Lillestrøm - Odd Grenland, Åråsen, tirsdag 25. mai klokken 19.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LangesundKanari
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • May 2010
    • 17

Dannet er nok mer presist ja formulert ja!

Kommentar

• kanarilight
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • May 2009
      • 8

Lol

Det er jo klassisk norsk fotballvett. Har talløse eksempler på hvordan NRK har klart å lire av seg resultater i nyheter FØR de skulle sende en kamp i opptak osv.

Glad jeg har vært forskånet en slik opplevelse selv, for jeg har mange ganger vært inne på tanken om å se en av matchene i opptak sjøl. "Det er jo bare å kjøpe en kampbillett og se kampen når det passer..." Lol

Kommentar

• Johnny Sack
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Jun 2007
        • 127

Forstår deg utrolig godt. TV2 klarer det utroligste. Vil også rette en takk til de for at de tok et kjempeprodukt fra Canal + og pulviriserte det slik at det faktisk ikke er mulig å se Premier League på TV neste år!

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Slutten av kampen i dag preges av langballer, noe vi nå har blitt svært vant til når LSK er i lignende situasjoner på Åråsen. Det er lett å se at laget ikke trives i en slik setting og at det meste knyter seg. I det store og hele sliter vi veldig med å skape de store, klare mulighetene. Vi er ikke særlig dus med ballen og vil helst kontre og få dødballer både hjemme og borte. Spillere er åpenbart slitne, og når i tillegg playmaker Nosa er det - der han på slutten ved flere tilfeller bedriver sabbende start/stopp-løp nærmest i ørska - så fremstår vi uten offensiv pondus.

Vi har en god halvtime i dag, det samme som mot Godset. Da avgjorde vi matchen, i dag tok vi igjen 0-2. Vi nekter å tape og det en fabelaktig egenskap, men syv av tolv kamper uten tap har endt med uavgjort. Og flere av dem har føltes usedvanlig bitre. Å være ubeseira på tolv kamper får en falsk klang i mine ører i så henseende. Noe skyldes selvfølgelig at vi har unge spillere, som igjen Nosa, i det skapende leddet slik at prestasjonene er nødt til å variere. Men noe vil jeg også tilskrive en altfor kynisk taktikk fra Bergs side.

Nå er Nosa ute mot Molde, blir veldig spennende å se hva Berg foretrekker nå. Men det er vel egentlig uansett ikke mer å forvente enn nok en uavgjort.

Kommentar

• Johnny Sack
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jun 2007
            • 127

Utrolig skuffet og overasket over at vi skaper så lite etter at vi setter inn 2-2. Har ikke sett et mer fantasiløst fugla på mange mange kamper enn de siste 30 i dag. Én ting er mot Brann hvor vi blir pressa inn i eget mål, men Odd i dag byr jo på ingenting. Null, nada! Stiller meg undrende til dette...

Kommentar

• Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

Opprinnelig skrevet av LangesundKanari
              Du kan umulig være utdannet lærer!
              Og nøyaktig hva mener du med det? Insinuerer du at jeg har dårlig språk og/eller grammatikk?
              Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

Du kan umulig være utdannet lærer!
                Det har du nok helt rett i, jeg kan vondt se for meg at en utdannet lærer (eller dannet lærer som du senere omformulerer det til) bli sint på en tv kanal som gang på gang gir flyvende faen i kundene sine. Hadde han vært (ut)dannet hadde han nok helt sikkert slått seg lett på låret og tenkt fy søtten, detta var ergelig inni seg. Jeg har irritert meg over dette siden jeg tegnet mitt første sumo abonement. TV2 er og forblir en drittkanal, irriterer meg bare grønn over at jeg ikke går over til noe annet. Full støtte til Grusom her.

Til info jeg er hverken dannet, utdannet eller lærer.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• LangesundKanari
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • May 2010
                  • 17

Helt korrekt - dårlig ordforråd

Kommentar

• Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5918

Den bør du ramme inn, Grusom. Det må da være første gangen du har blitt beskyldt for manglende/uegnet ordforråd. :-)
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

Ah, ironi. Det kan vi leve med. Om jeg mot formodning skulle ha tolket smilefjeset ditt feil, hvilket ville gjøre den til et fantastisk paradoks, må jeg bare få nevne at jeg jevnlig frustrerer mine omgivelser med hyppig bruk av ord de aldri har hørt før.

Har sett anulleringen nå. WHAT THE FUCK??? Hadde det vært Rosenborg hadde den telt som to mål, og et gratis straffespark på valgfritt tidspunkt seinere i kampen.
                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• general
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 1150

Jeg trodde at når dommeren gir nytt forsøk på straffen, må det også være samme straffeskytter. Kan laget random bytte skytter eller teller utrusningen til arni som en helt ny forseelse og ny straffe + skytter?
                        Seriegull 2016!!!

Kommentar

• McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5102

Opprinnelig skrevet av general
                          Jeg trodde at når dommeren gir nytt forsøk på straffen, må det også være samme straffeskytter. Kan laget random bytte skytter eller teller utrusningen til arni som en helt ny forseelse og ny straffe + skytter?
                          Hvorfor det? Jeg aner ikke hva som står i regelboka, men tror dette skal være helt ok.

Se for deg en frisparksituasjon der muren løper ut for tidlig, og frisparket skal taes på nytt. Ingen som sier samme skytteren må ta friskpark nummer to.

Kommentar

• general
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2004
                            • 1150

Opprinnelig skrevet av McGuffy

Se for deg en frisparksituasjon der muren løper ut for tidlig, og frisparket skal taes på nytt. Ingen som sier samme skytteren må ta friskpark nummer to.
                            Ja, ser den.
                            Seriegull 2016!!!

