Rødt Flagg: Kollektiv defensiv komatose

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #21
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Vel, Mr. Burns, fokuset, aggressiviteten og tenningen er i høy grad til stede. Iblant glipper det, bare. Mener du vi bør slippe inn null mål på 30 kamper for at du skal være fornøyd? Spillerne er mennesker, de er ikke roboter.
    Nei, det mener jeg ikke. Jeg har full aksept for at vi slipper inn mål, men jeg liker veldig dårlig måten det har skjedd på sålangt i år. Stikkord er markeringssvikt, sløvhet og mangel på fookus.

    Vi har jo allerede klart det vanskelige: å skape et solid forsvar, hvordan kan det da være så vanskelig å være våken i 90 minutter?
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • erikh
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2008
      • 443

      #22
      Jeg har god forstaaelse for at en markering glipper i blant, eller at man har en miss som foerer til scoring. Men passivitet i egen boks er saa enkelt aa unngaa at det er utilgivelig. Aa staa aa se paa en halvklarering er jo skandaloest. Full guts og fandenivoldskhet i egen boks er en forutsetning. Maa jo vaere irriterende for gutta aa slippe inn den ene goal'en ogsaa. jeg lar meg i alle fall irritere.

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #23
        Opprinnelig skrevet av superbøffel

        At din kjære Kippe viser periodevis søvnapne og glipper like lett i markeringene som skiene til det Balinesiske langrennslannslaget er dessverre synd, men sant.
        Sorry, men jeg kan ikke dy meg. Bali er ikke et selvstendig land, det tilhører Indonesia. Dermed skal det riktige være det indonesiske langrennslandslaget. Ti-hi.

        Jeg er forøvrig helt enig med deg. Complacency is footballer cancer. At vi slapp inn mål i går var ikke bare totalt unødvendig, det var direkte tåpelig. Sannsynligvis burde Arild og noen andre byttet plass på dødballmarkeringene på den andre headingen rett bakover, i stedet ble det tre på rad og sistemann i mål. Det vitner om både dårlig konsentrasjon og lemfeldighet. 100% konsentrasjon hele veien forutsettes rett og slett om vi skal holde oss der vi er, og vi KAN IKKE tro at vi er bedre enn vi er.
        Last edited by Torolf; 17.05.2010, 19:19.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          #24
          Vel, jeg er av den oppfatning at tellefeil av en eller annen art er nødt til å forekomme innimellom. Dette særlig når midtbane og angrep er nede i egen boks. Trist, men sånn er det bare.

          Målet til Godset virker i utganspunktet som en misforståelse (tellefeil). Arild veit ikke hvor kula er og når han får øye på den tror han at andre skal gå på den. De "andre" tror at Arild på mystisk vis skal sprinte bort siden han ikke lenger har noen mann å passe.
          Dessuten er det sjælmål, Eriksen får en liten dytt og bommer rått på kula slik at den går inn. Logi burda ha boksa den til kårner istedenfor å prøve og holde den.
          Typisk flykræsj altså, dvs. "Flere uheldige omstendigheter på rad".

          Førstemålet Start fikk synes jeg er langt værre, der går både Pedersen og Kippe på samme ball/mann - og nettopp disse to burde være samstemte i alle bevegelser.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • Sem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2005
            • 1626

            #25
            Opprinnelig skrevet av mooph
            Vel, jeg er av den oppfatning at tellefeil av en eller annen art er nødt til å forekomme innimellom. Dette særlig når midtbane og angrep er nede i egen boks. Trist, men sånn er det bare.
            Enig!

            Skal vi slippe inn mål, ser det ut til å være nødt til å komme av personlige feil. Kollektivt ser det jo potte tett ut.

            Det er klart man alltid har noe å jobbe med, men jeg synes det hadde vært klart verre om vi lot motstanderen gli gjennom gang på gang. Det gjør vi ikke.

            Jeg håper selvsagt vi kan redusere de personlige feilene til et minimum, men helt kvitt dem blir vi nok ikke dessverre.

            Kommentar

            • dollyholly
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2007
              • 965

              #26
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Takk. Jeg ventet nesten på deg. Jeg foreslår at du leser tråden en gang til, at du kaller tråden latterlig sier mer om deg enn om tråden. Jeg tar dine høylytte protester som bevis på at jeg har et godt poeng her.

              At din kjære Kippe viser periodevis søvnapne og glipper like lett i markeringene som skiene til det Balinesiske langrennslannslaget er dessverre synd, men sant. Heldigvis skjer det ikke ofte, men ofte nok til at vi blir straffet på det. Mark my words.
              I følge dagbladet, RB, VG og andre medier har Kippe og forsvaret gjort en glimrende jobb, at superbøffel ikke liker Kippe og vil ha en annen kaptein, gjerne Roy Keane, for stå på hans regning. Jeg hater Scum United!!

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #27
                Opprinnelig skrevet av dollyholly
                I følge dagbladet, RB, VG og andre medier har Kippe og forsvaret gjort en glimrende jobb, at superbøffel ikke liker Kippe og vil ha en annen kaptein, gjerne Roy Keane, for stå på hans regning. Jeg hater Scum United!!
                Hva i all verden er det du fabler om? Har jeg sagt noe om Keane eller andre røde? Nei...

                Jeg har i flere innlegg skrevet at jeg imponeres av det kollektive forsvarsspillet, det er de personlige feilene vi må bli kvitt. Kippe er en av de som har stått for fler av de, Pedersen er en annen, men det unnerslår ikke at de har gjort en meget solid sesong så langt. Mitt poeng er at det er lite som skal til for at den blir bånnsolid.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • OppsalKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2008
                  • 1881

                  #28
                  Hvordan går det med PSA for tida? Hvordan står det til med rehab'n?
                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                  Alltid Celtic og LSK

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                    Hvordan går det med PSA for tida?
                    Pål Steffen har vært veldig lenge ute. Geir Kåsene fortalte for noen uker siden at han gjorde store framskritt, var begynt å trykke skikkelig til i dueller og på treninger. Likevel tror jeg vi må vente for å se når og om Pål Steffen kommer tilbake på 2007-nivå (da han etter manges mening lukta på A-landslaget). Hittil i år er det Marius Johnsen som har sitti på benken som reserve for midtstopperne (Pål Steffen satt på benken i én hjemmekamp hittil i år, om jeg ikke husker feil).

                    Et godt tegn er de to skåringene, headinger på frispark og corner, mot Skjetten tidligere denne uka. Her var han ikke langt unna hat-trick og var sterk i lufta på flere dødballer, selv om vi snakker om tredje divisjon.

                    gilbert
                    Last edited by gilbert; 15.05.2010, 16:09.

                    Kommentar

                    • OppsalKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2008
                      • 1881

                      #30
                      Veldig bekymringsfult spill i går kveld i Bergen.

                      Steinhard og Frode Kippe var som en vegg, og LKE ryddet opp ubeskrivelig mye, men FY FAEN.... snakk om slurv markering.

                      Fra hjørnespark, innlegg og frispark vi var dårlige. Ikke noe tvil på. Karim har sannsynligvis glemt hvordan det er å markere igjen. Mistet spilleren sin TO GANGER i går som skullet har blitt mål.

                      Just as worrying, Neither Nosa nor Kiko bothered to track back as they should have. Brann got more than they should have from their midfielders. Espen was simply overworked in the middle and in all honesty did well to come out on top of his personal battle with that fucking Alcholic Bakke.

                      Skjerp dere, gutter for faen. Strålende keeper spill, flaks og last minute tackling are holding the fucking score respectable at the minute.
                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                      Alltid Celtic og LSK

                      Kommentar

                      Working...