Lillestrøm SK- Godset, Åråsen stadion, 9. mai kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5916

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Rull in da.... To innslupne mål på hjemmebane. Smultring i 7 av 11 kamper. Og mannen kalles ustabil? Jeg tenderer til å kalle de som trekker den statistikken i tvil, til å være ustabile
    Misforstå meg rett, det er for øyeblikket ingen jeg heller vil ha mellom stengene og statistikken taler tydelig språk. Han gjør meg likevel nervøs med enkelte ting han foretar seg.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • gravinho
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Oct 2005
      • 240

      Opprinnelig skrevet av El Caco
      3. plass, tredje mest scorende og tredje minst bakover. Ahhh!
      3. mest skårende + 3. minst bakover = beste totale målforskjell med +12 mål på 11 kamper!
      gravinho

      Kommentar

      • Loddet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 325

        1. omgangen i dag er etter min mening årsbeste. Og det som gleder mest er den enorme aggressiviteten. Alle står på enormt og den jobben blant annet BBS og Tarik gjør som førsteforsvarere er rett og slett superb.

        Jeg begynner å høre over alt, at fulga dem synger. Og dem synger om gull..

        Kommentar

        • LSKOG
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Oct 2005
          • 131

          Enig i at Arild ikke var glitrende idag, MEN legg merke til at han er tredje sist på begge spillemålene idag med to strålende gjennombruddspasninger!

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7080

            ROLIG NÅ!

            Tarik drar snart tilbake til Nederland. Med tanke på klubbens økonomi: Sånn som Bjørn BS spiller nå om dagen, kan både han og Nosa forsvinne i overgangsvinduet. Landets beste lag i øyeblikket er Tromsø. Det er bare å se på tabellen. Det svinger enormt av LSK nå, og det er fantastisk å se på. Men vent til langt ut i september før vi begynner å prate om gull, eller engang medaljer.

            (PS: Inni meg sitter en full, irsk leprechaun og skåler i Guinness og jodler av glede, men jeg tør ikke å vedkjenne meg ham. 21 år med smerte har lært meg at det alltid er sunnest å utgå fra det verst tenkelige og ta alt som en positiv overraskelse med LSK)
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              Opprinnelig skrevet av trigz
              ROLIG NÅ!

              Tarik drar snart tilbake til Nederland. Med tanke på klubbens økonomi: Sånn som Bjørn BS spiller nå om dagen, kan både han og Nosa forsvinne i overgangsvinduet. Landets beste lag i øyeblikket er Tromsø. Det er bare å se på tabellen. Det svinger enormt av LSK nå, og det er fantastisk å se på. Men vent til langt ut i september før vi begynner å prate om gull, eller engang medaljer.
              De 6 neste er knalltøffe;16. mai - Brann-LSK 20:00
              25. mai - LSK-Odd Grenland 19:00
              6. juni - Molde - LSK 18:004. juli - LSK-VIF10. juli - LSK-RBK
              18. juli - Tromsø-LSK

              Klarer vi mer enn 9 poeng på disse 6 kampene kan vi beynne å snakke. 18. juli vil vi først virkelig vite hva dette laget er bygget av.

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                Opprinnelig skrevet av trigz
                ROLIG NÅ!

                Tarik drar snart tilbake til Nederland. Med tanke på klubbens økonomi: Sånn som Bjørn BS spiller nå om dagen, kan både han og Nosa forsvinne i overgangsvinduet. Landets beste lag i øyeblikket er Tromsø. Det er bare å se på tabellen. Det svinger enormt av LSK nå, og det er fantastisk å se på. Men vent til langt ut i september før vi begynner å prate om gull, eller engang medaljer.
                Jeg liker tankegangen din. Mange feller vi kan gå i fremover.

                Mulige salg avhenger vel mye av egen økonomi, og der har jeg ikke helt oversikt om dagen. Håper vi ikke må selge til sommeren, men kan utvikle Nosa og BBS en stund til. At BBS og Nosa blir solgt en gang er det ikke tvil om. Spørsmålet er når, og for hvor mye.

                Håper vi for en gangs skyld har litt is i magen, og klarer å forlange summer lik det TIL og Lyn har klart for spillere av tilsvarende kaliber. Les: 40 MNOK+.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2925

                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Jeg liker tankegangen din. Mange feller vi kan gå i fremover.

                  Mulige salg avhenger vel mye av egen økonomi, og der har jeg ikke helt oversikt om dagen. Håper vi ikke må selge til sommeren, men kan utvikle Nosa og BBS en stund til. At BBS og Nosa blir solgt en gang er det ikke tvil om. Spørsmålet er når, og for hvor mye.

                  Håper vi for en gangs skyld har litt is i magen, og klarer å forlange summer lik det TIL og Lyn har klart for spillere av tilsvarende kaliber. Les: 40 MNOK+.
                  Syns ikke Bergmann eller Nosa har utmerka seg så sinssykt så langt i år så jeg tviler på at de blir solgt til sommeren.

                  Hva skjer med Ujah? Har han spilt seg så totalt ut av laget at han ikke kommer innpå engang?
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • LSK N/B
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 830

                    For meg var kampens øyeblikk når Kippe knuser Marcus Pedersen i en løpsduell. Blir ikke toppspiss i Real Madrid når du ikke er kjappere en en kar som er 50 kg tyngere og 15 år eldre en deg. Har ikke sett en mer overhypa spiller siden tja Moa.

