Rødt Flagg: Kollektiv defensiv komatose

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Rødt Flagg: Kollektiv defensiv komatose

    For ordens skyld, jeg er like fornøyd med poengfangsten de siste kampene som alle andre.

    I dag mot og på torsdag mot Start så vi det samme som i første runde mot AaFK: Kollektiv komastatus i egen 16-meter. Forvaret vårt er stort sett meget solid, men i enkelttilfeller hver match virker det som alle glir inn i drømmeland i korte øyeblikk. Vi ble straffet 2 ganger mot Start og 1 gang i dag.

    Dette er laget nødt til å holde fokuset oppe i 90 minutter, ikke 89. Vi har ikke blitt straffet i form av tapte poeng denne uken, men det blir vi om ikke gutta skjerper fokus.

    Man kan si mye rart om fotballen under Arne, men en ting var sikre på å få; tenning, fokus og konsentrasjon. Det er strengt tatt det eneste jeg savner fra den tiden også, men herregud som jeg savner det når jeg ser vi slipper inn mål som mot Start og Godset.
    Enøyd i de blindes dal.
  • kimmern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 1174

    #2
    Enig med deg men jeg tror også at HB tar tak i det problemet. Sånn som vi har opptredt i år med å totalt stenge motstander'n ute av egen 16meter er sinnsykt bra.(spesiellt hjemmebane). Men som sagt, perfekt blir man aldri så dette tror jeg HB kommer til å vise dem.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #3
      Dette er profesjonelle fotballspillere, Superbøffel: Utstyrt fra naturens side med 1k ram, de bor i tomme, dyre leiligheter med kun seng, en 60 " flatskjerm og en ps3, ingen har lest en bok for "Løvenes konge" kom bare på film, om de har noe på veggen er det garantert et bilde av en berømt kollega, de tjener masse penger og velger allikevel møkkete kebab fremfor en god resturant, de kan ikke møte på jobb før klokka 10, må bli fortalt hva de skal gjøre fem dager på rad før man kan stole på at det husker det og er mest opptatt av håret sitt.

      Du blir sjokkert over at de går i powersave og zombiemodus når ballen forvinner rett opp og ut av synsfeltet deres?
      Last edited by reka; 09.05.2010, 22:42.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #4
        Enig. Det der er noe jeg vil se bedring på. I dag er det mange syndere på baklengsmålet. Först halvklarerer Sundgot, men han står bare å ser på at ballen faller ned i 16-metern. Ingen andre tar heller ansvar for å gå i den duellen. Så slurver Logi med Pedersens skudd, för Eriksen sleiver ballen i mål i stedet for å druse den opp og ut av boksen. Helt grusomt frustrerende å se situasjonen i reprise.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #5
          Opprinnelig skrevet av kimmern
          Enig med deg men jeg tror også at HB tar tak i det problemet. Sånn som vi har opptredt i år med å totalt stenge motstander'n ute av egen 16meter er sinnsykt bra.(spesiellt hjemmebane). Men som sagt, perfekt blir man aldri så dette tror jeg HB kommer til å vise dem.
          Jeg håper du har rett. Jeg er helt enig i at laget har gjort en fantastisk jobb med å holde motstanderne utenfor egen 16-meter, men de få gangene de klarer å spille seg inn trenger da ikke våre gutter gå i dvale?
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

            #6
            Latterlig tråd, her har Lsk tettet igjen bak og så kommer en slik idiottråd.

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #7
              Opprinnelig skrevet av dollyholly
              Latterlig tråd, her har Lsk tettet igjen bak og så kommer en slik idiottråd.
              Takk. Jeg ventet nesten på deg. Jeg foreslår at du leser tråden en gang til, at du kaller tråden latterlig sier mer om deg enn om tråden. Jeg tar dine høylytte protester som bevis på at jeg har et godt poeng her.

