Brann - Lillestrøm, Brann stadion, Søndag 16. mai kl. 20.00
Collapse
X
-
det er vell egentlig ikke noe vits i og klage på frispark eller ikke, det er vanskelige vurdere enkelte situasjoner for dommern, men ganske enkelt for oss som sitter hjemme og får alt i reprise.
Men det jeg reagerer på er at det blei lagt til 5 minutter. Skulle vell egentlig blitt lagt til maks 3. Og selv om dem får et frispark på 4.40 eller noe på overtid, og dem ikke greier og ta det innen det har gått 5 min syntes jeg dommern skal blåse av uansett. Man har fått tilegs tid på 5 min så er det ingen vits i og holde på i nesten 5 min ekstra på det igjen.
Idiotisk av den som styrer med tillegs tid i hele tatt og legge til så mye. Burde vært en maks grense, hvis det ikke skjer et eller annet som drøyer noe skikkelig!Kommentar
-
Byttevegringen er vel omtrent det eneste det er lov å kritisere Henning for.
1. Å bytte ut Arild ville vært idioti. Han er ekstremt nyttig på defensive dødballer, og evner å være rolig med ballen i stressede situasjoner.
2. Å sette inn Knudtzon er helt ok, han er lynrask og et fantastisk kontringsvåpen, men når det er sagt burde tam vært satt innpå først.
3. Å ikke bytte ut hverken Nosa eller Bergmann på tross av at de åpenbart var helt kjørte er håpløst. Her ville det vært veldig fornuftig å ta ut en spiss for en spiss, nemlig Edwin, som ville vært ensbetydende med rødt kort til en av Brannstopperne(mulig han ikke var på benken, jeg husker ikke, men her snakker jeg på generelt grunnlag). For Nosa burde Tam eller Marius vært byttet inn, for å gi rutine, ro og duellstyrke.
Vi hadde tatt 1-1 før kampen, alle mann alle. Men når resultatet blir som det blir på grunn av pinnedømming fra Skjerven er det all mulig grunn til å være rasende, hvilket jeg er. Jeg kan kun konstatere at Skjerven må ha opplevd noe jævlig i forbindelse med LSK som liten. Kanskje stoppet spillerbussen vår opp ved bensinstasjonen i Kaupanger akkurat da moren hans var den eneste på vakt eller noe sånt. Faen veit, men den mannen er ikke, har aldri vært, og kommer aldri til å bli en objektiv dommer for oss.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
jeg tenkte litt på MJ som en tredje stopper, men falt heller på å sette på TAM. Da får vi en som rydder opp foran forsvaret, samt at han er veldig mye tryggere med ballen, slik at vi kan få ro og skape noe.krisruds medlem av KFL siden 1996
OI OI OI nå har vi det morro :)
BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.Kommentar
-
Kanskje det ikke er hat som preger Skjerven,men kjærlighet .............
At Vågan Moen er en god "skytter" også fra hofta, kan vi se under haka på Skjerven etter en drøy time. - Så ut som Bjørndalen etter en særdeles tøff 20km..
Byttevegringen er vel omtrent det eneste det er lov å kritisere Henning for.
1. Å bytte ut Arild ville vært idioti. Han er ekstremt nyttig på defensive dødballer, og evner å være rolig med ballen i stressede situasjoner.
2. Å sette inn Knudtzon er helt ok, han er lynrask og et fantastisk kontringsvåpen, men når det er sagt burde tam vært satt innpå først.
3. Å ikke bytte ut hverken Nosa eller Bergmann på tross av at de åpenbart var helt kjørte er håpløst. Her ville det vært veldig fornuftig å ta ut en spiss for en spiss, nemlig Edwin, som ville vært ensbetydende med rødt kort til en av Brannstopperne(mulig han ikke var på benken, jeg husker ikke, men her snakker jeg på generelt grunnlag). For Nosa burde Tam eller Marius vært byttet inn, for å gi rutine, ro og duellstyrke.
Vi hadde tatt 1-1 før kampen, alle mann alle. Men når resultatet blir som det blir på grunn av pinnedømming fra Skjerven er det all mulig grunn til å være rasende, hvilket jeg er. Jeg kan kun konstatere at Skjerven må ha opplevd noe jævlig i forbindelse med LSK som liten. Kanskje stoppet spillerbussen vår opp ved bensinstasjonen i Kaupanger akkurat da moren hans var den eneste på vakt eller noe sånt. Faen veit, men den mannen er ikke, har aldri vært, og kommer aldri til å bli en objektiv dommer for oss.Kommentar
-
synes faktisk Nosa gjorde en betraktelig bedre jobb bakover i dag enn tidligere, og jobba mye hardere.Kommentar
-
Nosa var fantastisk i dag, og kanskje spesielt defensivt. Var også et par-tre sugende løp hjemover som faktisk redda oss, i tillegg til andre gode involveringer. Men i dag så vi også svakheten med å ha to atypiske kanter, Brann fikk reine autostradaer til å prikke inn innlegg, gud veit hva resultatet hadde blitt hvis Brann fortsatt hadde hatt hodesterke folk som Nilsen og Karadas i stallen.
Vi kunne blitt maltraktert mot et mer hodesterkt lag.Kommentar
-
Nå som den største skuffelsen har lagt seg; Vi var et tvilsomt frispark unna å rane med oss 3 poeng i kveld. Det ville vært et fantastisk deilig ran, men jeg klarer ikke å være alt for skuffet med tanke på kamputviklingen.
