full i 2011.

                            Møtet arrangeres på Åråsen konferansesenter onsdag 10. november fra klokka 18 til 21.
                            - Vi håper at alle som har tanker og ideer rundt temaet kommer neste onsdag. Det vil bety mye for klubben at de som interesserer seg for dette er med på møtet.

                            Meld deg på møtet ved å gå til registreringssiden her på LSK.NO

                            Har du ikke anledning til å komme, men har noen meget gode ideeer? Send en mail til tips@lsk.no så tar vi de med neste onsdag.

                            Kommentar

                            • Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

                              #15
                              På Gardermoen (!), flytoget og Sandvika storsenter ser jeg Stabæk-reklame.
                              I hvertfall de to første stedene burde vel strengt tatt LSK være, istedenfor det oppskrytte, nær konkurse luftslottet til Ingebrikt Steen Jensen. Fikk mest lyst til å brekke meg da jeg så sosse-logoen på flyplassen.
                              LSK Norges beste lag

                              Kommentar

                              • merch
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2007
                                • 938

                                #16
                                "Stasjonsbyen Lillestrøm"


                                - Hvor digg hadde det ikke vært om LSK brukte dette for hva det er verdt? Inngå en sponsoravtale med NSB og gi togreise med rabaterte priser for både hjemme og bortekamper ved fremvisning av sesongkort/billett/resarvasjon!?

                                Har ikke anelse om at det er realistisk å få til noe sånt med et statlig selskap men det hadde vært fett og ihvertfall bidratt til at jeg tok toget fremfor bil og kanskje dukka opp på 10-20% flere kamper!

                                Kjernen av supportere bor jo på Romerike det forstår jeg jo men om det funket borte og hjemme så hadde det gitt noe til fansen og ikke minst folk fra Innlandet og øvrig østlandet som det ihvertfall er noen av

                                *drømmer* men det var hva jeg har å bidra med!
                                lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                                Kommentar

                                • Superstefan
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 2180

                                  #17
                                  For en fantastisk ide merch (selv om jeg tror det blir ett umulig prosjekt)

                                  Jeg er så dritt lei og måtte bruke 180 spenn(t/r Årnes) for og komme meg til Martins bare fordi jeg skal ta en øl
                                  Fotograf Kreativ Kanaris

                                  KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    #18
                                    Veldig bra møte i går og mange fine forslag,nytt møte blir om ca 1 mnd. Noe som var en gjenganger på møtet var kle Byen i gult før kamp,vi må inn på skolene,osv osv. Følg med på Lsk.no
                                    for mere info om møtet.Retter også en stor Takk til Espen,Arild og Steinar for at dem møtte opp og kom med mange flotte ideer. Det varmer mitt hjerte at det faktisk er noen spillere som gjør mere en det som forlanges av dem.
                                    Last edited by tullebukk; 11.11.2010, 12:55.

                                    Kommentar

                                    • junior
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 492

                                      #19
                                      Øvre Romerike

                                      Har inntrykk av at Øvre Romerike fort blir "glemt" av LSK. Veldig mange små i Nannestad, Jessheim osv som holder med lag som søppla, RævBK og $tabæk.
                                      På Jessheim storsenter går det reklame for Stabkkamper på skjermene som henger rundt om på senteret, der burde det vært reklame for fugla!
                                      ------- Forza Fugla! -------

                                      Kommentar

                                      • Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

                                        #20
                                        Stabrææk reklame skal ikke finnes sted på Romerike, mot dette må det umiddelbart gåes til aksjon.

                                        Kommentar

                                        Working...