NM: Hauerseter - Lillestrøm SK, Nordkisa Stadion, 13. mai kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #41
    Opprinnelig skrevet av Kristian
    Synd Nosa fikk to gule, jeg klarte ikke å se situasjon 2 fra der jeg sto, men dommeren var noe av det verste jeg har vært borti noen gang, så overrasker meg ikke om han tok feil. Men igjen, det må jeg se på TV.
    Dessverre så tror jeg at dommeren handlet korrekt på Nosas andre gule kort.
    Fra min posisjon, bak Hauerseters mål, oppfattet jeg situasjonen som "filming".

    Kommentar

    • MartinRE
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2008
      • 738

      #42
      Opprinnelig skrevet av _Jonern
      why?
      For her i Lillestrøm er vi veldig tillhengere av midtukekamper og høye billettpriser.
      "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

      Kommentar

      • Raskolnikov
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1453

        #43
        Opprinnelig skrevet av juniorkanari
        For her i Lillestrøm er vi veldig tillhengere av midtukekamper og høye billettpriser.
        Kan kanskje være noe med at det på Hauerseter var hyggelige billettpriser, kun ståplasser, amatørspillere og at kampen gikk på en fridag? Jeg bare gjetter.
        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

        Kommentar

        • Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

          #44
          Opprinnelig skrevet av Skinke
          Dagens dummeste 2-stangs:
          - Mot den moderne fotballen
          Er aldri feil med den da. Selvom man er på Hauerseter

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #45
            Opprinnelig skrevet av Skinke
            Dagens dummeste 2-stangs:
            - Mot den moderne fotballen
            Jeg vil heller kalle det "dagens morsomste". Et slikt banner, 10 meter unna svele-boden, passet perfekt
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2505

              #46
              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Uansett jævlig unødvendig å pådra seg rødt kort i en sånn kamp.
              Har du noe som viser at Nosa filmer, siden du uttaler deg så kategorisk?

              Fra der jeg sto, bak målet på motsatt side av banen, så det ut som om han ble lagt i bakken etter å ha passert forsvarsspilleren. Sånn ser det også ut på det eneste TV-klippet jeg har funnet fra kampen, NRKS 4-4-2: Veien til Ullevaal (fra 32:08).

              Til jeg har sett noe som viser filming, er det du sier like smart som å si at det var jævlig unødvendig å pådra seg gult kort på Lerkendal, da det bare var Øvrebø som ikke så at Nosa ble felt.

              Kommentar

              • Skinke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2007
                • 3914

                #47
                Begge kortene til nosa var riktig. Spesielt det siste var klar filming. Når det er sagt så når nosa først får ett gult så kan han like greit få ett til. Så slipper vi å tenke på karantener videre på veien til ullevål.
                Daukjøtt Felt C

                Kommentar

                • *46*

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Skinke
                  Begge kortene til nosa var riktig. Spesielt det siste var klar filming. Når det er sagt så når nosa først får ett gult så kan han like greit få ett til. Så slipper vi å tenke på karantener videre på veien til ullevål.
                  Kanskje han lærer noe av det også?

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #49
                    Som jeg sa til "Ulfpulf" da vi sto og vippet på pallene bak mål i går: Er det nedfelt i vedtektene til LSK at vi SKAL være dårlige i den første cuprunden?
                    Etter 40 år som Fugla-patroit skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor vi aldri klarer å bruke tidlige cupkamper til å drive propaganda for klubben vår. I stedet reiser vi hjem fra små lokalsamfunn mens de fastboende står igjen og humrer over hvor liten forskjell det var på lagene..
                    Skal jeg ringe kontrollkomiteen for å sjekke dette med vedtektene?
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Gjest

                      #50
                      Treffe mål når han skyter hadde vært fint ;-)
                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Kanskje han lærer noe av det også?