                    Synes Esset var veldig god i dag. God kontroll defensivt mot et 4-3-3 lag med ok kanter, og er veldig god offensivt som alltid. Kiko kjør en kjempe jobb defensivt etter en noe fomlende sart. BBS er vel den spilleren på banen som jobber mest. Det varmer et fotballhjerte.
                    03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                    Nei til NFF!

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      2. omgang var ikke all verdens. Litt overrasket over at vi har OO og Sundgot på topp på slutten, da det var masse rom for kontringer. Ujah åpnet sesongen bra og har putta på 2. laget i det siste så jeg håpet at han skulle få sjansen. Litt ukonsentrert i 2. omgang som forhåpentligvis skyldes en hard uke.

                      Kommentar

                      • Mollari
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Dec 2003
                        • 135

                        Opprinnelig skrevet av LSKOG
                        Enig i at Arild ikke var glitrende idag, MEN legg merke til at han er tredje sist på begge spillemålene idag med to strålende gjennombruddspasninger!
                        Og en genial gjennombruddspasning til BBS som desverre ikke resulterte i mål!
                        http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          Ah... Som å nappe godis fra kidsa.

                          Duh, Bjørn blir stor ! (men det veit vi jo alt). Logimannen sjangla litt (men det var et lite snilt tilbakespill fra Kiko). Tarik reiser snart (urk!). Esset rydder opp bakover (Hadde jeg aldri trudd for et par år sia). Kippe er rask (tar bare litt tid å få opp farten).

                          Dæven å gode Tarik, Kiko og Råner'n gjør forsvaret. De må være et mareritt å møte, Godset blei helt evneveike på overganger. Lær, Nosa, Lær!

                          Medaljeplass & foran Søpla. Lekkert!

                          Note; Når skal egentlig HB gi Ringen litt TL erfaring neste gang ? (siste 15 her måtte da vært ideélt, eller ?)
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • Yellow-not-jella
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2009
                            • 1606

                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Her BØR folk møte opp,håper på ca 9000 på denne kampen.
                            Skivebom, dessverre. 6800 er for dårlig!

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              Jeg registrer at vi trenger 15 poeng til for å berge plassen...
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • Yellow-not-jella
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2009
                                • 1606

                                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                Jeg registrer at vi trenger 15 poeng til for å berge plassen...
                                Vi trenger kanskje ikke fem engang... Vi er et topplag jippi!

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3208

                                  Opprinnelig skrevet av LSKOG
                                  Enig i at Arild ikke var glitrende idag, MEN legg merke til at han er tredje sist på begge spillemålene idag med to strålende gjennombruddspasninger!
                                  Opprinnelig skrevet av Mollari
                                  Og en genial gjennombruddspasning til BBS som desverre ikke resulterte i mål!
                                  Siden jeg valgte det nicket jeg gjorde (først på VGD for snart ti år siden) er det vel min oppgave å påpeke at Arild pt ligger på delt andreplass i poengligaen, med åtte poeng etter 11 kamper, fire mål og fire assist.

                                  Normalt har vel Arild ofte tidligere vært nettopp tredjesist på ballen før måla (ikke rent sjelden til sine egne skåringer). Jeg kan ikke huske han har hatt noe særlig flere enn fire målgivende på en hel sesong (hvis han har hatt det)*. Når han nå ligger godt an også på assistlista, tror jeg det skyldes at han for første gang på lenge er omgitt av unge, raske, målkåte spillere, som Nosa, Tarik, Björn og Ujah.

                                  gilbert

                                  *Oppdatering: Kanaripedia har ingen data for assist for Arild for 1997-2005, men to assist for både 2006 og 2007 (7 mål i 2006, 10 i 2007), null i 2008 (8 mål) og ingen data for 2009 (11 mål).
                                  Last edited by gilbert; 11.05.2010, 07:39. Begrunnelse: Oppdatering om Arilds statistikk for målgivende

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3208

                                    To sjeler og én tanke...

                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Når han nå ligger godt an også på assistlista, tror jeg det skyldes at han for første gang på lenge er omgitt av unge, raske målkåte spillere, som Nosa, Tarik og Björn.
                                    RB (papir) har i dag ei helside om at "Alle hyller Arild", med gjennomgang av hva tidligere og nåværende spillere (særlig spisskollegene) og trenere sier om Arild Sundgots nøkkelrolle i laget. Uwe Rösler, som både spilte spiss sammen med Arild og var treneren hans, sier i dag blant annet følgende:

                                    "I mine øyne passer Arild bedre enn noen gang i LSK. Med så mange hurtige og tekniske spillere rundt seg, kan han spille på hele sitt register".

                                    (Som kjent har vi mye å takke Uwe Rösler for, ikke minst at uten ham hadde Per Berg solgt Arild for en slikk og ingenting til Stabæk. Jeg grøsser fortsatt bare jeg tenker på det.)

                                    gilbert

                                    PS: RB-artikkel og link er nå lagt inn i nyhetstråden. DS
                                    Last edited by gilbert; 11.05.2010, 11:43. Begrunnelse: Ute på nettet - link i nyhetstråden

                                    Kommentar

                                    Working...