              At din kjære Kippe viser periodevis søvnapne og glipper like lett i markeringene som skiene til det Balinesiske langrennslannslaget er dessverre synd, men sant. Heldigvis skjer det ikke ofte, men ofte nok til at vi blir straffet på det. Mark my words.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                #8
                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                Latterlig tråd, her har Lsk tettet igjen bak og så kommer en slik idiottråd.
                Det er ingen idiottråd. Sånne små glipper som i dag bör väre enkle å unngå, og kan utgjöre forskjellen på 1 og 3 poeng. Vi ble ikke straffa i dag, men i andre kamper kan vi straffes for slik opptreden. Godset klarer knapt å spille seg til en sjanse i dag, og behöver en håndsrekning fra oss for å score. Lasse blei jo nödt til å dytte kula i mål for dem. Luker vi bort sånt tull blir vi nesten vantette bakover, og da kommer tre-poengerne til å rulle inn. Vi har veldig god offensiv slagkraft og putter mange mål, samtidig som vi slepper inn få. Om man kan eliminere sånne kollektive apatianfall som i dag, kan det ved slutten av året väre utslagsgivende for om vi er helt der oppe i medaljekampen eller noe sted rundt 4.-5.-6. plass.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • dollyholly
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2007
                  • 965

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Takk. Jeg ventet nesten på deg. Jeg foreslår at du leser tråden en gang til, at du kaller tråden latterlig sier mer om deg enn om tråden. Jeg tar dine høylytte protester som bevis på at jeg har et godt poeng her.

                  At din kjære Kippe viser periodevis søvnapne og glipper like lett i markeringene som skiene til det Balinesiske langrennslannslaget er dessverre synd, men sant. Heldigvis skjer det ikke ofte, men ofte nok til at vi blir straffet på det. Mark my words.
                  Jeg gjentar IDIOTTRÅD! På goalen imot var det din kjære Sundgot som dreit seg ut, sånn skjer i alle kamper og er umulig å luke totalt bort, poenget er at forsvarsorganisering fra spissene, til midtbanen og forsvaret har tatt et sjumilssteg og har ingenting med min forkjærlighet til Kippe å gjøre. Totalt skivebom!

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av dollyholly
                    På goalen imot var det din kjære Sundgot som dreit seg ut, sånn skjer i alle kamper og er umulig å luke totalt bort
                    Sundgot skal ta en del av skylda, men poenget er at det er flere spillere i den situasjonen som ikke klarer å ta ansvar og måke dritten vekk. Det samme så vi i serieåpningen mot Aafk. Der var vi virkelig prega av manglende aggressivitet og apati i det defensive spillet. Dårlig aggressivitet i egen boks og slurv i markeringsspillet er det som har gitt oss baklengs i år. Selv om vi vinner matcher om dagen finnes det ingen grunn til å ikke sette fokus på det. Den dagen man er fornöyd så er det noe galt. Man kan alltid bli bedre.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #11
                      For ordens skyld kan vi vel ta med målet til Haugesund også. Fyren fikk jo stå helt mutters alene på bakre, og måtte bare sørge for at hodet var sånn noenlunde i nærhet av ballen for at det skulle bli scoring.
                      Med andre ord har nesten samtlige av de målene LSK har fått imot seg i år kommet som følge av massiv kollektiv koma i gjerningsøyeblikket.

                      Denne tråden har definitivt livets rett.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Leif A
                        For ordens skyld kan vi vel ta med målet til Haugesund også. Fyren fikk jo stå helt mutters alene på bakre, og måtte bare sørge for at hodet var sånn noenlunde i nærhet av ballen for at det skulle bli scoring.
                        Med andre ord har nesten samtlige av de målene LSK har fått imot seg i år kommet som følge av massiv kollektiv koma i gjerningsøyeblikket.

                        Denne tråden har definitivt livets rett.
                        Også mot Start får en slu kirkegjenger stå helt aleine på bakerste og legge inn igjen. Markeringsfeil og passivitet i feltet. Det er der vi får baklengsmål i år.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • Andersen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2009
                          • 350

                          #13
                          Helt enig i at dette er et problem, og dessverre føler jeg veldig ofte at LKE er mannen som enten glipper i markeringa eller sleiver ballen feil sted. Vi så både i Aalesund, mot Haugesund og nå i dag at LKE ved alle anledninger har direkte skyld i baklengsmålet.
                          Skjerpings!!