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5916

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Som jeg sa til "Ulfpulf" da vi sto og vippet på pallene bak mål i går: Er det nedfelt i vedtektene til LSK at vi SKAL være dårlige i den første cuprunden?
                        Etter 40 år som Fugla-patroit skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor vi aldri klarer å bruke tidlige cupkamper til å drive propaganda for klubben vår. I stedet reiser vi hjem fra små lokalsamfunn mens de fastboende står igjen og humrer over hvor liten forskjell det var på lagene..
                        Skal jeg ringe kontrollkomiteen for å sjekke dette med vedtektene?
                        Haha... Det kunne stått 0-14 og du hadde likevel funnet et eller annet å være bekymret for, gamle-perta :-)
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                          Haha... Det kunne stått 0-14 og du hadde likevel funnet et eller annet å være bekymret for, gamle-perta :-)
                          Ja, det kan du sikkert hevde. Men selv om innlegget mitt var litt fleip, så mener jeg at LSK bør være mye mer bevisst på hvordan man kan utnytte disse cupkampene i nærområdet til å rekruttere nye tilhengere.
                          Uten å sammenlikne for mye med klubben viss navn ikke nevnes, så er det jo selvfølgelig helt bevisst at de tok med en 15-åring på laget mot Oppsal i går. Hvilket signal gir ikke det til andre talenter i Oslo?
                          Like bevisst var det at "stjernene" som ikke spilte i går, satt ved siden av hverandre lett tilgjengelig for alle autografjegere.
                          Den klubben har etter min mening skjønt prinsippet om å koble sport og marked på en helt korrekt måte.
                          LSK er så jævlig sidrompa!! Vi jobber så tradisjonelt med alt som har med PR, billettsalg osv mot personmarkedet å gjøre at jeg rett og slett blir frustrert. Det er så små, enkle grep som skal til for at alt skal bli mye bedre...
                          Jeg kan ikke fatte hvorfor vi ikke griper mulighetene som ligger der.
                          Og jeg har vondt for å forstå hvorfor ikke spillerne er skjerpet og fremstår med den kvaliteten de beviselig har.
                          Osv, osv, osv...
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            #53
                            Enig med GP. Dette lukter "Romerike mot Hauerseter" lang vei. LSK kunne gjort mer ut av dette enn bare å reise opp og spille en fotballkamp. Spandér noen gratis busser fra Lillestrøm og vis hvilken status kfl har for klubben. Avtal med Hauerseter og lag et lite trikseshow før eller etter kampen med de som ikke spiller denne uka. Kort sagt: Gi litt varme og nærhet til lokalsamfunnet. Sportslig synes jeg dog HB gjorde et fornuftig valg - stilte med laget som trolig spiller på Brann og tok dette som en etterhvert rolig treningsøkt.

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Uten å sammenlikne for mye med klubben viss navn ikke nevnes, så er det jo selvfølgelig helt bevisst at de tok med en 15-åring på laget mot Oppsal i går. Hvilket signal gir ikke det til andre talenter i Oslo?
                              Hos LSK er det ikke talentutvikling og PR som står i fokus, men helt andre ting.

                              Jeg fant dette ytterst pinlige innlegget i nyhetstråden:

                              Opprinnelig skrevet av Trondeo
                              http://www.dagbladet.no/2010/05/13/s...trom/11711258/

                              Hudfletter dommeren

                              Og etter kampen var Henning Berg svært lite fornøyd med dommerens opptreden.

                              - Han gjorde alt han kunne for å komme på tv. Straffen til Hauerseter og utvisningen til Nosa var bare to avgjørelser av en hel haug som ikke var riktige. Det var småting hele veien — hands og klare kort de skulle ha hatt, sier Berg til Dagbladet.

                              - Men, sånn er det. På dette nivået her får man ikke Tippeliga-dommere, og da er det noen ganger sånn som dette, legger han til.
                              I stedet for å konsentrere seg om talentutvikling, så kjører Berg på med det samme trøtte laget, med ikke-spilleren Kiko på kant.

                              Fokus etter kamp? På talentutvikling og PR? Neida, sutring og mer sutring på dommer i riksdekkende media.

                              Ytterst pinlig, men Berg lever på en glimrende måte opp det det (ekstremt lave) inntrykket jeg har av han.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5916

                                #55
                                Jeg skjønner argumentet ditt, gamle-perta og jeg skjønner tegninga når Benny henger seg på negativitetsbølgen. Det jeg ikke skjønner er hvorfor dere står på pallene og surmuler under kamp. Hvorfor kommer du ikke med konstruktive forslag FØR første runde i cupen, framfor å være bedreviter i etterkant?
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                  Hos LSK er det ikke talentutvikling og PR som står i fokus, men helt andre ting.

                                  Jeg fant dette ytterst pinlige innlegget i nyhetstråden:



                                  I stedet for å konsentrere seg om talentutvikling, så kjører Berg på med det samme trøtte laget, med ikke-spilleren Kiko på kant.

                                  Fokus etter kamp? På talentutvikling og PR? Neida, sutring og mer sutring på dommer i riksdekkende media.

                                  Ytterst pinlig, men Berg lever på en glimrende måte opp det det (ekstremt lave) inntrykket jeg har av han.
                                  1 Tromsø 11 8 2 1 14-6 26
                                  2 Rosenborg 11 5 6 0 17-6 21
                                  3 Lillestrøm 11 5 5 1 19-7 20

                                  Kommentar

                                  • gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                    Hvorfor kommer du ikke med konstruktive forslag FØR første runde i cupen, framfor å være bedreviter i etterkant?
                                    Vil vel hevde at flere av oss har kommet med slike "konstruktive innspill" i flere år... Altså lenge FØR årest første NM-kamp.
                                    Men hver gang cupen drar i gang så håper man jo at LSK endelig har tatt grep.. Derfor blir jeg skuffet.
                                    Det hele koker jo ned til at jeg så veldig gjerne vil at LSK skal forvalte sin unike posisjon på Romerike på en langt mer planmessig og bevisst måte. Kanskje betyr ikke systematisk jobbing på dette området umiddelbare utslag på bunnlinja, men den langsiktige gevinsten er jeg ikke i tvil om!
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      #58
                                      Jeg har en følelse av at alt som kan krype å gå i klubbens markedsavdeling tar for seg bedriftsmarkedet, således blir det lite igjen til å bedrive "grasrot"-promotering.
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2505