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                              Hvorfor det? Jeg aner ikke hva som står i regelboka, men tror dette skal være helt ok.

Kun at det klart skal komme frem hvem som skal ta straffen. Man kan bytte straffetaker når man må ta den på nytt.

Dette leste jeg på vgd.no. En som siterte fra regelverket. Tenkte på det selv under kampen, men dommeren reagerte ikke og det er en situasjon han i hvertfall burde ha rett i....

Kommentar

• Kimito
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 2601

Denne (vikar)læreren kunne gitt en tommel til kollegaen tidligere i tråden, dersom jeg ikke hadde løpt risikoen å fremstå en bitteliten smule illojal.

Angående kampen: Utrolig kreativ dømming og det gikk naturligvis i vår disfavør, først, men Sandemoen fikk roet tourettesen min med vår dobbelstraffe. Før det var jeg klar til å ryke løs på TV-en i stua.

Jeg skjønte heller ikke mye av at det ikke ble foretatt bytter da vi mistet trykket de siste minuttene, men etter å ha tenkt meg om så er det ikke så mye som kunne ha blitt gjort. Knudtzon hadde aldri fått noe rom å løpe i på slutten og BBS fortsatte å kjempe tappert og skaffet nesten på egenhånd to kjempesjanser. Ringstad hadde neppe gjort det bedre enn Nosa på kanten (Nosa var god).

Vi har ingen klar erstatter til Sundgot i den rollen han spiller og ville ha risikert større stagnasjon dersom Ujah/Occean hadde begynt å løpe på de samme ballene som BBS. Tror vel neppe Tamandani hadde utgjort noen enorm forskjell da Odd ensidig slo langt på Kovacs eller Bentley og hans styrke er å demme opp på midten.

Til moteksempel kan vi trekke frem sidelinjekommentaren til Arild Stavrum for en del år siden, da han var trener for Molde: "Nei, noen plan...vi får vel gjøre et bytte tenker jeg, og se hva som skjer". Neppe en perfekt gjengivelse av det han sa, men jeg har fanget det essensielle. DER har du en Trener.
                                Ferdigskåra

Kommentar

• erikh
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2008
                                  • 443

Opprinnelig skrevet av Kimito
                                  Tror vel neppe Tamandani hadde utgjort noen enorm forskjell da Odd ensidig slo langt på Kovacs eller Bentley og hans styrke er å demme opp på midten.
                                  .
                                  Her er jeg uenig. Ikke i at Odd slo langt, men dersom man skal vurdere hvorvidt man bruker Kiko eller Tam i en kamp man forventer aa styre, saa er det klinkende klart for meg at Tam er langt bedre i form av offensive kvaliteter og evne til aa kreere fra den sentrale rollen. Kiko slaar enormt mye stoettepasninger og feilpasninger, og ting tar generelt jaevlig lang tid. I tillegg er avslutningene hans rett og slett patetiske. Jeg synes det blir for defensivt med kiko og espen sammen sentralt.

Kommentar

• merch
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2007
                                    • 938

Dagens spillere som utpeker seg:

+++ Lars-Kristian Eriksen, tror ikke jeg har sett han så god tidligere/ikke lagt merke til hans egenskaper?? Utrolig god til å gjøre seg tilgjengelig i posisjon ved ballvinning i forsvaret for å være med på kontringene, ikke alltid han for ballen men han ser ut til å finne bra posisjoner for å gjøre seg spillbar. God kontroll på Bentley! Deilig å se! Dagens fugl!
                                    ++Frode Kippe vinner 90% av hodeduellene med Kovacs! ALT FOR LILLESTRØM
                                    +Tarik Elyounussi avsluttet sin Åråsen karriere på høyst verdig måte! Vil bli merkbart savnet i høstsesongen er jeg redd

---Sundgot, straffemiss og hva fan gjør han bra om dagen egentlig? Burde vel snart få smake treverket i bua!
                                    --Berg kunne godt satt inn et bytte på spissplass
                                    -Sigurdarssjon brenner to kjempesjanser! Synd for han, men fortsatt er vel dette det største tallentet vi har i stallen!

Igrunn bare sånn passe fornøyd! Men jeg frykta stortap før kamp, det så stygt ut, vi var nede på 6plass på 0-2, vi kommer tilbake og taper fan meg aldri!!!
                                    lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                    sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

Kommentar

• Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

Hvorfor blir målet til Nosa annullert? Er vanskelig å se hva som skjer fra feltet. Ser ikke ut som han gjør noe ulovlig.

Kommentar

• mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

Jeg tipper armbruk, men er slett ikke sikker. Det var jo en Odd spiller som datt når Nosa var i nærheten.
                                        Det er i det hele tatt vanskelig å forstå hvilke tanker, eller mangel på sådanne, dagens dommere besitter.
                                        Fugla mot nye høyder

Kommentar

• superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

Opprinnelig skrevet av merch
                                          Dagens spillere som utpeker seg:

+++ Lars-Kristian Eriksen, tror ikke jeg har sett han så god tidligere/ikke lagt merke til hans egenskaper?? Utrolig god til å gjøre seg tilgjengelig i posisjon ved ballvinning i forsvaret for å være med på kontringene, ikke alltid han for ballen men han ser ut til å finne bra posisjoner for å gjøre seg spillbar. God kontroll på Bentley! Deilig å se! Dagens fugl!
                                          Så vi samme kamp? LKE gjorde mye bra i dag han, men å si han hadde god kontroll på Bentley er i beste fall skivebom. Han lå konsekvent for langt unna i presset og lot Bentley komme til mange innlegg. Husker du det første målet?
                                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

Working...