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            #14
                            Hmm... Vi har sleppi inn sju mål på 11 kamper.
                            Holder gutta den standarden ut sesongen så kan det godt glippe en og annen gang for min del.

                            Dessuten, tråden er litt tullete fordi disse konsentrasjonsglippene er noe som spillera sjøl veit inderlig godt at ikke bør skje. Jeg tror allikevel ikke at konsentrasjon er noe som bør vektlegges på trening siden dette skjer såpass sjelden, det er mer tilfeldigheter enn et symptom.
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Andersen
                              Helt enig i at dette er et problem, og dessverre føler jeg veldig ofte at LKE er mannen som enten glipper i markeringa eller sleiver ballen feil sted. Vi så både i Aalesund, mot Haugesund og nå i dag at LKE ved alle anledninger har direkte skyld i baklengsmålet.
                              Skjerpings!!
                              Eriks kan ikke blame's for mye i Aalesund syns jeg. Knutegutt og Nåssa derimot... Ellers enig.

                              Kommentar

                              • Jan Banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 809

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                At din kjære Kippe viser periodevis søvnapne og glipper like lett i markeringene som skiene til det Balinesiske langrennslannslaget er dessverre synd, men sant.
                                Off topic, men søvnapne er vel strengt tatt å slutte å puste i perioder mens du sover. Narkolepsi er nok nærmere ordet du leter etter
                                - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                Stuart Baxter har forstått det.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9453

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Takk. Jeg ventet nesten på deg. Jeg foreslår at du leser tråden en gang til, at du kaller tråden latterlig sier mer om deg enn om tråden.
                                  Digg dere er på samme nivå da.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7080

                                    #18
                                    Så så. Antakeligvis har begge to rett. Forsvarskollektivet HAR blitt enormt mye bedre, MEN det er også fullt mulig å unngå de tidvise glippene som har kostet oss...faktisk alle baklengsmålene vi har fått i år. Men sånt får man aldri helt luket bort. Baklengsmål oppstår nesten alltid som følge av at ett eller flere ledd gjør en feil.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Så så. Antakeligvis har begge to rett. Forsvarskollektivet HAR blitt enormt mye bedre, MEN det er også fullt mulig å unngå de tidvise glippene som har kostet oss...faktisk alle baklengsmålene vi har fått i år. Men sånt får man aldri helt luket bort. Baklengsmål oppstår nesten alltid som følge av at ett eller flere ledd gjør en feil.
                                      Så så Homer, det er jo nettopp dette jeg sier. Vi har vært suverent best i TL på å holde motstanderne borte fra egen 16, samtidig som vi viser kollektiv kollaps som fører til våre mål i mot de få gangene motstanderen slipper inn.

                                      Vi har tilgode å bli utspilt i noen situasjon som har ført til baklengsmål (noe som er ekstremt bra), men samtidig har vi gått i kolletivt koma som har ført til ALLE våre baklengsmål (noe som er ekstremt dårlig).

                                      Jeg etterlyser aggressivitet, tenning og fokus i egen boks, våre gutter kan ikke stå å se på at ballen faller ned på egen 5-meter. Fortsetter vi sånn vil poengfangsten stoppe, klarer vi å heve nivået rundt egen kasse kan vi gjøre en kjempesesong.
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7080

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Jeg etterlyser aggressivitet, tenning og fokus i egen boks, våre gutter kan ikke stå å se på at ballen faller ned på egen 5-meter. Fortsetter vi sånn vil poengfangsten stoppe, klarer vi å heve nivået rundt egen kasse kan vi gjøre en kjempesesong.
                                        Vel, Mr. Burns, fokuset, aggressiviteten og tenningen er i høy grad til stede. Iblant glipper det, bare. Mener du vi bør slippe inn null mål på 30 kamper for at du skal være fornøyd? Spillerne er mennesker, de er ikke roboter.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...