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                        Hvorfor kommer du ikke med konstruktive forslag FØR første runde i cupen, framfor å være bedreviter i etterkant?
                                        gamle-perta rakk å svare før meg, men jeg må bare støtte ham. Dette har vært kjepphesten hans så lenge jeg kan huske. Han har sagt det på traktorhengere og paller over store deler av Østlandet. Her er utgaven fra for temmelig nøyaktig tre år siden:
                                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        De som organiserer turer i KFL-regi gjør en veldig bra jobb, og jeg håper de ikke tar følgende innspill som kritikk:
                                        Jeg synes nemlig det er dumt at vi ikke benytter kamper som den mot Flisa til å markedsføre KFL/LSK utenfor vårt naturlige nærområde.

                                        Hadde vi stablet på bena et par-tre busser, samlet oss på stadion og kjørt på med sanger og annen moro, så er jeg sikker på at det hadde vært "merkevarebygging" av ypperste klasse.
                                        Det er bare å innse at en viss gjeng fra bydelen i oslo øst er langt flinkere til dette.

                                        Skjønner at noen mener at 1. runde i cupen ikke er en "viktig" kamp. Men som forumet vet så er jeg litt opptatt av at folk skal ha et positivt bilde av LSK, selv om de ikke følger laget fra dag til dag slik som oss.

                                        De 1800 som var på Flisa i går (det bor 1500 der !!!), gikk hjem med et inntrykk at at LSK er et lag med en del halvgode utespillere, en elendig keeper og noen supportere som sto hver for seg og mumlet.
                                        Litt synd, synes jeg.

                                        Mvh
                                        Gammer`n

                                        Kommentar

                                        • tilt
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2007
                                          • 813

                                          #60
                                          Summen er konstant

                                          Summen av alle tilknyttede enheter, mennesker og aktiviteter er det som utgjør helheten og til syvende og sist varemerket til klubben.

                                          Har man kjipe fans, sutrete trener, kynisk spillestil, dårlige holdninger, dårlige markedsførere mm vil en av delene være nok til å gi hele klubben dårlig branding. Med andre ord er man helt avhengig av å tenke helhetlig og langsiktig dersom man ønsker å bygge seg opp på dette området. Både lokalt, Nasjonalt og internasjonalt. At LSK lenge har neglisjert den lokale markedsføringen og potensialet rundt i Akershus er det lite tvil om. Det er nok flere på Jessheim og Kløfta, Nannestad, Årnes mm som faktisk holder med søpla enn med LSK. Sånn burde jo ikke være og med tanke på hvor mange som faktisk bor i området er det soleklart at det er her man må sette inn støtet.

                                          Dette gjelder både på talentutvikling og publiukumsutvikling. Tommelfingerreglen for publikumsutvikling er at man har 10% som støtter i tykt og tynt uansett hva man gjør, 10 % som aldri vil støtte deg uansett hva du gjør, og de som varierer og er potensielle nye publikummere er de 80 % i midten. Mao er det alltid et stort potensiale til å trekke nye folk hvis man spiller på de rette knappene.

                                          Jeg merker jeg synes det er smålig av Berg å fokusere på dommeren i en kamp han da har valgt å bruke et tilnærma A-lag mot Hauerseter. Noe jeg også synes er veldig merkelig. Ringen, Tokstad, Steffi, Marius Johnsen, Bolly, Edwin, Ujah, Hansen mfl burde fått sjansen til å starte i en sånn kamp. Nå er det cupmatch igjen allerede på onsdag så da regner jeg med at vi får se flere av disse gutta på banen. Nå veit jeg ikke hvem som er registrert og tilgjengelig til enhver tid, og har fått med meg at det er både 2 lagskamper og juniorkamper som kommer tett så det kan jo være noe av grunnen men alikevel er jeg forundra over uttaket.

                                          Det er alikevel mye som har blitt bedre rundt Åråsen og klubben etter
                                          B & B ´s inntreden og vi får håpe at de tar til seg innspillende og ideene herfra forumet videre i arbeidet med å befeste LSK som Akershus og Romerikes flaggskip. Som nevnt slapp Søpla til en 15 åring mot Oppsal. Det er et tydelig signal. Det kom vel også nærmere 4000 folk til den kampen. Hvor mange var det i Nordkisa ?
                                          livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                          https://twitter.com/#!/KjetiI

                                          Kommentar

                                          Working...