Vi var en juniorfeil og en lett påvirkelig dommer unna å vinne en match hele Bergen var despereate etter å vinne; Våre gutter gjorde en solid innsats, samtidig som vi var griseheldige i at bergenserne ikke var mer giftige foran mål.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Nå som den største skuffelsen har lagt seg; Vi var et tvilsomt frispark unna å rane med oss 3 poeng i kveld. Det ville vært et fantastisk deilig ran, men jeg klarer ikke å være alt for skuffet med tanke på kamputviklingen.
Vi var en juniorfeil og en lett påvirkelig dommer unna å vinne en match hele Bergen var despereate etter å vinne; Våre gutter gjorde en solid innsats, samtidig som vi var griseheldige i at bergenserne ikke var mer giftige foran mål.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Kommentar
-
Ran /juniorfeil? Dette var da for fa.. ikke et ran i vår favør.Snarere tvert imot, Brann måtte ha dommerhjelp for å score! Vi scoret et fint mål mens Brann ble tildelt et.
QUOTE=superbøffel;403705]Nå som den største skuffelsen har lagt seg; Vi var et tvilsomt frispark unna å rane med oss 3 poeng i kveld. Det ville vært et fantastisk deilig ran, men jeg klarer ikke å være alt for skuffet med tanke på kamputviklingen.
Vi var en juniorfeil og en lett påvirkelig dommer unna å vinne en match hele Bergen var despereate etter å vinne; Våre gutter gjorde en solid innsats, samtidig som vi var griseheldige i at bergenserne ikke var mer giftige foran mål.[/QUOTE]Kommentar
-
Til og med TV2 påpekte dette.
Hadde Skjerven gjort jobben sin, og ikke latt Brann holde på med sitt hasardiøse spill, kunne kampbildet sett veldig annerledes ut. Det var flere ganger våre balltap kom som en direkte følge av at LSK-spillerne trakk seg i duellspillet i frykt for å knekke noe. Er det ikke slik at dommerne er der ute for å beskytte spillerne? Jeg prøver å la være å rakke ned på dommerne, men i dag var det rett og slett farlig dømming (eller rettere sagt fravær av dømming).
Kan heller ikke si meg helt enig i den totale enveiskjøringen fra Brann som mange skal ha det til (bortsett fra de 10-15 siste minuttene). LSK spilte seg oppover banen, mens Brann beinet ballen tilbake mot et høytstående LSK-forsvar, som om det var den eneste taktikken de hadde for å slå oss. Litt for enkel strategi til å kunne si at de kjørte over oss.Kommentar
-
Men gutta, kampen sett under ett så er dette et fair resultat. Alle lag har en kamp i løpet av en sesong der motstanderen scorer på overtid.
Lagene over oss på tabellen har vanskelige kamper neste runde, vi har Odd hjemme. Slår vi Odd så er vi oppe på pallen igjen trur jeg
Ett poeng i Bergen er ikke dårlig. Selv om Brann har slitt i år.
Kommentar
-
Jeg tror kanskje vi blir litt for ambisiøse i dag. Forholdene er helt grusomme i dag, og det er fysisk umulig å få utløp for spillet man har jobbet med. For Branns del blir det ikke så utslagsgivende, da deres spill baserer seg på den lange opp mot Huseklepp. Vi forsøker å spille vårt spill, men blir forhindret av en drepende treig matte og Brannspillernes hasardiøse forsvarsjobb. Bakke setter standard etter ett minutt, med en livsfarlig tofotstakling. Når lagkameratene ser at han slipper kort blir de med på dansen. På en dag som denne burde man kanskje senke nivået litt, og gjøre ting enklere. Litt mer kynisme og rett-på Erland Johnsen-stil. Sitter igjen med litt samme opplevelse som etter snøværskampen på sunnmørsplasten. Vi straffes mot spillemessig dårligere lag når bane- og værforholdene blir vanskelige. Mye fordi motstanderne spiller mer kynisk og direkte. Skulle gjerne sett at vi kunne legge om til litt mer rævvafotball i disse situasjonene. Samtidig spiller vi de aller fleste kamper under anstendige bane- og værforhold og bør kanskje ikke legge for mye vekt på denne typen av møkkakamper."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Jeg sitter i nærheten av bortefansen, og kan bekrefte at det var tydelig at en del av Kanari-Fansen ikke hadde fått med seg 1 minutts stillhet... akkurat det endret seg raskt da noen tok grep og gav beskjed... ikke noe å tenke på...If heartaches brought fame in love's crazy game,
I'd be a legend in my time.
If they gave gold statuettes for tears and regrets,
I'd be a legend in my time.
Johnny Cash - A Legend In My Time
Kommentar
-
Enig der, virker for meg som kanari fansen som var på stadion ikkje fikk helt med seg 1 minutt stilhelt. Men etter noen sekunder gikk det opp forde også og de sluttet og tromme. En enkel og grei missforståelse. Ingenting som bør lage no stress mellom supporterne fremover.
Hilsen Brann supporter som tipper Lsk tar medalje i år.Stå på BrannKommentar
-
Er blitt nevnt tidligere her, men da man er inne på juniorfeil mener jeg Henning bidrar han også. Vi burde absolutt hatt èn mann, muligens to mann på streken ved frisparket. Dette er jeg helt sikker på at Henning ser ved analyse av matchen. Synd, for dette ville gjort antakelig gitt oss seieren. Men men, 1-1 er likevel et akseptabelt resultat.Kommentar
-
Er blitt nevnt tidligere her, men da man er inne på juniorfeil mener jeg Henning bidrar han også. Vi burde absolutt hatt èn mann, muligens to mann på streken ved frisparket. Dette er jeg helt sikker på at Henning ser ved analyse av matchen. Synd, for dette ville gjort antakelig gitt oss seieren. Men men, 1-1 er likevel et akseptabelt resultat.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
Kommentar